Field of Glory
- Pablo
- Chef de bataillon
- Posty: 1036
- Rejestracja: czwartek, 1 października 2009, 00:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 7 times
Re: Field of Glory
Więcej Lutzen (no dla mnie to ewidentne) na http://www.slitherine.com/games/pike_shot_pc
Fajny screen końca stołu:
I stare tercio faktycznie bardzo 15
na forum szukają chętnych do testowania wersji B
Fajny screen końca stołu:
I stare tercio faktycznie bardzo 15
na forum szukają chętnych do testowania wersji B
- Telamon
- Maréchal d'Empire
- Posty: 6920
- Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
- Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
- Has thanked: 697 times
- Been thanked: 404 times
- Kontakt:
Re: Field of Glory
P&S wygląda już całkiem zacnie... chodź to mimo wszystko grafika rodem z 2001, ale w tych grach to nie jest ważne.
- Telamon
- Maréchal d'Empire
- Posty: 6920
- Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
- Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
- Has thanked: 697 times
- Been thanked: 404 times
- Kontakt:
Re: Field of Glory
Chodziło mi o ew. graczy z forum. Nie zdziwiłbym się - ta gra to FoG uproszczony. Widziałem jedynie twoje filmiki i to nie całe - widziałem "całą" Heraklee, przewinąłem starcie z celtami, pewne opcje mogą być przemilczane, pominięte. Jednakże:Wykruszyć się nie wykruszą bo widzę cały czas nowe bitwy w poczekalni a wystarczy rzucić wyzwanie to po kilku godzinach masz już przeciwnika
1. Brak BG w takiej postaci jaką znamy. W figurkowym FoGu BG składa się z iluś podstawek, możemy modelować jej szyk (co ma spore znaczenie), przede wszystkim głębokość szyku. BG różnią się głębokością w zależności od rodzaju jednostek (piki to 4, włócznie to 2-3 itd), to wszystko przekłada się na grę. Tutaj jest to całkowicie spłycone (BG to w rzeczywistości podstawka działająca autonomicznie itd.)
2. Spłycenie roli dowódcy, nie widziałem np. kapitalnej opcji wystawiania dowódcy w pierwszym szeregu aby podnosić morale BG. W FoGu figurkowym dowódca to znacznik przede wszystkim.
3. Brak linii bojowych jakie znamy (związki kilku BG pod dowództwem generałów).
4. System heksowy zamiast MU (punktów ruchu na bezheksowej planszy).
Może o czymś zapomniałem w tej chwili...
To może być całkiem fajna gra (aczkolwiek były lepsze) ale nie "nasz" FoG.
Re: Field of Glory
Zapewne zasady są uproszczone w stosunku do wersji figurkowej ale z drugiej strony takie rzeczy jak rzuty kostką na test spójności, modyfikatory terenu, wpływ dowódcy to wszystko jest ukryte i liczy to komputer. Sam kilku rzeczy wciąż nie znam lub nie rozumiem do końca np kiedy można wykonać szarżę a kiedy nie, kiedy można jeszcze obrócić jednostkę w określonym kierunku a kiedy nie itd. Nie bardzo też rozumiem co oznacza ten żółty romb otaczający jednostkę. Co do dowódców to występują trzy rodzaje. Zasięg wpływu dowódcy sprawdza się włączając ikonę flagi. Jednostki w zasięgu dowodzenia są najmniej podatne na tzw Anarchię czyli bunt przed wykonaniem jakiegoś rozkazu. Jeśli utracą w walce spójność lub dojdzie do fragmentaryzacji wtedy dowódca może przywołać je do porządku i ponownie scalić szeregi. Pod pozorną prostotą sterowania kryje się naprawdę świetny system bitewny. Zresztą gdyby było inaczej to po 4 latach od premiery nikt by już w to dawno nie grał.
Re: Field of Glory
Komputerowe FoG trzeba porównywać z innymi grami komputerowymi, bo to z nimi konkuruje. Z konkurencji znam tylko:
- Starą serię The Great Battles of... (Alexander/Hannibal/Caesar), które nie wiem czy pójdą na nowszych kompach i są toporne. Lubię ten typ gier, ale nie skończyłem, żadnej bitwy (vs AI) w części z Cezarem, bo tą miałem, bo mnie nudziły i gra crashowała. Bitwy rozpoczynało się w takim ustawieniu i koniec. Były też jakieś dziwne wtedy dla mnie zasady aktywujących się, nie wiadomo na jakiej zasadzie, dowódców.
- Serię z HPS Ancient Warfare (5 tytułów). Seria ta jest dosyć ciekawa, ma chyba nawet podział na fazę rozkazów i ruchu, ale interface toporny jak we wszystkich HPS-ach i Tillerach.
- Stare Fantasy General? Ale tam ataki dystansowe były źle zrobione i żadnego morale, spójności szyku, nic. Taki jakby mod Panzer Generala.
- Interface normalny, czyli klikasz i jedziesz, klikasz na wroga i atakujesz.
- Robisz i rozstawiasz swoją armię, zawsze inna bitwa. Coś takiego było też w Fantasy Generalu.
- Jest społeczność graczy. I tryb pbem+ na serwerze.
- Grafika może drętwa, ale przynajmniej ekran się przesuwa myszą i są duże możliwości oddalania i przybliżania widoku.
