AAR-na 2 graczy w Steel Panther WW2

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
Radosław Kotowski
Chui
Posty: 747
Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 214 times
Been thanked: 22 times

AAR-na 2 graczy w Steel Panther WW2

Post autor: Radosław Kotowski »

Postanowiliśmy razem z Silverem zacząć grać w Steel Panther WW2. Pragniemy poczuć klimat 2 Wojny Światowej.

Na początek poszło Powstanie Warszawskie, jednak scenariusz przedstawiający walki z 5 sierpnia był mocno wadliwy.
Przede wszystkim obie armie uciekały w swoją stronę co mocno komplikowało sytuację :)
Postanowiliśmy przerobić scenariusz, a ja uparłem się żeby poprawić mapę i wybrać inny dzień bitwy.
Stworzyłem scenariusz na dzień 11 sierpnia.
Również popełniłem błędy przy tworzeniu scenariusza co miało ewidentny wpływ na przebieg starcia.
Siły i ugrupowanie
Położenie wojsk jak tego dnia, o ile OdB się zgadzało to nie jestem pewien czy liczebność oddziałów była dobra.
http://www.sppw1944.org/index.html?http ... tanie.html
Raczej za duże siły niemieckie a punkt ciężkości ich natarcia za blisko Okopowej.
Ograniczała mnie przerabiana mapa, żeby objąć teren walk na Muranowie i całe Stawki to musiałbym stworzyć nową od podstaw albo przykleić tą co stworzyłem do nowej( może jest taka opcja).
Plan
Rozbić oddziały niemieckie wdzierające się klinami w moje ugrupowanie i powoli się wycofywać na Stare Miasto
Przebieg
Potężne natarcie wroga na rejon cmentarza żydowskiego przygniotło batalion "Zośka". Wróg mógł strzelać z daleka na cmentarzu więc było marnie (nie ma terenu "cmentarz" w grze).
Strzelali z daleka i zadawali duże straty, przewaga była przytłaczająca.
Uderzenie na Stawki było trochę słabsze, skierowałem tam odwód. Czołg zniszczył niemieckie działo szturmowe. I transporter, ale Niemcy oczyszczali kolejne kwartały na północ od gruzowisk getta.
Po kilku turach było po wszystkim resztki batalionów Czata 49, Miotła i Pięść wycofały się w nieładzie poza planszę.
Reszta oddziałów została zniszczona.
Wnioski
Zdecydowanie za późno zacząłem wycofywanie się poza planszę + błędy o których pisałem wyżej.
Edytor fajna sprawa a do Warszawy jest cała masa materiału w sieci (zdjęcia lotnicze z okresu powstania!).
Jak my tu przetrwaliśmy?
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Re: AAR-na 2 graczy w Steel Panther WW2

Post autor: Silver »

Szkoda że nie zamieściliśmy tu obrazu mapy na której walczyliśmy. Ogólnie kolega wykonał wspaniałą prace nad tym scenariuszem.
Z tego co pamiętam to starałem się ustawiać nawały artyleryjskie i naloty oczywiście na dalsze od postępujących Niemców partie domów i gruzów w których chroniły się rezerwy powstańców. Wzniecono sporo nowych pożarów.
Zaskoczył mnie powstańczy czołg i z respektem powstrzymałem pozostałe pojazdy przed śmielszymi szarżami. W rezerwie miałem armaty ppanc lecz czołg przeciwnika stanowił do końca wspaniałe wsparcie ich defensywy.
Szpital nieopodal cmentarza jako jedyny budynek nie został ani razu ostrzelany z cięższych rodzajów broni; nie spadła ani jedna bomba i ani jeden moździerz i tylko ogniem karabinów przepędzono 1 lub 2 drużyny powstańcze.
Ogólnie to miałem luksus prowadzenia natarcia ze względu na bardzo dużą przewagę w żołnierzach i mogłem rzucać do walki ciągle nowe drużyny na 1 linię walk.
Radosław Kotowski
Chui
Posty: 747
Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 214 times
Been thanked: 22 times

