Combat Mission

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Po necie krąży demko najnowszego cm'a !!!
Obrazek
Awatar użytkownika
Kamil88
Adjudant
Posty: 216
Rejestracja: niedziela, 26 listopada 2006, 15:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kamil88 »

Grałem wczoraj w tego CM na Bliskim wschodzie, i muszę powiedzieć że jest nieciekawy. Polecam jedynie zagorzałym fanom.
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Czyli mnie ;) Właśnie go instaluję ;D
EDIT: Jednak nie :( Dla fanów mówisz ? Nawet nie ma standardowego podziału na rozkazy/ruch tylko jakiś RTS . Theater of War w czasach współczesny ,nie cm !! Nawet pozmieniali skróty klawiszowe. Teraz naciskam "f" z zamiarem biegu ,a tu jednostka stoi jak stała. Totalny gniot .Grafika ?? Z modami BO wygląda lepiej ;P
Obrazek
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: AWu »

Theatre of war mi sie podoba

bardzo fajna gra po prostu nie jest to tren sam gatunek co Combat Mision

wiec moze mi sie CM shock force spodoba

ale mogliby wydac pod inna marka
bo odbiorcy CM starego byli grupa bardzo zamknieta oraz dosc ograniczona i reklama skierowana do nich gry nie koniecznie skierowanej do nich moze byc kiepskim pomyslem ;>


ale ale
widze na stronie ze jest Polska wersja jezykowa
to znacyz ze moze tez wydadza za 30 zl jak theatre ow war
e niestety 99 zl
to poczeka mz testami orginalu az stanieje
Bogus_law
Captain
Posty: 833
Rejestracja: sobota, 20 maja 2006, 11:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bogus_law »

Włączyłęm demo, aby gra szła płynnie karta wyłaczyła chyba wszelkie efekty i gra wyglądała bardzo nieatrakcyjnie. Później zaczeła się gehenna ze sterowaniem a później radośnie wróciłem do Operation Flashpoint ;) nie zawracając sobie Shock Forcem więcej głowy.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: AWu »

no przyznam ze mi sie gra podoba calkiem - wizualnie u mnie sliczna

ale sterowanie to mordega

sa 4 mini ekraniki z komendami
ale jak akurat chcesz wybrac klawiatura komende ktorej nie ma na danym ekraniku to nie dziala

- i to jest porazka totalna
meryphillia
Tambour
Posty: 8
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2006, 12:55
Lokalizacja: Warsaw/London
Kontakt:

Post autor: meryphillia »

Minął prawie rok od premiery Shock Force.
Przez ten czas wiele się zmieniło, choć dopiero od ostatniego patcha (1.08) możemy w pełni cieszyć sie grą.

W obecnej chwili Shock Force, to najlepsza strategia taktyczna symulująca współczesne pole walki.
Jest to też "stary, dobry CM", czyli gra cholernie realistyczna i skomplikowana, ale przez to dająca ogromną radość z rozgrywki.

Dla wielu będzie pewnie kontrowersyjnym fakt, że w Shock Force poprzedni system turowy praktycznie się nie sprawdza i by czerpać maksimum przyjemności z gry, trzeba opanować działanie w RealTime z użyciem aktywnej pauzy.
Oczywiście użytkownik xardas12r nie miał wcale racji i w grze możemy wybrać pomiędzy RealTime, a starym systemem hybrydowej rozgrywki.

Gorąco polecam te grę, gdyż na prawdę ukryta jest w niej potężna "moc". :)
No i zapraszam na moją "Combatową" stronę do działu "Shock Force", gdzie oprócz recenzji znajdziecie trochę innych informacji. ;)
http://combatmissionfiles.prv.pl/podstr ... lowna.html

