Rulers and Empires - gra strategiczna (XVIII wiek)

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
Awatar użytkownika
BrigadeGeneral
Appointé
Posty: 35
Rejestracja: wtorek, 29 września 2015, 23:51
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Rulers and Empires - gra strategiczna (XVIII wiek)

Post autor: BrigadeGeneral »

Przygotowuję się do wydania gry strategicznej na platformę PC osadzonej w XVIII wieku. W tej chwili jestem na etapie pozyskiwania funduszy, czyli szukam inwestora i gromadzę własne środki.

Gra będzie typową strategią, jeżeli spojrzeć na nią z poziomu znanych produkcji, jednak w swojej klasie będzie oferować zupełnie nowe rozwiązania.
grafika koncepcyjna)
Obrazek

Najważniejszym jest możliwość zagrania na serwerze globalnym z udziałem maksymalnym ponad 500 graczy, czyli stoczyć prawdziwą wojnę, i nie będzie to tylko przesuwanie armii, ale przede wszystkim bitwy z udziałem regularnych wojsk w czasie rzeczywistym. Kto grał w cokolwiek związanego z Total War, to wie o co chodzi. Wiadomo, że zakładany budżet nie pozwoli na odwzorowania środowiska 3D (modele postaci), jednak same jednostki ze stanem liczbowym będą obecne na polu walki. Będzie to rozwiązane w taki sposób, że ikona formacji w miarę utraty stanu osobowego będzie się kurczyć (patrz: grafika).

grafika koncepcyjna)
Obrazek

Tryb wieloosobowy to jedna z innowacji. Dochodzi do tego jeszcze rozbudowany tryb rozgrywki jednoosobowej, gdzie gracz ma do wyboru jej dwa rodzaje: albo sam wykonuje wszystkie walki jakie są w obrębie jego imperium, albo prowadzi tylko jedną chorągiew, a pozostałymi zarządza komputer na podstawie rozkazów gracza. Dzięki temu rozwiązaniu, podobnie jak w trybie wieloosobowym, może dojść do bitew o ogromnych rozmiarach z udziałem wielu armii (chorągwi), gdzie liczby na polu walki dochodzą do 300000 wojska.

Opracowałem także kilka ciekawych systemów, dotąd niespotykanych w grach: są bardzo łatwe w obsłudze, wręcz proste, a dostarczają ciekawych wrażeń w trakcie zarządzania państwem. Są to: propaganda, kariera generalska (dla trybu multi i single), zasoby ludzkie do werbowania zależne od sposobu zarządzania państwem, tryb walki kapitańskiej oraz kilka innych.

Jak pisałem w temacie autorskim, mam tę grę gotową w wersji planszowej. Wszystkie rozwiązania tworzone na planszy były budowane tak, jakby rozgrywka toczyła się na komputerze, dlatego liczył przede wszystkim czas.

(grafika koncepcyjna)
Obrazek

Każdy gracz znający produkcje z trybem multi wie, ile czasu zajmuje tura. W mojej grze, ze wszystkim co tutaj napisałem, tura będzie trwać od 6 do 23 minut (maksymalnie), nawet jeśli będzie grać maksymalna ilość osób, czyli 560. Z różnych względów nie mogę napisać, jak to rozwiązałem, lecz gwarantuję, że jest to w 100% wykonalne i działa doskonale, a składają się na to aż 4 różne systemy opracowywane przeze mnie przez dłuuuuuuugie lata.

Sama gra, choć jest osadzona w realiach XVIII wieku, będzie miała kilka drobnych odstępstw od prawdy historycznej, w tym dwa większe – jest to wymuszone stworzeniem balansu gospodarczego dla wszystkich startujących państw, a będzie ich 27 na serwerze globalnym.

Rozgrywka w trybie multi będzie odbywać się całodobowo, z wydzielonymi godzinami dla gry właściwej, w której odbywają się tury: tutaj dokładne ustalenia będą zależne od samych graczy, a więc ich zainteresowania, ilości, chęci uczestnictwa w takiej grze, dlatego dziennie liczba wykonanych tur wyniesie od 8 (minimalnie) do 20 (maksymalnie), zakładając tylko 2 godziny na grę właściwą. W pozostałym czasie gracze mogą prowadzić dyplomację, rozmawiać, przeglądać mapy i zwoje, planować. Całkowita rozgrywka, począwszy od roku 1700 do 1750 (koniec gry), zajmie od 6 do 10 dni.

Gra w trybie wieloosobowym jest dedykowana do gry drużynowej, i choć konfiguracji jest tyle ile pomysłów graczy, samotnie nic nie da się osiągnąć, a na pewno nie w dłuższym czasie. W jednej drużynie, czyli państwie, może grać jednocześnie 20 graczy, ale już 3-4 osoby wystarczą, aby można było konkurować o miano najlepszego imperium.

I słowo o grze drużynowej: nawet, jeśli nic się nie dzieje, gracze biorą udział w życiu państwa, mają do tego odpowiednie narzędzia, a dzięki karierze generalskiej, w przypadku jakiejkolwiek bitwy, mają szanse wziąć w niej udział.

