Interpretacja przepisów B-35

Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2493 times
Kontakt:

Interpretacja przepisów B-35

Post autor: Raleen »

Celem głównym naszego forum nie jest interpretowanie przepisów poszczególnych gier czy systemów, jednak zdaję sobie sprawę, że są osoby tym zainteresowane i może istniec taka potrzeba 8) .

W ciągu ostatnich 2-3 lat zdecydowana większosc zmian w systemie była mojego autorstwa, redagowałem też instrukcję do 3 edycji Bitew II wojny. Stąd wydaje mi się, że mogę byc pomocny, jako że wiele z nowych przepisów było czysto moimi pomysłami.

Czyli temat jest na wszystkie wątpliwości interpretacyjne co do przepisów B-35, jak są jakieś głebsze problemy najlepiej zakładac nowy temat.

Wydaje mi się, że każdy czytający uważnie tą instrukcję jest w stanie sam zinterpretowac jej przepisy (a przynajmniej zdecydowaną ich większosc), stąd nie zamierzam monopolizowac tego tematu i w razie czego mam nadzieję, że co bardziej kompetentne osoby też będą odpowiadac :) .

FAQ do zasad B-35 (III edycja):

http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?t=3944
Ostatnio zmieniony piątek, 21 listopada 2008, 15:41 przez Raleen, łącznie zmieniany 2 razy.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
DT
Divisní generál
Posty: 3698
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
Lokalizacja: Kowary
Been thanked: 18 times

Post autor: DT »

Chciałbym abysmy powrócili do tego tematu już wałkowanego, ale wtedy mnie to nie zadowoliło.... myślę Rysku że wtedy mnie zbyłeś (ale nie biore tego do siebie), bo miałeś zwiazane ręce.... :D

Strawa dotyczy podrozdziału [1.2] ŻETONY i rozdziału [2.0] OZNACZENIA JEDNOSTEK.
Mianowicie chodzi o podział wojsk ladowych na jednostki zmotoryzowane, pancerne i niezmotoryzowane.
Niektóre rodzaje oddziałów wędrują ze zmotoryzowanych do pancernych i spowrotem, a najlepszym tego przykładem są grenadierzy pancerni. Niektóre są jednocześnie w pancernych i zmotoryzowanych :shock: (np. AEC), wiem że temat jest trudny, dlatego wykoncypowałem taki dwojaki podział, aby lepiej sie dopasować
UWAŻAM, że najlepiej było by dzielić jednostki w dwóch kategoriach:

1) ze względu na ruch można je podzielić na:
a) czołgowe, czy pancerne (nazwa jest do dopraciowania) (pojazdy gąsienicowe i połgąsienicowe, także ciągniki artyleryjskie - wówczas trzeba umieszczać ikonę na żetonie artylerii) posiadające lepsza ruchliwość w terenie (były już kiedyś wyodrebnione w Burzy Zimowej) - nie prawdą jest jak kiedyś pisałeś Ryśku, że są bardziej ruchliwe w ternie - sprawdź :idea:
b) zmotoryzowane (wszelkiej maści pojazdy kołowe, łacznie z wszystkimi samochodami pancernymi) lepsza ruchliwość po drogach.
c) nie zmotoryzowane, czyli pozostałe jednostki.
d) jednostki kolejowe, narazie repezentowane przez nieliczne pociągi pancerne i transportowe.

2) ze wzgledu na walkę można je podzielić na:
a) pancerne (wszystkie pojazdy opancerzone )
b) piechotę (szeroko rozumianą, czyli wszystko co może walczyć "na piechotę")
c) kawalerię (walczącą w szyku konnnym - dlaczego nie ma szarż kawaleryjskich?) - wiem ze to jest archaizm :lol: , ale szarże były faktem, nawet w 45-tym....
d) artylerię (wszystkich rodzajów)
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2493 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

To znaczy tam są dwa podziały:
1. Wg tabeli ruchu (WPŁYW TERENU NA WALKĘ I RUCH) - na
1) pancerne i zmotoryzowane,
2) piechotę (niezmot.)
3) rozpoznawcze
4) kawalerię
5) artylerię (niezmot.)
Ten podział jest na potrzeby ruchu.

