Interpretacja przepisów B-35
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Ostatnio byłem zagadywany przez kolegę obważanka o różne rzeczy między innymi co do siły artylerii samobieżnej po tym jak wykona nawałę. W sumie przecie prosta sprawa: nawała jest w myśli instrukcji prowadzeniem ostrzału artyleryjskiego, a zgodnie z [12.1.5] można prowadzic ostrzał artyleryjski tylko raz w ciągu etapu, wobec czego jak ktoś wykonał nawałę, więcej pełną siłą nie postrzela. Walczy wtedy po prostu siłą 1 albo 2 - jak o tym mówi instrukcja.
To tylko jedna z kwestii .
To tylko jedna z kwestii .
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Po nawale walczy siłą 2 jak ma co najmniej 4 PS albo siłą 1 jak ma 3 lub mniej PS.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Niech ktoś mnie oświeci:
Zgodnie z przepisami na hexie może stać łącznie 28 PS. W walce może wziąć udział 24 PS. A intryguje mnie czy np. gdy na polu stoją jednostki o następującym składzie:
bat.piech. 5 PS
bat.piech. 6 PS
bat.piech.zmot.7 PS
bat. panc. 10 PS
Łącznie 28 PS
to w walce mogę użyć 24 PS, czy tylko 23 PS ponieważ jedna z ww. nie mieści się w limicie 24 PS.
Czy po prostu używam 24 PS z 28 PS na stosie.
Zgodnie z przepisami na hexie może stać łącznie 28 PS. W walce może wziąć udział 24 PS. A intryguje mnie czy np. gdy na polu stoją jednostki o następującym składzie:
bat.piech. 5 PS
bat.piech. 6 PS
bat.piech.zmot.7 PS
bat. panc. 10 PS
Łącznie 28 PS
to w walce mogę użyć 24 PS, czy tylko 23 PS ponieważ jedna z ww. nie mieści się w limicie 24 PS.
Czy po prostu używam 24 PS z 28 PS na stosie.
Piechurze, powiem Ci że taka sama dyskusja wyszła na forum TiSa!!!!
I po burzy móźguff oraz dzięki współpracy Areckiego, przynajmniej w Naszym Trójmiejskim gronie, doszliśmy do wniosku że trzeba po prostu liczyć 24PS do walki mimo że na stosie jest taki układ jednostek!!!
Ma to swoje błędy i niekonsekwencje, gdy np chcemy dołożyć takie oddzielne ps-y od jednostek specjalnych (np. saperów, zmot.plotek, czy nawet czołgów z czarnymi gwiazdkami) ale na logikę ma to także sens!!!
Nie będą przecież jednostki stać gdy są potrzebne do walki, i my to rozumiemy jako pewne wydzielenie sił do walki z danego pododdziału - i jak dla mnie nie bierze się cech specjalnych takiej rozdrobnionej jednostki!!!
Pozdrawiam!!!
I po burzy móźguff oraz dzięki współpracy Areckiego, przynajmniej w Naszym Trójmiejskim gronie, doszliśmy do wniosku że trzeba po prostu liczyć 24PS do walki mimo że na stosie jest taki układ jednostek!!!
Ma to swoje błędy i niekonsekwencje, gdy np chcemy dołożyć takie oddzielne ps-y od jednostek specjalnych (np. saperów, zmot.plotek, czy nawet czołgów z czarnymi gwiazdkami) ale na logikę ma to także sens!!!
Nie będą przecież jednostki stać gdy są potrzebne do walki, i my to rozumiemy jako pewne wydzielenie sił do walki z danego pododdziału - i jak dla mnie nie bierze się cech specjalnych takiej rozdrobnionej jednostki!!!
Pozdrawiam!!!
In Mare Via Tua!!!
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Nie jest rozstrzygnięte.
Powiem Ci Piechurze, że mi kiedyś zawrócono jedną jednostkę w zadaniach jak miałem 25, ale wtedy jeszcze nie było drugiego limitu 28.
