Ultimate General: Gettysburg

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
Awatar użytkownika
Miras
Sergent
Posty: 133
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2014, 16:00
Been thanked: 1 time

Re: Ultimate General: Gettysburg

Post autor: Miras »

Jak klikniesz na jednostce to robi się taki cień. Po tym można przyjąć ile widzi. Jednak takiego spotingu jak jest np w Combat Mission, że wszystko znika a pojawiają się tylko jednostki, które są widoczne tutaj nie uświadczysz.
Awatar użytkownika
Neoberger
Général de Brigade
Posty: 2098
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Ultimate General: Gettysburg

Post autor: Neoberger »

Podobno gra zniknęła z appstore bo są w niej flagi Konfederacji. Obama ogłosił po ostatnim zabiciu 9 Murzynów przez białego, że to symbol rasizmu.
https://itunes.apple.com/pl/genre/ios-g ... age=3#page
Berger
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: Ultimate General: Gettysburg

Post autor: GRZ »

"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
Pejotl
Major en second
Posty: 1131
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2008, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times

Re: Ultimate General: Gettysburg

Post autor: Pejotl »

Rozumiem z połowę tego co mówi ale to chyba będzie a propos ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=o8hPo6mYnks
Człowiek potyka się o kretowiska, nie o góry.
Awatar użytkownika
Neoberger
Général de Brigade
Posty: 2098
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Ultimate General: Gettysburg

Post autor: Neoberger »

Therefore we are not going to amend the game's content and Ultimate General: Gettysburg will no longer be available on AppStore. We really hope that Apple’s decision will achieve the desired results.

http://www.ultimategeneral.com/blog/our ... m-appstore
Berger
Awatar użytkownika
Neoberger
Général de Brigade
Posty: 2098
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Ultimate General: Gettysburg

Post autor: Neoberger »

Argumenty historyczne przesądziły.

We would like to thank everyone who helped us over the last day by liking, sharing and commenting and spreading the news about the importance of keeping history the way it was.
We are very humbled and overwhelmed by your support and are happy to be serving you.
It is purely your accomplishment and we are grateful you helped us bring our game back.

https://itunes.apple.com/us/app/ultimat ... d913585516
Berger
RAJ
Général de Division
Posty: 3945
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 120 times
Been thanked: 409 times

Re: Ultimate General: Gettysburg

Post autor: RAJ »

E tam, historyczne. Kasa!
Ktoś na odpowiednio wysokim stanowisku zrozumiał jak wielką głupotę walnęli i wycofał akcję.
Mam dziwne wrażenie, że osoba, która podjęła decyzję o wywaleniu konfederatów z appstora jest nie białym imigrantem (być może w którymś pokoleniu).
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Anders
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: niedziela, 8 października 2006, 16:19
Lokalizacja: Łódź

Re: Ultimate General: Gettysburg

Post autor: Anders »

Na razie szału nie ma z tą grą, ale spróbowałbym multi. Ktoś ma ochotę?
Awatar użytkownika
Miras
Sergent
Posty: 133
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2014, 16:00
Been thanked: 1 time

Re: Ultimate General: Gettysburg

Post autor: Miras »

Jaką masz ksywę na steamie? Możemy zagrać.
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: Ultimate General: Gettysburg

Post autor: GRZ »

Za 1$ w humble bundle można dostać.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Ultimate General: Gettysburg

Post autor: Telamon »

Gra ktoś w to jeszcze?
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Ultimate General: Gettysburg

Post autor: Telamon »

Ja natomiast po rocznej przerwie nie mogę się nadziwić.

Poprawiono AI i to nawet znacznie, nie rzuca się już tak chętnie do samobójczych szarż zadowalając się metodycznym i spokojnym prowadzeniem bitwy (tryb Agresywny).

Nie poprawiono natomiast innych denerwujących bugów z jakimi się musiał człowiek zmagać. Czyli problemy z otwarciem ognia, czasami mogę dosłownie podtoczyć działa pod skrzydło wroga, a te uparcie nadal nie rzyga kartaczami. Drugi problem to ustawianie oddziałów na terenie częściowo zabudowanym - nie jest problemem złamanie szyku gdyż to oddaje realia (choć lepiej byłoby zająć ten dom). Kłopot następuje gdy brygada samoistnie próbuje skorygować swoje położenie, czasami pod ogniem wroga... dochodzi do masakry i ucieczki.

