Field of Glory

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
Awatar użytkownika
Pablo
Chef de bataillon
Posty: 1036
Rejestracja: czwartek, 1 października 2009, 00:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 7 times

Re: Field of Glory

Post autor: Pablo »

Więcej Lutzen (no dla mnie to ewidentne) na http://www.slitherine.com/games/pike_shot_pc

Fajny screen końca stołu:

Obrazek

I stare tercio faktycznie bardzo 15

Obrazek

na forum szukają chętnych do testowania wersji B
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Field of Glory

Post autor: Telamon »

P&S wygląda już całkiem zacnie... chodź to mimo wszystko grafika rodem z 2001, ale w tych grach to nie jest ważne.
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Field of Glory

Post autor: Telamon »

Wykruszyć się nie wykruszą bo widzę cały czas nowe bitwy w poczekalni a wystarczy rzucić wyzwanie to po kilku godzinach masz już przeciwnika
Chodziło mi o ew. graczy z forum. Nie zdziwiłbym się - ta gra to FoG uproszczony. Widziałem jedynie twoje filmiki i to nie całe - widziałem "całą" Heraklee, przewinąłem starcie z celtami, pewne opcje mogą być przemilczane, pominięte. Jednakże:

1. Brak BG w takiej postaci jaką znamy. W figurkowym FoGu BG składa się z iluś podstawek, możemy modelować jej szyk (co ma spore znaczenie), przede wszystkim głębokość szyku. BG różnią się głębokością w zależności od rodzaju jednostek (piki to 4, włócznie to 2-3 itd), to wszystko przekłada się na grę. Tutaj jest to całkowicie spłycone (BG to w rzeczywistości podstawka działająca autonomicznie itd.)
2. Spłycenie roli dowódcy, nie widziałem np. kapitalnej opcji wystawiania dowódcy w pierwszym szeregu aby podnosić morale BG. W FoGu figurkowym dowódca to znacznik przede wszystkim.
3. Brak linii bojowych jakie znamy (związki kilku BG pod dowództwem generałów).
4. System heksowy zamiast MU (punktów ruchu na bezheksowej planszy).

Może o czymś zapomniałem w tej chwili...

To może być całkiem fajna gra (aczkolwiek były lepsze) ale nie "nasz" FoG.
Awatar użytkownika
Miras
Sergent
Posty: 133
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2014, 16:00
Been thanked: 1 time

Re: Field of Glory

Post autor: Miras »

Zapewne zasady są uproszczone w stosunku do wersji figurkowej ale z drugiej strony takie rzeczy jak rzuty kostką na test spójności, modyfikatory terenu, wpływ dowódcy to wszystko jest ukryte i liczy to komputer. Sam kilku rzeczy wciąż nie znam lub nie rozumiem do końca np kiedy można wykonać szarżę a kiedy nie, kiedy można jeszcze obrócić jednostkę w określonym kierunku a kiedy nie itd. Nie bardzo też rozumiem co oznacza ten żółty romb otaczający jednostkę. Co do dowódców to występują trzy rodzaje. Zasięg wpływu dowódcy sprawdza się włączając ikonę flagi. Jednostki w zasięgu dowodzenia są najmniej podatne na tzw Anarchię czyli bunt przed wykonaniem jakiegoś rozkazu. Jeśli utracą w walce spójność lub dojdzie do fragmentaryzacji wtedy dowódca może przywołać je do porządku i ponownie scalić szeregi. Pod pozorną prostotą sterowania kryje się naprawdę świetny system bitewny. Zresztą gdyby było inaczej to po 4 latach od premiery nikt by już w to dawno nie grał.
J.Mad
Caporal-Fourrier
Posty: 89
Rejestracja: niedziela, 14 października 2012, 14:00
Kontakt:

Re: Field of Glory

Post autor: J.Mad »

Komputerowe FoG trzeba porównywać z innymi grami komputerowymi, bo to z nimi konkuruje. Z konkurencji znam tylko:
  • Starą serię The Great Battles of... (Alexander/Hannibal/Caesar), które nie wiem czy pójdą na nowszych kompach i są toporne. Lubię ten typ gier, ale nie skończyłem, żadnej bitwy (vs AI) w części z Cezarem, bo tą miałem, bo mnie nudziły i gra crashowała. Bitwy rozpoczynało się w takim ustawieniu i koniec. Były też jakieś dziwne wtedy dla mnie zasady aktywujących się, nie wiadomo na jakiej zasadzie, dowódców.
  • Serię z HPS Ancient Warfare (5 tytułów). Seria ta jest dosyć ciekawa, ma chyba nawet podział na fazę rozkazów i ruchu, ale interface toporny jak we wszystkich HPS-ach i Tillerach.
  • Stare Fantasy General? Ale tam ataki dystansowe były źle zrobione i żadnego morale, spójności szyku, nic. Taki jakby mod Panzer Generala.
FoG ma tu takie plusy nad nimi:
  • Interface normalny, czyli klikasz i jedziesz, klikasz na wroga i atakujesz.
  • Robisz i rozstawiasz swoją armię, zawsze inna bitwa. Coś takiego było też w Fantasy Generalu.
  • Jest społeczność graczy. I tryb pbem+ na serwerze.
  • Grafika może drętwa, ale przynajmniej ekran się przesuwa myszą i są duże możliwości oddalania i przybliżania widoku.
Pike and Shot wygląda, że jest na siatce kwadratów. Trochę słabo, bo w końcu mogliby zrobić coś bez siatki jak seria Combat Mission.
Awatar użytkownika
Miras
Sergent
Posty: 133
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2014, 16:00
Been thanked: 1 time

Re: Field of Glory

Post autor: Miras »