Poza tym jest jeszcze drugi, bardziej urposzczony podział na pancerne zmotoryzowane i niezmotoryzowane - wg rozdziału pierwszego, tam gdzie są ikonki i opisy jednostek, są 3 kategorie. Ten podział jest na potrzeby walki.

Ogólnie tam jest trochę podziałów. Wyodrębniona jest taka kategoria jak "jednostki piechoty" i to właśnie na potrzeby walki - np. przy motocyklach pisze, że są jednostkami piechoty, a jak są przepisy o ckm pisze, że jednostki piechoty dzielą siłę przez 2.
c) kawalerię (walczącą w szyku konnnym - dlaczego nie ma szarż kawaleryjskich?) - wiem ze to jest archaizm , ale szarże były faktem, nawet w 45-tym....
Oj chyba Simbę zawołam albo Zulusa :D
d) artylerię (wszystkich rodzajów)
Ale artyleria samobieżna do pancernych np. Wespe, poza tym są niszczyciele czołgów np. Achilles, które były nazywane samobieżną artylerią przeciwpancerną.
RUCH jeszcze
a) czołgowe, czy pancerne (nazwa jest do dopraciowania) (pojazdy gąsienicowe i połgąsienicowe, także ciągniki artyleryjskie - wówczas trzeba umieszczać ikonę na żetonie artylerii) posiadające lepsza ruchliwość w terenie (były już kiedyś wyodrebnione w Burzy Zimowej) - nie prawdą jest jak kiedyś pisałeś Ryśku, że są bardziej ruchliwe w ternie - sprawdź
b) zmotoryzowane (wszelkiej maści pojazdy kołowe, łacznie z wszystkimi samochodami pancernymi) lepsza ruchliwość po drogach.
To już jest w gruncie rzeczy bo jest punkt mówiący o tym, że jednostki zmotoryzowane wykorzystujące do transportu ciężarówki jadą 1/3 PR po drogach, tak samo jednostki rozpoznawcze, a reszta rusza się 1/2 PR po drogach. Pewnie niektóre nie są ale większośc jest, mogą byc błędy na żetonach. Ja nie mam akurat Burzy zimowej - chyba jedyna gra, której nie mam z B-35. W nowszych jednostki na transporterach zawsze mają 10 PR, a piechota w ciężarówkach 8 PR. Więc te ciężkie działa sowieckie nie będą może szybsze w terenie, ale u Niemców i zachodnich aliantów wszystko się zgodzi.
d) jednostki kolejowe, narazie repezentowane przez nieliczne pociągi pancerne i transportowe.

Można wydzielic, ale to w praktyce nie ma większego znaczenia skoro jak sam zauważyłeś pociągów prawie nie ma w grze.

Z grenadierami i AEC to ewidentny błąd.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
DT
Divisní generál
Posty: 3698
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
Lokalizacja: Kowary
Been thanked: 18 times

Post autor: DT »

Raleen pisze:To znaczy tam są dwa podziały:
1. Wg tabeli ruchu (WPŁYW TERENU NA WALKĘ I RUCH) - na
1) pancerne i zmotoryzowane,
wydaje mi się żę wrzucenie tych dwóch róznych właściwości terenowych do jednego wora błędem który można poprawić.... bo w tej postaci gąsieniczaki nie są bardziej ruchliwe w terenie od kołowych :?
Raleen pisze: 2) piechotę (niezmot.)
3) rozpoznawcze
pamiętam że większą ruchliwość rozpoznawczych Cromwelli od Cromwelli pancernych tłumaczyłeś innym szkoleniem.... ale nie wydaje mi sie aby zasięg ruchliwość na drodze wzrosła o 1/6 a w miastach o 1/3:? i mogły łatwiej pononywać rzeki, a tereny podmokłe stały się dla nich dostępne :shock:
Raleen pisze: 4) kawalerię
5) artylerię (niezmot.)
Ten podział jest na potrzeby ruchu.