Ta gra musi być świetna na smartfona czy tablet, na PC momentami ręce potrafią opaść.
runnersan
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 998
Rejestracja: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Ultimate General: Gettysburg

Post autor: runnersan »

Na tą chwilę rozegrałem dwuetapową bitwę jako konfederaci (Battle of Aquia Creek) i jako Unia (Battle of Philippi )

Z różnic jakie zauważyłem, to że najwyraźniej autorzy wzorowali się na koncepcie z Civil War Generals 2. Czyli z jednej strony mamy budowę kariery własnego dowódcy korpusu, budowa składu dywizji, zakupy wyposażenia, rekrutów itp, a z drugiej strony rozgrywamy historyczne bitwy.
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/
runnersan
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 998
Rejestracja: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Ultimate General: Gettysburg

Post autor: runnersan »

Obie bitwy są jakby wstępne dla obu kampanii. Phlipii dla Jankesów, gdzie dostajemy naszego wyimaginowanego generała i jakby dywizje składającą się z skirmisherów, z dwóch regimentów do tego czy 3. Musisz zająć miasto, a potem odeprzeć kontratak. Straty w grze nawet nie leżą w okolicy historycznych. Do tego dorzucili jakiś pociąg pancerny rodem z nie wiem czego.

W Aquia Creek zaczynamy jako konfederaci. Uderzamy na jankeski fort. Rozmiar sił podobny jak w Philippi. Zajmujemy fort, a potem odpieramy kontratak jednocześnie mając za zadanie zatopić z dział fortu dwie kanonierki. Podobnie jak pociąg wygląda to sztucznie i nierealistycznie. Moim zdaniem, jak się czegoś nie potrafi dobrze odwzorować, to nie powinno tego dodawać.
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/
runnersan
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 998
Rejestracja: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Ultimate General: Gettysburg

Post autor: runnersan »

Rozegrałem sobie kampanię i mam mieszane uczucia. Kampanię oczywiście zakończyłem porażką pod Antietam przez co zostałem wyrzucony z stanowiska i skończyłem jako poszukiwany przez Unię bandyta/terrorysta.

A teraz konkrety.

Cały temat zarządzania swoim korpusem bardzo fajny ale nie wybaczający porażek. Zbyt duże starty często mogą pogrążyć gracza w kolejnych bitwach. Ja np nie byłem w stanie rozwinąć swojego 3 korpusu, gdyż większość wolnych rekrutów musiałem poświęcić na uzupełnianie strat w istniejących jednostkach. Fajny pomysł z oficerami, ale niestety cały system jest dla mnie mocno nieczytelny. Nie wiem np co dają mi dowódcy dywizji. Czasami gra zachowuje się moim zdaniem dziwnie i gdy np. brygada ulega rozproszeniu znika również dowódca, co wydaje mi się trochę irracjonalne. Jest to o tyle irytujące, że ilość dowódców jest ograniczona (co jakiś czas pula jest odnawiana, ale zawsze).

Jeśli chodzi o same bitwy to dzielą się one na bitwy mniejsze gdzie dowodzimy jednym korpusem i bitwy większe składające się z wielu faz wymagające użycia większej liczby własnych korpusów. To co mnie mocno zirytowało to fakt, że komputer bardzo często nie buduje przewagi dzięki swojej pomysłowości taktycznej, ale dzięki temu, że autorzy są sadystycznymi chamami, którzy potrafią rzucać na gracza całe chmary wrogich oddziałów. Przykład? W pierwszych bitwach standardowa brygada to około 700 ludzi. Ja jako gracz uzupełniając straty właśnie do tego poziomu ustawiłem sobie poszczególne brygady. Jednakże jakież było moje zdziwienie, gdy moje 700 żołnierzy zostało zaatakowane przez wroga, którego brygady liczyły ponad 2 tysiące ludzi. Dochodzi zatem do tego, że muszę walczyć z 3 krotne liczniejszym przeciwnikiem w bitwie, która historycznie wygrałem. Najsmutniejsze jest to, że jeśli ja nie zainwestuje punktów kariery (to taki element rpg, gdzie za zwycięstwa w bitwach możesz sobie rozwijać współczynniki swojego generała, które dają niższe ceny zakupu broni, większa liczbę rekrutów, itp) w odpowiednie współczynniki okaże się, że nawet jeśli na makasa wzmocnie swoje brygady, to i tak nijak się to będzie miało do historycznych rozmiarów moich sił w bitwie, albo co gorsza nawet sił AI, która łatwo i szybko mnie rozniesie.

Przykład? Zdołałem sobie wyposażyć i uzbroić dwa koprusy. Trzeciego nie zdołałem (tylko miałem tam jedną brygadę) w bitwie pod Antietam musisz wystawić po korpusie na każdą flankę. Pech chciał, że pierwszy atak był wymierzony w 1 brygadowy korpus. Krótka chwila i nie było czego zbierać, komp przeszedł do kolejnej fazy, bez strat, więc potem już miałem pozamiatane. Pytanie czy w takim układzie gra powinna być aż tak bezwzględna?
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”