Nie wiem jak jest z dostępnością broni używającej do strzelania znaczników obszarowych ale takowe będą zgarniać spore żniwo wśród oddziałów. Zwłaszcza posiadających ponad 6 ludzi.
W grze nie używamy znaczników obszarowych, zawsze obrywa cały oddział. Z kolei oddziały posiadające ponad 6 ludzi to rzadkość (kilka najsłabszych jednostek oraz buntownicy i robale ze scenariuszy specjalnych).
Jednostka może się poruszyć tyle ile ma ruchu +2". Trochę dziwne rozwiązanie, nie lepiej było by sprawić by jednostka zawsze poruszyć się ruszyć minimum 2" i dodać te 2" do bazowych wartości?
Nie ma żadnej minimalnej odległości, jaką jednostka musi się poruszyć.
Move+2" to maksymalna odległość, jaką pokonać może jednostka wykonując standardową akcję ruchu. Oprócz tego jednostka może się ruszyć do wartości Move w calach i strzelić (akcja Advance). Wydłużając ruch przy normalnej akcji Move o stałą wartość unikamy dzielenia go przy akcji natarcia.
Nie ma rozróżnienia na typy pojazdów?
Jakich typów pojazdów oczekujesz? W liście armii w podręczniku są opisane pojazdy wedle funkcji, ponadto istnieją opcjonalne zasady rozróżniające pojazdy według układu trakcyjnego.
Co z pojazdami które są przeznaczone pod taranowanie piechoty/innych pojazdów? Czemu mech nie może po prostu wgnieść piechoty / pojazdu w ziemie kończynami?
W świecie gry nie ma pojazdów przeznaczonych do taranowania innych, a mechy mają tylko kończyny służące do poruszania się.
Generalnie walka wręcz w grze ma być rzadka.
"Nie przeskoczymy za ten betonowy mur który zapewni nam 100% osłonę przed nieprzyjacielem który właśnie do nas strzela bo Mietkowi nie starczy ruchu i musiał by tu zostać sam podczas gdy pozostała reszta oddziału (20 osób) tkwiła by bezpiecznie za murem"- ja to widzę tak
Konsekwencja rozpatrywania oddziału jako całości. Można by też założyć, że jeśli jeden żołnierz znajduje się przed murem, to cały oddział znajduje się przed murem. Albo przepisać system od początku.