Planar Conquest

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
Awatar użytkownika
Philip79
Sous-lieutenant
Posty: 448
Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Lokalizacja: Radom
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Planar Conquest

Post autor: Philip79 »

Obrazek

Gra ukazała się nie tak dawno bo w maju 2016r i zalicza się do strategi 4X w świecie fantasy, czyli całej serii strategii typu: Worlds of Magic, seria Fallen Enchantress, czy seria Eador. Wszystkie gry moim zdanie pobiły na głowę legendarnego Heroes of M&M, który zdaniem wielu graczy już od III części znajduje się na równi pochyłej, szukając ratunku w grafice, oraz wzmocnionych elementach RPG i questach. Ale to moje prywatne zdania i zdaje sobie sprawę że Heroes of M&M ma nadal sporą rzeszę graczy, więc nie będę więcej "psioczył" na tą grę :D .

Planar Conquest, na pierwszy rzut oka przypomina wymienione wyżej gry, jednak postanowiłem napisać o niej ponieważ, wyróżnia się kilkoma elementami i to na tyle ciekawymi, że z pewnością mogło by uratować 4 litery nawet Heroesom :D

Ale o tym za chwilę. Pierwsze co rzuca się w oczy to na prawdę ładnie zrobiona grafika w stylizowana nieco komiksowo, jednak zrobiona jak najbardziej profesjonalnie z dbałością o najmniejsze szczegóły i to przy zachowaniu dobrej optymalizacji.

Obrazek

kwestia bitew jest nie mniej atrakcyjna, wszystko prezentuje się bardzo ładnie, mamy także całe mnóstwo postaci, dokładnie opisanych i posiadających indywidualne cechy. Zarówno te zrzeszone w królestwach jak i te żyjące swobodnie.
Mamy także możliwość udziału w walkach najętych bohaterów.

Obrazek

Interfejs ładnie i intuicyjnie rozmieszczony, pomimo stosunkowo dużej liczby opcji, należało by dodać, że mamy spolszczone napisy. Standardowo mamy kwestię rozwoju, nauki, dyplomacji i czarów, na rozwój których został położony szczególny nacisk.
Wygląda to tak, że mamy do dystrybucji MOC, która, następnie jest dystrybuowana na trzy elementy:
1. Nauka - opracowywanie nowych czarów
2. Dochód many
3. Spelcraft - czyli umiejętność czarowania i wykorzystania ilości many w jednej bitwie, oraz rozwój na kolejne poziomy czarowania

Obrazek

Jak widać, mamy to przedstawione za pomocą suwaków i od nas zależy dystrybucja pozyskiwanej mocy.
Tak to z grubsza wygląda w kwestii magii.
Dochodzi także kwesta alchemii gdzie mamy możliwość zamiany złota w manę i odwrotnie.

Kolejną kwestią wartą poruszenia jest, zakup, lub produkcja broni, pancerzy i innych przedmiotów, a także nadawanie im właściwości magicznych
Obrazek


Wszystkie te kwestie które opisałem, są nieco bardziej złożone (niektórych, nie rozumiem jeszcze do tej pory), właśnie ta złożoność, w prawie każdej kwestii wyróżnia tą grę. i gdybym miał je opisać szczegółowy zajęło by mi to ładnych kilka godzi, a zapewne nikt by tego nie przeczytał, usypiając w połowie... :D

W każdym bądź razie jeśli ktoś lubi gry które wymieniłem na początku, to Planar Conquest, powinien się podobać wnosząc trochę świeżej krwi, tak jak to zrobiło swojego czasu Endless Legends, o którym zamierzam napisać jeśli jeszcze go nie ma na forum.


A poniżej przedstawię parę innych screenów z gry.

Obrazek
zarządzanie ludnością w miastach

Obrazek
Nawet księga zaklęć jest złożona

Obrazek
Zarządzanie miastem (budowa)

Obrazek
Rodzaje map wybieranych na początku gry

Obrazek
Frakcje

Obrazek
Rekrutacja (rekrutowane jednostki, mają dokładne opisy, także zdobywają własne doświadczenie i umiejętności)

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”