Stellaris 4x [Paradox]

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Stellaris 4x [Paradox]

Post autor: WarHammster »

Jest jeszcze jedna zagadka, która trochę mi dokucza: kiedy bombardowałem orbitalnie wrogą planetę powołałem dwie armie uderzeniowe (dodałem im bonusy do ataku) i wysłałem do bark desantowych. Generała nie powoływałem. Niestety moje transportery nie mogły przekroczyć drogi z ramienia galaktyki do drugiego ramienia. Myślę, że albo nie posiadam jeszcze odpowiedniej technologii albo... no właśnie albo co? Transportowców jako statków do modernizacji nie ma, więc nie można wstawić im innych silników - statki te pojawiają się zawsze obok planety, kiedy wyznaczasz armię uderzeniową do załadunku. Koniec końców, jak pisałem w poprzednim poście desantu dokonał mój sojusznik, który graniczył z wrogiem. I myślę sobie dalej, skoro będę mieć wojnę z frakcją z poza mojego ramienia, jak tam dolecę w ramach pacyfikacji świata? A może w dalszej części rozwoju technologii będzie można budować jakieś drednoty albo lotniskowce? Kto to wie :).

A może musi być generał? Tak jak w statkach badawczych naukowiec, bez którego statek nie może badać. Muszę sprawdzić.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Stellaris 4x [Paradox]

Post autor: Przemos19 »

Czy można eksterminować te mniejsze rasy, prekosmiczne? Jaka etyka na to jest potrzebna?
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Stellaris 4x [Paradox]

Post autor: WarHammster »

A sprawdzić czy można dokonać desantu wojsk inwazyjnych ew. zobacz jak działa opcja agresywnej obserwacji lub infiltracji. Co do etyki, to pewnie byłyby to jakieś militarno-dyktatorskie. Jak najedziesz kursorem w politykach to powinna pokazać się Ci podpowiedź jaką musisz posiadać etykę do jej włączenia.

Jedna z wczesnych cywilizacji (którą obserwuje) z epoki atomu toczyła na swoim świecie wojnę z użyciem broni nuklearnej. Po wojnie cofnęli się do epoki kamienia łupanego, zniszczyli swój świat. Sloty, które do tej pory były rozbudowane stały się radioaktywne lub posiadają ruiny przemysłowe a ich populacja znacznie się zmniejszyła. Trzeba pogratulować pomysłu ekipie Paradoxu :).

Wybudowałem stację terraformującą na orbicie tundrowej planety w celu zmiany klimatu, niestety planety tundrowe mogą zostać zmienione co najwyżej w świat suchy lub arktyczny. Być może późniejsze badania pozwolą zmieniać ten świat np. w kontynentalny. Nie wiem jak wygląda sprawa przy terraformowaniu innych światów. Szkoda mi surowców do testowania ale w przyszłości pewnie pobuduje stacje na orbitach innych planet.

Moja wychodowana rasa kwiato-istot właśnie przyjęła moją etykę w... no właśnie nie w 100% a w 200%, stali się fanatycznymi pacyfistami zamiast tylko pacyfistami. Weganie tacy już są :D.

Zauważyłem bugi w misjach:
1. Zdobądź informację o bogatych źródłach minerałów - niestety ten quest nie działa, pokazuje mi na mapie układy (już zajęte przez inne cywilizacje) i nic nie mogę z tym zrobić.
2. Chmury błyskawic - pokazuje mi na mapie galaktyki miejsca, w których niby się znajdują (w układach zajętych) jednak ich tam nie ma a cel nadal jest wskazywany. Kiedy wysyłam tam statek badawczy wskaźnik misji nie znika (na swoim terytorium już dawno zniszczyłem chmury).
3. Droga ku bogom - odnalazłem artefakty po starożytnych ludziach 3/3, jednak misja się nie zakończyła i nie wiem co dalej robić.

Powinni dodać opcje anulowania misji.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Stellaris 4x [Paradox]

Post autor: WarHammster »

A tak kończą pacyfiści, czyli moje imperium:
https://www.youtube.com/watch?v=wKOXPYM ... e=youtu.be

Oni zajęci są moimi peryferiami a tymczasem buduje nową flotę. Nim dojdą do głównych układów minie kilka lat. Zobaczymy co z tego będzie.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Stellaris 4x [Paradox]

Post autor: WarHammster »

Kiedy już emocje opadły...

