Nastaje czas płatnych modów do gier?

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
Awatar użytkownika
Neoberger
Général de Brigade
Posty: 2098
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Nastaje czas płatnych modów do gier?

Post autor: Neoberger »

GRZ - absolutnie masz rację.
Fajnie jak ludzie mogliby zarobić.
Ale wielu robi do dziś super mody, bo lubią. Fascynuje ich to.

Jest jeszcze kilka istotnych spraw, które mogą ruszyć lawinę pytań.
Kto odpowie za zawartość moda? Już są problemy z grami z wczesnym dostępem, bo ludzie płacą, a po roku autor się zwija.
W Polsce mieliśmy aferę z Secret Service.
Kto odpowie za problemy z prawem autorskim. Syn mi meldował, że pierwsze płatne mody zostały zdjęte, bo okazało się, że zostały ukradzione i wystawione nie przez autorów.
Kolejna rzecz. Nie jest tajemnicą (sam w tym kilka razy brałem udział), że mody są testowane przez zwykłych graczy. Na forach pęcznieją wątki z doradztwem do modu, z uwagami, pomysłami, dołączają się kolejny graficy, informatycy itp. Czy jako beta tester dostanę pieniądze, czy też mod za darmo?
:D

Wiele pytań się mnoży.
Berger
Awatar użytkownika
Pejotl
Major en second
Posty: 1131
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2008, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times

Re: Nastaje czas płatnych modów do gier?

Post autor: Pejotl »

To nie mody są problemem. Tylko płacenie za wersję beta, albo jeszcze bardziej ekstremalnie - płacenie za to co autor mówi że zrobi. Kupując moda kupujesz to co już jest zrobione.
Człowiek potyka się o kretowiska, nie o góry.
Awatar użytkownika
Neoberger
Général de Brigade
Posty: 2098
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Nastaje czas płatnych modów do gier?

Post autor: Neoberger »

My Pejotl - Wyrocznio Delficka - czy możesz rozjaśnić swój wywód?
Kupując moda kupujesz to co już jest zrobione.
Czy to znaczy, że mod jest kompletny i warto za niego płacić, czy też on powoduje, że wreszcie gra się nadaje do czegoś i warto za to płacić?
To za co płacimy kupując grę?
Berger
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Nastaje czas płatnych modów do gier?

Post autor: Sarmor »

Pejotl pisze:Kupując moda kupujesz to co już jest zrobione.
Skąd ta pewność? Może przed autorem jeszcze długa droga do stworzenia działającego moda?
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
Pejotl
Major en second
Posty: 1131
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2008, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times

Re: Nastaje czas płatnych modów do gier?

Post autor: Pejotl »

Sarmor pisze:
Pejotl pisze:Kupując moda kupujesz to co już jest zrobione.
Skąd ta pewność? Może przed autorem jeszcze długa droga do stworzenia działającego moda?
Czyli wersja beta. O tym właśnie pisałem - że problem nie w DLC tylko w różnych kickstarterach.
Człowiek potyka się o kretowiska, nie o góry.
Awatar użytkownika
Neoberger
Général de Brigade
Posty: 2098
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Nastaje czas płatnych modów do gier?

Post autor: Neoberger »

Umiem czytać. :)
http://www.cdaction.pl/news-40219/nie-u ... eamie.html

Z realu, syn kupił Towns. Twórcy opuścili produkt. :(

Największa porażka to słynny Godus. Wielki autor stworzył g... i uciekł podobno od projektu.
Berger
Awatar użytkownika
Neoberger
Général de Brigade
Posty: 2098
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Nastaje czas płatnych modów do gier?

Post autor: Neoberger »

Jeżeli ktoś by podszedł poważnie do systemu weryfikacji aplikacji jak robi to Jabłko to nie byłoby problemu ani z wczesnym dostępem, ani z modami.
Aplikacje w sklepie Jabłka (wiesz to lepiej bo ja tylko słyszałem od znajomego) są poddawane kwarantannie zanim trafią do klienta. ;)
Ale jeżeli by miało być jak w sklepie Androida to dramat. Wpada wszystko jak leci bez weryfikacji. :o
Berger
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Nastaje czas płatnych modów do gier?

Post autor: WarHammster »

Neoberger pisze:http://steamcommunity.com/workshop/aboutpaidcontent/

Czyli niedługo lepsze mody będą płatne?
A potem patche?
A potem dźwięk do gry?
A potem lepsza grafika?

I tak na jednym produkcie firma skosi podwójną lub potrójną stawkę?
Wiem jak zareaguje większość polskich graczy. Widziałem to na forum Gry-Planszowe.
Entuzjazm. Zmiany, nowe możliwości, tylko idioci i Berger marudzą.
Postęp. Tego się nie zahamuje.
:oops:
Jest to oczywiście wina graczy. Przecież to właśnie odbiorca pozwala na rozwój takich technik. Ale, ale zostawmy ten problem socjologom. Osobiście mogę płacić za mody i DLC jeśli pozycja jest na bieżąco dewelopersko rozwijana. Jest tak w przypadku CKII. Wydałem już około 500 zł na grę i wszystkie DLC - nie żałuję. Gra jest dopracowana niemalże pod każdym kątem. Ilość bugów jest znikoma, niezauważalna lub niewpływająca na grę. Poprawki wydawane są systematycznie bez opóźnień. Ciągle pojawiają się nowe rozwiązania. Opłacany deweloper pracuje za nasze pieniądze. Moderzy na bieżąco poprawiają mody by działały z nowymi patchami produkcyjnymi.

Złym przykładem takiej usługi jest np. R2:TW - wydałem około 300 zł i nadal nie otrzymałem jakości jaka była prezentowana i jaka miała być docelowo. Pomimo udanej premiery i sprzedanych wielu egzemplarzy - zatem i zarobieniu pieniędzy, programiści się po prostu za przeproszeniem opierdzielają.

Należy pamiętać: kupując DLC zwracać uwagę czy podstawowa wersja gry jest patchowana. Druga sprawa jest taka, że MOD zazwyczaj wychodzi pod konkretną wersję gry, więc po patchu ten mod na najnowszym już nie zadziała, no chyba, że moderzy, którzy zarabiają (za naszą kasę) będą wydawać patche do modów względem patchy do podstawowej wersji.

Moder niejednokrotnie stwarza nowe i lepsze środowisko, gdzie gra zaczyna być właśnie "tą" grą jakiej oczekujemy. Poświęca swój prywatny czas i środki. Nie dziwię, że producent proponując moderom układ - ty robisz, ja ci nie płacę ale każdy sprzedany mod to X% dla ciebie.

To nie czasy Amigi, gdzie kupiło się grę i działała tak jak dzisiejsze po 100-krotnym spaczowaniu ;).
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: Nastaje czas płatnych modów do gier?

Post autor: GRZ »

"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
Darth Simba
Sous-lieutenant
Posty: 373
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:46
Lokalizacja: Przasnysz
Been thanked: 3 times

Re: Nastaje czas płatnych modów do gier?

Post autor: Darth Simba »

Antioch Seleucyda pisze:Możesz być monopolistą w branży modów urealniających ruch narządów płciowych koni w grach wideo ;-)
Obejrzałem co tam po linkiem, i widzę że końska płeć piękna :P
To jednak bym biznes zrobił, mogę urealniać końską płeć brzydką :mrgreen:

A co do ruchu narządów płciowych koni... Hmmm... :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”