Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące okresu po II wojnie światowej.
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: Strategos »

krzysztofm pisze:Świetna gra.
Bardzo się cieszę, że coraz więcej osób potwierdza pozytywną opinię o tej grze :D .
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
Indar
Błędny rycerz
Posty: 1088
Rejestracja: piątek, 5 maja 2006, 20:08
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: Indar »

Czy może ktoś wyjaśnić mi zasadę tej 3 kampanii - Linebacker? Zamieniam już posiadanych pilotów czy dodaje 2 więcej? W opisie rozgrywki (na Linebackerze właśnie) jest jakoś dziwnie napisane, tak że nie łapię.
I jeszcze jedno - karta cel 22 "Radar Installation". Jak mam rozumieć zapis że AGM 45 mogą zadać do 2 hits dla celu? Mam rozumieć że TYLKO dwie pierwsze rakiety które "trafią" zadadzą obrażenia, czy jak?
Pomóżcie!
K
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: Andy »

Indar pisze:Czy może ktoś wyjaśnić mi zasadę tej 3 kampanii - Linebacker? Zamieniam już posiadanych pilotów czy dodaje 2 więcej?
Limit Ci się zmienia: masz o jednego Newbie mnie i o jednego Skilled więcej niż przewidują limity dla kampanii o wybranej długości. Np. jeśli grasz kampanię medium, to masz 0 Newbie, 2 Skilled, a resztę zgodnie z instrukcją
I jeszcze jedno - karta cel 22 "Radar Installation". Jak mam rozumieć zapis że AGM 45 mogą zadać do 2 hits dla celu? Mam rozumieć że TYLKO dwie pierwsze rakiety które "trafią" zadadzą obrażenia, czy jak?
Na BGG nie widzę zdjęcia tej karty. Albo przytocz jej treść, albo poczekaj aż wrócę do domu i wyjmę karte z pudełka.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
Indar
Błędny rycerz
Posty: 1088
Rejestracja: piątek, 5 maja 2006, 20:08
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: Indar »

Też jestem w kieracie, zerknij proszę jak wrócisz.
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
Awatar użytkownika
Indar
Błędny rycerz
Posty: 1088
Rejestracja: piątek, 5 maja 2006, 20:08
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: Indar »

Zapis brzmi tak:
AGM-45s can inflict up to 2 Hits on the Target

Zważywszy że AGM45 zadaje max jeden hit (ma tylko jeden współczynnik obrażeń - 5) rozumuję że maksymalnie dwa obrażenia mogą powstać od w/w rakiety. Tak?
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: Andy »

Tak. Spośród siedmiu wymaganych trafień celu tylko jeden lub dwa mogą pochodzić od AGM-45.

Łatwo to wyjaśnić fabularnie. AGM-45 kierują się na emisję radarów. Po dwóch trafieniach radary nie są w stanie niczego już nadawać i resztę infrastruktury stacji radarowej musisz niszczyć bardziej klasycznie.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
Indar
Błędny rycerz
Posty: 1088
Rejestracja: piątek, 5 maja 2006, 20:08
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: Indar »

Mniej finezyjnie, bardziej brutalnie. Rozumiem.
Dziękuję.
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
Awatar użytkownika
krzysztofm
Caporal
Posty: 56
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2012, 01:53
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: krzysztofm »

Ruszyła kolejna kampania walki z czerwono-żółtym zagrożeniem.
Operacja Rolling Thunder 1967 long campaign

Akcja 1 łatwa - nr 6 Close Air Support wp 0, stress 1

center area - 2 infantry, zu 23, m1939, MIG17, 7 hits to destroy

Grupa:
Vapor F105 Wild weasel - 2 rockets, 2 mk 82, 2 AIM 9
Jagger F4 - 2 AIM7, 4 AIM9
Lefty F105 Thud - 2 AGM 12, 1 GBU 10
Junior F4 - 2 GBU 10, 2 GBU 12

Turn 1
Lefty załatwia 2 AGM 12 i kasuje M1939
Turn 2
Vapor kasuje MIG17 dwoma AIM9
Turn 3
Vapor likwiduje 2 rakietami zu23
infantry rzuca nożami procami w vapora i chybia
Wchodzi Junior oddaje 2 GBU 10 i 2 GBU 12 na cel robi 12 hits i totaly destrojed
Lefty na pożegnanie robi prezent GBU 10 infantry przyjmuje i odchodzi do wieczności
Home bound wydarzenie - skaczą Bandits MIG19
4 ataki na random erkraft
ataki skanselowane przez ekspendowanie 4 antyziemnych prezentów

Są 3 wiktorypojnty rekon na 1 polu, intel na drugim politik na 1
Awatar użytkownika
krzysztofm
Caporal
Posty: 56
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2012, 01:53
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: krzysztofm »

Akcja 2 Rolling Thunder - bardzo gorący dudniący grom krzewiący wolność i demokrację wśród
czerwono-żółto-bolszewickiej hołoty.
Dziś należy unicestwić główny most w Hanoi i wysłać elitę wypoczetych pilotów, rwących się do
walki z komunistycznym zagrożeniem, cofnijmy te małpy na drzewa do epoki kamiennej,
dał nam Curtis le May przykład jak zwyciężać mamy.
Nad gniazdo zła, nad Hanoi.