Re: AAR-na 2 graczy w Steel Panther WW2

Post autor: Radosław Kotowski »

Druga bitwa rozegrana.
Starcie w czasie "incydentu mandżurskiego'.
Grałem Japończykami.
Teren mocno zalesiony, na terenie wroga skrzyżowanie dróg którego miał bronić wraz z przyległymi zabudowaniami.
Siły.
3 bombowce Mitsubishi Ki-1
1 samolot rozpoznawczy Aichi D-1
Sztab
Kompania piechoty
Pluton saperów
6 x oddziały zwiadowcze
Pluton czołgów 3x Type 89 Yi-Go
Pluton samochodów pancernych 3 x Chiyoda A/C
4 x armata piechoty 75 mm
Ugrupowanie
Osłoniłem się patrolami od południa i w centrum.
Swoje główne siły umieściłem na północy.
Plan
Punkt ciężkości natarcia wzdłuż jedynej drogi na północy.
Po dojściu do skrzyżowania zamierzałem rozbić ugrupowanie wroga na części i zdobyć ważne punkty terenowe.
Przebieg
Nie musiałem się spieszyć, miałem dużo czasu (ponad 40 tur).
Samolot rozpoznawczy został strącony przez chińskie ckm plot.
Na szpicy natarcia posuwały się pojazdy pancerne i saperzy, ich skrzydła i tyły zabezpieczała piechota. Po dotarciu do skrzyżowania natrafiłem na chiński bunkier z lekkim działkiem 37mm. Za cenę jednego zniszczonego samochodu pancernego oraz uszkodzonego samochodu pancernego i czołgu udało mi się zniszczyć bunkier i rozbić oddziały wroga w rejonie skrzyżowania. Potem oskrzydliłem bunkry na północy i zaatakowałem chińską piechotę od tyłu.
Bitwę zakończył rajd pojazdów pancernych i zwiadowców wzdłuż drogi na południe.
Wnioski
W czasie szturmu na bunkry niepotrzebnie uderzałem od frontu, trzeba było tylko uderzać z flanki.
Byłem mocno zaskoczony brakiem zapór inżynieryjnych i min na drogach.
Straty
Obrazek
Jak my tu przetrwaliśmy?
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Re: AAR-na 2 graczy w Steel Panther WW2

Post autor: Silver »

Chińczycy mięli:
4 stanowiska przeciwlotniczych ckmów z tyłu pozycji na podwyższeniu terenu
2 pułapki wybuchowe założone w ważnych do zdobycia budynkach.
3 bunkry
1 kompanię piechoty
1 kuterek uzbrojony w działko małokalibrowe.

Mój mały okręcik był nieruchomy na wyschniętej rzece lecz mimo to miał dobrą pozycję do ostrzału mostu po którym zauważono przemieszczajace się pojazdy wroga. Niestety działko nic nie zdziałało na te maszyny.
Wróg spedził najpierw wysunięte drużyny piechoty z lasku będącego po obu stronach drogi a następnie natknął się na pierwszy z bukrów szachujących skrzyżowanie. I tu moi zołnierze odnieśli największy sukces ostrzeliwując rojące się pojazdy wroga.
Po zniszczeniu tego bunkra już było z górki dla przeciwnika.
Wróg obszedł i zniszczył kolejne bunkry. Żołnierze je osłaniający i inni ukryci w lasku kolejno byli przygważdzani ogniem i nie udawało się już nad nimi zapanować - uciekali namiętnie.
Wobec ostrzału pojazdów chińscy żołnierze byli bezradni. Nie pomogło kilkukrotne obrzucenie pojazdów granatami.
Szkoda że nie skunstruowałem z bunkrów silniejszej pozycji z bezpośrednio stykających się umocnień. Za bardzo zaufałem piechocie mającej rozkaz osłaniania bunkrów. z drugiej strony nie dysponowała ona żadnymi środkami p-panc działającymi na odległość.
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Re: AAR-na 2 graczy w Steel Panther WW2

