Hearts of Iron IV [Paradox]

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Hearts of Iron IV [Paradox]

Post autor: WarHammster »

Jak obiecałem tak kupiłem. Na pierwszy rzut, gra wydaje się identyczna w porównaniu do innych tego typu pozycji Paradoxu - nie miałem większych problemów z poruszaniem się po interfejsie. Odpaliłem samouczek, który mniej więcej przybliżył jak należy grać. Aby uruchomić grę w trybie Ironman należy podnieść poziom trudności na weterana i tak żem uczynił. Wystartowałem jako Polska w roku 1936. W związku z tym, że była to moja pierwsza gra, o dalszym losie Państwa nad Wisłą zadecydował sentyment i narodowa duma. Plan Myśli/Ducha został ukierunkowany na Polski Militaryzm (rozbudowałem myśl do końca) - stworzyłem sojusz Międzymorze z Litwą, Łotwą i Estonią i tym samym zablokowałem kierunek na prawo (faszyści), lewo (komuniści) i liberalizm (demokraci). W trakcie gry III Rzesza wyszła z żądaniem oddania Gdańska i przekształcenia Polski w Falangistyczną Polskę (faszyści), na które się niestety zgodziłem (z wielkim bólem) i tym samym oddaliłem groźbę inwazji z zachodu. Widząc, że Niemcy wycofali się z granic, uczyniłem to samo posyłając Armię Zachód do wsparcia Armii Wschód. Na granicy z sowietami miałem około 70 dywizji (głównie piechoty, trochę BK, górskich, zmotoryzowanych i pancernych). W 1941 roku ZSRR wypowiedziało wojnę Polsce. Wróg liczył sobie ogółem około 100 dywizji + sporo lotnictwa. Na całej granicy Polska posiadała dobrze okopaną na 30% obronę, która wynosiła około 50% z bonusów (+ 1 poziom bunkrów). Polska była o kilka lat technologicznie do przodu w stosunku do sowietów. Utrzymałem granicę przez wiele miesięcy jednak stopniowo traciłem powyższe % na rzecz masowych ataków komunistów. Grę porzuciłem ponieważ dopatrzyłem się kilku błędów, które popełniłem - pierwszym błędem była Myśl o utworzeniu Międzymorza i zbyt mała ingerencja w przemysł.

Odpaliłem drugą grę, również w trybie Ironman z tymże odznaczyłem linię historyczną (chciałem zagrać w alternatywnej rzeczywistości). Tym razem Myśl Polski została ukierunkowana w stronę faszystów + rozwój przemysłowy i jego rozbudowę. W niedługim czasie powstała Falangistyczna Polska, która stała się członkiem Osi. Podbiłem Litwę. Aktualnie zbieram dywizję wzdłuż granicy z sowietami (ci mają wojnę z białymi Rosjanami - buntownikami). Jedyny cel gry to utrzymać granicę i nie pozwolić czerwonej zarazie przebić się do ojczyzny. Na III Rzeszę przyjdzie czas. Aktualnie Francja skapitulowała. Zastanawiam się czy ZSRR wypowie wojnę członkowi Osi. Moim drugim celem jest uzyskanie osiągniecia Poland can into space poprzez rozwój technik rakietowych.

Falangistyczna Polska to całkiem silny środkowo europejski twór, a do tego bycie członkiem Osi powoduje, że gra wydaje się w miarę prosta. Bardzo podoba mi się edytowanie i tworzenie własnych dywizji - wrażenie jakby tworzyć rozpiskę w Battlegroup :). Nie podoba mi się tylko jedna rzecz, kiedy tworzę armię nadawany jest im losowy kolorek. Niestety często taki sam jaki już istnieje i przez to mylę armię - rozwiązuje ten problem rozbiciem teatru na dwa: Zachodni i Wschodni.

A jak Wam idzie w HoI IV?
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: Hearts of Iron IV [Paradox]

Post autor: GRZ »

Kolory możesz zmienić tak jak i ikonę na jedną z 3. Zobacz że jak zaznaczysz armię to przy nazwie z prawej tego okienka z lewej jest pasek w jej kolorze. Kliknij i możesz zmienić kolor i tarczę.

Zdecydowanie najlepsza część jeżeli chodzi o przyjemność grania. Można się bawić w micro, ale automatyczne systemy świetnie ułatwiają to i przesuwanie dywizji na froncie wschodnim nie jest mordęgą. Części osób może się niepodobać abstrakcyjność zasobów.

Polecam kanał tego gościa: https://www.youtube.com/watch?v=iHSoFCc1ozo (to jest 2 godzinny film w którym dużo tłumaczy, ale ma też serię krótkich filmików podzielonych na tematy)

Jak będzie w jakiejś przecenie to może na gwiazdkę kupię.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Hearts of Iron IV [Paradox]

Post autor: WarHammster »

No patrz! Klikałem w ten kolorek. Spróbuję. Dzięki Greg.
Tutaj ciekawa relacja:
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzj ... onala.html
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Hearts of Iron IV [Paradox]

Post autor: WarHammster »

Falangistyczna Polska zajęła Moskwę i spuściła pierwszą bombę atomową na ZSRR. Obecnie prowadzę w Wojnie Polsko-Sowieckiej, do wygranej zostało mi 4% postępu. Niestety sprawy na zachodzie nie mają się najlepiej. Niemcy, Włosi i Szwajcarzy mają problemy z alianckim desantem u francuskich wybrzeży. Nie najlepiej też jest na bliskim wschodzie, Turcja nie radzi sobie na granicy z sowietami, mimo wsparcia Włochów i Japończyków. Zaś Ci przegrywają walki na kontynencie azjatyckim. Polska na Bałtyku królowała ale do czasu. Sowieci musieli sprowadzić sporo okrętów z innych akwenów bo nazbierało się ich około 50 sztuk, a do tej pory mieli po 1-4 okrętów. Na niebie sprawy miały się w miarę dobrze, jednak i tu coś się dzieje. Powoli zaczynam tracić dominację w powietrzu. Gdzie nie spojrzę pojawiają się angielskie dywizje, a tych jest sporo. Niemcy powoli wycofują swoje siły z Frontu Wschodniego i tym samym pozostawiają Polaków bez potężnego wsparcia. Kolejna bomba zostanie spuszczona jak odzyskam dominację w powietrzu.

Bardzo ciekawa opcja w grze to dokonanie przewrotu. Wykonałem taką akcję na Rumuni, ta podzieliła się na dwa państwa, jedno faszystowskie drugie demokratyczne. Demokratyczne skapitulowało (podbiłem je). Do podobnych przewrotów doprowadziłem w innych krajach Europy - demokracja w Europie została stłumiona.

Posiadam 73 dywizje, głównie piechota (w tym górska) i BK. W BK obecnie górują pojazdy zmotoryzowane, artylerie, czołgi oraz szereg wsparć. W dywizjach piechoty górują oczywiście strzelcy ale wyposażyłem je też w artylerie, ppanc, plot, pancerkę i szereg wsparcia. Osiągnąłem achiv Poland can into space ;) Wieczorem zapodam kilka zrzutów ekranu. Jak na pierwsze obcowanie z grą w trybie Ironman (stopień trudności - Zawodowiec) radzę sobie całkiem dobrze. Problemy sprawia mi jeszcze zarządzanie siłami powietrznymi.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
piotrek1996
Tambour
Posty: 9
Rejestracja: środa, 24 sierpnia 2016, 11:50

Re: Hearts of Iron IV [Paradox]

Post autor: piotrek1996 »

Jest jakiś mod który daje nowe możliwości dyplomatyczne po wojnie?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”