PMC 2640

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: PMC 2640

Post autor: Przemos19 »

Mnie by tam pasowali kosmiczni anglicy z Podbniebnej Krucjaty.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: PMC 2640

Post autor: MKG »

A czemu nie? Skoro w podręczniku są Kosmokrzyżacy (wprawdzie w wariancie skomercjalizowanym: Teutogen GmbH) to i anglosaska krucjata też przejdzie...
marcinmarcin
Tambour
Posty: 9
Rejestracja: sobota, 23 listopada 2013, 12:57

Re: PMC 2640

Post autor: marcinmarcin »

dzięki MKG za pokazówkę dzisiejszą :D nowy gracz już znaleziony ;) akurat święta to zasady potrawie i zmawiamy się na granie jak tylko figsy nabędę (choć mam nadzieję że na początku mnie trochę nimi wspomożesz :P
Awatar użytkownika
Kretus
Baron
Posty: 1192
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Has thanked: 135 times
Been thanked: 73 times

Re: PMC 2640

Post autor: Kretus »

Mam proste pytanie o zasady. Pojazdy dokonując akcji naprawy rzucają k6 za każdy punkt struktury. Chodzi o punkty struktury aktualne (jak w morale piechoty) czy też startowe ?
Bo jeśli startowe, wówczas pojazdy obrażenia rzędu 2-3 punktów praktycznie naprawiają co rundę.
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: PMC 2640

Post autor: Sarmor »

W przeciwieństwie do Morale, współczynnik Structure nie ulega zmianom, więc rzuca się zawsze taką samą ilością kości, niezależnie od aktualnej liczby Damage Points.
Pojazd trzeba po prostu walnąć raz a dobrze.
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: PMC 2640

Post autor: GRZ »

Nanomaszyny Kretusie :P ;)
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
Kretus
Baron
Posty: 1192
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Has thanked: 135 times
Been thanked: 73 times

Re: PMC 2640

Post autor: Kretus »

To chyba jedyna wątpliwość co do zasad po przeczytaniu podręcznika.
Natomiast startowa korporacja - bieda, oj bieda :) Nawet transportera opancerzonego nie ma.
Niecierpliwie czekam na więcej zielonych ludków, dokupi się jakiegoś Teciaka i jazda :)
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: PMC 2640

Post autor: MKG »

Co nie zmienia faktu, że wbrew pozorom łatwo schodzą. Aby "zabić na śmierć" wystarczy jednokrotnie przebić punkty struktury (anologicznie: piechota byłaby dopiero przygnieciona).
Tak naprawdę to z tych "ciężkich do rozbicia" są tylko niektóre pojazdy IV i V Tieru (średnie i zaawansowane "czołgi", ciężkie APC oraz Gunshipy), pozostałe ulegają nawet skoncentrowanemu ostrzałowi z broni lekkiej, nie mówiąc już o jednostkach p-panc., które robią z nich kaszankę (z resztą fartowny strzał ze zwykłych rakiet III rozbija nawet najtwardszy czołg, nawet na bazowej sile ognia).
Awatar użytkownika
Kretus
Baron
Posty: 1192
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Has thanked: 135 times
Been thanked: 73 times

Re: PMC 2640

Post autor: Kretus »

Mam kolejne pytanie do bardziej doświadczonych graczy.
Ile modeli potrzeba, żeby rozpocząć granie w kampanię. Otrzymujemy na start 7 drużyn I tieru i grupę dowodzenia, co łącznie daje 58 modeli. Jednocześnie bitwa I tieru na priorytecie 1 to maksymalnie 6 drużyn (48 modeli) albo 5 drużyn i dowódca (42 modele). Czy tyle wystarczy na start?
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: PMC 2640

Post autor: MKG »

Cześć,

Tak powinno wystarczyć (najlepiej jakaś fajna kombinacja: Penal Troops, Recruits, Irregulars aby było klawiej i bardziej elastycznie). Ewentualnie możesz wystawić I Tierowe pojazdy ("Light Patrol Vehicle" - czyli jakiś technical, trike, quad etc.). Pewnie dość szybko zyskasz możliwość wystawienia jednej jednotki II Tieru (np. moździeż, sekcja LKMów, grenadierzy).

Pozdrawiam,
Marcin
Awatar użytkownika
Kretus
Baron
Posty: 1192
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Has thanked: 135 times
Been thanked: 73 times

Re: PMC 2640

Post autor: Kretus »

Nadchodzę, a ze mną korporacja zielonych ludków :)
Obrazek
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PMC 2640

Post autor: AWu »

Najs ~!

Ja wysprejowałem mego BTRa.

Zrób fotkę po złożeniu koło ludzików, ciekawym rozmiarowo.
Awatar użytkownika
Vazhyl
Appointé
Posty: 48
Rejestracja: czwartek, 20 listopada 2014, 22:30
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: PMC 2640

Post autor: Vazhyl »

Witam szanowne towarzystwo :)
U mnie ZKV, czyli Złowrogie Kommando Vazhyla zaczęło zmagania w drugiej kampanii, pierwszą przegrywając niestety. Po sześciu bitwach testowych, z których przegrałem cztery, dorobiłem się szajbusów i alkoholików, więc stwierdziliśmy ze sparingpartnerem, że czas kończyć to żałosne widowisko.
Do Kretusa - w pierwszych bitwach kampanijnych lepiej dbać o piechotę, lekkie pojazdy na I tierze to nietrafiona inwestycja, bo dają się zniszczyć bez większych problemów. Trzeba by się na jakąś bitewkę umówić :)
Ja planuję do swojej piechoty w PMC2640 dołożyć pojazdy w postaci Mechów, na razie mam niesklejonego Gruntz Imperatora, ale postaram się odrobić zaległości w tym zakresie (gdyby ktoś chciał podobnego, koleżka ma na zbyciu).
JAMA : figurki dla graczy i kolekcjonerów, masy i narzędzia do rzeźbienia, podstawki, akcesoria do makiet i dioram oraz inne różności modelarskie
Awatar użytkownika
Vazhyl
Appointé
Posty: 48
Rejestracja: czwartek, 20 listopada 2014, 22:30
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: PMC 2640

Post autor: Vazhyl »

Obrazek
Obrazek
Brakowało mi snajpera w pelerynie kamuflującej, to przerobiłem golasa.
JAMA : figurki dla graczy i kolekcjonerów, masy i narzędzia do rzeźbienia, podstawki, akcesoria do makiet i dioram oraz inne różności modelarskie
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: PMC 2640

Post autor: Sarmor »

Na Delta Vector, IMHO jednym z najlepszych blogów o grach, pojawiła się recenzja PMC 2640: http://deltavector.blogspot.com/2015/04 ... eview.html
TheNode.pl – zapraszam!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy sci-fi i fantasy”