System DWS

Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4838
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien
Been thanked: 5 times

Post autor: slowik »

Nie mam OdB Crusadera w tej chwili, ale z tego co pamiętam to batalionów czołgów powinno być trochę więcej niż 15-18 po stronie Brytoli.
Ja mam bardzo dokladny (bylo to troche pracy) i wiem ze byly trzy (trzybatalionowe) brygady pancerne i dwie (jedna dwu+1/2 i jedna trzybatalionowa) armijne brygady czolgow -> 14,5 batalionow.
Jak wychodzi ci liczba wieksza niz 15-18 batalionow?

Pokazanie kolumn transportowych przy tej skali na osobnych zetonach to by byla ogromna ich ilosc. Tak wiec raczej pozostane jednak przy zetonach sztabowych z odpowiednim wspolczynnikiem.
urodzony 13. grudnia 1981....
Awatar użytkownika
El Caudillo
Wachmistrz
Posty: 201
Rejestracja: niedziela, 25 marca 2007, 04:31
Has thanked: 25 times
Been thanked: 26 times

Post autor: El Caudillo »

Wojpajek pisze:Acha. Od razu mogę powiedzieć, że jest problem z z ustawieniem odpowiedniego terenu- niby pustynia, a jednak linia skarp jest cieżka do ustalenia, ponieważ różne mapy różnie to podają. Dodatkowo kopier, którymi dysponuje nie zawsze są dokładne- cięzko jest np. odróżnić wadi od skarpy :/ Jeśli ktoś ma jakąś dokładną i w miarę czytelną mapę terenową od Gazali do Sollum to bym prosił o udostępnienie.
Czasem warto siegnac do Google Earth, zdjecia satelitarne powinny Ci ulatwic odczytanie uksztaltowania terenu, zwlaszcza na pustyni...
Caellan
Piechur
Posty: 49
Rejestracja: czwartek, 23 marca 2006, 15:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Caellan »

El Caudillo pisze:Czasem warto siegnac do Google Earth, zdjecia satelitarne powinny Ci ulatwic odczytanie uksztaltowania terenu, zwlaszcza na pustyni...
Ale na pustyni ukształtowanie terenu bywa dość płynne. Przez kilkadziesiąt lat z pewnością wiele się zmieniło.
"Zabijcie wszystkich, Bóg pozna swoich!"
Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4838
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien
Been thanked: 5 times

Post autor: slowik »

Dalismy sobie z Wojpajkiem rade, niemniej dzieki :)
urodzony 13. grudnia 1981....
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

hehhe... :) Dzięki za radę z tymi googlami :)
Puki co robię podłoże pustynne do mapy. Drogi i wszystkie szlaki są już naryswoane. Pozostaje nanieść kilka mieścinek i dopieścić graficznie skarpy- jest to niestety trochę pracy jeszcze :/ . No a po za tym zastanawiam się czy nie ponanościć z takiej fajnej mapy takich bajerków typu gdzie jest jaka oaza, podać jakieś orientacyjne wysokości n.p.m i nanieść jakieś zagrody których jest w sumie dużo na mapie źródłowej- a to po to by uczynić pustynię mniej pustynną i by gracze wiedzieli gdzie ich wojacy się konkretnie znajdują. Co wy na to?
Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4838
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien
Been thanked: 5 times

Post autor: slowik »

No moze przy mapie pojedynchyc zagrod nie ma, ale sa takie rzeczy jak meczety chyba prawda? Tu i tam oaza to ladnie wyglada.

Niemniej w google widac fajnie te duze przybrzezne wadi (teren trudny lub niedostepny).
urodzony 13. grudnia 1981....
Awatar użytkownika
El Caudillo
Wachmistrz
Posty: 201
Rejestracja: niedziela, 25 marca 2007, 04:31
Has thanked: 25 times
Been thanked: 26 times

Post autor: El Caudillo »

Mysle, ze to swietny pomysl. Dodatkowe obiekty to zawsze urozmaicenie zoltej plachty. Dziala na wyobraznie.

