Civilization VI

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
runnersan
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 998
Rejestracja: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Civilization VI

Post autor: runnersan »

Po angielsku:

Obrazek

Taki obrazek wrzuciłem.
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Torgill
General of the Army
Posty: 6209
Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 917 times
Been thanked: 435 times
Kontakt:

Re: Civilization VI

Post autor: Torgill »

To jest fajne. Z drugiej strony pewnie równie ważne jak realia historyczne, była tutaj polityczna poprawność, na zasadzie nazewnictwa profesorka, archeolożka, ministra - Jadwiga może być królem, nie musi być królową ;)
runnersan
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 998
Rejestracja: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Civilization VI

Post autor: runnersan »

Błąd zrobili z Wielkopolską zamiast Polską :)
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Civilization VI

Post autor: Telamon »

Dzisiaj przypadkiem zobaczyłem Jadwisię.

https://www.youtube.com/watch?v=7jqnB0uvg3E

Jeszcze powinna entuzjastycznie podskakiwać i piszczeć np. w przypadku konwersji na chrześcijaństwo.


Dla porównania Barbarossa.

https://www.youtube.com/watch?v=RgvfU-1ycUs&t=2s
Awatar użytkownika
Torgill
General of the Army
Posty: 6209
Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 917 times
Been thanked: 435 times
Kontakt:

Re: Civilization VI

Post autor: Torgill »

Jakby nie ta zbroja to by wyglądał jak filozof z meczu filozofów w Monty Pythonie ;)

Chyba wszystkie te postacie są jakieś strasznie cukierkowate.
Awatar użytkownika
Philip79
Sous-lieutenant
Posty: 448
Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Lokalizacja: Radom
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Civilization VI

Post autor: Philip79 »

Miałem okazję pograć trochę w VI część i moje odczucia były takie, że ani ziębi ani grzeje. Ogólnie mówiąć coraz bardziej odnoszę wrażenie, że Cywilizacja wyczerpała już swój potencjał prawie że 2 części temu... a może więcej.
Wcześniej chyba @Profes79 napisał już, że mamy do czynienia właściwie z liftingiem i dość drobnymi, mniej lub bardziej ciekawymi zmianami.
Zdaje sobie sprawę, że zapewne zagorzali fani tej serii zapewne by się ze mną nie zgodzili delikatnie mówiąc :) ale patrzę z punktu widzenia, nie tylko tej serii ale też tego co oferują równolegle pozycje na półce strategi 4x.
Grałem właściwie we wszystkie produkcje z tej półki i wypadało by się zastanowić, czy Cywilizacja nadal jest w stanie zaoferować to co do tej pory ją wyróżniało? Lub po prostu, czy równoległe produkcje nie oferują już więcej niż Cywilizacja?

I tak, jeżeli miało by się coś zmienić, to Cywilizacja musiała by zrobić coś radykalnego w swoich zmianach,
tylko czy wtedy była by jeszcze cywilizacją??? A może podeszła by pod plagiat czegoś co oferują już inne gry?
Bo tematyka strategii 4x została w ostatnich latach bardzo mocno wyeksploatowana i Cywilizacja obecnie przypomina mi wyspę otoczoną klifami, na którą ciężko wejść, bo Cywilizacja bezdyskusyjnie jest swoja marką od czasów Amigi 500 :)
Ale też ciężko jest się z tej wyspy wydostać, poszerzając swoją ofertę.

Dlatego widzę tą grę w nieco szarych kolorach, jeśli chodzi o rozwój. Natomiast gra nadal będzie miała szerokie grono wiernych fanów, tylko że z czasem wszyscy zorientują się, że po prostu są już o wiele ciekawsze gry w tym temacie.
Wystarczy spojrzeć jak wiele już mają do zaoferowania gry także z kategorii 4x, ale rozgrywających się w przestrzeni kosmicznej (przykładowo Stellaris, seria Endles Space i Endles Legend, seria Elemental, Age of wonders III, czy chociażby odświeżone produkcje, jak genialny Master of Orion i kilka innych)
Podałem w większości przykłady strategi 4x rozgrywających się w kosmosie, ale to chyba na ich polu najwięcej się zmienia.

