Planar Conquest
- Philip79
- Sous-lieutenant
- Posty: 448
- Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
- Lokalizacja: Radom
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Planar Conquest
Gra ukazała się nie tak dawno bo w maju 2016r i zalicza się do strategi 4X w świecie fantasy, czyli całej serii strategii typu: Worlds of Magic, seria Fallen Enchantress, czy seria Eador. Wszystkie gry moim zdanie pobiły na głowę legendarnego Heroes of M&M, który zdaniem wielu graczy już od III części znajduje się na równi pochyłej, szukając ratunku w grafice, oraz wzmocnionych elementach RPG i questach. Ale to moje prywatne zdania i zdaje sobie sprawę że Heroes of M&M ma nadal sporą rzeszę graczy, więc nie będę więcej "psioczył" na tą grę .
Planar Conquest, na pierwszy rzut oka przypomina wymienione wyżej gry, jednak postanowiłem napisać o niej ponieważ, wyróżnia się kilkoma elementami i to na tyle ciekawymi, że z pewnością mogło by uratować 4 litery nawet Heroesom
Ale o tym za chwilę. Pierwsze co rzuca się w oczy to na prawdę ładnie zrobiona grafika w stylizowana nieco komiksowo, jednak zrobiona jak najbardziej profesjonalnie z dbałością o najmniejsze szczegóły i to przy zachowaniu dobrej optymalizacji.
kwestia bitew jest nie mniej atrakcyjna, wszystko prezentuje się bardzo ładnie, mamy także całe mnóstwo postaci, dokładnie opisanych i posiadających indywidualne cechy. Zarówno te zrzeszone w królestwach jak i te żyjące swobodnie.
Mamy także możliwość udziału w walkach najętych bohaterów.
Interfejs ładnie i intuicyjnie rozmieszczony, pomimo stosunkowo dużej liczby opcji, należało by dodać, że mamy spolszczone napisy. Standardowo mamy kwestię rozwoju, nauki, dyplomacji i czarów, na rozwój których został położony szczególny nacisk.
Wygląda to tak, że mamy do dystrybucji MOC, która, następnie jest dystrybuowana na trzy elementy:
1. Nauka - opracowywanie nowych czarów
2. Dochód many
3. Spelcraft - czyli umiejętność czarowania i wykorzystania ilości many w jednej bitwie, oraz rozwój na kolejne poziomy czarowania
Jak widać, mamy to przedstawione za pomocą suwaków i od nas zależy dystrybucja pozyskiwanej mocy.
Tak to z grubsza wygląda w kwestii magii.
Dochodzi także kwesta alchemii gdzie mamy możliwość zamiany złota w manę i odwrotnie.
Kolejną kwestią wartą poruszenia jest, zakup, lub produkcja broni, pancerzy i innych przedmiotów, a także nadawanie im właściwości magicznych
Wszystkie te kwestie które opisałem, są nieco bardziej złożone (niektórych, nie rozumiem jeszcze do tej pory), właśnie ta złożoność, w prawie każdej kwestii wyróżnia tą grę. i gdybym miał je opisać szczegółowy zajęło by mi to ładnych kilka godzi, a zapewne nikt by tego nie przeczytał, usypiając w połowie...
W każdym bądź razie jeśli ktoś lubi gry które wymieniłem na początku, to Planar Conquest, powinien się podobać wnosząc trochę świeżej krwi, tak jak to zrobiło swojego czasu Endless Legends, o którym zamierzam napisać jeśli jeszcze go nie ma na forum.
A poniżej przedstawię parę innych screenów z gry.
zarządzanie ludnością w miastach
Nawet księga zaklęć jest złożona
Zarządzanie miastem (budowa)
Rodzaje map wybieranych na początku gry
Frakcje
Rekrutacja (rekrutowane jednostki, mają dokładne opisy, także zdobywają własne doświadczenie i umiejętności)
"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"
Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:
https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal