Crusader Kings II (Paradox)

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
Awatar użytkownika
Philip79
Sous-lieutenant
Posty: 448
Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Lokalizacja: Radom
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: Philip79 »

Ja za pierwszym razem jak odpaliłem grę, to po kilku minutach zrobiłem alt+F4, bo mnie to wszystko nieco przerosło, ale szybko wróciłem. :)
... Pomimo, że już dość dużo grałem w Europę i HoI III

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: Silver »

Ja już zrezygnowałem i jeśli już to zagram w Europa Universalis trójkę lub Rzym.
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: Telamon »

Słusznie.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: WarHammster »

Mienczaki, tsza być tfardym! ;)
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
Philip79
Sous-lieutenant
Posty: 448
Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Lokalizacja: Radom
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: Philip79 »

Ja to jestem kwardki... nie mientki. :)

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
turwroclaw
Enfant de troupe
Posty: 4
Rejestracja: poniedziałek, 5 czerwca 2017, 09:54

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: turwroclaw »

Witam,
jako nowy na forum mam oczywiście kilka pytań dotyczących gry :)

Na początek gram standardowo (początek 1066) i jako władca Śląska.
Mam chyba wszystkie DLC zainstalowane i pojawia mi się kilka pytań:

1) Jakie jest znaczenie fortów w prowincjach? Opłaca się je budować? Chodzi mi o te forty, które budujemy w tym samym panelu co szpitale

2) Podbiłem jedną prowincję, która należała do plemion pruskich. Jak zmienić jej status aby była zwykłą prowincją a nie plemienną strukturą, za której rządzenie dostaje -80% skuteczności?

3) Jak szybko można zmienić sposób dziedziczenia na taki, w którym najstarszy syn bierze wszystko?

4) Lepiej żenić ze względu na atrybuty postaci czy na przesłanki polityczne?
runnersan
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 998
Rejestracja: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: runnersan »

2) Podbiłem jedną prowincję, która należała do plemion pruskich. Jak zmienić jej status aby była zwykłą prowincją a nie plemienną strukturą, za której rządzenie dostaje -80% skuteczności?
Jeśli jesteś panem feudalnym, musisz podnieść poziom fortyfikacji plemienia do maksa i pojawi się konwersja do feudalnego układu. W zależności czy to gra bez modów czy z modami, dostaniesz do tego z automatu jeszcze biskupstwo i miasto jako wasali.

3) Jak szybko można zmienić sposób dziedziczenia na taki, w którym najstarszy syn bierze wszystko?
Kiedyś wystarczył wyższy poziom wpływów króla, ale teraz w zależności od tego na co chcesz zmienić, musisz mieć odpowiedni poziom znajomości prawoznawstwa (technologia), rządzić 10 lat i odpowiedni poziom wpływów króla.
Jeśli chodzi o seniorat, czy podział w stylu Krzywoustego to chyba tu nie musisz mieć ani zbyt wysokiej władzy królewskiej, ani technologii prawnych. jesli chcesz wprowadzić dziedziczenie całości przez najstarszego syna, tu już jest trudniej. Najedź sobie na ikonkę wprowadzenia danego prawa i tam na hincie będzie dokładnie to co jest wymagane.
4) Lepiej żenić ze względu na atrybuty postaci czy na przesłanki polityczne?
Podejście polityczne zapewnia ci spokój w chwilach niebezpiecznych, gdyż sąsiedzi uwielbiają wykorzystać Twoja słabość do zdradzieckich ataków. Jesli chodzi o atrybuty, to ja chyba najbardziej odczuwam wpływ stewardship zony, dzięki czemu możesz zarządzać bezpośrednio większa ilością prowincji. Jeśli mam słabego pod tym wzgledem władcę, to szukam mu żony z wysokim współczynnikiem stewardship.
Natomiast czasami mam ochotę wyhodowac sobie jakiego rycerza idealnego (Kwisatz Haderach) , więc czasami szukam panien pięknych, wysokich, genialnych itp.
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/
turwroclaw
Enfant de troupe
Posty: 4
Rejestracja: poniedziałek, 5 czerwca 2017, 09:54

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: turwroclaw »

Dzięki za podpowiedzi ;)

Gra jest straszna... bo zabiera w ciul czasu :P
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: WarHammster »

runnersan pisze: rycerza idealnego (Kwisatz Haderach) , więc czasami szukam panien pięknych, wysokich, genialnych itp.
Bene Gesserit

A ja teraz pogrywam na modzie GoT.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
turwroclaw
Enfant de troupe
Posty: 4
Rejestracja: poniedziałek, 5 czerwca 2017, 09:54

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: turwroclaw »

Jeszcze jedno pytanko.

Jak w miarę szybko zmienić religię w prowincji?
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: WarHammster »

Religię zmieniasz akcją nawracania, która jest dostępna dla kapłana:
Obrazek

To jest ostatnia postać, ale nie pamiętam, która to akcja - najedź kursorem i przeczytaj. Powinno nazywać się to Religion conversion, jakoś tak. Nie jest to jednak szybkie zadanie, owszem im kapłan ma wyższy współczynnik nauki tym większa % szansa na nawrócenie prowincji/postaci.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
turwroclaw
Enfant de troupe
Posty: 4
Rejestracja: poniedziałek, 5 czerwca 2017, 09:54

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: turwroclaw »

Dzięki. Tak też zrobiłem, ale myślałem, że można to jakoś przyspieszyć ;)
ImmersiveModding
Enfant de troupe
Posty: 1
Rejestracja: czwartek, 20 lipca 2017, 11:11

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: ImmersiveModding »

Hej wszystkim,
Tak się składa, że niedługo opublikuję pierwszą wersję swojego moda do CK2 - New Immersive Events, którego zadaniem będzie dodanie jak największej ilości eventów, które świetnie wpisywać się będą w realia średniowieczne gry. Póki co chcę skoncentrować się na "rulership focus" z DLC Way of Life. Pierwsza (0.01a) wersja mojego moda będzie miała kompletny łańcuch z ponad 30 eventami. Spędziłem ponad 25 godzin do tej pory pracując nad nim.
Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej zajrzyjcie na mój blog (po angielsku):

https://immersivemodding.wordpress.com

Niedługo opublikuje więcej na temat tego co dokładnie będzie w pierwszym wydaniu moda.
Awatar użytkownika
Philip79
Sous-lieutenant
Posty: 448
Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Lokalizacja: Radom
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: Philip79 »

ImmersiveModding pisze:Hej wszystkim,
Tak się składa, że niedługo opublikuję pierwszą wersję swojego moda do CK2 - New Immersive Events, którego zadaniem będzie dodanie jak największej ilości eventów, które świetnie wpisywać się będą w realia średniowieczne gry. Póki co chcę skoncentrować się na "rulership focus" z DLC Way of Life. Pierwsza (0.01a) wersja mojego moda będzie miała kompletny łańcuch z ponad 30 eventami. Spędziłem ponad 25 godzin do tej pory pracując nad nim.
Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej zajrzyjcie na mój blog (po angielsku):

https://immersivemodding.wordpress.com

Niedługo opublikuje więcej na temat tego co dokładnie będzie w pierwszym wydaniu moda.
Podły człeku... :) dlaczego nie dałeś tego w PL

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”