1. Sektory:
a. zbyt ubogie zarządzanie i w miarę słaba SI zarządców
- nie budują infrastruktury poza kosmoportem - czasem widać jeden zadokowany w kosmoporcie statek konstrukcyjny a później znika (SI złomuje go?)
- budynki na planetach budują jakby losowo
b. brak floty:
- podobnie jak w CKII nasze sektory powinny rozwijać poza armiami planetarnymi floty, które wspierały by flotę imperium lub broniłby się samodzielnie w wyniku inwazji.

2. Wojny:
a. słaba SI przeciwnika podczas wojny
b. brak informacji odnośnie zakończenia wojny: miałem wojnę i nie mam wojny. Nie wiem co się stało poza tym, że imperium mojego rywala zostało podzielone na trzy mniejsze - nie dostałem powiadomienia o tym co przerwało wojnę między naszymi frakcjami.
c. brak możliwość na wpływ starcia - powinni dodać opcję, która umożliwia przechwycenie, dystans czy daleki dystans. Obecnie jest tak, że pomimo tego iż moje okręty są wyposażane w broń dalekiego zasięgu, to kiedy osłona z korwet i niszczycieli zostaje przełamana dobierają się do trzonu floty - moim zdaniem okręty te powinny starać się utrzymać dystans i zmieniać pozycję (bo skoro Paradox poleciał w walkę wizualizacyjną powinni ją ulepszyć albo pozostać w znanych nam motywach samych statystyk).
d. moja flota dostała się w kleszcze, dwie wrogie floty zaszły moją armadę z dwóch stron. Moja flota jakby się podzieliła: tzn. okręty dalekiego zasięgu wymieniały ogień z flotą, która atakowała na tyły a reszta bliskiego zasięgu była zajęta wrogiem z frontu. Kiedy flota atakująca od frontu została zniszczona, to pikieta nie ruszyła się by wesprzeć krążowniki i pancerniki - stali w miejscu. Natomiast pancerniki zamiast się cofać stały w miejscu.
e. brak możliwości wybrania kosmoportu, który ma zniżki do napraw okrętów tak by właśnie tam leciały w ramach naprawy, aktualnie jest opcja, która wysyła naszą flotę do najbliższego kosmoportu - co jest bez sensu.
f. brak możliwości wybrania formacji i kombinacji ustawień dla okrętów podczas walki
g. brak możliwości patrolowania naszych układów

3. Statki badawcze i konstrukcyjne:
a. brak możliwości wybrania trybu automatycznej eksploracji galaktyki dla ekip badawczych
b. brak możliwości wybrania trybu automatycznej budowy infrastruktury naszych układów dla ekip konstrukcyjnych

4. Kosmoport
a. dziwne moduły, które w późniejszej rozgrywce są zupełnie zbędne
- np. moduł dodający 3 żywności czy przyśpieszenie zasiedlenia a nie wspomnę o module, który niby to zwiększa szybkostrzelność stacji... ale w jakim celu? Skoro wróg atakuje flotą, stacja nie ma najmniejszych szans na przetrwanie.
b. kosmoport jako stacja jest zbyt słaba
c. stacje wojskowe również są zbyt słabe
d. zasięg stacji i kosmportu powinien zostać zwiększony o x% - obecnie wygląda to tak, że można ustawić się poza zasięgiem rakiet kosmoportu i ostrzelać z broni dalekiego zasięgu.

5. Jedzenie:
a. nie bardzo rozumiem po co w ogóle twórcy wdrożyli ten element skoro odnosi się tylko do planety. Powiedzmy, że jedna planeta ma niedobór jedzenia a inna np. nadwyższki. Niestety imperium nie dzieli się tym zasobem a np. energia czy minerały są zliczane jako suma dla imperium. Jednym słowem nie mamy wpływu co zrobimy z nadwyżką - nie możemy jej sprzedać, nie możemy wysłać potrzebującym.

6. Zadowolenie:
a. niby jest albo jest małe a jak jest małe to mniej surowców wydobędziemy - to wszystko? A co z buntem, co ze zniszczeniami budowli na planecie?
b. uważam, że powinien być wskaźnik zadowolenia jako suma dla całego imperium albo iść w bunty lokalnych watażków np. automatyczne ogłoszenie niepodległości czy coś takiego.

