Nowa gra na szczeblu drużyny o II WS

Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Nowa gra na szczeblu drużyny o II WS

Post autor: Raleen »

SL i ASL są legendą wśród graczy, choćby temu, że są dziś mało dostępne.
Wiem też, że sporo osób jest zainteresowanych grą tego typu to jest na szczeblu drużyny lub podobnym i o II wojnie.

Myślicie, że coś takiego zainteresowałoby szersze grono graczy :?:

Bo jest na kompie taka gra Close Combat i inne podobne. W sumie dziś zaspokajają one zapotrzebowanie na tego typu gry.

Temat zakładam dla wszystkich zainteresowanych tego typu sprawami :) .
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

Ja jestem zainteresowany :)
Uważam że gra powinna w pewnym sensie łączyć się z tym czemu jest poświęcona :) Tj. jeśli walki piechoty były dynamiczne to to się musi przekładać na szybkość gry-> uproszczenie.
Dobrym przykłądem jest CC- jest szybki i dynamiczny. Natomiast CM choć szczegółowy to wlecze jest jak ślimak :)
Ja bym proponował narazie zająć się samą piechotą.
Myślę że powinno się skupić jedynie nad samym efektem czegoś a także nad samą czynnością.
Myślę tu np. o transporcie sprzętu- ot taki drobiazg a jednak. O ile w podstawce mamy tych broni "nie za wiele"to w ASL jest tego cała masa. NIe wiem czy w IIWŚ tworzono specjalne sekcje np. karabinów maszynowych, czy też jak w SL ckm mogła mieć każda drużyna, ale ja bym chyba urpościł to i bym przypisywał bronie wsparcia konretnym oddziałom, bez możliwości przenoszenia i bawienia się w liczenie punktów transportu... Tyle na razie z mojej storny po prawie rocznych rozmyślaniach o grze :)
Awatar użytkownika
Grohmann
Starosta
Posty: 898
Rejestracja: środa, 4 stycznia 2006, 22:39
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 2 times

Post autor: Grohmann »

Co do gry:
To wydaje mi się, że jest prawdopodobnie niemożliwąscią zrobić to tak aby było szybkie, proste, grywalne i jednoczesnie zgodne z realiami.
CC jest dynamiczny bo wszystko załatwia komputer, wszystkie obliczenia itd.
Pluton chyba też miał w zamiarze być taką grą, szybką i dynamiczną , czy tak do ońca to się udało to nie wiem niektorzy twierdza ze tak.
W takiej skali to chyba musialoby byc cos podobnego do Wielkich Bitew -mam na mysli skomplikowanie przepisow- bo jesli do b35 to na pewno nie bedzie szybkie
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

I tu jest błąd :) http://www.shrapnelgames.com/downloads/ ... adDemo.zip
Polecam demo tej gry do druku- szybki i banalnie proste, rezygnacja z kilku szczegółów i po sprawie. Dodam jeszcze że na podstawie tej gry powstała gra o IIWŚ pt."Lock 'N Load: Band of Heroes"
http://www.boardgamegeek.com/game/18460
Popatrzcie na to i powiedzcie że jest cudne ;)
Awatar użytkownika
kru
Caporal
Posty: 61
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:17
Lokalizacja: City of Discovery - Dundee
Kontakt:

Post autor: kru »

Gra jest nie tyle cudna, ale cholernie grywalna.
Glówny nacisk polozono raczej nie na szczególy walki, ale na odwierciedlenie poczucia bycia w boju. Zupelnie jakby sie tam bylo w filmie "Kompania Braci".
Zajrzyjcie tutaj:
http://www.locknloadgame.com/
Mozna sciagnac darmwe demo, wydrukowac sobie i grac. Mnie sie bardzo podoba. Zdecydowany klin w ASL, gdzie wydawalo by sie ze nie mozna niczego lepszego stworzyc niz ASL, tym razem bede polemizowal.
Gra Band of Heroes ma najlepsza jak do tej pory oprawe graficzna jaka widzialem w grach strategicznych. Niby to nie jest najwazniejsze ale przynajmniej widac profesjonalizm i czlowiek wie za co placi.
Zasady tez b. dobre, ciekawy sposób odzwierciedlenia walki nie mozna pomylic z ASL. Brawo dla Mark H. Waters'a i calej reszty.
Wlasnie sie dowiedzialem ze MatrixGames zostalo dwukrotnie nominowane do Origins Award, i jedna jest wlasnie za Band of Brothers. Druga za World at War naszego starego znanego Gary'ego Grisby.
Awatar użytkownika
Kamil
Praporszczik
Posty: 330
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:24
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Kamil »

Dla mnie skala plutonu to troche za male uogulnienie. Optymalna bylaby chyba skala kompanii.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Archiwum”