Kolejne starcie w multi. Tym razem wojna domowa - Rome vs Rome.

http://youtu.be/wD9FoPfpRQA
Awatar użytkownika
Miras
Sergent
Posty: 133
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2014, 16:00
Been thanked: 1 time

Re: Field of Glory

Post autor: Miras »

Za niedługo rozpocznie się turniej Slitherine Trophy. Jak nie odpadnę w pierwszej fazie to coś zamieszczę na moim kanale :D Zapisy tutaj --- http://www.slitherine.com/forum/viewtop ... 48&t=51619
J.Mad
Caporal-Fourrier
Posty: 89
Rejestracja: niedziela, 14 października 2012, 14:00
Kontakt:

Re: Field of Glory

Post autor: J.Mad »

Na minus jest:
  • cena
  • to, że w podstawce są tylko dwie armie (Rzym i Kartagina z wojny Hannibala), a każdy dodatek dodaje ich po kilkanaście albo i więcej
  • żeby grać multi, obaj przeciwnicy muszą mieć ten sam dodatek, bo nie da się zrobić bitwy między armiami z różnych dodatków
Wyczytałem za to, że robi się update gry, wersja 2.0 poprawiająca trochę zasady i dodająca nowe opcje do gry. To nie jest patch, bo jest to pisane od zera, ale kto ma starą wersję, to dostanie nową. Graficznie nie będzie się zbytnio różnić. http://www.slitherine.com/forum/viewtop ... 84&t=33166
Nawet jeśli miałbym nie mieć tej gry, to opcja replayu całej bitwy wydaje się super i liczę na więcej filmików z multi z fachowym komentarzem XD
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Field of Glory

Post autor: Telamon »

eby grać multi, obaj przeciwnicy muszą mieć ten sam dodatek, bo nie da się zrobić bitwy między armiami z różnych dodatków
Podziękował.
Awatar użytkownika
Miras
Sergent
Posty: 133
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2014, 16:00
Been thanked: 1 time

Re: Field of Glory

Post autor: Miras »

Tak czytałem to a nawet próbowałem zainstalować wersję beta, ale coś nie ruszyło to dałem sobie spokój. Opcja pełnego replay'a znacznie by ułatwiła montowanie filmu i skróciła jego czas trwania ;)

Co do dodatków to niestety tak to wygląda. Mając jeden dodatek zaznaczasz podczas tworzenia bitwy z jakiego korzystasz i wówczas wyzwanie podejmie gracz który posiada ten dodatek. Zresztą nie wiem czy takie mieszanie armii z różnych dodatków to dobre rozwiązanie. Słyszałem, że szwajcarska armia z okresu wojny burgundzkiej jest cholernie silna. Rzymskie legiony na otwartej przestrzeni podobno mogą się z nimi zmierzyć, ale weźmie człowiek np taką armię Spartakusa to ich zrolują na amen :D
PiotrG
Tambour
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek, 8 września 2014, 09:21

Re: Field of Glory

Post autor: PiotrG »

Dzień dobry, to mój pierwszy post na tym forum wiec witam wszystkich użytkowników :)

Całkowitym przypadkiem trafiłem na Field of Glory i po przeczytaniu opisów, obejrzeniu filmów Mirasa :0 zdecydowałem się na zakup podstawki. Na razie opanowuję podstawy więc zbyt szczegółowo się nie wypowiem ale pierwsze wrażenie jest bardzo ok. Czytałem o wersji 2.0 i widzę że jest przewidzianych dużo pozytywnych nowości choć żałuję że nie przewidziano żadnych zmian w grafice ( np coś w tym stylu https://www.hexwar.com/secure/games/anc ... fault.aspx ) Ale zważywszy że takich gier komputerowych praktycznie w szerokim obiegu nie ma ( albo są tylko nie wiem o tym) to nie ma co narzekać. Myślę że ta pozycja jest godna uwagi dla każdego kto interesuje się historią starożytną i wojskowością tamtego okresu. Zawsze miło Partami poganiać ciury obozowe Krassusa ;)

Miras jak turniej ? :)
Awatar użytkownika
Miras
Sergent
Posty: 133
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2014, 16:00
Been thanked: 1 time

Re: Field of Glory

Post autor: Miras »

To fajnie, że kupiłeś. Możemy zagrać jakąś bitwę. Szczegóły Ci napisałem na maila. Ta gierka z Hexwar'a bardzo interesująca. Ładna animacja jednostek. Szkoda, że nie ma wersji na PC.

Co do turnieju to walki się toczą. Trwa druga tura. Moi legioniści starli się z barbarzyńskimi plemionami Daków i obawiam się że mogą polec. Film wkrótce.
Awatar użytkownika
Miras
Sergent
Posty: 133
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2014, 16:00
Been thanked: 1 time

Re: Field of Glory

Post autor: Miras »

Zapraszam do obejrzenia bitwy, którą rozegrałem w ramach turnieju The Slitherine Trophy.

http://youtu.be/lQONyK0PLJc
Awatar użytkownika
Miras
Sergent
Posty: 133
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2014, 16:00
Been thanked: 1 time

Re: Field of Glory

Post autor: Miras »

Kolejna bitwa w multi ---- http://youtu.be/DveOM0EPLFo
Awatar użytkownika
Miras
Sergent
Posty: 133
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2014, 16:00
Been thanked: 1 time

Re: Field of Glory

Post autor: Miras »

Z jednostek rzymskich to polecam dodatki: Legions Triumphant oraz Rise of Rome. Grecja, Sparta to Immortal Fire natomiast czasy późniejsze Wandale, Bizancjum, Wizygoci - Decline & Fall
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”