Wiem, krytykować jest łatwo :) ale, np Sid Meyer w 2008r zrobił bardzo ciekawy krok wypuszczając odnowioną "Civilization IV Colonization", która moim zdaniem była najbardziej radykalnym posunięciem w kierunku wyprowadzenia starej Civilizacji z równi pochyłej. Zupełnie nowa gra, w zupełnie nowym klimacie. Owszem, wyszła Cyvilizacja w kosmosie, ale to akurat był największy błąd ponieważ tamten teren już dano był zajęty przez lepsze produkcję.
Więc Cywilizacja moim zdaniem powinna zostać na ziemi :) ale rozgrywka powinna zostać przeniesiona w inny klimat, jednoczesnie wprowadzając zupełnie nowe elementy, (przykład: Mod "Colonization - Medieval Conquests"). A jesli twórcy juz nie maja pomysłu na grę to powinni poczytac na forach i zobaczyc jak wiele proponują zmian fani tej serii.

Pisze to wszystko ponieważ Cywilizację uważam za zbyt kultowy tytuł aby umarł śmiercią naturalną i było by bardzo szkoda. Jednak muszą zrobić coś radykalnego, bo wypuszczanie kolejnych części, które tak na prawdę niewiele zmieniają, prowadzi do naturalnego zapomnienia, bo gracze często wolą juz zmienić kompletnie klimat, a pograć w pozycję która oferuje wiele więcej na polu dyplomacji, rozwoju planet/miast, prowadzenia wojen, czy badań.

Teraz ostatnio wyszła gra pt "Planar Conquest" z serii World of Magic i wystarczy zobaczyć co twórcy tam wprowadzili, chociażby na polu badań, odkrywania nowych czarów, czy tworzenia przedmiotów dla bohaterów. Niby temat już oklepany, a tutaj nastąpiła tak radykalna zmiana, że cała seria nabrała zupełnie nowego blasku. Ciekawy jestem jak zostanie przyjęta przez graczy.

Pozdrawiam

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
runnersan
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 998
Rejestracja: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Civilization VI

Post autor: runnersan »

Philip79 pisze:
Wiem, krytykować jest łatwo :) ale, np Sid Meyer w 2008r zrobił bardzo ciekawy krok wypuszczając odnowioną "Civilization IV Colonization", która moim zdaniem była najbardziej radykalnym posunięciem w kierunku wyprowadzenia starej Civilizacji z równi pochyłej. Zupełnie nowa gra, w zupełnie nowym klimacie.
Zupełnie się nie zgadzam. Niestety to co zrobiono w Civ IV to wydano moda, który miał imitować genialną oryginalną kolonizację, nad którą siedziałem sam mnóstwo dni. Przy odświeżeniu zagrałem tylko raz :( Niestety interfejs IV nie wspierał kilku ważnych mechanik, które były w oryginale i niejako samą grę przez to upraszczał i właśnie dużo mocniej Cyvilizował, co wcale nie było dobrym pomysłem.
Zupełnie nowa gra, w zupełnie nowym klimacie. Owszem, wyszła Cyvilizacja w kosmosie, ale to akurat był największy błąd ponieważ tamten teren już dano był zajęty przez lepsze produkcję.
Dokładnie, a tym tytułem było Sid Meier's Alpha Centauri. Znowu wzięto silnik z cywilizacji, tym razem chyba V i zrobili moda, który miał udawać Alpha Centauri. Niestety pewne decyzje projektowe spowodowały, że to co sprawiało, że Alpha Centauri to nie była cywilizacja w kosmosie wycięto i został sam mod. A szkoda, bo na tą grę naprawdę długo czekałem.

Co do konkurencji, to tak, jest ona coraz większa. To, że jeszcze nie powstała alternatywna seria, która mogłaby zakasować Civ, moim zdaniem wynika tylko z tego, że prawnicy 2kgames, rozszarpaliby śmiałka pozwami.
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Philip79
Sous-lieutenant
Posty: 448
Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Lokalizacja: Radom
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Civilization VI

Post autor: Philip79 »

Dokładnie, a tym tytułem było Sid Meier's Alpha Centauri. Znowu wzięto silnik z cywilizacji, tym razem chyba V i zrobili moda, który miał udawać Alpha Centauri. Niestety pewne decyzje projektowe spowodowały, że to co sprawiało, że Alpha Centauri to nie była cywilizacja w kosmosie wycięto i został sam mod. A szkoda, bo na tą grę naprawdę długo czekałem.