A nazawanie punktow terenowych czy podanie wysokosci tylko upodobni mape do sztabowki i uatrakcyjni gre. Przeciez fajnie prowadzi sie natarcie przez wzgorze 247 w kirunku na oaze Al- cos tam :wink: , niz po prostu pokonujac kolejne odcienie brunatno pomaranczowych przestrzeni...
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

pokonujac kolejne odcienie brunatno pomaranczowych przestrzeni...
Mapa na razie jest planowana w barwach lekkiej kawy wymieszanej z 5 % solonych chipsów :)
Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4838
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien
Been thanked: 5 times

Post autor: slowik »

Najfajniej by bylo gdyby bylo wlasnie ze teren czysty (w sumie tak samo jak inne) nie wyglada wszedzie tak samo :) - tak ze wiadomo jest ze to teren czysty ale odcien czy tez "struckture" troszke inny ;)

No, wiesz o co chodzi :)
urodzony 13. grudnia 1981....
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

"struckture"
albo shader ;)
nie wyglada wszedzie tak samo
oczywiście teren czysty będzie zróżnicowany w odceniach
Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4838
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien
Been thanked: 5 times

Post autor: slowik »

Mamy kilka pomyslow ale powiem ze tabelka z liczebnoscia jednostek ma swoje plusy i dlatego tez raczej do niej jestem pozytywnie nastawiony. Po pierwsze mozna tam bardzo dobrze przedstawic wyszkolenie i doswiadczenie oddzialow (te lepiej wyszkolone i doswiadczone dopiero po wiekszych stratach przechodza na drugi poziom bojowy niz "gorsze" jednostki etc.), po drugie punkty liczebnosci nie sa rownoczesnie sila jednostek (ta jest przecie na zetonie) przez co zagladanie do owych nie jest konieczne przed kazda walka, po trzecie zaznaczenie strat jest proste i bezproblemowe oraz takze nieznane przeciwnikowi, po czwarte chcemy na mapie gry wstawic jak najwiecej informacji i instrumentow (tabele, tor woli walki, tor etapow, wydarzenia itd. itd....) tak by w sumie w rekach graczy pozostawaly tylko i wylacznie kosci (a i te moga sobie ogolnie polezec na mapie ;) ) i wlasnie tabela jednostek (ta tez mozna gdzies odlozyc jak sie wykonywuje ruch ;) ) przez co gra toczy sie tylko w rekach graczy i na mapie...
urodzony 13. grudnia 1981....
Awatar użytkownika
kru
Caporal
Posty: 61
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:17
Lokalizacja: City of Discovery - Dundee
Kontakt:

Post autor: kru »

Tak sie zapytam, bo przeczytalem tu gdzies o tym ze jak jednostka atakuje samodzielnie to musza byc zaatakowne wszystkie jednostki wroga z nia sasiadujace. Jak dla mnie to tez przepis jest bez sensu, a do tej pory to wlasciwie wystepowal we wszystkich polskich grach, bez wzgledu na skale.
Uwazam ze jak jednostka atakuje (nawet w okrazeniu) to moze zaatakowac tyle heksów ile chce, a reszta jednostek wroga wcale nie musi interweniowac jak np. nie chce, tylko sie moze zwyczajnie przygladac jak pozostali sie tluka. Czyz nie?
Gonzo
Podpułkownik
Posty: 974
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:20
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Post autor: Gonzo »

Ale nie wszystkie muszą kontratakować.
To przeciwnik mógłby wskazać które jednostki mogą pomóc tym atakowanym a reszte przeznaczyć np. do innnych kontrataków.
Awatar użytkownika
Anomander Rake
Général de Division
Posty: 3095
Rejestracja: poniedziałek, 29 maja 2006, 13:06
Lokalizacja: Wawa i okolice
Been thanked: 3 times

Post autor: Anomander Rake »

Przede wszystkim brak przymusu ataku na kilka pól, jako podstawa, jest rozsądny. Drugie Jeżeli atakowany jest oddział przeciwnika, a atakująca jednostka posiada w swojej strefie inne, nieatakowane jednostki przeciwnika, to bonus dla obrońcy, w postaci przesunięcia lub zwiększenia siły. Ewentualnie zwiększony, gdy atakujący jest izolowany i być może dodatkowy bonus jeżeli obrońca i nieatakowana jednostek zajmują sąsiednie pola.
Dodać również można jednostki wymuszające atak na siebie (np. czołgi w natarciu, czy w ogóle jednostki w pościgu lub jednostki z dużą siłą ognia).
Wszystko zależy od siły stref kontroli, wielkości pól w stosunku do wielkości oddziałów i konieczności zbalansowania gry. No i tego by gra nie stała się niegrywalna.
Awatar użytkownika
kru
Caporal
Posty: 61
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:17
Lokalizacja: City of Discovery - Dundee
Kontakt:

Post autor: kru »

Natomiast co do WO, gdybyście chcieli wprowadzać jakiś jej odpowiednik w tym systemie, to myślę, że jej rozdzielanie od walki wręcz to ma sens na poziomie drużyny, patrz przykład ASL.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Archiwum”