Powiem Ci Piechurze, że mi kiedyś zawrócono jedną jednostkę w zadaniach jak miałem 25, ale wtedy jeszcze nie było drugiego limitu 28.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- slowik
- Generaloberst
- Posty: 4838
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
- Lokalizacja: Wien
- Been thanked: 5 times
Problem tkwi w tym ze sila a rozmiar jednostki w B-35 nie jest rozrozniane, z czego rezultuje ze tutaj na logike nie ma co liczyc
Dla mnie jest tak ze walcza oddzialy ktorych suma PS nie moze przekraczac 24 i kropka. Tak wiec nie walczy sobie automatycznie 24PS jezeli stos ma 28PS !
Jezeli "pojemnosc" heksu pozwala prowadzic walke jednostkom o sumie sily 24PS to nie oznacza to ze by "dopakowac" PSy walczy tylko czesc innego oddzialu (tego co przepelnia heks na 28).
Dla mnie jest tak ze walcza oddzialy ktorych suma PS nie moze przekraczac 24 i kropka. Tak wiec nie walczy sobie automatycznie 24PS jezeli stos ma 28PS !
Jezeli "pojemnosc" heksu pozwala prowadzic walke jednostkom o sumie sily 24PS to nie oznacza to ze by "dopakowac" PSy walczy tylko czesc innego oddzialu (tego co przepelnia heks na 28).
urodzony 13. grudnia 1981....
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Ja po namyśle przychylałbym się do zdania slowika, zwłaszcza odnośnie tego co Espada mówił o bonusach takich jakie np. dają saperzy - to może byc nadużywane.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Nighthunter
- Appointé
- Posty: 39
- Rejestracja: środa, 3 maja 2006, 12:08
- Kontakt:
Czesc Chlopaki 8)
To moj pierwszy post i pewno sie nie domyslacie kto pisze, ale moze to i lepiej
Powiem i przylacze sie do slow Slowika i Raeelna ze na 1 polu powinno stac 24 ps i nic wiecej, zadne tam 28 ps. Kiedys bylo 24 i nie bylo zadnych problemow bylo wszytsko jasne.
A teraz ??
Teraz to sa dopiero niejasnosci i kombinacje z tymi 28ps.
Pozdrawiam 8)
To moj pierwszy post i pewno sie nie domyslacie kto pisze, ale moze to i lepiej
Powiem i przylacze sie do slow Slowika i Raeelna ze na 1 polu powinno stac 24 ps i nic wiecej, zadne tam 28 ps. Kiedys bylo 24 i nie bylo zadnych problemow bylo wszytsko jasne.
A teraz ??
Teraz to sa dopiero niejasnosci i kombinacje z tymi 28ps.
Pozdrawiam 8)
- slowik
- Generaloberst
- Posty: 4838
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
- Lokalizacja: Wien
- Been thanked: 5 times
Czy musisz zwarac uwage na to by nie bylo 24PS i ani punkta wiecej czy tez 28 i ani punkta wiecej to chyba nie gra roli ...
Problem w tym ze jezeli np. masz czolgi 10PS, piechote 10PS i saperow 8PS to saperzy moga walczyc wraz z czolgami i piechota? Jezeli tak otrzymujac bonus?
Problem w tym ze jezeli np. masz czolgi 10PS, piechote 10PS i saperow 8PS to saperzy moga walczyc wraz z czolgami i piechota? Jezeli tak otrzymujac bonus?
urodzony 13. grudnia 1981....
- Nighthunter
- Appointé
- Posty: 39
- Rejestracja: środa, 3 maja 2006, 12:08
- Kontakt:
I wlasnie o takie niejasnosci mi chodzi Marcin o jakich pisze Blazej.
Powtorze slowa Blazeja : czy 24 czy 28 to nie gra roznicy i tak liczysz i tak z tymze teraz nie wiadomo jak sie zachowuje oddzial / oddzialy ktore wychodza poza rame 24 ps. Sa rozne interpretacje tego i osobiscie zadna mi sie nie podoba. Kiedys gralem ze walcza "bite" PS jakie lapia sie do 24ps czyli (np tank 12ps, piechota 5ps, sztab 4ps), a jednostki ktorych sila wykracza poza granice 24ps poprostu nie biora udzialu w walce i nie ma zadnego kombinowania ze 3ps sapera walcza w tej walce a 1ps nie walczy.