Post autor: Silver »

Gramy dalej i teraz ciągle jesteśmy w czasach przed II Wojna Światową w Etiopii.
Dowodziłem Włochami którzy mieli za zadanie atakować umocnioną pozycję przeciwnika.
Do boju wystawiłem:
2 tankietki z miotaczami płomieni
2 samochody pancerne Fiat 611
4 haubice 105 mm wraz z 4 ciężarówkami
2 kompanie piechoty
1 kompania piechoty Bersalierów
2 samodzielnych snajperów
4 moździerze 81mm
W skład kompanii piechoty wchodziły liczne ckmy.

Na obrazku początkowe pozycje Włochów znajdują się po lewo. Atakowali by zdobyć pozycje terenowe oznaczone większymi flagami i dali radę.

Obrazek

Planowałem przebijać się środkiem a także pomocniczo na północy po czy okrążyć pozostałe przy życiu siły wroga.
Początkowo do rozpoznania bojem rzuciłem 2 kompanie piechoty. Ckm-ami starałem się pokryć teren i zabezpieczać drogę piechoty.
Artyleria miała utorować drogę w centrum jednak okazała się zbyt nieliczna na większe efekty.
Po zdobyciu pierwszych pozycji w okopach do przodu posłałem kompanię Bersalierów oraz wszystkie pojazdy które kierowały się wzdłuż drogi „północnej”.
Wcześniej udało mi się unieszkodliwić 1 działo przeciwnika które mogło być groźne dla samochodów pancernych i tankietek. Nie byłem pewien czy nie czai się gdzieś kolejne więc ruch pojazdów osłoniły zasłony dymne położone przez własna piechotę.
Artylerii szybko wyczerpały się pociski i w tym momencie bitwy zaczęła kłaść zasłony dymne a pod ich osłoną postępowały pojazdy i szczególnie miotacze płomieni okazały się skuteczne by przepłoszyć przeciwnika z umocnionych pojedynczych domostw.

W czasie walk została rozbita/zniszczona: 1 ciężarówka, 1 moździerz oraz 1 drużyna i zespół rozpoznawczy z kompanii Bersalierów.
Radosław Kotowski
Chui
Posty: 747
Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 214 times
Been thanked: 22 times

Re: AAR-na 2 graczy w Steel Panther WW2

Post autor: Radosław Kotowski »

Siły
Dowództwo
2 kompanie piechoty
dwa karabiny maszynowe
75 mm armata mle 1897
Ugrupowanie
Rozmieściłem obie kompanie obok siebie w okopach i budynkach. Broń ciężka w pierwszej linnii.
Plan
Zamierzałem stawiać metodyczny opór, stopniowo wycofując się na pozycje tyłowe.
Przebieg
Żeby było realistyczniej wyłączyłem drugą broń dla drużyn piechoty. Moje drużyny były więc uzbrojone w 50%.
Na samym początku moje ckm zniszczyły stanowisko moździerza wroga. Na tym większe sukcesy się skończyły. Wróg metodycznie oczyszczał kolejne pozycje, po wprowadzeniu do walki pojazdów pancernych jego natarcie od razu zaczęło robić większe postępy. Moje działo zostało wcześniej zniszczone, gdy chciałem ogniem na wprost zniszczyć stanowiska włoskiej artylerii. Również wysłana w tym celu drużyna piechoty została zniszczona. Włosi nie mieli większych problemów niszcząc odosobnione punkty oporu.
Wnioski
Zbyt wcześnie ujawniłem stanowiska broni ciężkiej. Mogłem pokusić się o jakiś większy zwrot zaczepny żeby zniszczyć włoską artylerię. Wróg starając się osłonić jednostki artylerii musiałby wycofać część oddziałów z natarcia.
Straty
Wszystkie moje oddziały zostały zniszczone.
Jak my tu przetrwaliśmy?
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Re: AAR-na 2 graczy w Steel Panther MBT

Post autor: Silver »