Poza tym jest jeszcze drugi, bardziej urposzczony podział na pancerne zmotoryzowane i niezmotoryzowane - wg rozdziału pierwszego, tam gdzie są ikonki i opisy jednostek, są 3 kategorie. Ten podział jest na potrzeby walki.
Ten podział jest skopany jak grządka w ogródku mojej babci, a to za sprawą błędnych podpisów pod ikonami.... a tak w ogóle top dla żółtodziobów potrzebny jest przewodnik po ikonach ze wszystkimi zastosowanymi ikonami i prawidłowymi podpisami
Raleen pisze: Ogólnie tam jest trochę podziałów. Wyodrębniona jest taka kategoria jak "jednostki piechoty" i to właśnie na potrzeby walki - np. przy motocyklach pisze, że są jednostkami piechoty, a jak są przepisy o ckm pisze, że jednostki piechoty dzielą siłę przez 2.
niestety nie da się uniknąć kilkurotnej klasyfikacji nie których rodzajów jednostek, a co powiesz na temat nasycenia bronią maszynową jednostek motocyklowych :?:
Raleen pisze:
c) kawalerię (walczącą w szyku konnnym - dlaczego nie ma szarż kawaleryjskich?) - wiem ze to jest archaizm , ale szarże były faktem, nawet w 45-tym....
Oj chyba Simbę zawołam albo Zulusa :D
jesteś bezlitosny, przecież wiem że to archaicznie brzmi, ale fakty to fakty....
Raleen pisze:
d) artylerię (wszystkich rodzajów)
Ale artyleria samobieżna do pancernych np. Wespe, poza tym są niszczyciele czołgów np. Achilles, które były nazywane samobieżną artylerią przeciwpancerną.
Wespe nie można zaliczyc do dział pancernych (według mnie jest to samobieżna artyleria polowa), natomiast niszczyciele czołgów można zaliczyć do jednostek pancernych, ta artylerią trochę źle sprecyzowałem, chodziło o artyleri strzelajacą ogniem pośrednim....
Raleen pisze: RUCH jeszcze
a) czołgowe, czy pancerne (nazwa jest do dopraciowania) (pojazdy gąsienicowe i połgąsienicowe, także ciągniki artyleryjskie - wówczas trzeba umieszczać ikonę na żetonie artylerii) posiadające lepsza ruchliwość w terenie (były już kiedyś wyodrebnione w Burzy Zimowej) - nie prawdą jest jak kiedyś pisałeś Ryśku, że są bardziej ruchliwe w ternie - sprawdź
b) zmotoryzowane (wszelkiej maści pojazdy kołowe, łacznie z wszystkimi samochodami pancernymi) lepsza ruchliwość po drogach.
To już jest w gruncie rzeczy bo jest punkt mówiący o tym, że jednostki zmotoryzowane wykorzystujące do transportu ciężarówki jadą 1/3 PR po drogach, tak samo jednostki rozpoznawcze, a reszta rusza się 1/2 PR po drogach. Pewnie niektóre nie są ale większośc jest, mogą byc błędy na żetonach. Ja nie mam akurat Burzy zimowej - chyba jedyna gra, której nie mam z B-35. W nowszych jednostki na transporterach zawsze mają 10 PR, a piechota w ciężarówkach 8 PR. Więc te ciężkie działa sowieckie nie będą może szybsze w terenie, ale u Niemców i zachodnich aliantów wszystko się zgodzi..
nie chodziło o ISU czy IS-y tylko porównanie np. grenadierów pancernych i zmotoryzowanych..... a skoro jest punkt 4.3.1 to nie lepiej było by wprowadzić to do tabeli, a takk jest bałagan.....
Raleen pisze:
d) jednostki kolejowe, narazie repezentowane przez nieliczne pociągi pancerne i transportowe.

Można wydzielic, ale to w praktyce nie ma większego znaczenia skoro jak sam zauważyłeś pociągów prawie nie ma w grze..

Ostatnio się polepszyło......
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2493 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Raleen napisał:

2) piechotę (niezmot.)
3) rozpoznawcze

pamiętam że większą ruchliwość rozpoznawczych Cromwelli od Cromwelli pancernych tłumaczyłeś innym szkoleniem.... ale nie wydaje mi sie aby zasięg ruchliwość na drodze wzrosła o 1/6 a w miastach o 1/3 i mogły łatwiej pononywać rzeki, a tereny podmokłe stały się dla nich dostępne
Chodzi Ci o ruchliwosc po drogach? Pancerne jednostki rozpoznawcze będące czołgami średnimi wydają 1/2 PR tak jak jednostki pancerne, więc tu nie ma różnicy - to jest w podrozdziale [11.5].
Raleen napisał:

4) kawalerię
5) artylerię (niezmot.)
Ten podział jest na potrzeby ruchu.