Co do konkurencji, to tak, jest ona coraz większa. To, że jeszcze nie powstała alternatywna seria, która mogłaby zakasować Civ, moim zdaniem wynika tylko z tego, że prawnicy 2kgames, rozszarpaliby śmiałka pozwami.
Tutaj bardziej miałem na myśli Beyond Earth, ale to chyba jest kontynuacja Alpha centauri.
Gra bardzo atrakcyjna pod względem wizualnym, poza tym porządnie zrobiona (np: bardzo dokładnie opisana encyklopedia, oraz wszystkie elementy gry).
Ogólnie grało mi się bardzo przyjemnie, bo gra dodatkowo była też porządnie spolszczona (zdecydowanie wolę jak jest dobrze zrobiona polska wersja). Gra też otrzymała wysokie noty na portalach gier. Mimo to super hitem nie była, bo została przyćmiona przez kilka innych produkcji z tego okresu, a mogło być inaczej, gdyby wyszła 2-3 lata wcześniej, albo w innym okresie.

Niestety bolączką jest to, że nowe gry są często zbyt drogie i często gracz musi dokonać wyboru mając przeznaczone na grę te sto parę zł, bo za taka sumę oczekuje się dobrej rozrywki na ładne kilkadziesiąt jak nie set godzin, dlatego moment premiery gry jest tak bardzo ważny, bo gracz często decyduje się na grę która wcale nie ma więcej do zaoferowania, ale jej marketing był silniejszy. Dlatego też osobiście odradzam graczom kierowanie się tzw "mainstreamowymi" mediami, które są po prostu opłacane przez producentów i promują takie a nie inne tytuły.

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
runnersan
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 998
Rejestracja: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Civilization VI

Post autor: runnersan »

Chodziło mi właśnie o wzorzec dla Beyond Earth, bo Alpha Centauri bardzo lubiłem i liczyłem na kontynuację. Niby dostałem, ale niestety trochę "przyciętą" i pozbawioną tego klimatu, który towarzyszył poprzedniczce.

A co do reklam, to faktycznie kilka razy spaliłem się na indykach czy tym podobnych strategiach, które koncept miały doskonały, ale ich wykonanie wołało o pomstę do nieba. Staram się ostatnio zajrzeć chociaż chwilę na gamplaye na youtube, bo tylko tak teraz jestem w stanie ocenić jakość gier. Aczkolwiek od tzw mainstreamu jeśli coś dostanie 6/10 to też warto się zastanowić czy mogą się aż tak mylić :)
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/
LUDzik
Appointé
Posty: 32
Rejestracja: środa, 8 stycznia 2014, 13:24
Been thanked: 4 times

Re: Civilization VI

Post autor: LUDzik »

Philip79 absolutnie, ale to absolutnie się z tobą nie zgadzam. Gadasz całkowite kocopały.

W jakim sensie Cywilizacja miałaby zrobić coś absolutnie innego, radykalnego, nowatorskiego? Stać sie RTSEM może? Podaj realne przykłady jak to zrobić. Wydaje mi sie ze po prostu uważasz, że gatunek jako taki się wyczerpał.

Ale rzecież 5 i 6 zupełnie zmieniły koncepcje od czwórki! Właśnie szukaja nowych rozwiazań, odchodzą od realizmu w stronę (specyficznie rozumianego) ale jednak gameplayu, taktyka w walce, drzewka rozwoju, atrakcyjnie przedstawione cywilizacje.

A tego karykaturalna grafika.

Serio co by mogli zrobić, aby zachować tytuł i odkryć coś niesłychanego? Chętnie posłucham
Awatar użytkownika
Philip79
Sous-lieutenant
Posty: 448
Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Lokalizacja: Radom
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Civilization VI

Post autor: Philip79 »

Ja piszę o moich subiektywnych odczuciach, licząc co najwyżej na nieomylność wynikającą z doswiadczenia, bo siedzę w tych grach juz od połowy lat 80, zarabiałem na pisaniu o grach i wszystko co piszę opiera sie jedynie na obserwacji i własnych odczuciach.

W żadnym wypadku RTSem czy czymkolwiek co by miało zmienić to za co uważana jest jako gra kultowa. Bo i takie przypadki były, że twórcy zmieniali całkowicie koncepcję, próbując pojechać na "marce", albo zmieniając grę strategiczną w RPG zajmując gracza dodaniem bohaterów i jego statystyk (sprytny sposób) :).

