Red Tide West
-
- Censor
- Posty: 6598
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 181 times
Red Tide West
...czyli III Wojna Światowa w skali dywizyjnej (i nie tylko).
System fajny, ale nie do końca mi się podoba lotnictwo tudzież OoB.
Powoli sobie dłubię w moim "modzie"; na początek uzupełnienia/poprawki do mapy tudzież armia czechosłowacka w pełnej krasie:
http://www.boardgamegeek.com/filepage/1 ... ges-part-1
http://www.boardgamegeek.com/filepage/1 ... y-counters
System fajny, ale nie do końca mi się podoba lotnictwo tudzież OoB.
Powoli sobie dłubię w moim "modzie"; na początek uzupełnienia/poprawki do mapy tudzież armia czechosłowacka w pełnej krasie:
http://www.boardgamegeek.com/filepage/1 ... ges-part-1
http://www.boardgamegeek.com/filepage/1 ... y-counters
- Teufel
- Legatus Legionis
- Posty: 2424
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
- Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 53 times
Re: Red Tide West
Ciekawy projekt. Będą dalsze mody? Uznaliscie, ze czechosłowackie dywizje były tak silne, jak np. zachodnioniemieckie i silniejsze od duńskich, bo tak to wygląda w porównaniu z żetonami na bgg? Weszliscie dość mocno w szczegóły dodatkowych wojsk, aż po bataliony samodzielne, a to raczej dywizyjna gra? Czy zmienia autor koncepcję?
Jak wygląda żetonowe oob Paktu Warszawskiego bo na bgg nie ma, wrzucisz Darth tam?
Jak wygląda żetonowe oob Paktu Warszawskiego bo na bgg nie ma, wrzucisz Darth tam?
Legiony i ja mamy się dobrze.
-
- Censor
- Posty: 6598
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 181 times
Re: Red Tide West
Oczywiście. Najpierw korekta LWP i NVA, potem Belgów, Holendrów, Duńczyków, BAOR-u i terytorialnych Zachodnich Niemców, tudzież uzupełnienie Austriaków (w Linzu mieli brygadę zmech, dywizja z gry była pod samym Wiedniem, ale niech tam, będzie pilnowała krawędzi mapy...).Teufel pisze:Ciekawy projekt. Będą dalsze mody?
Niemieckie jednostki terytorialne są za słabe; jeśli już się pojawiły, to powinny być łączone z pułkami. Poza tym były dwa typy brygad: jeden typ miał batalion czołgów (M48A2GA2), dwa zmot i jeden haubic, drugi miał 2 bataliony czołgów, jeden zmot i jeden zmech na M113, plus dyon haubic; pułk miał dyon moździerzy i 3 baony zmot – razem by spokojnie wychodziły: jedna brygada zmech 2-2-6, druga brygada zmot 1-2-5. Dwie brygady miały Leony 1 zamiast M48 (51 w Eutin na Jutlandii i 56 w Neuburgu, ale ta miała też normalne 2 baony Panzergrenadierów na Marderach zamiast jednego zmot i jednego na M-113).
Czyli niemieckie Heimatschutzbrigaden będą silniejsze, ale 56 zniknie, bo była przewidziana do 1. Dywizji Górskiej zamiast 23. Brygady Górskiej (powinna być wydzielona).
1. Nie „ście” tylko JA.Uznaliscie, ze czechosłowackie dywizje były tak silne, jak np. zachodnioniemieckie i silniejsze od duńskich,
2. Owszem. Nie od wszystkich zachodnioniemieckich, ale akurat te dwie pancerne miały komplet ~320 T-72, czyli były tak samo silne jak dywizje Centralnej Grupy Wojsk. Dwie dywizje zmech miały po pułku panc na T-72, a w zmechach T-55AM2 Kladivo (czyli nowy SKO plus dodatkowy pancerz).
3. Poza tym Czechosłowacy to w ogóle byli napakowani sprzętem nieledwie jak Armia Radziecka – w dywizjach trochę mniej dział, ale uzupełnione dodatkowymi wyrzutniami rakietowymi; w sumie coś ok. 4000 czołgów (nie licząc ~800 T-34 w głębokiej rezerwie) - samych T-55AM2 mieli prawie 1200 sztuk, ponad 800 T-72... Bewupów ok. 1800, SKOT-ów nawet nie liczę...
Armijne brygady artylerii po 54 shb vz. 77 Dana i 36 armat M-46, armijny pułk wyrzutni rakietowych 54 sztuki RM-70; w 5 brygadach dywizji artylerii: 3 x 72 M-46, 1 x 72 shb vz. 77 Dana i 1 x 72 RM-70.
