Endless Legend+Endless Space

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: WarHammster »

Ty nóbie! Jak można grać na łatwym stopniu rozgrywki w EL? To jest pornografia i gwałt na tak pięknej grze. Pewnie w Civ5 grałeś na osadniku ;)
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: Telamon »

Kolejna "kampania" skończona - Dzikołazy, mapa Duża, poziom trudności 'Wysoki".
Komputer dalej stosunkowo leniwy, nie prowadziłem żadnej wojny "elfami". Rozumiem już chyba całkiem sporo, zamiast masakrowania sąsiadów przy pomocy hord łuczników skupiłem się na powolnej rozbudowie, rozwojowi przemysłu i nauki. Oczywiście nie pominąłem też łatwych do wykonania misji.

Dzikołazy to całkiem przyjemna nacja jeżeli ma tylko las, wino i odpowiedni dużo surowców w swych okolicach, właściwie nie trzeba martwić się pyłem lecz jedynie ludnością i produkcją. Zwycięstwo znów przez budowę cudu.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: WarHammster »

Buszmen lubi las, więc wybiera nację leśną. Robisz mi smak na tą grę coraz bardziej Telaku. A jest jeszcze wyższy poziom rozgrywki? Jeśli jest tak łatwo jak piszesz to może za jakiś czas poprawią AI bo to jednak psuje grę, przynajmniej ja tak to widzę.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: Telamon »

Są jeszcze trzy dodatkowe ale nie spostrzegłem aby z podwyższaniem poprzeczki AI ulegało poprawie. To raczej bonusy dla komputera (produkcja, siła jednostek) i minusy dla gracza (produkcja, pasek radości w miastach itp). Jest to zabieg, który zniechęca mnie do grania na najwyższych poziomach trudności.

AI jest na tyle inteligentne, że nie atakuje równie silnych i silniejszych lecz rozszarpuje słabych. Przez to gracz siedzący na uboczu i skupiający się na produkcji może się czuć stosunkowo bezpieczny. Brak pewnej koordynacji, sojuszy.

Ale to gra zaprojektowana do multi, więc słabość AI mnie nie dziwi.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: WarHammster »

No ok ale trzeba pamiętać, że osób grających solo jest z natury więcej i ograniczenie tej gry tylko na multi sprawi, że duża część ludzi w końcu odejdzie od tej gry. W serii Civ poziom trudności też skupia się głównie na tym co napisałeś, zresztą jak w większości gier. Poziom AI może zostać rozwiązany np. jak w ES. Jeśli produkujesz jeden typ okrętów z tym samym uzbrojeniem (w tym systemy defensywne) to AI zacznie budować okręty z uzbrojeniem mającym radzić sobie z systemami defensywnymi naszych jednostek. Nie raz już w ten sposób moja flota przestała istnieć. Jak zagram to się wypowiem. Może będzie za jakiś czas weekend z darmowym graniem w EL :).
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: Telamon »

Mieszanie uzbrojenia jest i w EL. Sęk w tym iż na trzy rozgrywki dwie wygrałem pacyfistycznie, nie podbojami.
Zresztą zbytnia ekspansja nie jest zbyt korzystna, o ile nie idą za nią surowce strategiczne bądź atrakcyjne surowce luksusowe.
Prawdopodobnie też znów wybrałem zbyt dużą mapę więc nie dochodziło do tarć o ziemie.

Może i odejdą ale taka jest już cena gatunku. Albo dobra ("dobra") strategia do single pokroju HoI 2 lub TW albo właśnie w miarę prosta, szybka pod multi jak Endless Legend... czy Dawn of War. Poza dwoma pierwszymi częściami gra kiepska w single ale od początku jej sensem miał być multi. Ludzie do dziś grają w jedynkę.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: WarHammster »

Kupiłem sobie EL jako prezent i po pierwszych kilkunastu godzinach chciałem udusić Telamona gołymi uszami, że namówił mnie (chociaż sam zakładałem ten temat) na tą beznadziejną grę. Jednak po dłuższym obcowaniu z tą dziwną produkcją pokochałem ją. Jest świetna.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: Telamon »

Namówiłem namawiającego. :D
Ja od pewnego czasu nie miałem dla niej... czasu... ale mam nadzieję, że do niej jeszcze wrócę.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: WarHammster »

Kilka achivów załapałem. Nie podobają mi się w EL bohaterowie. Mogłoby ich nie być, wtedy gra w kontekście walk wyglądałaby zdecydowanie lepiej, byłoby więcej potyczek. Mam wrażenie, że zrobiono z tego nieudaną wersją nieudanej wersji Herosów 4. W pewnym momencie tryb walki staje się męczący więc dobrze, że pozostawiono graczom możliwość automatycznego rozstrzygnięcia walki. A o samej walce mogę napisać: ŻENADA. Tego typu rozwiązania były stosowane już w wielu grach, np. Północ Południe (na tamte czasy gra nie miała sobie równych). Pod tym względem lepiej jest sobie zagrać w Warlorda 1 i 2 lub Herosów 3. Chciałbym zobaczyć tryb walki w EL w taki sposób jak w ES, czy byłoby to możliwe? Wydaje mi się, że tak jednak producent poszedł na łatwiznę i sprzedał nam karygodny tryb bitwy. Natomiast jeśli idzie o ekonomie i zarządzanie frakcją: majstersztyk. Rolę bohaterów mogliby przejąć wielcy ludzie jak w Civ, których dołącza się do miasta (niekoniecznie na stałe). Grafika jest bajeczna zaś środowisko całkowicie martwe ale pory roku, anomalie i różne surowce oraz rzeki czy morze poprawiają statyczne otoczenie. Co do rzek to wydaje mi się, że grafik projektował je po pijaku. Brakuje mi trybu jednego miasta oraz scenariuszy fabularnych. Brakuje w opcjach wyłączenia zawieruchy. Gra nie jest zbalansowana. Twoja wygrana wiąże się z tym gdzie zaczniesz grać. Wielki plus to samuczek, który został dopieszczony pod każdym możliwym kątem ale to tylko samouczek.

Podsumowując, gdyby nie tryb walki gra byłaby zapewne jedną z lepszych produkcji 2014 roku z gatunku strategie turowe. Moja ocena w skali do 10 to 8.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: Telamon »

Na steamie jest teraz 66% obniżka (gra kosztuje ok. 7 euro), chyba warto sobie np. kupić dlc, dwa są całkiem interesujące.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: WarHammster »

Jakie to i co dają te DLC?
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: Telamon »

Najważniejszym jest DLC dodający całą nową frakcję z jej kampanią. To agenci specjalizujący się w infiltracji i akcjach terrorystycznych. Zresztą wszystkie inne rasy zyskują taką możliwość, ale ci są w tym najlepsi.

Potem jest DLC fabularny z 20 misjami.

Potem jakiś DLC "strażnicy" na nowe potwory i upgrade wersji podstawowej do kolekcjonerskiej. Wszystkie będą kosztować jakieś 30 zł w aktualnej promocji.
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: Telamon »

Endless Legend™ - Guardians to kolejna frakcja, czyli DLC oferują nam dwie dodatkowe nacje.
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: Telamon »

Gdyby ktoś szukał przeciwnika to ja jestem chętny. Mam wszystkie aktualne dlc choć w grze ciągle raczkuje.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: WarHammster »

Ile wyłapałeś osiągnięć?
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”