Przykład dobry takich tanich zagrywek, to chyba byłby teraz "Might and Magic" który wg większości wiernych graczy skończył się już nawet na III części (ja w IV jeszcze z przyjemnością grałem, a i VI próbowałem nieco). W każdym razie nie dość, że praktycznie spaprali grę, to jeszcze kontynuacją zajmowały się różne firmy nie mające w ogóle wyczucia tej serii, a gracze to doskonale wyłapali.

Inny przykład tanich zagrywek to moim zdaniem seria X-COM, z dośc prostej ale niesamowicie klimatycznej gry, zrobili kombajn który nie ma za grosz tego klimatuklimatu, który miał pierwowzór, do tego uprościli go, dodali wodotryski i tanie skrypty. Ci którzy pamiętają grę z pierwszej połowy lat 90tych (np terror from the deep) wiedzą o czym mówię. Powstał za to niewielki projekt pt "Xenonauts" którzy własnie ten klimat wyłapali tworząc prostą i ubogą graficznie grę, za to o niebo lepszą od dzisiejszego X-com.

Spaprane strategie, które straciły to coś nieuchwytnego czyli klimat, wymieniać można bez końca: Men of War, Company of Heroes, lub cos z innej beczki ale też polegającą na klimacie, czyli Stalker.

Jesli już zamulam pisząc o tym klimacie :) , to moim zdaniem sukcesem mógł by być Master of Orion, którego teraz właściwie tylko zremasterowali, dając grafikę i kilka innych rzeczy. Ale zachowali klimat. Mnie się bardzo podoba, chociaż obecnie taka gra jest już trochę jakby "za mało skomplikowana".
Bardzo wysoki poziom trzyma firma Paradox.

Niestety nie napiszę ci "złotego środka", który mógłby uratować Cywilizacje, poza tym co napisałem wcześniej, czyli próba odskoczenia w coś w rodzaju "kolonizacji" lub nawet coś zrobionego porządnie jak "beyond earth", ale raczej nie w kosmosie.
Być może gdyby spróbowali zejść z tego bajkowo/komiksowego klimatu, robiąc coś bardziej poważnego na miarę produkcji Paradoxu.
No tak, ale czy wtedy dalej będziemy mieli do czynienia z Cywilizacją? :) Na prawdę ciężko mi napisać coś więcej poza tym co napisałem lub to co napisał powyżej @Profes79, który ma całkowita racje.
Może po prostu czas Cywilizacji powoli dobiega końca...? Nie wiem, na pewno panowie od Sida Meyera nie zamierzają sie poddać i walczą.

Poza tym jest duża część wiernych graczy, którzy (chyba tak jak ty), uważają, że Cywilizacja ma się całkiem dobrze, a zmiany idą na dobre. Cóż Sid powinien tylko dziekować za to, że ma nadal wierną grupę fanów. Ja uważam tylko, że powinni się bardziej postarać aby nie zawieść nawet tych najbardziej wiernyh fanów, którzy w koncu kiedys też odejdą bo dojdą do takiego wniosku jakiego dochodzę już teraz ja.

Ja wiem jak to jest bo do tej pory gram jak głupi w Panzer Corps, bo kiedyś zagrywałem sie w Panzer Generala i dla mnie ta gra jest świetna, pomimo tego, że na obecna chwile stała sie juz prawie że banalna. Ale część mnie tego nadal nie dostrzega :)

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
Awatar użytkownika
Vandal
Sergent
Posty: 135
Rejestracja: czwartek, 6 marca 2014, 16:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Civilization VI

Post autor: Vandal »

Czytelność mapy to kwestia czasu. Jak dla mnie przez styl graficzny jest czytelniejsza niż V.
Plusem jeszcze który odkryjesz jest nowy system religii. Przejrzyście widać jak wywierany są wpływy nacisku religijnego.
Minusy to na razie słaba AI - tak jak w poprzedniej części będzie trzeba czekać aż poprawią z czasem.

Swoją drogą za miesiąc dodatek. Dojdzie przejmowanie miast przez wpływy kulturalne i system gubernatorów dających specjalne zdolności.
https://www.youtube.com/watch?v=xFGPGp7O4ZA
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”