PMC 2640: Hell on Echidna
- MKG
- Adjoint
- Posty: 760
- Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 24 times
Re: PMC 2640: Hell on Echidna
W końcu udało się problemy przezwyciężyć i "Hell on Echidna" jest już dostępne (jakkolwiek oficjalnie zostanie ogłoszone o północy czasu "serwerowego"). Demo gry można pobrać klikając na link na końcu tekstu: http://assaultpublishing.com/?page_id=1359
Pozdrawiam,
Marcin
Pozdrawiam,
Marcin
- MKG
- Adjoint
- Posty: 760
- Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 24 times
Re: PMC 2640: Hell on Echidna
Przejrzałem analogiczne demko konkurencji: http://www.wargamevault.com/product/101 ... try-Primer i nieskromnie stwierdzę, że zdecydowanie nie mam się czego wstydzić.
- Sarmor
- Lieutenant General
- Posty: 4286
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 110 times
- Kontakt:
Re: PMC 2640: Hell on Echidna
W grze nie używamy znaczników obszarowych, zawsze obrywa cały oddział. Z kolei oddziały posiadające ponad 6 ludzi to rzadkość (kilka najsłabszych jednostek oraz buntownicy i robale ze scenariuszy specjalnych).Nie wiem jak jest z dostępnością broni używającej do strzelania znaczników obszarowych ale takowe będą zgarniać spore żniwo wśród oddziałów. Zwłaszcza posiadających ponad 6 ludzi.
Nie ma żadnej minimalnej odległości, jaką jednostka musi się poruszyć.Jednostka może się poruszyć tyle ile ma ruchu +2". Trochę dziwne rozwiązanie, nie lepiej było by sprawić by jednostka zawsze poruszyć się ruszyć minimum 2" i dodać te 2" do bazowych wartości?
Move+2" to maksymalna odległość, jaką pokonać może jednostka wykonując standardową akcję ruchu. Oprócz tego jednostka może się ruszyć do wartości Move w calach i strzelić (akcja Advance). Wydłużając ruch przy normalnej akcji Move o stałą wartość unikamy dzielenia go przy akcji natarcia.
Jakich typów pojazdów oczekujesz? W liście armii w podręczniku są opisane pojazdy wedle funkcji, ponadto istnieją opcjonalne zasady rozróżniające pojazdy według układu trakcyjnego.Nie ma rozróżnienia na typy pojazdów?
W świecie gry nie ma pojazdów przeznaczonych do taranowania innych, a mechy mają tylko kończyny służące do poruszania się.Co z pojazdami które są przeznaczone pod taranowanie piechoty/innych pojazdów? Czemu mech nie może po prostu wgnieść piechoty / pojazdu w ziemie kończynami?
Generalnie walka wręcz w grze ma być rzadka.
Konsekwencja rozpatrywania oddziału jako całości. Można by też założyć, że jeśli jeden żołnierz znajduje się przed murem, to cały oddział znajduje się przed murem. Albo przepisać system od początku."Nie przeskoczymy za ten betonowy mur który zapewni nam 100% osłonę przed nieprzyjacielem który właśnie do nas strzela bo Mietkowi nie starczy ruchu i musiał by tu zostać sam podczas gdy pozostała reszta oddziału (20 osób) tkwiła by bezpiecznie za murem"- ja to widzę tak
TheNode.pl – zapraszam!
-
- Appointé
- Posty: 33
- Rejestracja: poniedziałek, 24 września 2012, 22:56
- Lokalizacja: Łódź
- Been thanked: 3 times
- Kontakt:
Re: PMC 2640: Hell on Echidna
Witam,
miło mi, że autor był na tyle miły aby wypowiedzieć się pod moim postem, pozwoliłem sobie odpowiedzieć na jego wypowiedź w komentarzu.
Ruch - już widzę skąd sprostowanie, ork drukarski zjadł magiczne słówko "mogła" ze zdania :
"...by jednostka zawsze mogła poruszyć się ruszyć minimum 2" i dodać te 2" do bazowych wartości?"
miło mi, że autor był na tyle miły aby wypowiedzieć się pod moim postem, pozwoliłem sobie odpowiedzieć na jego wypowiedź w komentarzu.
To wiele wyjaśniaSarmor pisze: Cytuj:
Nie wiem jak jest z dostępnością broni używającej do strzelania znaczników obszarowych ale takowe będą zgarniać spore żniwo wśród oddziałów. Zwłaszcza posiadających ponad 6 ludzi.
W grze nie używamy znaczników obszarowych, zawsze obrywa cały oddział. Z kolei oddziały posiadające ponad 6 ludzi to rzadkość (kilka najsłabszych jednostek oraz buntownicy i robale ze scenariuszy specjalnych).
Ruch - już widzę skąd sprostowanie, ork drukarski zjadł magiczne słówko "mogła" ze zdania :
"...by jednostka zawsze mogła poruszyć się ruszyć minimum 2" i dodać te 2" do bazowych wartości?"
