Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest sobota, 18 listopada 2017, 21:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Warhammer: Total War
PostNapisane: wtorek, 31 maja 2016, 10:00 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Posty: 2779
Lokalizacja: Warszawa
Dodam że granie chaosem jest nudne. Mechanika hordy mogłaby być lepsza. Zwłaszcza uzupełnianie strat jest słabe. Rusz się o 75% ruchu, zrób obóz, skończ turę. Zmień ustawienie na ruch, rusz się 75%...

O ile grając krasnoludami bawiłem się całkiem ok to chaos to porażka.

Trzeba chwile poczekać na mody. Integracja workshopu była jedną z przyczyn dla których kupiłem tę grę.

_________________
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Warhammer: Total War
PostNapisane: środa, 1 czerwca 2016, 08:37 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5332
Lokalizacja: Warszawa
Dobra, ukończyłem także długą kampanię, co okazało się być potwornie męczącym zadaniem. Po spacyfikowaniu orków trzeba było przejść się po dalekiej północy wycinając Norsmenów a na dokładke na tyłach zbuntowała mi się zwasalizowana wcześniej Tilea i kilkadziesiąt etapów trwało ściągnięcie trzech armii z Imperium, gdzie także uganiały się za Norsami...W międzyczasie z nudów rozbiłem dwie armie Mousillon w Bretonii i zająłem się oblężeniem zajętego przez nieumarłych zamku Bastonne :)

Zacząłem kampanię Wampirami. Zobaczymy, co z tego wyjdzie. Generalnie widzę, że patrząc na system werbunku i jakość oddziałów to taktyka będzie "kości zostały rzucone; kupą mości szkielety!".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Warhammer: Total War
PostNapisane: środa, 1 czerwca 2016, 09:42 
Caporal
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 21 sierpnia 2011, 13:23
Posty: 60
Ja drugi raz grając krasnoludami opanowałem sytuację z Orkami- wyciąłem ich w pień. Z resztkami Imperium i Bretonii mam sztamę i zostawiłem sobie Zhufbar jako sojusznika bo nie chce ich jeszcze konfederować :) z Chaosem trochę problemów mam ale powoli idzie do przodu.

_________________
"Kto nie potrafi żyć bez honoru, niech umiera z honorem..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Warhammer: Total War
PostNapisane: środa, 1 czerwca 2016, 12:11 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5332
Lokalizacja: Warszawa
Do wad gry zaliczyłbym jeszcze zbyt łatwe uzupełnianie strat. Na dalekiej północy po zażartej bitwie z mojej 20-oddziałowej armii zostało 10 kuszników i ledwo dychający bohater. Co robimy? Rozbijamy obóz, ustawiamy rekrutację z zasobów globalnych i po kilku turach mamy znowu - voila - 20-oddziałowa armię. Makabra.

Poza tym jeśli chodzi o Krasnoludy to wydaje mi się, że żyrokoptery etc. będą zbyt trudne i kosztowne do rekrutacji - armia Krasnoludów to zwykła piechota przetykana piechotą z dwurakami (ewentualnie w miare rozwoju imperium także długobrodzi - do etapu werbowania Ironbreakerów nie doszedłem) i kusznicy przetykani kusznikami z dwurakami. Naprawdę, na większość przeciwników to wystarcza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Warhammer: Total War
PostNapisane: środa, 1 czerwca 2016, 12:51 
Lieutenant General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Posty: 4617
Lokalizacja: Wrocław
Jeśli można skończyć kampanię nie mając nawet możliwości rekrutowania wszystkich jednostek z drzewa technologicznego danej rasy to nie jest to dobra rzecz.
Zrobiłem kiedyś moda do Roma I, który umożliwiał rekrutację większości jednostek od razu, a lepsze budynki (tam baraki) poprawiały po prostu ich jakość.

_________________
http://www.gmboardgames.com

http://wargamingconfederacy.org/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Warhammer: Total War
PostNapisane: środa, 1 czerwca 2016, 12:55 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5332
Lokalizacja: Warszawa
Wiesz, to może być specyfika Krasnoludów - oni mają bardzo twarde jednostki (w WFB) a do tego o wysokim Ld (w grze morale) więc w zasadzie poza szybką flankującą kawalerią i dużymi monstrami (trolle, giganci) nie mają przeciwników. Piechota ludzka stoi przeciwko nim na straconej pozycji a szkielety rozsypują się na sam widok krasnoludzkich toporów. Problemem sa z kolei jednostki szybkie, których pod dostatkiem jest u Orków - wszelkiego rodzaju jazda na wilkach i pająkach, bo to nie tylko jazda uderzeniowa ale i strzelająca. Nie toczyłem bitwy z Bretonią ale podejrzewam, że duża ilość kawalerii także tu przysporzyłaby problemów.
Cos jak piechota legionowa w Rome I - od dobrego szeregu hastati i principes czy potem kohort legionu odbijało się w zasadzie wszystko.

edit: podejrzewam, że grając undeadami będę musiał odejść od taktyki "let them come" która tak znakomicie sprawdzała się u brodaczy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Warhammer: Total War
PostNapisane: środa, 1 czerwca 2016, 15:55 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Posty: 2779
Lokalizacja: Warszawa
Tak brodacze rozbijają obóz i strzelają a jak się do nich dojdzie to okazuje się że mogą powalczyć.