Pozdrawiam.
...Progressive... Is Dead...
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Minął prawie rok od premiery Shock Force.
Przez ten czas wiele się zmieniło, choć dopiero od ostatniego patcha (1.08) możemy w pełni cieszyć sie grą.
Mię tak demo odrzuciło , że już nawet o tej grze zapomniałem. Czy ten path może dodał zakupy do potyczek za pkt?
W obecnej chwili Shock Force, to najlepsza strategia taktyczna symulująca współczesne pole walki.
Jest to też "stary, dobry CM", czyli gra cholernie realistyczna i skomplikowana, ale przez to dająca ogromną radość z rozgrywki.
Myślę ,że słowo radość jest tu kluczowe. Demo CM:BO zachęciło mię do kupna gry , demo CM:SF odrzuciło mię kompletnie.
Dla wielu będzie pewnie kontrowersyjnym fakt, że w Shock Force poprzedni system turowy praktycznie się nie sprawdza i by czerpać maksimum przyjemności z gry, trzeba opanować działanie w RealTime z użyciem aktywnej pauzy.
Oczywiście użytkownik xardas12r nie miał wcale racji i w grze możemy wybrać pomiędzy RealTime, a starym systemem hybrydowej rozgrywki.
No i co z tego ,że tryb jest skoro się nie sprawdza ? W poprzednich CM to było dobre l,że trzeba było się dobrze zastanowić przed decyzją ,a w razie pomyłki płacić za to słono A tu decyzje można od razu skorygować to więc co to za zabawa ??

Gra może by i była dobra jeżeli by się nie nazywała Combat Mission
Obrazek
meryphillia
Tambour
Posty: 8
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2006, 12:55
Lokalizacja: Warsaw/London
Kontakt:

Post autor: meryphillia »

Mię tak demo odrzuciło , że już nawet o tej grze zapomniałem. Czy ten path może dodał zakupy do potyczek za pkt?
Niestety nie.
Quick Battle jest mocno niedopracowany, IMO nawet w ogóle zbędny.
Głównie z racji tego iż dysproporcja pomiędzy siłami Amerykańskimi, a Syryjskimi jest tak ogromna iż w "tradycyjnie" pojmowanym QB na podstawie poprzednich części, stosunek sił w QB pomiędzy Syryjczykami, a USA powinien wynosić minimum 3:1.

Shock Force ukazuje swą "moc" w opracowanych scenariuszach czy kampaniach, a nie w QB.
Niestety gra wieloosobowa jest mocno uproszczona, a i nadal nie pozbawiona pewnych błędów, ale w przeciwieństwie do poprzednich części serii, w Shock Force rozgrywka jednoosobowa jest w końcu na należytym poziomie.
Myślę ,że słowo radość jest tu kluczowe. Demo CM:BO zachęciło mię do kupna gry , demo CM:SF odrzuciło mię kompletnie.
Patrząc w 2000 roku na CMBO, oczywiście że mogliśmy mieć obraz gry "idealnej".
Patrząc na nią obecnie dostrzegamy wiele uproszczeń, a i mocnych błędów praktycznie podobnych z jakimi borykał się Shock Force te kilka miesięcy temu.
Szczególnie, że zarówno "demo", jak i sama gra do wersji 1.05 była "zwyczajną" Betą, którą testowali gracze. :P
Pomiędzy wersją 1.01, a obecna 1.08 jest cała przepaść.
Przemodelowano zarówno interfejs gry, który tak mocno wkurzał, jak i usunięto większość irytujących błędów.
Obecnie gra jest naprawdę kawałkiem wyśmienicie grywalnego kodu.
No i co z tego ,że tryb jest skoro się nie sprawdza ? W poprzednich CM to było dobre l,że trzeba było się dobrze zastanowić przed decyzją ,a w razie pomyłki płacić za to słono A tu decyzje można od razu skorygować to więc co to za zabawa ??
Powyższego tekstu niestety nie rozumiem zbytnio.

Jak już pisałem, w grze jest zarówno stary system wydawania poleceń i oglądania minutowego filmiku z wykonywania powierzonych zadań przez jednostki, bez możliwości ingerowania w grę.
Oprócz tego dodano dla tych którym wcześniej tego brakowało, tryb RealTime z aktywna pauzą.
Osobiście uważam że ten drugi tryb o wiele lepiej sprawdza się w rozgrywce i co więcej stary tryb hybrydowy jest całkowicie zbędny.
Dlaczego?
Ano dlatego, że po pierwsze specyfika współczesnego konfliktu jest mocno odmienna od tego z II Wojny Światowej.
Uzbrojenie jest o wiele potężniejsze i skuteczniejsze, a dodatkowo oddziały mają jeszcze specjalistyczne wyposażenie w stylu celowników laserowych czy możliwość wezwania maksymalnie destrukcyjnego wsparca artyleryjskiego czy lotniczego.
Drugą ważną cechą Shock Force jest też to, że dawna umowność i symbolika, tak istotna w starych edycjach gry tutaj jest minimalna.
Gra wykonana jest w pseudoskali 1:1, czyli pojedyncze drzewo na mapie, to faktycznie pojedyncze drzewo, a nie przetrzebiony drzewami teren o wymiarach 20x20 m.

Z pewnością osoby przyzwyczajone do starych CM'ów doznają szoku gdy zobaczą walkę piechoty w Shock Force. :P
Dziewięcioosobowy oddział piechoty biegnący po lekko zakrzaczonym terenie, zostaje rozstrzelany przez przeciwnika oddalonego o 500 metrów w ciągu zaledwie kilkunastu-kilkudziesięciu sekund(!).
I dlatego tak istotnym jest teraz RealTime.
Należy na prawdę mocno wysilać główkę nad każdym posunięciem jednostek i w każdej chwili mieć szansę na reakcję na wydarzenia.
Bez tego, często gra w trybie hybrydowym przeradza się w kilku turową rzeź po której możemy już tylko oglądać statystyki starcia.

Oczywiście że nie każdemu może się to podobać, ale z pewnością nie będą mogli narzekać chociaż Ci, którzy niegdyś stawiali wyżej Close Combat niż CM ze względu na ten RealTime właśnie. :cool:

Na prawdę.
Shock Force jest doskonałym tytułem obecnie.
Wystarczy tylko zaopatrzyć się w patch 1.08 by się o tym przekonać. :]

PS: Wyłączcie opcję autowylogowania.
Gdybym nie był przyzwyczajony do takich praktyk i nie wcisnął ctrc-c, musiałbym pisac ten tekst na nowo. :/
...Progressive... Is Dead...
Awatar użytkownika
kru
Caporal
Posty: 61
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:17
Lokalizacja: City of Discovery - Dundee
Kontakt:

Post autor: kru »

meryphillia pisze: Dziewięcioosobowy oddział piechoty biegnący po lekko zakrzaczonym terenie, zostaje rozstrzelany przez przeciwnika oddalonego o 500 metrów w ciągu zaledwie kilkunastu-kilkudziesięciu sekund(!).
I dlatego tak istotnym jest teraz RealTime.
Należy na prawdę mocno wysilać główkę nad każdym posunięciem jednostek i w każdej chwili mieć szansę na reakcję na wydarzenia.
Bez tego, często gra w trybie hybrydowym przeradza się w kilku turową rzeź po której możemy już tylko oglądać statystyki starcia.
Nie za bardzo to widze aby real time oddal realia wspólczesnego pola bitwy.
Przede wszystkim dlatego ze pojedynczy gracz z pozycji Boga ingerujacy we wszystkie jednostki nie moze zrobic tego jednoczesnie i w miare efektywnie. Moze faktycznie jest troszke lepiej anizeli w systemie minutowym, ale rewelacji to tu nie widze. Przede wszystkim dlatego ze my jako dowódca mamy mozliwosc sterowania i wplyw na kazda jednostke w sposób wrecz drobiazgowy. Normalnie dowódca np. kompanii na polu walki nie ma takiego wplywu na poszczególnego zolnierza. Wydaje tylko rozkazy i obserwuje pole bitwy, ale nie ingeruje czy dany zolnierz ma w danym momencie kucnac i pierdnac z kalasza. Reszta juz zalezy od wyszkolenia samych zolnierzy.
Dlatego sama gra teraz sprowadza sie do naciskania pauzy doslownie co chwile jak jest ostra akcja, i to moim zdaniem psuje grywalnosc.
meryphillia
Tambour
Posty: 8
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2006, 12:55
Lokalizacja: Warsaw/London
Kontakt:

Post autor: meryphillia »

Ale wkraczając na pole realizmu w dowodzeniu, to przecież realistycznej gry doczekamy się dopiero wtedy, gdy gry będą sie toczyły w pełnym "Virtual reality" na miarę "Matrix'a"...

Strategiczne gry komputerowe oparte są cały czas na pewnej umowności, bowiem gdyby nie były, to byłyby tworem niegrywalnym nawet dla hardcorowców.
W przypadku takich gier jak "Combat Mission" czy "Close Combat", śmiało możemy mówić o ich wysokim realizmie, jeśli porównamy je ze zręcznościową sieczką strategiczną na przykładzie "Company Of Heroes" czy "World In Conflict", które strategiami nazywają się tylko dlatego, ze oferują grę za pomocą kilkudziesięciu jednostek, a nie za pomocą jednego, wielkiego mięśniaka niczym Pudzian...

No a co do samego trybu RealTime w nowym Combat Mission, to oczywiście że komuś się może to nie podobać, ale IMO jeśli jakaś gra nam się nie podoba, to zwyczajnie w nią nie gramy, a nie marudzimy że coś mogłoby być inaczej. ;P
Shock Force i tak spodobał się tylko niewielkiej części weteranów serii, i trudno się im dziwić, bo po pierwsze są oni pasjonatami II Wojny Światowej, a nie łomotania współcześnie żyjących Saracenów i dodatkowo jeszcze w trybie RealTime, którego nie potrafią zbytnio "ogarnąć". :faja:
Osobiście nie widzę niczego złego w nagminnym stosowaniu Aktywnej Pauzy podczas gry, a RealTime uważam za jedynie słuszny by w pełni czerpać przyjemność z gry. :)
Jak powszechnie wiadomo, ludzie dlatego są różni, bowiem różne rzeczy ich cieszą dlatego jestem w stanie zrozumieć, że komuś taka forma zabawy nie odpowiada, ale nie wiem po co sobie sprawy komplikować. ;D

Pozdrawiam.
...Progressive... Is Dead...
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Powstaje nowy Combat - Combat Mission Afganistan - W skrócie : na silniku SF walki Rosjan z partyzantką. Powinno być dobrze - uważam ,że największa bolączką SF była wydumana kampania
Obrazek
Ostatnio zmieniony niedziela, 9 maja 2010, 16:45 przez xardas12r, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: AWu »

Rosjanie nigdy nie walczyli z talibami Xardasie...
Ruch talibanu pojawił się w Afganistanie w latach 90 tych.
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

O matko !
Ale gafę palnąłem :P
Tak to jest jak się przeziębionym posty pisze :D
Obrazek
adi2
Adjudant-Major
Posty: 337
Rejestracja: piątek, 5 lipca 2013, 21:10

Re: Combat Mission

Post autor: adi2 »

Combat Mission bardzo mi sie podoba chociaz chyba nie jest latwo byc mistrzem w tej grze :) Gralem glownie multiplayer. W sumie zaczynalem i porzucilem gre na rzecz Europy Universalis 2. Teraz chyba znowu odgrzeje ją i zaczne grac moze w te najnowsze wersje. Pamietam jak sie przyczailem z dzialem na Tygrysa. Kumpel kolo gorki ciagle jezdzil a ja staralem sie go zwabic w pole ostrzalu. Moje T-34 bohatersko robily co sie da az wreszcie kumpel wjechal na gorke i dostal ladnie w glowe :D
Chętnie zagram online (Vassal itp.). Moje filmiki z gier PC kampanii mp(Europa Universalis 2):

http://youtu.be/mkga5VM5aY0
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”