Tym razem bitwa z wojny domowej w Hiszpanii.
To gotowy scenariusz o numerze 24

Siły Republikanów to:
15 czołgów T26
około 30 drużyn piechoty
2 działka 20mm
4 działa średniego kalibru
3 samoloty Nieuport NiD52
6 samolotów SB-2

Siły Nacjonalistów to:
14 zespołów kawalerii
30 drużyn piechoty
7 ckm
1 moździerz
3 ciężarówki
8 dział 65mm
14 tankietek CV33

Zagrałem Nacjonalistami.
Siły Nacjonalistów rozmieszczone były w ten sposób że cześć piechoty była w miasteczku a inne na wschód od niego

Na początku stwierdziłem, że moja artyleria nie posiada żadnych pocisków przeciwpancernych.
Jednak liczyłem, że współpraca artylerii, licznych ckmów i ostrzał z tankietek a na koniec obrzucanie wrogich pojazdów granatami da efekt licznych ogłuszeń załóg i unieszkodliwień wrogich pojazdów.

Część żołnierzy Nacjonalistów w miasteczku która ocalała na ulicach i nie zdążyła ujść wycofując się na wschód ukryła się w budynkach.
Zawierzyłem że działa choć nie mając pocisków ppanc to jednak ogłuszą załogi czołgów stąd wyprowadziłem piechotę i kawalerię na stanowiska w pobliżu miasteczka z zamiarem obrzucania granatami.
W międzyczasie wrogie bombardowanie z powietrza nie przysporzyło mi strat.
Niestety ta taktyka dawała mierne rezultaty i po początkowym rozproszeniu wrogich czołgów i pierwszych stratach skoncentrowały swą obecność na północy wyniszczając większość mych sił.
Pozostali żołnierze ukryli się w osiedlu na wschodzie lecz już niczego nie zdziałali w rozproszeniu atakując pomykające po ulicach czołgi wroga.
Na koniec pojawiła się wroga piechota lecz powstrzymywana była przez ostatnie 2 ckmy z południa oraz nielicznych żołnierzy na północy.
Prawie wszystkie siły nacjonalistów zostały zniszczone i przeciwnik odniósł małe zwycięstwo.

Obrazek

Obrazek
Fan39
Caporal
Posty: 62
Rejestracja: piątek, 7 października 2011, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: AAR-na 2 graczy w Steel Panther WW2

Post autor: Fan39 »

Mam pytanko czy w tej waszej grze są scenariusze a może nawet kampania polska z 1939? Mam grę SP3 brigade command i tam niestety jest tylko jeden i to potraktowany baardzo luźno.
Radosław Kotowski
Chui
Posty: 747
Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 214 times
Been thanked: 22 times

Re: AAR-na 2 graczy w Steel Panther WW2

Post autor: Radosław Kotowski »

Jest sporo wrześniowych scenariuszy. A i przygotowanie jakiejś kampanii nie będzie trudne. Ale najlepiej scenariusze.
Jeżeli chodzi o rozegrany scenariusz to siły były takie jak podał Silver.
Ugrupowanie
Czołgi były wysunięte do przodu, za nimi pluton piechoty i broń wsparcia.
Plan
Postawiłem na szybkość działania, nie chciałem czekać na resztę piechoty, nawet nie wiedziałem kiedy przybędzie.
Przebieg
Czołgi szybko przebiły się przez miasto. Następnie nacierały szerokim frontem, ale na jednej z dróg natrafiłem na silny opór.
Moje załogi spanikowały i opuściły kilka maszyn. Skoncentrowałem tam wszystkie czołgi i zniszczyłem siły wroga.
Gdy piechota dotarła na pole walki to tylko dobijała pojedyncze drużyny piechoty wroga.
Na południu zaskoczyło mnie stanowisko ckm wroga. Do końca gry nie byłem w stanie zlokalizować tego stanowiska.
Ostrzałem rozbiło mi drużynę piechoty i skutecznie spowalniało natarcie dwóch plutonów.
Wnioski
Przy braku broni p-panc u wroga czołgi dobrze sobie poradziły, niepotrzebnie tylko rozproszyłem siły i pozwoliłem rozbić swój pluton czołgów.
Straty
Jak w tabelce.
Ostatnio zmieniony piątek, 8 stycznia 2016, 01:06 przez Radosław Kotowski, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak my tu przetrwaliśmy?
krajarek
Sergent-Major
Posty: 156
Rejestracja: czwartek, 2 września 2010, 08:55
Lokalizacja: Księstwo Siewierskie