Jak za łatwo uzupełniać straty to pograj chaosem. :P

_________________
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Warhammer: Total War
PostNapisane: sobota, 4 czerwca 2016, 09:06 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5332
Lokalizacja: Warszawa
Po dalszych rozgrywkach Wampirami stwierdzam, że Krasnoludy to naprawdę "easy mode". Podstawowe jednostki Krasnoludów sa w stanie sobie poradzić naprawdę ze wszystkim; podejrzewam, że można sobie nawet darować wojowników a złożyć armię tylko z kuszników i też sobie będzie radzić...Tymczasem szkielety i Zombie już tak wdzięcznymi do wykorzystania w walce jednostkami nie są.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Warhammer: Total War
PostNapisane: niedziela, 5 czerwca 2016, 22:14 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5332
Lokalizacja: Warszawa
Po dwóch pełnych kampaniach zauważyć, że umiejętności w drzewku mają kolejne poziomy...bezcenne...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Warhammer: Total War
PostNapisane: środa, 15 czerwca 2016, 14:53 
Capitaine

Dołączył(a): poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
Posty: 816
Takie coś wyciekło odnośnie planowanych DLC

DLC 3: Beastmen (podfrakcje: Redhorn Brayherd, Khazrak Herd, Brayherd Skrinderkin, Brayherd Jagged Horn, Skrinderkin Ripper Horn, Brayherd Shadowgor, Brayherd Rredhorn);
DLC 5: Leśne Elfy (podfrakcje: Anmyr, Arranoc, Argwylon, Atylwyth, Cavaroc, Cythral, Durthu, Eorgovann, Fyr Darric, Modryn, Tirsyth, Talsyn, Wydrioth);
DLC 8: Królowie Grobowców;
DLC 10: Skaven;
DLC 13: Krasnoludy Chaosu;
DLC 15: Królestwa Ogrów;
Rozszerzenie 1: mapa powiększona o Ulthuan i Nowy Świat; nowe frakcje: Wysokie Elfy, Mroczne Elfy, Jaszczuroludzie
Rozszerzenie 2: skupi się na Chaosie; cztery nowe frakcje związane z różnymi bogami Chaosu.

Źródło: http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=98739

_________________
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Warhammer: Total War
PostNapisane: środa, 15 czerwca 2016, 15:03 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5332
Lokalizacja: Warszawa
Gdzie oni to zamierzają upchnąć na tej mapie? Aż tyle wolnego miejsca nie ma...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Warhammer: Total War
PostNapisane: środa, 15 czerwca 2016, 15:05 
Capitaine

Dołączył(a): poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
Posty: 816
Mapę tez powiększają w rozszerzeniach. Choć czy to wystarczy...

_________________
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Warhammer: Total War
PostNapisane: środa, 15 czerwca 2016, 15:15 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5332
Lokalizacja: Warszawa
Ok, ale poszerzenie rozumiem przez dodanie obszaru na zachód od dotychczasowej mapy żeby dorzucić Elfy wysokie i niewysokie oraz jaszczury a żeby wcisnąć w Bretonię Lesne Elfy a w Estalie i Tileę Skaveny to nie wiem co by musieli zrobić...Plus Tomb Kings, którzy są częściowo na terenach zajmowanych obecnie przez Orki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Warhammer: Total War
PostNapisane: piątek, 24 czerwca 2016, 20:07 
Major en second
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 24 lipca 2008, 22:26
Posty: 1120
Lokalizacja: Warszawa
Niech żyje Imperator!!!

:lol:


Załączniki:
imperatorFrantz.jpg
imperatorFrantz.jpg [ 124.56 KiB | Przeglądane 859 razy ]

_________________
Człowiek potyka się o kretowiska, nie o góry.
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Warhammer: Total War
PostNapisane: wtorek, 2 sierpnia 2016, 11:59 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5332
Lokalizacja: Warszawa
Grając undeadami udało mi się spacyfikować prawie w całości Imperium i Bretonię; teraz w zasadzie trwają dożynki ludzi i za chwile zostanie mi najpoważniejszy przeciwnik - Krasnoludy. Przeciwnik tym poważniejszy, że trzeba będzie wejść na jego ziemie a tam możliwości łatwej regeneracji nie będzie.
Armię oparłem praktycznie tylko na ciężkiej piechocie (częściowo zwykłej, częściowo z dwurakami) i ciężkiej kawalerii (częściowo zwykłej, częściowo z kopiami). Kilka mniejszych armii (tj. szkielety i zombie) łazi głównie po mapie zajmując się tłumieniem buntów oraz odbudową miast spalonych przez wroga.

Tu wyłazi coś, co mnie w tej grze denerwuje niebotycznie. Wystarczy dobry bohater *tak 10+ poziom, cztery - pięć jednostek i w zasadzie można zrobić bezkarny rajd łupieżczy dopóki nie trafi się albo na obwarowaną fortecę albo na silna armie przeciwnika z własnym bohaterem. Za jedną armią krasnoludzką gnałem przez pół Imperium zanim ją dopadłem i zniszczyłem - ale co po drodze narobiła szkód, to jej...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.