Scourge of War: Waterloo

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
Awatar użytkownika
Neoberger
Général de Brigade
Posty: 2098
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Scourge of War: Waterloo

Post autor: Neoberger »

Berger
Awatar użytkownika
Pejotl
Major en second
Posty: 1131
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2008, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times

Re: Nowe Waterloo

Post autor: Pejotl »

Wyjdzie dopiero 11 czerwca...
Człowiek potyka się o kretowiska, nie o góry.
runnersan
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 998
Rejestracja: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Nowe Waterloo

Post autor: runnersan »

Dziś, jak ktoś ma czas, mają ponoć pokazać to na twitch.

http://www.twitch.tv/slitherinegroup
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Miras
Sergent
Posty: 133
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2014, 16:00
Been thanked: 1 time

Re: Nowe Waterloo

Post autor: Miras »

Zobaczymy :D
Awatar użytkownika
Antioch Seleucyda
Sous-lieutenant
Posty: 357
Rejestracja: wtorek, 12 marca 2013, 17:09
Been thanked: 1 time

Re: Nowe Waterloo

Post autor: Antioch Seleucyda »

Mnie tam łoterlu na silniku Sida jakoś nie urzekło. Bardziej niż na produkcje Slitherine czekam na Ultimate General: Waterloo, które mam nadzieje że powstanie. Aczkolwiek te zapewne też kupie.

Poczytałem i jestem bardziej zainteresowany tym dziełem Slitherine. No i pamiętam, że Take Comand Bull Run był bardzo fajny.
Ostatnio zmieniony czwartek, 7 maja 2015, 11:24 przez Antioch Seleucyda, łącznie zmieniany 1 raz.
https://monitor-historyczny.pl/ - blog o książkach historycznych, historycznych grach wojennych i innych około historycznych sprawach.
runnersan
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 998
Rejestracja: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Nowe Waterloo

Post autor: runnersan »

http://www.twitch.tv/slitherinegroup/b/656687519

Można pooglądać w akcji. Niestety pierwsze 25 minut twitch im zablokował w sensie dźwiękowym :(

Tak z pierwszych wrażeń, chyba nigdy nie widziałem jeszcze gry w której można przechwycić kuriera niosącego rozkazy. Nie kojarzę, czy jest to dostępne w wcześniejszych odsłonach.
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Neoberger
Général de Brigade
Posty: 2098
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Waterloo od Slitherine

Post autor: Neoberger »

Berger
Awatar użytkownika
Antioch Seleucyda
Sous-lieutenant
Posty: 357
Rejestracja: wtorek, 12 marca 2013, 17:09
Been thanked: 1 time

Re: Waterloo od Slitherine

Post autor: Antioch Seleucyda »

Nie żydź. Kup i opowiedz co myślisz o tej grze.
https://monitor-historyczny.pl/ - blog o książkach historycznych, historycznych grach wojennych i innych około historycznych sprawach.
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Waterloo od Slitherine

Post autor: clown »

Dobrze ze kompa mam starego to nawet nie mam cisnienia :lol:
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Scourge of War: Waterloo

Post autor: Telamon »

"Pograłem" chwilkę, jedną z bitew pruskich oraz turtorial.

O ile turtorial, z kilkoma jednostkami grało się znośnie to duża bitwa przypominała rzeź. Nawet nie pamiętam kiedy ostatnio widziałem coś takiego, chaos mnie dobił.

Gorszego i mniej intuicyjnego systemu sterowania nie widziałem od chyba dwudziestu lat. Gdy moje jednostki zaczęły "tańczyć" zmieniając według własnego "widzimisie" pozycje oraz szyk, dzieląc się na mniejsze jednostki, na kawalerię trzeba krzyczeć aby raczyła dokonać szarży... którą po chwili przerywa.

Ja nie walczę z Francuzami lecz sterowaniem, próbując jakoś zorganizować moich Prusaków.
Awatar użytkownika
Antioch Seleucyda
Sous-lieutenant
Posty: 357
Rejestracja: wtorek, 12 marca 2013, 17:09
Been thanked: 1 time

Re: Scourge of War: Waterloo

Post autor: Antioch Seleucyda »

Ja nie walczę z Francuzami lecz sterowaniem, próbując jakoś zorganizować moich Prusaków.
Kurde, brzmi jak prawdziwy opis prawdziwej bitwy... ale pewnie telamonizujesz i tylko narobisz człowiekowi smaka ;-)
https://monitor-historyczny.pl/ - blog o książkach historycznych, historycznych grach wojennych i innych około historycznych sprawach.
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Scourge of War: Waterloo

Post autor: Telamon »

Gwarantuje, że zobaczysz jak regiment przechodzi z linii w kolumnę, odwraca się na pięcie i maszeruje cholera wie gdzie. Oczywiście wróg nie przestaje strzelać w ich plecy.
Awatar użytkownika
Antioch Seleucyda
Sous-lieutenant
Posty: 357
Rejestracja: wtorek, 12 marca 2013, 17:09
Been thanked: 1 time

Re: Scourge of War: Waterloo

Post autor: Antioch Seleucyda »

Grałem w Take Comand Bull Run, czyli gre mniej dopracowaną i starszą i takich problemów nie miałem. Podejrzewam że po prostu sobie nie radzisz.
https://monitor-historyczny.pl/ - blog o książkach historycznych, historycznych grach wojennych i innych około historycznych sprawach.
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Scourge of War: Waterloo

Post autor: Telamon »

Ja grałem w The great battles of Hannibal i takich problemów nie miałem...

Ta gra pod względem sterowania jest zaprzeczeniem przyjemności. Tak, prawdopodobnie sobie nie radzę - bo wydanie prostej komendy czy ustawienie jednostki zmusza nas do skorzystania z archaicznego interfejsu, którego nie ma na pulpicie gry lecz jest ono ukryte w menu kontekstowym wyświetlanym wyłącznie w określonej sytuacji.

Samouczek nie wspomina o tym zatem wszystkiego uczy się człowiek w biegu metodą prób i błędów. Po 1,5h zabawy nadal nie wiedziałem jak rozkazać piechocie szturm na budynek chodź odkryłem opcję wydzielania mniejszych jednostek, dowodzenia większymi grupami i ukryte menu kontekstowe. Combat Mission z 1998 z listą wszystkich komend wyświetlaną po naciśnięciu jednego przycisku jest dla tej gry niedoścignionym wzorem.

Ustawienie jednostek jak Profes pisze to męczarnia, jeżeli jest na danym terenie przeszkoda pokroju domku to zamiast ścisnąć szyk bądź nieco się przesunąć oddział formuje kolumnę z linii, obraca się na pięcie i maszeruje kilometr w tył. Wszystko pod ogniem muszkietów przeciwnika, który jakoś potrafił znaleźć miejsce. Prawdopodobnie dałoby się to ścierpieć... gdyby nie system wydawania komend.

Ja grałem zarówno duże jak i małe. O ile na poziomie brygadowym jakoś sobie radziłem w przesuwaniu tych kilku oddziałów to na wyższych poziomach ręce mi opadały.

Człowiek, który opracował ten system prawdopodobnie spał jakieś 15 lat i przespał "kilka" RTSowych tytułów.

Zresztą zapraszam do przetestowania gry. Sam się przekonaj czym pachnie produkt za 170zł, wydany w 2015 roku.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”