[DWS] Układ faz gry

Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43337
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3917 times
Been thanked: 2488 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Przypominam, że jak stoisz w strefie kontroli to nie możesz w ogóle wykonać ruchu w fazie przeciwnika, czyli jak zostaniesz zaatakowany w fazie przełamania i przeciwnik po zwycięskiej walce wykona pościg to będzie miał Twoje jednostki, z którymi walczył w swoich strefach kontroli, więc tymi jednostkami się nie oderwiesz. Manewrować możesz tylko tymi co stoją z tyłu i nimi próbować załatać lukę albo wesprzeć pierwszą linię.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Mariusz
Adjoint
Posty: 732
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:53
Lokalizacja: Warszawa/Bruksela
Has thanked: 65 times
Been thanked: 27 times

Post autor: Mariusz »

To może inna wersja rozwiązań, bo są dwa warianty, a wspominałeś jeszcze o jakichś odgałęzieniach. Temu się przyjrzyjmy.
Alea iacta est.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43337
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3917 times
Been thanked: 2488 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Pozostaje zawsze druga propozycja, bardziej klasyczna:

(2) Faza ruchu (wersja klasyczna)
Podczas tej fazy mają miejsce ruchy oddziałów obu stron, z tym, że gracz B wykonuje ruch na nieco innych zasadach niż gracz A (o czym niżej). Najpierw wykonuje ruch swoimi wszystkimi jednostkami gracz A, a potem gracz B.
Zasady ruchu oddziałów
Oddziały gracza A wykonują ruch wykorzystując swój pełny limit punktów ruchu. Przy wykonywaniu ruchu oddziałów gracza A nie obowiązują żadne szczególne ograniczenia. Ruch ten jest dla oddziałów gracza A ruchem zwykłym.
Oddziały gracza B wykonują ruch wykorzystując połowę swojego limitu punktów ruchu, gdyż ich ruch nie jest ruchem zwykłym, ale ruchem będącym do pewnego stopnia reakcją na posunięcia gracza A. Odnośnie zaokrąglania po podzieleniu przez 2 nieparzystych współczynników ruchliwości obowiązuje takie samo rozwiązanie jak w fazie przełamania.
Ponadto, przy wykonywaniu ruchu, gracza B obowiązują następujące ograniczenia:
1) Nie może wychodzić swoimi oddziałami z wrogich stref kontroli.
[...]


Tu nie będzie żadnej loterii. Jak by dołożyć jeszcze to wyznaczanie odwodów, o którym wspominałeś, wyjdzie jeszcze ciekawiej.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4838
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien
Been thanked: 5 times

Post autor: slowik »

Ja mysle ze mozna zrobic, jak chyba juz ktos tu pisal, bardzo klasycznie => Ruch gracza A , reakcja gracza B, faza walki, ruch gracza B, reakcja gracza A , faza walki...

W fazie reakcji myslalem o tym ze :

Podczas fazy ruchu jednostka moze za pewna cene PR (dla jednostek szybkich taniej niz dla jednostek powolnych oraz zalezne od terenu) "kupic" reakcje, tzn. dostaje zeton ktory pozwala w fazie reakcji wydac jakas tam ilosc PR.
urodzony 13. grudnia 1981....
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43337
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3917 times
Been thanked: 2488 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Może i tak byc, są różne opcje :)
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Mariusz
Adjoint
Posty: 732
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:53
Lokalizacja: Warszawa/Bruksela
Has thanked: 65 times
Been thanked: 27 times

Post autor: Mariusz »

Z jakąś możliwości zmiany sekwencji ruchu na pewno będzie to lepszy system, tak żeby oddać w jakiś, choćby minimalny sposób inicjatywę, jej przejmowanie. Przełomowe momenty bitwy, gdy jedna ze stron ma to swoje pięć minut, bez którego ciężko przebić się przez przeciwnika.
Alea iacta est.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43337
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3917 times
Been thanked: 2488 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Tą inicjatywę i co za tym idzie kolejność ruchów można by jakoś zorganizować z pomocą kart, chodziła mi po głowie pewna forma licytacji, ale szczerze powiem to już miało być do następnego systemu :wink:
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43337
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3917 times
Been thanked: 2488 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

I to też odświeżam, żeby się koledzy nie pogubili w dyskusji o nowym systemie.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
kru
Caporal
Posty: 61
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:17
Lokalizacja: City of Discovery - Dundee
Kontakt:

Post autor: kru »

To ja sie wypowiem.
Rozumiem ze to twój system, i bedziesz go chwalil oczywiscie. Ale jak dla mnie to za bardzo namotane, i przez to traci grywalnosc. Relacja Ruch-Walka to dosc plynny temat, i trzeba sie znac aby stworzyc cos z sensem.
Ty moze wiesz co i jak, ale czy jestes w stanie stworzyc takie zasady aby kazdy gracz zrozumial o co chodzi?
Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4838
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien
Been thanked: 5 times

Post autor: slowik »

Ty moze wiesz co i jak, ale czy jestes w stanie stworzyc takie zasady aby kazdy gracz zrozumial o co chodzi?
Tak, mi sie wydaje ze tak.
urodzony 13. grudnia 1981....
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43337
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3917 times
Been thanked: 2488 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Też sądzę, że nie będzie problemu. Chyba że mamy co innego na myśli mówiąc o "każdym graczu"?
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
kru
Caporal
Posty: 61
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:17
Lokalizacja: City of Discovery - Dundee
Kontakt:

Post autor: kru »

Mam na mysli o takim graczu jak ja. Po niekad mam doswiadczenie. I powiem ci ze w twoim systemie jest za duzo domniemania i typologi. Jak kto bedzie to wszystko w stanie spamietac na mapie to zycze powodzenia.
Ale tak powaznie, to dobrze ze próbujesz stworzyc cos nowego i chwala ci za to.
Nie zmienia to jednak faktu ze dopiero po zagraniu okaze sie czy dobrze mysleliscie.
Awatar użytkownika
Mariusz
Adjoint
Posty: 732
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:53
Lokalizacja: Warszawa/Bruksela
Has thanked: 65 times
Been thanked: 27 times

Post autor: Mariusz »

Zgadzam się, dopiero po zagraniu okaże się na ile to rozwiązanie się sprawdzi.
Alea iacta est.
Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4838
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien
Been thanked: 5 times

Post autor: slowik »

Mysle ze jezeli grywalnosc w testach nie bedzie sie nadawala to na pewno bedziemy wprowadzac modyfikacje i zmiany (absurdem by bylo tego nie robic). Sa drogi ktore pozwalaja na to by wiele rzeczy mozna bylo "miec pod okiem" (zamierzamy tak by prawie wszystkie do gry potrzebne dane i modyfikatory byly na planszy gry) -> jak plansza bedzie "fertig" to chetnie ja wam tez przedstawimy.
urodzony 13. grudnia 1981....
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

Plansza jest w 50% gotowa.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Archiwum”