4. Duńczycy to są w ogóle to mocnej przeróbki – mniej zmechu, więcej zmotu/zwykłej piechoty: na wyspach (Dowództwo Zelandii) mieli dwie brygady zmech z Centurionami plus 4 grupy brygadowe/pułki – z czego 3 statyczne (piechota) i jedna zmot; w każdej: kompania Centurionów, dwa baony piechoty, batalion haubic 105mm.
Zamiast 3 samodzielnych brygad zmech na Jutlandii dam dywizję jutlandzką 2-3-6 w Abenraa (pojawi się na mapie, podobnie jak jeden kompleks lotnisk), bo w sumie mieli tam ~120 Leopardów 1. Plus samodzielna grupa brygadowa z batalionem Centurionów 105mm. Za to Duńczykom brakuje korpuśnego pułku artylerii (LandJut) i dwóch jednostek specjalnych (kompanii regularnej i baonu rezerwy).
Jednostki specjalne w skali baonu/kompanii były w grze cały czas, tyle, że autor wszystkiego nie uwzględnił, albo ujął w bardzo dziwny sposób. Jak już dziubdział z kompaniami i batalionami specjalnymi to armijne jednostki specnazu były szczebla kompanii (mam pełną listę ), za to 5 baonów specnazu było w „grupowej” brygadzie (jest jako jeden żeton, z siłą zupełne od czapy 3-3).bo tak to wygląda w porównaniu z żetonami na bgg? Weszliscie dość mocno w szczegóły dodatkowych wojsk, aż po bataliony samodzielne, a to raczej dywizyjna gra? Czy zmienia autor koncepcję?
No i były też jednostki specnazu z zachodnich okręgów wojskowych (których w grze nie ma),. podobnie jak dodatkowe jednostki śmigłowców (też brakuje, a to już jest przegięcie, bo są trzy "pułki" brytyjskiego AAC po 24 Lynxy i 12 Gazeli, a brakuje chyba z tuzina radzieckich pułków śmigłowców po ~40 Mi-24 w każdym... )
Do tego wchodzące w posiłkach wojska też są z błędami i brakami.
Spróbuję, jak mi się uda.Jak wygląda żetonowe oob Paktu Warszawskiego bo na bgg nie ma, wrzucisz Darth tam?
Generalnie jest sporo do przeróbki – enerdowskie DPanc mają siłę 4-3, chociaż jedna powinna mieć 4-5, a druga 4-4, nie ma jednej brygady artylerii, nie ma 5 (!) dywizji rezerwowych (a powinny być, bo tak samo się mobilizowały jak np. holenderska 5. DZmech); powinny być też jednostki „grupy Berlin” (skoro są dwie zachodnioniemieckie „brygady”, to tym bardziej powinny być enerdowskie; mam ich OdeB ze sprzętem – sporo tego mieli w porównaniu do zachodnioberlińskich brygad de facto lekkiej piechoty z mobilizowanej policji, bez wsparcia).
LWP brakuje 7 Łużyckiej dywizji piechoty morskiej plus 3 batalionów specjalnych (jeśli już autor szedł w takie szczegóły), do tego od czapy są siły poszczególnych dywizji i etapy wejścia na planszę (jeśli skadrowane 3. i 9. DZmech z Lublina i Rzeszowa wchodzą szybciej od pierwszorzutowych dywizji pancernych i zmech ze Szczecina czy Zagania to znaczy, że autor nie ma zielonego pojęcia o temacie ).
„Samodzielny korpus zmech” (rozdzielony na brygady) AR jest skopany i nie ma nawet numeracji swoich brygad (chociaż są znane nie od dzisiaj...) itd. itp.
Ale z drugiej strony skopany jest też OdeB BAOR-u, Belgów (braki i źle policzona siła) i Holendrów (tutaj już kompletna fantastyka w kwestii siły, składu i dyslokacji tudzież kolejności mobilizacji i wejścia do gry... a braki bardzo istotne - saperzy, artyleria, jednostki specjalne) - na BGG w temacie „Where is BAOR?” jest stosowna dyskusja plus moje posty z propozycjami urealnienia tych trzech armii, bo pojawiają się nieistniejące brytyjskie dywizje, za to nie ma faktycznych dywizji i brygad.
http://www.boardgamegeek.com/thread/133 ... -rest-baor
Generalnie to system jest ciekawy, ale wymaga przerobienia OdeB.
No i mam swój pomysł na siły powietrzne (helikoptery i samoloty), bo to, co jest, nie do końca oddaje rzeczywistość, w dodatku wychodzą absurdy w rodzaju uderzeniowych Tornad walczących o przewagę w powietrzu (przy jednoczesnej możliwości atakowania lotnisk), nie wspominając o AlphaJetach jako pełnoprawnych myśliwcach.