To tyle, tytułem wstępu do projektu.

Zapraszam na stronę http://www.rulersandempires.pl, gdzie jest w tej chwili bardzo dużo informacji, i co jakiś czas dochodzą nowe.

Wszelką grafikę na tę chwilę przygotowuję sam, wciąż uczę się programu graficznego, ale wg mnie robię postępy i część docelowych grafik powinienem dać radę wykonać sam na najwyższym poziomie. To, co prezentuję to przede wszystkim układ tego, co się będzie używać podczas gry i jak poszczególne elementy powinny wyglądać. Wiem, że do ideału daleko. Staram się na ile potrafię, wymagając od siebie znacznie więcej.
Rulers and Empires- Projekt polskiej gry strategicznej dla 560 graczy!
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Rulers and Empires - gra strategiczna (XVIII wiek)

Post autor: WarHammster »

Projekt wygląda świetnie. Życzę Ci sukcesu. Może pomyśl nad wrzuceniem projektu na PolakPotrafi lub WspieramTo?

Edycja:
Czytam sobie Waszą stronę i widzę, że to niemalże całe Twoje dorosłe życie :). Tym bardziej życzę Ci sukcesu.

To jest urocze :):
Obrazek
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
BrigadeGeneral
Appointé
Posty: 35
Rejestracja: wtorek, 29 września 2015, 23:51
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Rulers and Empires - gra strategiczna (XVIII wiek)

Post autor: BrigadeGeneral »

WarHammster pisze:Projekt wygląda świetnie. Życzę Ci sukcesu. Może pomyśl nad wrzuceniem projektu na PolakPotrafi lub WspieramTo?

Edycja:
Czytam sobie Waszą stronę i widzę, że to niemalże całe Twoje dorosłe życie :). Tym bardziej życzę Ci sukcesu.

To jest urocze :):
Obrazek
Wszystkie opcje finansowania biorę pod uwagę. Jednak, aby w ogóle myśleć o crowdfundingu muszę mieć tzw. poparcie potencjalnych graczy, a to oznacza wcześniejsze promowanie projektu celem pozyskania ich. Ogólnie, troszkę błędne koło się robi, bo ciężko jest ukazać na grafice koncepcyjnej, tudzież w opisie, jak wiele innowacji stworzyłem i skalę rozgrywki, jaką gra będzie prezentować - dlatego ciężko zainteresować ludzi, nie mając "gry" chociażby w wersji beta czy coś koło tego (albo chociażby gameplayu). Bez bazy ludzi mogących wesprzeć projekt nie ma co startować na w/w serwisach.

Tu jest jeszcze jedna rzecz ważna - tworzenie świadomości o życiu takiego projektu. Dlatego każdy "like" i udostępnienie na FB, aktywność na forum jest na wagę złota - złota, które być może przyczyni się do realizacji projektu.

Odnośnie grafiki, no cóż - wszystko robię sam. Kiedy na poważnie pomyślałem "hej!, to może być rewelka na komputer", zacząłem się interesować programami graficznymi i zdecydowałem aby wykonać grę na planszę w wersji najlepszej, jaką potrafię zrobić. A ponieważ stale się rozwijam i uczę, jestem przekonany, że teraz zrobiłbym ją jeszcze lepiej :) (zanim dostałem od żony tablet, rysowałem proste rzeczy w Paint, co akurat sprostało potrzebom do testów, ale akurat tego to bym nie pokazał jako demonstracji... wiadomo).
Rulers and Empires- Projekt polskiej gry strategicznej dla 560 graczy!
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Rulers and Empires - gra strategiczna (XVIII wiek)

Post autor: WarHammster »

Trzymam kciuki za projekt. Za bardzo pomóc nie mogę, co nie znaczy, że nie wrzucę na swoich mediach linka do RaE. Czy masz jakieś zdjęcia z rozgrywki w planszową wersje?
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
BrigadeGeneral
Appointé
Posty: 35
Rejestracja: wtorek, 29 września 2015, 23:51
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Rulers and Empires - gra strategiczna (XVIII wiek)

Post autor: BrigadeGeneral »

Tak, mam :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

z 4 różnych rozgrywek :)
Rulers and Empires- Projekt polskiej gry strategicznej dla 560 graczy!
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Rulers and Empires - gra strategiczna (XVIII wiek)

Post autor: WarHammster »

Jestem pełny podziwu - wygląda bardzo obiecująco. Przypomina mi się Total War: Medieval. Jeśli jechałbyś w przyszłym roku na Grenadiera do Warszawy to koniecznie daj znać. Chciałbym zagrać w tego Totala ;). Czy dysponujesz instrukcją w PDF? Z chęcią zapoznam się z zasadami i Twoimi myślami przelanymi na papier.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
BrigadeGeneral
Appointé
Posty: 35
Rejestracja: wtorek, 29 września 2015, 23:51
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Rulers and Empires - gra strategiczna (XVIII wiek)

Post autor: BrigadeGeneral »

Mam instrukcję, ale nie w PDF a word i ma 131 stron. Niestety wysłać nie mogę, ponieważ zawiera wszystkie systemy na internet, a oddzielanie ich od całości byłoby katorżniczą pracą. Być może uda się coś zorganizować w tym roku i na początku następnego, aby pograć - pracuję nad tym, i dam znać, kiedy tylko będę mieć detale do przekazania.
Rulers and Empires- Projekt polskiej gry strategicznej dla 560 graczy!
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Rulers and Empires - gra strategiczna (XVIII wiek)

Post autor: WarHammster »

Rozumiem ten problem. Zatem oczekuję :). Jak będę w domu wrzucę na swojego bloga i FB info o koncepcji gry.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
BrigadeGeneral
Appointé
Posty: 35
Rejestracja: wtorek, 29 września 2015, 23:51
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Rulers and Empires - gra strategiczna (XVIII wiek)

Post autor: BrigadeGeneral »

Dziękuję, Warhammer!

A teraz coś słodszego z grafiki: jak pisałem, żona podarowała mi na gwiazdkę tablet. Nigdy wcześniej nie malowałem, poza Paintem (jak widać efekty wyżej) i ona uznała, że nauczę się. I powoli coś się tam uczę. Poniżej pokazuję trzy etapy mojej nauki:


Obrazek
Na podstawie jednostki Piechota Liniowa:
1) pierwszy rysunek jednostki w PSie. I o dziwa, uznałem że jest okej :lol:
2) Drugi przygotowałem już pod grę, po około 4 miesiącach ćwiczenia różnych technik, potem przez długi czas składałem grę i nie rysowałem.
4) to jest już prezentacja aktualnych umiejętności - uważam, że jest okej i przestrzeń na kolejny etap.
Rulers and Empires- Projekt polskiej gry strategicznej dla 560 graczy!
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: Rulers and Empires - gra strategiczna (XVIII wiek)

Post autor: GRZ »

Super postęp! :) Trzymam kciuki.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Rulers and Empires - gra strategiczna (XVIII wiek)

Post autor: WarHammster »

BrigadeGeneral pisze:Dziękuję, Warhammer!
(War) hammster ;).

Zastanawiam się czy istniało by połączenie uniwersum BWN i RaE - na mapie kampania RaE, bitwa w trybie BWN (rozważam motyw planszowy). Ciekawe.
Twoje umiejętności są na bardzo wysokim poziomie. Zazdroszczę :). Chciałbym tak rysować.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
BrigadeGeneral
Appointé
Posty: 35
Rejestracja: wtorek, 29 września 2015, 23:51
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Rulers and Empires - gra strategiczna (XVIII wiek)

Post autor: BrigadeGeneral »

WarHammster (przepraszam! :oops: )

A takie rysowanie to żadna sztuka, skoro ja dałem radę :) Celuję jednak wyżej z umiejętnościami. Zdecydowanie.

Pewnie dałoby się to połączyć. Jednak ocenę systemu musiałbyś pozostawić do czasu spróbowania gry w RaE. Mam nadzieję, że kiedyś do tego dojdzie :)
Rulers and Empires- Projekt polskiej gry strategicznej dla 560 graczy!
Awatar użytkownika
BrigadeGeneral
Appointé
Posty: 35
Rejestracja: wtorek, 29 września 2015, 23:51
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Rulers and Empires - gra strategiczna (XVIII wiek)

Post autor: BrigadeGeneral »

Będzie można pograć całkiem niedługo! Wystawiam grę w gaming roomie na wydarzeniu OPOLCON 2015 20-22 listopada br.. Dla wytrwałych wersja z kampanią (polecam własnego laptopika / tableta z Excelem, ale to nie konieczność) a dla chętnych spróbowania systemu bitewnego, czyli WOJNYYYYYYYY, będzie miejsce na rozłożenie mapy taktycznej i zagrania w grupie :) Na małej mapie może zagrać 2-4 osoby, na dużej 6-10 graczy.
Rulers and Empires- Projekt polskiej gry strategicznej dla 560 graczy!
Awatar użytkownika
BrigadeGeneral
Appointé
Posty: 35
Rejestracja: wtorek, 29 września 2015, 23:51
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Rulers and Empires - gra strategiczna (XVIII wiek)

Post autor: BrigadeGeneral »

Jak wspomniałem w temacie "Królestwo", na tym forum, wystawiliśmy grę po raz pierwszy dla publiki na konwencie fantastyki. Odzew był oszałamiający, opinie także. W tej chwili przygotowuję planszowe wydanie taktyczne, czyli sama bitwa taktyczna, ale full pro, że tak to ujmę: nowe mapy, nowe pionki (druk 3D), nowa grafika. Taką pudełkową wersję będziemy wozić na konwenty, bo - jak się okazało - nie tylko nam się bardzo podoba :)

Wrzucam jeszcze grafikę tego nieszczęsnego chłopa, ponieważ odkopałem pierwowzór z "tableta", i przy okazji zrobiłem nową :)

Obrazek
Rulers and Empires- Projekt polskiej gry strategicznej dla 560 graczy!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”