Ekipa wyzwoleńczych bojowników o wolność narodu wietnamskiego od komunistycznego zniewolenia:

4 F4 Phantom
2 F105 Thunderchief
1 EB- 66 nasz magiczny czarodziej, mąciciel SAMÓW i sokołów HO-SZI-MINA

Prezenty dla WUJKA HO (smacznego WUJKU) sraczki i padaczki dla Ciebie kochany!

TANKER PRIORITY OPTION
Monger - ECM pod, 4 AIM 9, 1 AIM 7
Kirin - ECM pod, 4 AIM 9, 1 AIM 7
Junior - ECM pod, 2 GBU 10, 1 GBU 12
Jagger - ECM pod, 2 GBU 10, 1 GBU 12
Vapor - 2 AGM 45 Shrike, 2 AGM 62
Judge - 2 AGM 12, AGM 62

Cała grupa high altitude from west

OBRONA CZEROWNO-ŻÓŁTYCH:
North - SA2, S60
West - SA2, S60, MIG17
South - SA2, KS19, MIG21
East - 2 Zu 23
Center - 4 infantry, 2 S60, MIG17

WIZYTA U WUJKA HO wyglądała tak:
Target Bound Event - Rules of Engagement - Visual Identification
Pomaga BAT rzutem na 8 usuwa wydarzenie
Over the target event - bez wydarzenia

TURN 1
Fast Monger sypie 2AIM9 na Mig17 west rzuca 9 i 2 modyfikacja plus 1 za EB 66
I Sokół HOSZIMINA gryzie piach
Szybki Kirin proponuje 1 daleki strzał Sparrowem i miły wróbelek dziobie skutecznie
MiG21 na south rzutem na 8
Szybki Vapor dzika łasica drapie 1 AGM 62 i KS19 na south pada trupem
Rzut 6 mod 7
SA2 west atakuje F104 Judge rzuca 9 mod 8 za Bata i uszkadza 2 stress i uzbrojenie stracone
SA2 north bierze się za Kirina, ECM daje 4 nie pomaga
Kirin robi unik bierze 2 stresy razem 3 bo jeden z poprzedniej kampanii
SA2 rzuca 8 i 7 mod 7 i 6 czyli 6 następny stres razem 4, Kirin jest Shaken, wstrząśnięty nie zmieszany, ale żywy.
SA2 south znowu dręczy Kirina, ECM daje 9, pomaga, atak odwołany.

Grupa rusza na zachodnie przedpole wysoki pułap
MIG17 rusza też na zachodnie przedpole.

TURN2
Szybki Monger częstuje 2 ciastkami AIM9 MIGA17 wyrzuca 6 i 2 mod 7 i 3
Z SOKOŁA HOSZIMINA zostają wirujące resztki popalonych piór
Szybki Vapor dzika łasica podaruje 2 AGM 45 dla SA2 west - wyrzuca 6 i 10
Mod 7 i 11 - radar zniszczony
SA2 north atakuje Bata rzuca 8 mod 7, Bat ma 1 stres.
SA2 south gryzie Juniora, ECM 1 nic nie daje, Junior robi unik, bierze 2 stresy
Atak 6 i 2 mod za EB 66 5 i 1 następny stres razem 3.
Grupa rusza do centrum wysoki pułap

TURN3
Szybki Vapor rzuca 1 AGM62 na SA2 south rzut 1 mod 2 no hit pech
SA2 north atakuje Judge, rzut 3 mod 2 bez trafień
SA2 south atakuje Bata rzut 2 mod 1 bez trafień
Cel jest trudny most - czyli mod –2
Junior F4 znosi jaja 2 GBU10, 1 GBU 12 na cel, 5 trafień
Jagger F4 oddaje 2 GBU10, 1 GBU 12, 5 trafień razem 10, wystarcza 7
MAJOR BRIDGE zniszczony
Grupa rusza na wschodnie podejście dalej wysoki pułap