Re: AAR-na 2 graczy w Steel Panther WW2

Post autor: krajarek »

No właśnie dzisiaj ściągnąłem najnowszą wersję winSPWW2 i tam pojawiło się trochę nowości z września: 1 kampania (4 scenariusze) i 4 nowe scenariusze (chyba te same co w kampanii ale nie sprawdzałem) co w sumie daje już jakieś 10 scenariuszy gotowych. Choć i tak w tej grze najbardziej lubię samodzielne konstruowanie historycznych oddziałów.
Radosław Kotowski
Chui
Posty: 747
Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 214 times
Been thanked: 22 times

Re: AAR-na 2 graczy w Steel Panther WW2

Post autor: Radosław Kotowski »

Polecam granie z drugim graczem przez PBEM.
Jak my tu przetrwaliśmy?
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Re: AAR-na 2 graczy w Steel Panther WW2

Post autor: Silver »

Teraz mieliśmy kolejną bitwę z końca Hiszpańskiej Wojny Domowej.
Poprowadziłem znów siły Nacjonalistów.
2 kompanie piechoty lecz bardzo dobrze wyszkoleni i zmotywowani (jedna z nich Legionistów)
6 zespołów piechoty ppanc
6 zespołów kawalerii do rozpoznania
jednostka składająca się z 10 Pz I oraz 4 zdobycznych T 26
4 zdobyczne T 26
4 samochody pancerne z moździerzami
4 działka 37mm + 4 ciężarówki FiatBL18
2baterie plot czyli 6 działek 20mm
bateria ckm plot czyli 3 takie ckmy
2 baterie moździerzy (8 moździerzy)
3 snajperów
2 samochody BA-6
3 samoloty Breda Ba65 z bombami

Obrazek

Teren zalesiony i Nacjonaliści ustawieni z prawej strony – bój spotkaniowy.
W centrum i na południu rozwinęła się jedna z kompanii piechoty a na północy legioniści.
Główne siły pancerne rozstawione w luźnym szyku głównie na północy
Oprócz tego 4 zdobyczne T26 na samym południu przekraczały rzekę by wyjść na bardziej dogodny teren.
Towarzyszyła im bateria przeciwlotniczych ckmów.

Doskonale widoczne, duże samochody BA-6 ustawiłem w pobliżu działek plot by stanowiły pierwszy cel dla ewentualnych ataków lotniczych.
Baterie moździerzy przygotowane do ognia kontrbateryjnego ustawione początkowo ze względu na mierny zasięg na pierwszej linii a potem w miarę zdobywania terenu przez inne oddziały szły w ślad za nimi i wyszły na pozycje umożliwiające objęcie swym zasięgiem ognia całego terenu; nie miały znaleźć się w bezpośrednim kontakcie z wrogiem.
Kawalerię rozpoznawczą na pierwszej linii i to ona właśnie nawiązała pierwszy bojowy kontakt z wrogimi motocyklistami.
Ogólnie to na całej szerokości frontu w cięższym terenie posuwać się miała piechota.

Pierwsze uderzyły wrogie czołgi w asyście motocyklistów wzdłuż szosy na północy.
Padły pod ciosami legionistów wyrzucających z lasu granaty oraz pod ostrzałem działka ppanc szybko umieszczonego na drodze oraz działka plot i samochodu pancernego – on rozbity pociskami wrogich czołgów.
Swoje czołgi trzymałem w zaroślach w rezerwie.