7. Demokracja pośrednia (ustrój):
a. po wyborze nowego prezydenta otrzymujemy misję i jeśli ją wypełnimy otrzymujemy punkty wpływów politycznych:
- albo zbudować 4 kopalnie
- albo zbudować 4 stacje bawawcze
b. czy twórcy nie zauważyli, że budowanie jest ograniczone i w pewnym momencie nie mamy już co bydować na orbitach (bo już pobudowaliśmy?)
c. chyba, że mamy sami wyburzać te jednostki i stawiać ponownie

8. Postać gracza:
a. nie bardzo rozumiem po co w ogóle ją robimy, skoro nie mamy później na nią (oraz na następców) wpływu.

9. Kolonie:
a. brak możliwości automatycznego zarządzania kolonią/światem macierzystym (pomimo, że możemy nadać zarządcę, który de facto pierdzi w stołek)
b. głupie ikony mieszkańców, które przedstawiają albo mężczyzn albo kobiety, albo murzynów albo białych albo żółtych - czy nie można było zrobić zestawienia grupki ludzi np. kilka kobiet, mężczyzn a różnych odcieniu skóry? Obecnie wygląda to tak, że niektóre sloty na planecie zajęte są przez kobiety inne przez facetów (o różnych kolorach skóry). Wygląda mi to na selekcję typu: kobiety po prawej, panowie po lewej.
c. koloniści preferujący dany rodzaj światów powinni się wyróżniać jakąś małą ikonką świadczącą o lubności do danego świata.

10. Handel:
a. NIE ISTNIEJE!!!

11. Dyplomacja:
a. jest tendencyjna i bez pomysłu.

12. Misje:
a. w pierwszym etapie gry są bardzo wciągające i imponujące, później stają się zmorą.
b. wiele misji nie może zostać ukończonych z uwagi, że cele znajdują się po drugiej stronie galaktyki na cudzym terytorium (zapomnij o dyplomacji aby umożliwić tam przelot flocie cywilnej). W późniejszym etapie gry wiele misji się buguje ponieważ sektory te zostają już zbadane przez inne cywilizację.

13. Optymalizacja:
a. przy większych ilościach obiektów gra zaczyna klatkować. Zostałem zmuszony do gry na 150 układów i zobaczymy jak tu będzie.

Poza tym gra jest świetna i czekam na kolejne poprawki/DLC. Będę inwestować.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Stellaris 4x [Paradox]

Post autor: Telamon »

Poza tym gra jest świetna i czekam na kolejne poprawki/DLC. Będę inwestować.
Palisz Hajs Chomiku.
Ja chyba poczekam te dwa kolejne lata, wówczas gra będzie kompletna i jeszcze w promocji steam.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Stellaris 4x [Paradox]

Post autor: WarHammster »

Jest dużo do poprawienia. Grać będę pomimo bugu, który sprawia, że moje pancerniki uzbrojone w broń daleką nie zamierzają brać udziału w walce jeśli łącze je z okrętami z bronią bliskiego zasięgu. Muszę dzielić floty. Jakoś to przeżyję do czasu aż to poprawią.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Stellaris 4x [Paradox]

Post autor: WarHammster »

Już wiem czemu część floty uzbrojona w broń dalekiego zasięgu nie chciała brać udziału w walce: buguje ją okręt typu pancernik złożony z następujących segmentów:
- Destruktor dusz
- Rdzeń siewcy burzy
- Bastion epoki

Po wyrzuceniu tego okrętu flota działa normalnie. I taka moja dywagacja, co za dureń wymyślał nazwy tych segmentów?

Edycja:
Dupa, zdjąłem jednego, to kolejny stoi jak truteń - nie da się grać. Wczytam inną grę i zobaczę jak tam.

Edycja:
Tam też coś szwankują ciężkie okręty.

Nie da rady grać w takim stanie. No nic, sprawdziłem, odstawiam. Może faktycznie za rok będzie grywalna :/.
Ostatnio zmieniony środa, 18 maja 2016, 10:28 przez WarHammster, łącznie zmieniany 1 raz.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Stellaris 4x [Paradox]

Post autor: Przemos19 »

Nadciąga patch 1.1. Mają znerfować korwety, poprawić wydajność, poprawić AI.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Stellaris 4x [Paradox]

Post autor: Telamon »

Grajcie w Endless Space czekając na Endless Space II. :P
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Stellaris 4x [Paradox]

Post autor: WarHammster »

Fix 1.3 dużo nie zmienił ale dobre i to, że można teraz okręty transportowe tworzyć w ramach modyfikacji silników tak by nie miały ograniczeń co do przemieszczania się po galaktyce. Ruszyłem z nową grą by sprawdzić czy na nowym zapisie pojawią ponownie problemy z ciężkimi okrętami. Coś tam wyczytałem, że mieli poprawić optymalizację, faktycznie może i ciut lepiej to wygląda w porównaniu do poprzedniej wersji ale nadal pozostawia wiele do życzenia.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Stellaris 4x [Paradox]