W zasadach dodatku nie widzę nic o dzieleniu? Możesz wyjaśnić o co chodzi bo jak na razie ani wypowiedź autora ani twoja nie rozjaśniła mi sytuacji z "+2".Sarmor pisze:Wydłużając ruch przy normalnej akcji Move o stałą wartość unikamy dzielenia go przy akcji natarcia.
np kroczące i gąsienicowe. Funkcja funkcją a napęd napędemSarmor pisze:Cytuj:
Nie ma rozróżnienia na typy pojazdów?
Jakich typów pojazdów oczekujesz? W liście armii w podręczniku są opisane pojazdy wedle funkcji
o właśnie tego mi brakowałoSarmor pisze:ponadto istnieją opcjonalne zasady rozróżniające pojazdy według układu trakcyjnego.
Oczywiście, że można Pomocne w zrozumieniu "dlaczego tak a nie inaczej" okazał się początek komentarza autora:Sarmor pisze:Cytuj:
"Nie przeskoczymy za ten betonowy mur który zapewni nam 100% osłonę przed nieprzyjacielem który właśnie do nas strzela bo Mietkowi nie starczy ruchu i musiał by tu zostać sam podczas gdy pozostała reszta oddziału (20 osób) tkwiła by bezpiecznie za murem"- ja to widzę tak
Konsekwencja rozpatrywania oddziału jako całości. Można by też założyć, że jeśli jeden żołnierz znajduje się przed murem, to cały oddział znajduje się przed murem. Albo przepisać system od początku.
Tutułem "preambuły": zasady ogólnie są pisane, aby stawiać sytuację na stole na ostrzu noża: albo coś jest, albo nie.
Epic Armageddon fan
http://6mmwargames.blogspot.com/
http://6mmwargames.blogspot.com/
- Vazhyl
- Appointé
- Posty: 48
- Rejestracja: czwartek, 20 listopada 2014, 22:30
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: PMC 2640: Hell on Echidna
I takie podejście w napisaniu zasad przez Marcina spowodowało, że zacząłem grać w PMC.Tutułem "preambuły": zasady ogólnie są pisane, aby stawiać sytuację na stole na ostrzu noża: albo coś jest, albo nie.
O ile na początku, mając wieloletnie naleciałości z innych gier, stroszyłem się na przykład na zasadę "One foot in grave" (którą przy stole i tak nazywamy - "jedną nogą w gównie"), to jest ona boleśnie skuteczna - albo jesteś tu albo tam - a to niesie za sobą konsekwencje w ustawieniu, ruchu i innych sytuacjach taktycznych, które dzięki temu są klarowne, a nie obłożone wątpliwościami typu "a może jednak..."
Ileż to kiedyś było dyskusji, czy w lesie jest "większe pół" podstawki czy "mniejsze"
A tu proszę - jeden konkretny zapis i nie ma o co gul skakać...
JAMA : figurki dla graczy i kolekcjonerów, masy i narzędzia do rzeźbienia, podstawki, akcesoria do makiet i dioram oraz inne różności modelarskie
- Sarmor
- Lieutenant General
- Posty: 4286
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 110 times
- Kontakt:
Re: PMC 2640: Hell on Echidna
Z dzieleniem tylko zamotałem, przepraszam - to miał być przykład.Azazel pisze:W zasadach dodatku nie widzę nic o dzieleniu? Możesz wyjaśnić o co chodzi bo jak na razie ani wypowiedź autora ani twoja nie rozjaśniła mi sytuacji z "+2".
Chodzi o to, że w grze masz dostępne 3 akcje ruchu:
- zwykły ruch,
- ruch ze strzałem,
- szarża.
W przypadku dwóch pierwszych trzeba jakoś zmienić pokonywany przez jednostki dystans, aby graczom opłacało się stosować obie akcje (szarżę w tej dyskusji pomijam, bo to dość szczególny przypadek). A więc można albo wydłużyć go przy akcji ruchu, albo skrócić przy akcji ruch plus strzał. Padło na pierwszy wariant, stąd te +2", o które wydłużono maksymalny zasięg ruchu przy akcji Move.
Minimalnego zasięgu ruchu w grze nie ma.
Pochwalę się, że te zasady znalazły się tam dzięki mnie (a przynajmniej tak sobie wmawiam).Azazel pisze:o właśnie tego mi brakowałoSarmor pisze:ponadto istnieją opcjonalne zasady rozróżniające pojazdy według układu trakcyjnego.
Ale robienie rozróżnienia w normalnych zasadach tylko sztucznie wydłużyłoby listę armii i byłoby sprzeczne z zasadą RLC (od gracza zależy, czy jego niszczyciel czołgów chodzi czy unosi się nad ziemią, tak samo jak ma do wyboru, czy elitarna piechota to goście w pancerzach wspomaganych czy klony Schwarzeneggera).
TheNode.pl – zapraszam!