Poza tym jest jeszcze drugi, bardziej urposzczony podział na pancerne zmotoryzowane i niezmotoryzowane - wg rozdziału pierwszego, tam gdzie są ikonki i opisy jednostek, są 3 kategorie. Ten podział jest na potrzeby walki.

Ten podział jest skopany jak grządka w ogródku mojej babci, a to za sprawą błędnych podpisów pod ikonami.... a tak w ogóle top dla żółtodziobów potrzebny jest przewodnik po ikonach ze wszystkimi zastosowanymi ikonami i prawidłowymi podpisami

To znaczy na pewno masz rację z tą artylerią, mi się też kiedyś myliło czy np. artylerię zmotoryzowaną traktowac wg tabeli jako "artylerię" czy jako "jednostki zmotoryzowane".
Raleen napisał:

Ogólnie tam jest trochę podziałów. Wyodrębniona jest taka kategoria jak "jednostki piechoty" i to właśnie na potrzeby walki - np. przy motocyklach pisze, że są jednostkami piechoty, a jak są przepisy o ckm pisze, że jednostki piechoty dzielą siłę przez 2.

niestety nie da się uniknąć kilkurotnej klasyfikacji nie których rodzajów jednostek, a co powiesz na temat nasycenia bronią maszynową jednostek motocyklowych :?:
Przypuszczam, że było wieksze niż standardowo, nawet na logikę, siedział na tym motorku to czym miał walczyc. W grze nie ma - punkt dla Ciebie DT :wink: .
Raleen napisał:
Cytat:
d) artylerię (wszystkich rodzajów)

Ale artyleria samobieżna do pancernych np. Wespe, poza tym są niszczyciele czołgów np. Achilles, które były nazywane samobieżną artylerią przeciwpancerną.

Wespe nie można zaliczyc do dział pancernych (według mnie jest to samobieżna artyleria polowa), natomiast niszczyciele czołgów można zaliczyć do jednostek pancernych, ta artylerią trochę źle sprecyzowałem, chodziło o artyleri strzelajacą ogniem pośrednim....
To z tym Wespe to sobie jeszcze podyskutujemy w innym topiku, ale w ramach tej instrukcji wiele nie da się zrobic, tam jak coś ma jakikolwiek pancerz to z reguły jest pancerne, chyba że jest to ciężarówka jak np. katiusze.
Raleen napisał:

RUCH jeszcze
Cytat:
a) czołgowe, czy pancerne (nazwa jest do dopraciowania) (pojazdy gąsienicowe i połgąsienicowe, także ciągniki artyleryjskie - wówczas trzeba umieszczać ikonę na żetonie artylerii) posiadające lepsza ruchliwość w terenie (były już kiedyś wyodrebnione w Burzy Zimowej) - nie prawdą jest jak kiedyś pisałeś Ryśku, że są bardziej ruchliwe w ternie - sprawdź
b) zmotoryzowane (wszelkiej maści pojazdy kołowe, łacznie z wszystkimi samochodami pancernymi) lepsza ruchliwość po drogach.

To już jest w gruncie rzeczy bo jest punkt mówiący o tym, że jednostki zmotoryzowane wykorzystujące do transportu ciężarówki jadą 1/3 PR po drogach, tak samo jednostki rozpoznawcze, a reszta rusza się 1/2 PR po drogach. Pewnie niektóre nie są ale większośc jest, mogą byc błędy na żetonach. Ja nie mam akurat Burzy zimowej - chyba jedyna gra, której nie mam z B-35. W nowszych jednostki na transporterach zawsze mają 10 PR, a piechota w ciężarówkach 8 PR. Więc te ciężkie działa sowieckie nie będą może szybsze w terenie, ale u Niemców i zachodnich aliantów wszystko się zgodzi..
nie chodziło o ISU czy IS-y tylko porównanie np. grenadierów pancernych i zmotoryzowanych..... a skoro jest punkt 4.3.1 to nie lepiej było by wprowadzić to do tabeli, a takk jest bałagan.....