Re: Field of Glory
Za niedługo rozpocznie się turniej Slitherine Trophy. Jak nie odpadnę w pierwszej fazie to coś zamieszczę na moim kanale Zapisy tutaj --- http://www.slitherine.com/forum/viewtop ... 48&t=51619
Re: Field of Glory
Na minus jest:
Nawet jeśli miałbym nie mieć tej gry, to opcja replayu całej bitwy wydaje się super i liczę na więcej filmików z multi z fachowym komentarzem XD
- cena
- to, że w podstawce są tylko dwie armie (Rzym i Kartagina z wojny Hannibala), a każdy dodatek dodaje ich po kilkanaście albo i więcej
- żeby grać multi, obaj przeciwnicy muszą mieć ten sam dodatek, bo nie da się zrobić bitwy między armiami z różnych dodatków
Nawet jeśli miałbym nie mieć tej gry, to opcja replayu całej bitwy wydaje się super i liczę na więcej filmików z multi z fachowym komentarzem XD
- Telamon
- Maréchal d'Empire
- Posty: 6920
- Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
- Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
- Has thanked: 697 times
- Been thanked: 404 times
- Kontakt:
Re: Field of Glory
Podziękował.eby grać multi, obaj przeciwnicy muszą mieć ten sam dodatek, bo nie da się zrobić bitwy między armiami z różnych dodatków
Re: Field of Glory
Tak czytałem to a nawet próbowałem zainstalować wersję beta, ale coś nie ruszyło to dałem sobie spokój. Opcja pełnego replay'a znacznie by ułatwiła montowanie filmu i skróciła jego czas trwania
Co do dodatków to niestety tak to wygląda. Mając jeden dodatek zaznaczasz podczas tworzenia bitwy z jakiego korzystasz i wówczas wyzwanie podejmie gracz który posiada ten dodatek. Zresztą nie wiem czy takie mieszanie armii z różnych dodatków to dobre rozwiązanie. Słyszałem, że szwajcarska armia z okresu wojny burgundzkiej jest cholernie silna. Rzymskie legiony na otwartej przestrzeni podobno mogą się z nimi zmierzyć, ale weźmie człowiek np taką armię Spartakusa to ich zrolują na amen
Co do dodatków to niestety tak to wygląda. Mając jeden dodatek zaznaczasz podczas tworzenia bitwy z jakiego korzystasz i wówczas wyzwanie podejmie gracz który posiada ten dodatek. Zresztą nie wiem czy takie mieszanie armii z różnych dodatków to dobre rozwiązanie. Słyszałem, że szwajcarska armia z okresu wojny burgundzkiej jest cholernie silna. Rzymskie legiony na otwartej przestrzeni podobno mogą się z nimi zmierzyć, ale weźmie człowiek np taką armię Spartakusa to ich zrolują na amen
Re: Field of Glory
Dzień dobry, to mój pierwszy post na tym forum wiec witam wszystkich użytkowników
Całkowitym przypadkiem trafiłem na Field of Glory i po przeczytaniu opisów, obejrzeniu filmów Mirasa :0 zdecydowałem się na zakup podstawki. Na razie opanowuję podstawy więc zbyt szczegółowo się nie wypowiem ale pierwsze wrażenie jest bardzo ok. Czytałem o wersji 2.0 i widzę że jest przewidzianych dużo pozytywnych nowości choć żałuję że nie przewidziano żadnych zmian w grafice ( np coś w tym stylu https://www.hexwar.com/secure/games/anc ... fault.aspx ) Ale zważywszy że takich gier komputerowych praktycznie w szerokim obiegu nie ma ( albo są tylko nie wiem o tym) to nie ma co narzekać. Myślę że ta pozycja jest godna uwagi dla każdego kto interesuje się historią starożytną i wojskowością tamtego okresu. Zawsze miło Partami poganiać ciury obozowe Krassusa
Miras jak turniej ?
Całkowitym przypadkiem trafiłem na Field of Glory i po przeczytaniu opisów, obejrzeniu filmów Mirasa :0 zdecydowałem się na zakup podstawki. Na razie opanowuję podstawy więc zbyt szczegółowo się nie wypowiem ale pierwsze wrażenie jest bardzo ok. Czytałem o wersji 2.0 i widzę że jest przewidzianych dużo pozytywnych nowości choć żałuję że nie przewidziano żadnych zmian w grafice ( np coś w tym stylu https://www.hexwar.com/secure/games/anc ... fault.aspx ) Ale zważywszy że takich gier komputerowych praktycznie w szerokim obiegu nie ma ( albo są tylko nie wiem o tym) to nie ma co narzekać. Myślę że ta pozycja jest godna uwagi dla każdego kto interesuje się historią starożytną i wojskowością tamtego okresu. Zawsze miło Partami poganiać ciury obozowe Krassusa
Miras jak turniej ?
Re: Field of Glory
To fajnie, że kupiłeś. Możemy zagrać jakąś bitwę. Szczegóły Ci napisałem na maila. Ta gierka z Hexwar'a bardzo interesująca. Ładna animacja jednostek. Szkoda, że nie ma wersji na PC.
Co do turnieju to walki się toczą. Trwa druga tura. Moi legioniści starli się z barbarzyńskimi plemionami Daków i obawiam się że mogą polec. Film wkrótce.
Co do turnieju to walki się toczą. Trwa druga tura. Moi legioniści starli się z barbarzyńskimi plemionami Daków i obawiam się że mogą polec. Film wkrótce.
Re: Field of Glory
Zapraszam do obejrzenia bitwy, którą rozegrałem w ramach turnieju The Slitherine Trophy.
http://youtu.be/lQONyK0PLJc
http://youtu.be/lQONyK0PLJc
Re: Field of Glory
Z jednostek rzymskich to polecam dodatki: Legions Triumphant oraz Rise of Rome. Grecja, Sparta to Immortal Fire natomiast czasy późniejsze Wandale, Bizancjum, Wizygoci - Decline & Fall