TURN4
SA2 north bierze na cel Juniora, ECM 1 nie daje efektu
Unik razem stres 5, rzut 10 i 6 mod 9 i 5 - 5 bez efektu
SA2 south atakuje F4 Jaggera, ECM 2, bez efektu
Unik , rzut 10 i 8 mod 9 i 7 - 1 stres razem 3
Grupa rusza na preapproach East i schodzi na niski pułap
Wychodzi poza zasięg SA2 zaś obrona niskiego pułapu została
Z tyłu
Home Bond Event - ALL GOOD THINGS
DOBRO ZWYCIĘŻYŁO ZŁO ZOSTAŁO POKONANE

VP - 4
recon - 2 I na 2 polu
Intel – 1 center bandit, 5 pole
Politics - 3 I na 5 polu

Stress:
Monger - 4
Vapor - 4
Kirin - 7
Junior - 8
Bat - 4
Judge - 5
Jagger - 6
Awatar użytkownika
Indar
Błędny rycerz
Posty: 1088
Rejestracja: piątek, 5 maja 2006, 20:08
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: Indar »

Wczoraj ukończyłem kampanię Rolling Thunder na medium - USAF
Ukończyłem bez strat na poziomie Good. Ostatniej misji już nie leciałem - te wylosowane miały zbyt wysoki wskaźnik polityki.

Podstawą jest wykorzystywanie pilotów "FAST", wykupywanie w razie potrzeb TANKER PRIORITY, korzystanie z cudownych wynalazków w postaci GBU i obowiązkowo zabieranie EB-66 (lub innego zagłuszacza). Do tego jak jest miejsce to zasobniki ECM i jazda. Praktycznie większość celów niszczyłem już w 3 turze Over target, tak by nie narażać się na ew. kolejny ostrzał.
Chyba dobrze gram - w fazie over target w punkcie 16 - " aicraft move..." mogę sobie zwyczajnie "odlecieć" i od razu przejść do Home-Bound, nawet jak to dopiero 3 tura?

Miałem trochę szczęścia na kostkach, ale ogólnie gra jest dosyć łatwa po opanowaniu taktyki.

Analizując instrukcję do PL DeLuxe widzę że pozmieniali tam sporo rzeczy - tak by było trudniej. MK 84 waży teraz 3 (3/5/8), GBU 10 również 3 (2/3/5/8) za to GBU 12 już tylko 1 (7/8/10). Doszło też sporo innej amunicji AtG i jedna AtA (o czym niżej). Co do zasad to mamy nowe żetony Attack Angle (dla sites - określa się w którym kierunku są skierowane sites i gdzie mogą strzelać) oraz Flight Paths (nasze samoloty muszą lecieć po linii - nie ma swobodnego latania po planszy). Dodatkowo mamy 5 tur na Over Target, nie 4 jak było, i konieczność "bycia" w "pre-approach area" aby zakończyć misję i odlecieć. Gra staje się przez to trudniejsza.
Najbardziej jednak rozbawiło mnie dodanie F-101 i F-102 które służą tylko do zbierania SO (Taki F-101 dodaje odpowiednio 5,10,15). Mogą być wyposażone jedynie w AtA w postaci AIM-4 Falcon trafiające na (uwaga) 9!
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
Awatar użytkownika
ash73
Adjudant
Posty: 228
Rejestracja: piątek, 9 września 2011, 23:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: ash73 »

Kampania War in the South USAF -1965.

Piloci:
Blade (N)-F102
Dutch(G)-F105
Irish(G)-F105
Ferrett,-F105
Papa,-F4
Judge,-F105
Stash(S)-F105
Jackpot(S)-EB66
Dagger(V) -F105

Poziom trudności:
ACE
Disadvantages: Improved Sites/Bandits, Extra Sites/Bandits, Reduced SOs
Wynik: 15 (GOOD).

Cele (w nawiasie zdobyte VP) 35(2),5(1),4(3),6(3),10(2),14(2),42(2).
Awatar użytkownika
ash73
Adjudant
Posty: 228
Rejestracja: piątek, 9 września 2011, 23:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: ash73 »

Indar pisze: Najbardziej jednak rozbawiło mnie dodanie F-101 i F-102 które służą tylko do zbierania SO (Taki F-101 dodaje odpowiednio 5,10,15).
Nie widzę tutaj nic zabawnego. Bierzesz RUFFA w F-101, dostajesz 15 pkt. i pilota ATA, który trafia z AIM-4 na 7+, a z działka na 8+ (a do tego z poziomem 'shaken' 6-9 mogącego sporo przyjąć) . Przy udźwigu 6 jest maszynką do suppresowania MiGów. Biorąc F-102 dostajesz to samo (za odrobinkę SO mniej), ale z możliwością zabrania na pokład do 6 rakiet.
Awatar użytkownika
Palladinus
Adjudant-Major
Posty: 281
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 23:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: Palladinus »