Post autor: Przemos19 »

Da się usuwać Prethoryn z planet już :)
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Stellaris 4x [Paradox]

Post autor: WarHammster »

A to był bug? Myślałem, że to tak ma być :D. To dobrze.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
Philip79
Sous-lieutenant
Posty: 448
Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Lokalizacja: Radom
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Stellaris 4x [Paradox]

Post autor: Philip79 »

Witam

Skoro mowa o tej, grze, więc chciałbym może dodać swoje 3 grosze, bo w tym wypadku zdecydowanie warto.
Tak więc Stellaris jest chyba pierwszą gra Paradoxu z gatunku 4X odbywającą się w kosmosie (jeśli się mylę poprawić) :)
Jako, że, strategie z gatunku 4x należą do moich ulubionych, a sam Paradox jest jednym z moich ulubionych producentów strategii, głównie ceniony za umiejętne wprowadzenie systemu czasu rzeczywistego z aktywna pauzą w grach, w których zarezerwowany do tej pory był raczej system turowy. Ale to tylko jeden z wielu powodów o czym nie będę się teraz rozpisywał.

Na marginesie, to jest w ogóle, moim zdaniem, prawdziwe pojęcie Real Time Strategy, a nie gry zapoczątkowane przez Command & conquer, typu buduj bazę, podbij wroga, które w moim mniemaniu nawet nie są strategiami, a co najwyżej grami taktycznymi w czasie rzeczywistym. Te gry jedynie przejęły błędnie nazwę RTS, a pierwszą tego typu grą chyba był klasyk "Dune", z I połowy lat 90tych.

Ale wracając do Stellaris i gier 4X, to uważam, że paradox wkraczając na teren gier 4x odbywajacych się w kosmosie, dokonał totalnej inwazji, dosłownie miażdżąc konkurencję. Nieźle jak na debiut na nowym terenie.
Trudno by było doszukiwać się konkurencji na tą chwilę, bo Stellaris zawojował chyba wszystkie aspekty tego gatunku, poczynając od przepięknej oprawy audiowizualnej - zbliżenia planet oraz obiektów, ich dźwięków, zapierają dech w piersiach. Robiąc zbliżenie, chociażby na planetę, czy orbitalną kopalnię rudy, słyszymy dokładne odgłosy pracy obiektu, jak i elementów otoczenia, coś pięknego, że możemy sobie "zoomować" dosłownie każdy obiekt w danym układzie, zachwycając się szczegółami.
Ja na początku, przez długie godziny, jak wariat, siedziałem oglądając sobie detale, jak pięknie rozwija się mój pierwszy układ.

Ale oprawa audiowizualna to nie wszystko. Poza wszystkimi elementami charakterystycznymi dla gatunku 4X (zarządzanie imperium, budowa, badania, wojsko itp), to wszystko zrobione jest w najdrobniejszych szczegółach, na najwyższym poziomie.
W tym miejscy przypomina mi się dość podobna gra pt Stardrive 2, zrobiona o wiele mniejszym nakładem, ale równie dobrze, z dbałością o szczegóły.

Nie wiem czy opisane było to wczesniej, ale z góry chciałbym polecić najnowszy DLC pt "Leviathans", który wprowadza nam m.in kampanię, oraz szereg innych przydatnych elementów. Niedawno dostałem w ręce i zamierzam testować :)

Piszę o Stellaris, ponieważ gier, o których można spokojnie wypowiadać się w samych pozytywach, można policzyć chyba na palcach jednej ręki. Rozpisywał co do szczegółów także nie będę bo większość została już opisana przez kolegów powyżej.

Dlatego mam propozycję i chętnie porozmawiałbym na temat wad tej gry, których ja nie widzę pomimo usilnych starań bycia obiektywnym. Więc jeśli ktoś zna jakieś rażące wady tej gry, bardzo chętnie podyskutuję.

Tak więc zapraszam do kontynuacji dyskusji

Pozdrawiam :)

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Stellaris 4x [Paradox]

Post autor: WarHammster »

Najwidoczniej wiele bugów już poprawiono, dlatego ich nie widzisz. Na pewno poprawili optymalizację i wyposażanie transportowców w silniki międzygwiezdne. Gra jest świetna :).
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”