Nastaje czas płatnych modów do gier?
- Neoberger
- Général de Brigade
- Posty: 2098
- Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
- Lokalizacja: Wwa
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 125 times
Re: Nastaje czas płatnych modów do gier?
GRZ - absolutnie masz rację.
Fajnie jak ludzie mogliby zarobić.
Ale wielu robi do dziś super mody, bo lubią. Fascynuje ich to.
Jest jeszcze kilka istotnych spraw, które mogą ruszyć lawinę pytań.
Kto odpowie za zawartość moda? Już są problemy z grami z wczesnym dostępem, bo ludzie płacą, a po roku autor się zwija.
W Polsce mieliśmy aferę z Secret Service.
Kto odpowie za problemy z prawem autorskim. Syn mi meldował, że pierwsze płatne mody zostały zdjęte, bo okazało się, że zostały ukradzione i wystawione nie przez autorów.
Kolejna rzecz. Nie jest tajemnicą (sam w tym kilka razy brałem udział), że mody są testowane przez zwykłych graczy. Na forach pęcznieją wątki z doradztwem do modu, z uwagami, pomysłami, dołączają się kolejny graficy, informatycy itp. Czy jako beta tester dostanę pieniądze, czy też mod za darmo?
Wiele pytań się mnoży.
Fajnie jak ludzie mogliby zarobić.
Ale wielu robi do dziś super mody, bo lubią. Fascynuje ich to.
Jest jeszcze kilka istotnych spraw, które mogą ruszyć lawinę pytań.
Kto odpowie za zawartość moda? Już są problemy z grami z wczesnym dostępem, bo ludzie płacą, a po roku autor się zwija.
W Polsce mieliśmy aferę z Secret Service.
Kto odpowie za problemy z prawem autorskim. Syn mi meldował, że pierwsze płatne mody zostały zdjęte, bo okazało się, że zostały ukradzione i wystawione nie przez autorów.
Kolejna rzecz. Nie jest tajemnicą (sam w tym kilka razy brałem udział), że mody są testowane przez zwykłych graczy. Na forach pęcznieją wątki z doradztwem do modu, z uwagami, pomysłami, dołączają się kolejny graficy, informatycy itp. Czy jako beta tester dostanę pieniądze, czy też mod za darmo?
Wiele pytań się mnoży.
Berger
- Pejotl
- Major en second
- Posty: 1131
- Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2008, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 9 times
Re: Nastaje czas płatnych modów do gier?
To nie mody są problemem. Tylko płacenie za wersję beta, albo jeszcze bardziej ekstremalnie - płacenie za to co autor mówi że zrobi. Kupując moda kupujesz to co już jest zrobione.
Człowiek potyka się o kretowiska, nie o góry.
- Neoberger
- Général de Brigade
- Posty: 2098
- Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
- Lokalizacja: Wwa
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 125 times
Re: Nastaje czas płatnych modów do gier?
My Pejotl - Wyrocznio Delficka - czy możesz rozjaśnić swój wywód?
To za co płacimy kupując grę?
Czy to znaczy, że mod jest kompletny i warto za niego płacić, czy też on powoduje, że wreszcie gra się nadaje do czegoś i warto za to płacić?Kupując moda kupujesz to co już jest zrobione.
To za co płacimy kupując grę?
Berger
- Sarmor
- Lieutenant General
- Posty: 4286
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 110 times
- Kontakt:
Re: Nastaje czas płatnych modów do gier?
Skąd ta pewność? Może przed autorem jeszcze długa droga do stworzenia działającego moda?Pejotl pisze:Kupując moda kupujesz to co już jest zrobione.
TheNode.pl – zapraszam!
- Pejotl
- Major en second
- Posty: 1131
- Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2008, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 9 times
Re: Nastaje czas płatnych modów do gier?
Czyli wersja beta. O tym właśnie pisałem - że problem nie w DLC tylko w różnych kickstarterach.Sarmor pisze:Skąd ta pewność? Może przed autorem jeszcze długa droga do stworzenia działającego moda?Pejotl pisze:Kupując moda kupujesz to co już jest zrobione.
Człowiek potyka się o kretowiska, nie o góry.
- Neoberger
- Général de Brigade
- Posty: 2098
- Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
- Lokalizacja: Wwa
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 125 times
Re: Nastaje czas płatnych modów do gier?
Umiem czytać.
http://www.cdaction.pl/news-40219/nie-u ... eamie.html
Z realu, syn kupił Towns. Twórcy opuścili produkt.
Największa porażka to słynny Godus. Wielki autor stworzył g... i uciekł podobno od projektu.
http://www.cdaction.pl/news-40219/nie-u ... eamie.html
Z realu, syn kupił Towns. Twórcy opuścili produkt.