Chcę oddać różnice w przeznaczeniu maszyn (przełom lat 80/90 to jeszcze samoloty jednozadaniowe, z wielozadaniowymi dopiero zdobywającymi swoją pozycję) tudzież różne podejście obu stron do kwestii „wojny w powietrzu i osłony wojsk” – będą brygady plot po obu stronach, ale NATO znacznie mniej (raz, że tego mieli mniej, dwa, że mają to zaimplementowane jako SAM hity w atakach na cele – a rakietowa OPK obejmowała większość tego sprzętu w NATO, może poza częścią Amerykanów), za to NATO będzie miało silniejsze myśliwce. I będzie wprowadzona jakaś uproszczona symulacja SEAD (jako opcja).
-
- Censor
- Posty: 6598
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 181 times
Re: Red Tide West
A swoją drogą, czy ktoś rozpoznaje, do kogo nawiązują generałowie CzSLA...?
(chociaż zastanawiałem się, czy nie dać Syrovego zamiast Štefánika, ale Štefánik ma więcej czeskich znaków - niech się uczą... )
(chociaż zastanawiałem się, czy nie dać Syrovego zamiast Štefánika, ale Štefánik ma więcej czeskich znaków - niech się uczą... )
- Teufel
- Legatus Legionis
- Posty: 2424
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
- Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 53 times
Re: Red Tide West
Brzmi super, tylko czy wydawnictwo rzuci się na nowe, powiększone oob i wydrukuje żetony?
Byłbym wdzięczny za wrzucenie zdjęć pozostałych żetonow na bgg.
Byłbym wdzięczny za wrzucenie zdjęć pozostałych żetonow na bgg.
Legiony i ja mamy się dobrze.
-
- Censor
- Posty: 6598
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 181 times
Re: Red Tide West
O matko... przecież pisałem, że to jest "mod" czyli "fan-made modification"
Kto będzie chciał, to sobie ściągnie i wydrukuje.
To tak jak np. z Europa Barbarorum do R:TW
Kto będzie chciał, to sobie ściągnie i wydrukuje.
To tak jak np. z Europa Barbarorum do R:TW
-
- Censor
- Posty: 6598
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 181 times
Re: Red Tide West
Raczej niezbyt. Sam Harvey wrzucił swoich Czechów (moi to przeróbka na bazie jego żetonów) po dużym nacisku, zaś na wykazywane mu błędy w OdeB (nie tylko przeze mnie; "zgubił" gdzieś też amerykańską 3. DP (mech) ) reagował... średnio przyjemnie.
Poza tym takie "poprawki" to tak naprawdę konieczność wydrukowania pewnie całej ramki (albo i dwóch) nowych żetonów - kto na to pójdzie?
Tak naprawdę to na porządny OdeB obu stron to ta gra musiałaby mieć trzy ramki żetonów, i mniej pomocniczych.
Poza tym takie "poprawki" to tak naprawdę konieczność wydrukowania pewnie całej ramki (albo i dwóch) nowych żetonów - kto na to pójdzie?
Tak naprawdę to na porządny OdeB obu stron to ta gra musiałaby mieć trzy ramki żetonów, i mniej pomocniczych.
- brathac
- Colonel en second
- Posty: 1469
- Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
-
- Censor
- Posty: 6598
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 181 times
- Teufel
- Legatus Legionis
- Posty: 2424
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
- Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 53 times
-
- Censor
- Posty: 6598
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 181 times
Re: Red Tide West
Pisałem o tym projekcie będzie lepszy, bo goście widząc moją wymianę zdań z autorem RTW sami się do mnie zwrócili o konsultacje w zakresie Układu Warszawskiego No to im pomogłem
-
- Censor
- Posty: 6598
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 181 times
Re: Red Tide West
No, mój "zestaw opcjonalny" ma coraz więcej pobrań - zwłaszcza z CSW
Skany żetonów mi się właśnie uplołdują na BGG. Powiny być za jakiś czas widoczne.
Skany żetonów mi się właśnie uplołdują na BGG. Powiny być za jakiś czas widoczne.
- Leliwa
- Hetman polny koronny
- Posty: 5300
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
- Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 256 times
Re: Red Tide West
Europa Barbarorum jest modem do Medieval II:Total WarDarth Stalin pisze:O matko... przecież pisałem, że to jest "mod" czyli "fan-made modification"
Kto będzie chciał, to sobie ściągnie i wydrukuje.
To tak jak np. z Europa Barbarorum do R:TW
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
- duc de Fort
- Capitaine
- Posty: 843
- Rejestracja: sobota, 21 stycznia 2012, 18:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
Re: Red Tide West
To Europa Barbarorum 2. "Jedynka" była do pierwszego Rzymu. Darth ma rację.
http://europabarbarorum.com/EB1/
http://europabarbarorum.com/EB1/
FortGier.pl - najlepszy sklep z wojennymi grami planszowymi