A potem to już poszło na całego.
Na szczęście moje samoloty nie wysłałem za jednym razem bo spadłyby wszystkie ze względu na gęsty ogień przeciwlotniczy licznych działek na tyłach wroga.
Na północy początkowo moje siły opanowały ważne punkty terenowe lecz potem wobec bardzo celnych uderzeń wrogiej artylerii oraz ataku piechoty wspieranej przez siły pancerne, musiały uchodzić i całkiem oddały teren.
W centrum oraz na południu prawie nie niepokojona piechota z ostrożnym wsparciem czołgów gładko przedarły się w pobliże działek plot. Doskonale usytuowane działka (ustawione tez wzdłuż dróg) asekurowały się nawzajem. Ich unieszkodliwianiem zajęła się poruszająca się po zaroślach piechota.
Gdyby nie te liczne działka i sprowadzenie na swe zaplecze z powrotem części wrogich sił opanowałbym jego tyły. Niestety więcej ważnych punktów terenowych na mapie zajął przeciwnik. Zadał też więcej strat jednakże komputer zawyrokował remis w tej bitwie.

Obrazek
Radosław Kotowski
Chui
Posty: 747
Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 214 times
Been thanked: 22 times

Re: AAR-na 2 graczy w Steel Panther WW2

Post autor: Radosław Kotowski »

Siły
Sztab
10xT-26 M33 aa
4x CB Durruti (samochody pancerne uzbrojone w karabiny, ckm i mogące zabierać desant piechoty)
3x Motocykliści
3x Saperzy
6x Strzelec wyborowy
Szturmowa kompania piechoty
4 oddziały po dwa moździerze okopowe
2 działa p-panc 47mm
Dywizjon przeciwlotniczy (12x40mm)
Dywizjon artylerii (12x122mm)
dwie ciężarówki
Ugrupowanie
Na południu pluton piechoty i bateria p-lot. W centrum cofnięte moździerze. Na północy reszta oddziałów.
Plan
To był bój spotkaniowy więc chciałem utworzyć silne zgrupowanie zmotoryzowane które miało zająć zabudowania na północy przed przybyciem sił wroga.W samochodach pancernych jechał pluton saperów i snajperzy. Reszta sił miała dołączyć później.
Przebieg
Oddziały szybkie wjechały do wioski i rozpędziły kawalerię nacjonalistów. Kontratak piechoty został powstrzymany przez dywizjon artylerii. Straciłem kilka pojazdów w tej walce, ale w tym miejscy zdecydowanie wygrałem.
Nieprzyjaciel natomiast zaatakował na północy plutonem czołgów i piechoty, natomiast na południu kompanią piechoty i kilkoma czołgami. Na północy został zatrzymany przez moje oddziały z wioski. Natomiast na południu sytuacja wyglądała gorzej. Nieprzyjaciel zniósł słabe ubezpieczenie i dopadł do stanowisk moździerzy. Przedarł się przez ich ostrzał, ale działka 40mm ostrzeliwały wojska wdzierające się na tyły i niszczyły czołgi i piechotę. Przeciwnik wsparł swoje natarcie artylerią i powoli posuwał się do przodu. Wysłane na pomoc pojazdy zostały uszkodzone ogniem rusznic p-panc i czołgu, który również uszkodziłem. Jednak przeciwnik miał jeszcze trzy stanowiska dział 40mm do zniszczenia. W trakcie walk strąciłem jeden samolot a bombardowania lotnicze nie wyrządziły mi większych szkód.
Wnioski
Mogłem bierne odcinki frontu osłonić jakimiś oddziałami. Lepiej byłoby zainwestować w ckm i działka p-panc niż moździerze.
Dobrze spisały się samochody pancerne z desantem.
Straty
Jak w tabeli.
Jak my tu przetrwaliśmy?
Radosław Kotowski
Chui
Posty: 747
Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 214 times
Been thanked: 22 times

Re: AAR-na 2 graczy w Steel Panther WW2

Post autor: Radosław Kotowski »