Powinno byc w tabeli i jest zdaje się.
Ostatnio się polepszyło......
Tylko dzięki moim naleganiom, bo bardzo lubię pociągi pancerne :) , transportowych jak widzisz już nie wydano, niestety.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
DT
Divisní generál
Posty: 3698
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
Lokalizacja: Kowary
Been thanked: 18 times

Post autor: DT »

Raleen pisze:
Ostatnio się polepszyło......
Tylko dzięki moim naleganiom, bo bardzo lubię pociągi pancerne :) , transportowych jak widzisz już nie wydano, niestety.
Toś mi brat, tez lubie pancerki (jak mówiono o nich w wojnie tuż po Wielkiej Wojnie) :P
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2493 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Pociąg pancerny to piękna jednostka bo:
- ma modyfikator pancerny
- działa jak ckm
- działa jak lekka art. p-lot.
- może prowadzic WO

Jaka inna potrafi to wszystko na raz :)
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
DT
Divisní generál
Posty: 3698
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
Lokalizacja: Kowary
Been thanked: 18 times

Post autor: DT »

Raleen pisze:Pociąg pancerny to piękna jednostka bo:
- ma modyfikator pancerny
- działa jak ckm
- działa jak lekka art. p-lot.
- może prowadzic WO

Jaka inna potrafi to wszystko na raz :)


:arrow: ŻADNA :idea:
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
Awatar użytkownika
DT
Divisní generál
Posty: 3698
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
Lokalizacja: Kowary
Been thanked: 18 times

Post autor: DT »

jednostki zmotoryzowane, pancerne i artyleria zmuszona wycofać się na teren niedostępny ulega likwidacji 8) Rysiu ma to sens tylko w przypadku artylerii i pancerek (bo po spieszeniu tych jednostek ich wartość bojowa bedzie niewielka), ale piechota (motocylkiści) to cos nie tak :lol: :shock: a jakie jest twoje zdanie :idea:
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2493 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

A jakie rodzaje terenu niedostępnego wchodzą praktycznie w grę :?:
Po bagnach motocykle jako rozpoznawcze mogą się poruszac, więc zostaje na pewno skarpa, góry, coś jeszcze :?:
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
DT
Divisní generál
Posty: 3698
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
Lokalizacja: Kowary
Been thanked: 18 times

Post autor: DT »

Raleen pisze:A jakie rodzaje terenu niedostępnego wchodzą praktycznie w grę :?:
Po bagnach motocykle jako rozpoznawcze mogą się poruszac, więc zostaje na pewno skarpa, góry, coś jeszcze :?:
nie mam instrukcji przy sobie, ale chodzi mi też o grenadierów pancernych i piechotę zmotoryzowana, bo z tego przypisu wynika że sa łańcuchem przypasani dp pojazdów i gina razem z nimi..... :lol:
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2493 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Tak, tu masz pełną rację, chyba już nawet gdzieś o tym dyskutowaliśmy na forum.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
DT
Divisní generál
Posty: 3698
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
Lokalizacja: Kowary
Been thanked: 18 times

Post autor: DT »

Raleen pisze:Tak, tu masz pełną rację, chyba już nawet gdzieś o tym dyskutowaliśmy na forum.
to mozna rozwiązac w prosty sposób.... wystarczą żetony zastebcze zwykłej piechoty np z indeksami literowymi i jakaś kartka z szablonem gdzie mozna je ustawić, po stracie sprzętu motorowego zastępujemy orginalny żeton ersatzem, a orginal wędrujena szablon pod opkresloną literę....
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2493 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Tak, albo po prostu zapisywac te jednostki jako te, które utraciły ciężarówki i wprowadzic jakąs mozliwosc ich odzyskania.

Przy Wrześniu i przekraczaniu rzek też to wypływało.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
DT
Divisní generál
Posty: 3698
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
Lokalizacja: Kowary
Been thanked: 18 times

Post autor: DT »

Raleen pisze:Tak, albo po prostu zapisywac te jednostki jako te, które utraciły ciężarówki i wprowadzic jakąs mozliwosc ich odzyskania.

Przy Wrześniu i przekraczaniu rzek też to wypływało.
Ja wole żetony bez trucków, bo ma sklerozę i mogę zapomnieć że ten szton ich nie ma, a tak widziały gały co brały.... :wink:
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
ODPOWIEDZ

Wróć do „Archiwum”