Największa porażka to słynny Godus. Wielki autor stworzył g... i uciekł podobno od projektu.
Berger
- Neoberger
- Général de Brigade
- Posty: 2098
- Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
- Lokalizacja: Wwa
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 125 times
Re: Nastaje czas płatnych modów do gier?
Jeżeli ktoś by podszedł poważnie do systemu weryfikacji aplikacji jak robi to Jabłko to nie byłoby problemu ani z wczesnym dostępem, ani z modami.
Aplikacje w sklepie Jabłka (wiesz to lepiej bo ja tylko słyszałem od znajomego) są poddawane kwarantannie zanim trafią do klienta.
Ale jeżeli by miało być jak w sklepie Androida to dramat. Wpada wszystko jak leci bez weryfikacji.
Aplikacje w sklepie Jabłka (wiesz to lepiej bo ja tylko słyszałem od znajomego) są poddawane kwarantannie zanim trafią do klienta.
Ale jeżeli by miało być jak w sklepie Androida to dramat. Wpada wszystko jak leci bez weryfikacji.
Berger
- WarHammster
- Général de Division
- Posty: 3211
- Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 7 times
- Kontakt:
Re: Nastaje czas płatnych modów do gier?
Jest to oczywiście wina graczy. Przecież to właśnie odbiorca pozwala na rozwój takich technik. Ale, ale zostawmy ten problem socjologom. Osobiście mogę płacić za mody i DLC jeśli pozycja jest na bieżąco dewelopersko rozwijana. Jest tak w przypadku CKII. Wydałem już około 500 zł na grę i wszystkie DLC - nie żałuję. Gra jest dopracowana niemalże pod każdym kątem. Ilość bugów jest znikoma, niezauważalna lub niewpływająca na grę. Poprawki wydawane są systematycznie bez opóźnień. Ciągle pojawiają się nowe rozwiązania. Opłacany deweloper pracuje za nasze pieniądze. Moderzy na bieżąco poprawiają mody by działały z nowymi patchami produkcyjnymi.Neoberger pisze:http://steamcommunity.com/workshop/aboutpaidcontent/
Czyli niedługo lepsze mody będą płatne?
A potem patche?
A potem dźwięk do gry?
A potem lepsza grafika?
I tak na jednym produkcie firma skosi podwójną lub potrójną stawkę?
Wiem jak zareaguje większość polskich graczy. Widziałem to na forum Gry-Planszowe.
Entuzjazm. Zmiany, nowe możliwości, tylko idioci i Berger marudzą.
Postęp. Tego się nie zahamuje.
Złym przykładem takiej usługi jest np. R2:TW - wydałem około 300 zł i nadal nie otrzymałem jakości jaka była prezentowana i jaka miała być docelowo. Pomimo udanej premiery i sprzedanych wielu egzemplarzy - zatem i zarobieniu pieniędzy, programiści się po prostu za przeproszeniem opierdzielają.
Należy pamiętać: kupując DLC zwracać uwagę czy podstawowa wersja gry jest patchowana. Druga sprawa jest taka, że MOD zazwyczaj wychodzi pod konkretną wersję gry, więc po patchu ten mod na najnowszym już nie zadziała, no chyba, że moderzy, którzy zarabiają (za naszą kasę) będą wydawać patche do modów względem patchy do podstawowej wersji.
Moder niejednokrotnie stwarza nowe i lepsze środowisko, gdzie gra zaczyna być właśnie "tą" grą jakiej oczekujemy. Poświęca swój prywatny czas i środki. Nie dziwię, że producent proponując moderom układ - ty robisz, ja ci nie płacę ale każdy sprzedany mod to X% dla ciebie.
To nie czasy Amigi, gdzie kupiło się grę i działała tak jak dzisiejsze po 100-krotnym spaczowaniu .
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
- GRZ
- Général de Brigade
- Posty: 2695
- Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
Re: Nastaje czas płatnych modów do gier?
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
ale dobre kostki pomagają.
- Darth Simba
- Sous-lieutenant
- Posty: 373
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:46
- Lokalizacja: Przasnysz
- Been thanked: 3 times
Re: Nastaje czas płatnych modów do gier?
Obejrzałem co tam po linkiem, i widzę że końska płeć pięknaAntioch Seleucyda pisze:Możesz być monopolistą w branży modów urealniających ruch narządów płciowych koni w grach wideo
To jednak bym biznes zrobił, mogę urealniać końską płeć brzydką
A co do ruchu narządów płciowych koni... Hmmm...