Zakończyliśmy następny scenariusz. Tym razem kampania wrześniowa, starcie hipotetyczne.
Siły
Sztab
Pz I B x 24
Pz II D x 48
Pz III A x 2
Pz IV B x 12
Kompania saperów
Fieseler Fi 156 Storch
Ju 87 x 4
bateria haubic 105 mm
Ugrupowanie
Graliśmy na dość małej mapie, silnie zalesionej z drogą wschód-zachód, na końcu tej drogi było miasteczko.
Rozstawiłem swoje siły wzdłuż drogi.
Plan
Postanowiłem uderzać wzdłuż drogi licząc na swoją przewagę liczebną i masowe użycie czołgów. Stanowiska broni p-panc miały być obezwładnione przez lotnictwo i artylerię
Przebieg
Moje czołgi ruszyły do przodu i pierwszymi punktami oporu jakie napotkały były stanowiska z umocnionymi armatami 75mm oraz umocnione budynki z działkami 37mm. Zniszczyłem te stanowiska i próbowałem jechać dalej, ale niestety trafiłem na pole minowe. Udało mi się znaleźć w nim lukę i częścią sił wyjechałem na otwarte pole gdzie zostałem ostrzelany z kb p-panc. Po zniszczeniu tego celu i piechoty przedarłem się przez pas drzew i trafiłem pod ostrzał działka 37mm. Doskonale zamaskowane stanowisko zniszczyło mi kilka czołgów zanim zdołałem rozpoznać jego położenie. Potem poświęciłem jeden czołg aby zburzyć budynek i wyjechałem na ulice miasteczka gdzie umocniony budynek blokował natarcie od frontu.
Pozostało tylko wyjechać na tyły wroga i dobijać jego bezradną piechotę oraz niszczyć odosobnione punkty oporu.
Tylko na północy miałem problem z stanowiskiem działka 37mm. Do końca bitwy zniszczyło mi kilka czołgów i samo pozostało niewykryte. Przeciwnik kontratakował tam piechotą ale go zatrzymałem.
Odniosłem małe zwycięstwo.
Wnioski
Taki mieszany batalion czołgów w warunkach wrześniowych to potężna broń. Tylko działka 37mm były w stanie mnie zatrzymać. Gdyby Polacy użyli ich masowo na kierunku mojego natarcia to pewnie bym przegrał.
Straty
Obrazek

A teraz przenosimy się w okolice granicy Mandżukuo - ZSRR.
Jak my tu przetrwaliśmy?
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Re: AAR-na 2 graczy w Steel Panther WW2

Post autor: Silver »

Pierwsze starcie na polskich ziemiach. Mam nadzieje na co najmniej kilka kolejnych.
Polska załoga obronna to:
- Ustawione na wzajemnie się asekurujących pozycjach (choć niestety na tyłach można je było obejść) bunkrów, schronów i umocnionych stanowisk artyleryjskich. Było ich nieco ponad 20.
Większość ustawiona na osi przyszłego natarcia wroga.
- Pola minowe (a właściwie to tylko rzadko i od czasu do czasu rozstawione pojedyncze miny) położone dość luźno w pobliżu umocnień.
- 4 moździerze 81mm
- 3 taczanki z ckm plot
- 2 działa plot 40mm wraz z ciągnikami Ursus
- 4 działa ppanc 37mm wraz z ciągnikami Ursus
- 2 działa ppanc 75mm wraz z ciągnikami Ursus
- kompania saperów
- kompania piechoty
- 9 karabinów ppanc
- 4 ckm
- 3 snajperów
Nie chciałem używać broni ppanc na masową skalę bo to byłby gwałt na realiach a na dodatek nie wiedziałem jaki skład wojsk ma przeciwnik.
Jednak nawet pojedyncze działko 37mm i to sprowadzone przez ciągnik w pobliże czołgów pozostało nie wykryte z bliskiej odległości (myślałem że zobaczysz ciągnik przez chwilę) i tak skuteczne.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”