Pozdrawiam
Powtorze slowa Blazeja : czy 24 czy 28 to nie gra roznicy i tak liczysz i tak z tymze teraz nie wiadomo jak sie zachowuje oddzial / oddzialy ktore wychodza poza rame 24 ps. Sa rozne interpretacje tego i osobiscie zadna mi sie nie podoba. Kiedys gralem ze walcza "bite" PS jakie lapia sie do 24ps czyli (np tank 12ps, piechota 5ps, sztab 4ps), a jednostki ktorych sila wykracza poza granice 24ps poprostu nie biora udzialu w walce i nie ma zadnego kombinowania ze 3ps sapera walcza w tej walce a 1ps nie walczy.
Pozdrawiam
- Grohmann
- Starosta
- Posty: 898
- Rejestracja: środa, 4 stycznia 2006, 22:39
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 2 times
Rozumiem. Wpierw napiszę, że stary system mniej mi się podobał właśnie z tego powodu, że różnica jednego PS mogła zadecydować o bycie lub niebycie danej jednostki w stosie. Szczególnie dobrze to pamiętam z rogrywek w "Arnhem", kiedy przykładowo miałem w danym rejonie 3 jednostki dwie o sile 21 i trzecia o sile 4 (saperzy). I ten cholerny 1PS tak mnie to denerwowało, że myślałem o potraktowaniu saperów własną artylerią aby zmieścili się na stosie.
A obecnie moja interpretacja jest taka, że na polu mogą się zmieścić siły o wartości łacznej 28PS natomiast w walce mogą wziąść tylko 24. I moim zdaniem nie trzeba tu kombinować kto 'nie walczy'. Lepiej założyć, że walczą wszystkie jednostki ale część pododdziałów z każdej z nich zostaje z tyłu (z każdej jedn. odejmujemy po PS i jest ).
A obecnie moja interpretacja jest taka, że na polu mogą się zmieścić siły o wartości łacznej 28PS natomiast w walce mogą wziąść tylko 24. I moim zdaniem nie trzeba tu kombinować kto 'nie walczy'. Lepiej założyć, że walczą wszystkie jednostki ale część pododdziałów z każdej z nich zostaje z tyłu (z każdej jedn. odejmujemy po PS i jest ).
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Pomysł z drugim limitem 28 PS wyszedł ode mnie tak, że jestem jego ojcem . Na jednym z Armagedonów kiedyś w zadaniach zdenerwowało mnie mocno to ścisłe trzymanie się limitu. Akurat zdażyło mi się, że miałem na polu 25 PS i koleś mi kazał jedną jednostkę cofnąc. Proponowałem mu, że nie weźmie ona udziału w ataku tzn. że w ogóle nie będę jej liczył do starcia - i to nie pomogło, sugerował mi wręcz, że mi wylosuje, którą jednostkę wywali ze stosu. Ponadlimitowy był malutki zmotoryzowany alinacki ckm o sile 3 bodajże czy 2. Nie pamiętam dlaczego mi zależało na utrzymaniu go na pozycji, dobrze był ustawiony w razie gdyby przeciwnik wykonał kontratak i jak to ckm dzielił siłę wrogiej piechoty przez 2. Ale tamta sytuacja i to kombinowanie czy ma się równo 24 czy 1 PS więcej, to dokładne przeliczanie, bo jak nie przeliczysz to znajdzie się taki właśnie koleś i jak przyjdzie do walki każe ci cofac jednostki, to mnie na tyle poraziło, że powstał przepis.
A na logikę, jak heks ma 2 km - tak jak kiedyś przyjmowano to jest to na tyle duża przestrzeń, że nie wszystkie jednostki stojące na heksie wezmą udział w walce, bo jest za daleko - np. piechota, która stanowi większosc w grze, a jednocześnie mogą się zmieścic na tym heksie, więc trudno im zabraniac wejścia na niego.
A na logikę, jak heks ma 2 km - tak jak kiedyś przyjmowano to jest to na tyle duża przestrzeń, że nie wszystkie jednostki stojące na heksie wezmą udział w walce, bo jest za daleko - np. piechota, która stanowi większosc w grze, a jednocześnie mogą się zmieścic na tym heksie, więc trudno im zabraniac wejścia na niego.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)