Nowa gra szykowana na PC ze skrinów przypomina starą grę planszową z wykorzystaniem figurek Napoleon in Europe.
Chyba.
http://www.slitherine.com/games/victory_glory_napoleon
https://www.boardgamegeek.com/boardgame ... eon-europe
Victory and Glory: Napoleon
- Marcon
- Podporucznik
- Posty: 375
- Rejestracja: czwartek, 13 sierpnia 2009, 20:15
- Lokalizacja: Wieliczka
- Been thanked: 2 times
Re: Victory and Glory: Napoleon
Odnośnie tej gry jestem pewien że zaliczy ona komercyjną klasę. I nie jest to wina (przynajmniej nie tylko) dzisiejszego rynku gier i poziomu samych graczy. To co tutaj jest prezentowane to jest po prostu strzał w stopę wynikający z zupełnego niezrozumienia branży przez twórców. I nie nawet głównego nurtu branży, ale tego wycinka w którym twórcy tego typu produkcji mogą szukać uznania i sukcesu.
Jak dla mnie problemy z tą grą, które sprawiają ze praktycznie żaden gracz się tą grą nie zainteresuje są dwa:
- Grafika - i nie oto chodzi nawet że ona jest jakaś brzydka, bo nawet w sumie nie jest. Ale wygląda jakby grafik nie miał pojęcia jak się robi grafikę do gier komputerowych. Cała plansza, wszystkie jednostki, granice prowincji itd, nawet kursor są "sprasowane z tłem". Od tego sposobu tworzenia grafiki twórcy odeszli kiedy tylko mieli do tego możliwości techniczne, czyli w latach 90. Wszystko wpływa to wszystko bardzo negatywnie zarówno na zwykły odbiór gry przez odbiorcę, jak i na samą przyjemność z grania (bo gra ma dostarczać przede wszystkim rozrywki).
- Planszowatość - i to bijąca po oczach. Zasady tworzenia i projektowania gry planszowej i komputerowej są jednak ciut inne. Dają zupełnie inne możliwości, dlatego też powinno się w nich używać trochę innych metod tworzenia gry. Jak ktoś kupuje grę komputerową to oczekuje gry komputerowej a nie gry planszowej na komputerze. Po co te wszystkie np. "Event Cardy" (o których informacja notabene zajmuje najwięcej miejsca w cechach gry). Dlaczego wszystkie żetony muszą wyglądać jak żetony z gry planszowej? Ba! Nawet pole walki wygląda jak żywcem wyjęte z planszy. Kto to w ogóle kupi? Fan gier planszowych? Przecież za podobną cenę będzie mógł kupić sobie fizyczną planszówkę (która w dodatku będzie obiektem namacalnym który sobie będzie mógł położyć na półce, a nie ciągiem elektronicznych bitów). Jak będzie chciał zagrać przez neta to sobie ściągnie vassala (a jakoś serwery tegoż nie pękają w szwach). Jak będzie chciał zagrać z komputerem w coś to znajdzie gry projektowane pod kątem grania z komputerem a nie na planszy (a w szumne zapowiedzi n.t. mającego być wielkim wyzwaniem A.I. nie wieżę za bardzo). To może fani komputerowych gier wojennych? Tylko ze Ci po jakiego licha mieliby sięgać po ten tytuł skoro chcą grać w grę komputerową a planszowych nie lubią? Zwłaszcza ze konwencja planszowa od razu narzuca mnóstwo sztucznych w środowisku komputerowym barier, których w innych grach nie ma. Czy jakoś nikt z twórców nie zauważył ze praktycznie żadna adaptacja komputerowa planszówki nie odniosła komercyjnego sukcesu na dużą skalę? CO najwyżej pewną popularnością cieszą się na urządzeniach mobilnych. No, ale w tym wypadku całość nie nadaje się do przeniesienia ze względu na kompletnie nienadająca się do tego oprawę graficzną.
Jak dla mnie problemy z tą grą, które sprawiają ze praktycznie żaden gracz się tą grą nie zainteresuje są dwa:
- Grafika - i nie oto chodzi nawet że ona jest jakaś brzydka, bo nawet w sumie nie jest. Ale wygląda jakby grafik nie miał pojęcia jak się robi grafikę do gier komputerowych. Cała plansza, wszystkie jednostki, granice prowincji itd, nawet kursor są "sprasowane z tłem". Od tego sposobu tworzenia grafiki twórcy odeszli kiedy tylko mieli do tego możliwości techniczne, czyli w latach 90. Wszystko wpływa to wszystko bardzo negatywnie zarówno na zwykły odbiór gry przez odbiorcę, jak i na samą przyjemność z grania (bo gra ma dostarczać przede wszystkim rozrywki).
- Planszowatość - i to bijąca po oczach. Zasady tworzenia i projektowania gry planszowej i komputerowej są jednak ciut inne. Dają zupełnie inne możliwości, dlatego też powinno się w nich używać trochę innych metod tworzenia gry. Jak ktoś kupuje grę komputerową to oczekuje gry komputerowej a nie gry planszowej na komputerze. Po co te wszystkie np. "Event Cardy" (o których informacja notabene zajmuje najwięcej miejsca w cechach gry). Dlaczego wszystkie żetony muszą wyglądać jak żetony z gry planszowej? Ba! Nawet pole walki wygląda jak żywcem wyjęte z planszy. Kto to w ogóle kupi? Fan gier planszowych? Przecież za podobną cenę będzie mógł kupić sobie fizyczną planszówkę (która w dodatku będzie obiektem namacalnym który sobie będzie mógł położyć na półce, a nie ciągiem elektronicznych bitów). Jak będzie chciał zagrać przez neta to sobie ściągnie vassala (a jakoś serwery tegoż nie pękają w szwach). Jak będzie chciał zagrać z komputerem w coś to znajdzie gry projektowane pod kątem grania z komputerem a nie na planszy (a w szumne zapowiedzi n.t. mającego być wielkim wyzwaniem A.I. nie wieżę za bardzo). To może fani komputerowych gier wojennych? Tylko ze Ci po jakiego licha mieliby sięgać po ten tytuł skoro chcą grać w grę komputerową a planszowych nie lubią? Zwłaszcza ze konwencja planszowa od razu narzuca mnóstwo sztucznych w środowisku komputerowym barier, których w innych grach nie ma. Czy jakoś nikt z twórców nie zauważył ze praktycznie żadna adaptacja komputerowa planszówki nie odniosła komercyjnego sukcesu na dużą skalę? CO najwyżej pewną popularnością cieszą się na urządzeniach mobilnych. No, ale w tym wypadku całość nie nadaje się do przeniesienia ze względu na kompletnie nienadająca się do tego oprawę graficzną.
Re: Victory and Glory: Napoleon
Jest jej, aktualny, planszowy, dokładny odpowiednik:Neoberger pisze:Nowa gra szykowana na PC ze skrinów przypomina starą grę planszową z wykorzystaniem figurek Napoleon in Europe.
Chyba.
http://www.slitherine.com/games/victory_glory_napoleon
https://www.boardgamegeek.com/boardgame ... eon-europe
https://boardgamegeek.com/boardgame/185 ... y-napoleon
Bitwy na planszy taktycznej są bardzo emocjonujące.
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"
Sun Tzu
Sun Tzu
Re: Victory and Glory: Napoleon
Dzięki za info. Pisałem o bitwach na podstawie doświadczeń z wersji komputerowej.
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"
Sun Tzu
Sun Tzu