Zapraszam do przeczytania recenzji na naszym blogu CiekaweGry:

Zagrałem w “Phantom Leader”
c08mk
Caporal
Posty: 52
Rejestracja: wtorek, 10 czerwca 2014, 14:23

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: c08mk »

Palladinus pisze:Zapraszam do przeczytania recenzji na naszym blogu CiekaweGry:

Zagrałem w “Phantom Leader”
Aktualnie jest wydany Phantom Leader Deluxe w którym jest trochę różnic w mechanice pomiędzy pierwszym wydaniem. Z tego powodu recenzja jest średnio aktualna w stosunku do gry chociaż duch gry jest ciągle zachowany.
Awatar użytkownika
krzysztofm
Caporal
Posty: 56
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2012, 01:53
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: krzysztofm »

W ramach lotnictwa US Navy rozegrałem 3 pełne długie kampanie na poziomie Ace
czyli Extra stress, improved sites/bandits, extra sites/bandits

W dniach 2-6 styczeń 2015
War in the South- 7 misji-16 lotów- straty 3 samoloty i 2 załogi
Duke - S-60
Showtime- S-60, załoga potem uciekła z obozu jeńców i powróciła do lotów na następne 2 kampanie
Firefly - M1939

Truck Park,
Scattered troops- damaged, tu zaginął Showtime strącony przez S 60
Covered mission to Laos,
Close Air Support- tu zaginął Duke strącony przez S 60 ale powrócił Showtime
POL storage facility- tu zaginął Firefly strącony przez M1939
Ground Support
Tunnels

14 punktów- ocena GOOD

W dniach 6-13 styczeń 2015
Rolling Thunder 1967- 10 misji, 1 dzień przerwy- 45 lotów- straty 1 samolot i 1 załoga
Pluto- S 60

Major Airfield
VC Build Up
dzień przerwy
Rail Yard
AAA Sites
Armed Recon
Search and Rescue
POL Storage Facility
Barracs
Truck Park
Minor Bridge tu zaginął Pluto zestrzelony przez S 60

26 punktów ocena GOOD

W dniach 14-26 styczeń 2015
Linebacker 1972- 12 misji- 54 loty- straty 3 samoloty

Barbarian strącony przez SA2- SAR
Grease stracony przez MIG 19 Event- SAR
Crowbar strącony przez MIG 21- SAR

Port
Search and Rescue
Power Station
Truck Park
Barges- Barbarian hit SAR
Rail Line- Grease hit SAR
Fighter Sweep- damage
Radar
POL Storage Facility
Convoy
Supply Depot
Minor Airfield- Crowbar hit SAR

30 punktów ocena ADEQUATE

Razem 3 kampanie US Navy- 29 misji, 115 lotów, straty 7 samolotów i 3 załogi

Wnioski i rady dla turystów zwiedzających Wietnam lat 1965-1972:
1) Najlepszy samolot- A6 Intruder- duży udźwig, zabiera najgroźniejszą broń
2) Najlepszy myśliwiec- A8 Crusader- dobrzy piloci, daje dużo SO
3) Przydatny cudak- EA-6 Electric Intruder i zasobniki ECM Pod
4) ze względów politycznych unikać misji wokół Hanoi- polityka 4 i 5 używania napalmu.
5) brać AIM9 zaś AIM 7 okazjonalnie dla Fast Pilots, może zdarzyć się Event Rules of Engagement-
walka z myśliwcami tylko po identyfikacji wizualnej- tu AIM 7 bezużyteczne.
6) ze względu na nieprzyjemne Eventy typu Political Considerstions nie można atakować Approach Areas-
brać ECM i Electric Intrudera kiedy się da.
7) w kampanii Linebacker i opcji High stress czyli +1 są cele tylko ze stresem 3 i 4 więc warto po jednym dużym nalocie dać odpocząć 2 atakami po 2, 3 samoloty na tzw. cele wypoczynkowe dla reszty squadronu. Już w połowie tej kampanii stress jest już poważnym problemem.
8) F4 Phantom jest mniej przydatny od F7 Corsair ze względu, że na ten sam udźwig ten drugi zabiera AGM 12 i AGM 45, ponadto AIM 9 zaś ten pierwszy tylko AIM 9.
9) wydawać oszczędnie i rozsądnie Special Option points np. na Tanker Priority podczas dłuższej kampanii- np. tylko na cele z Weight Penalty -2, na te z Weight Penalty -1 po prostu aż tak nie potrzeba,
10) i na koniec na cele pod Hanoi:
- nie lataj nisko i powoli,
- zawsze wyżej niż 1000m,
- nie więcej niż jedno podejście nad cel,
- zygzakuj:)
-
ODPOWIEDZ

Wróć do „Po II wojnie światowej”