Command: Modern Air Naval Operations

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
Awatar użytkownika
urlich
Sergent
Posty: 141
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2015, 22:25

Command: Modern Air Naval Operations

Post autor: urlich »

Czy ktoś coś wie o tej grze? Grał może w nią?
http://www.matrixgames.com/products/483 ... ar.Edition
Interesują mnie zwłaszcza dodatki, oraz to czy można grac jednostkami lądowymi?
runnersan
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 998
Rejestracja: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Command: Modern Air Naval Operations

Post autor: runnersan »

Ta gra jest zrobiona na wzór klasycznego Harpoona. Realistycznie oddane masz lotnictwo i marynarkę. Siły lądowe są "abstrakcyjne".
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/
Awatar użytkownika
urlich
Sergent
Posty: 141
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2015, 22:25

Re: Command: Modern Air Naval Operations

Post autor: urlich »

Jeśli mógłbyś coś powiedzieć coś jeszcze o jednostkach lądowych byłbym wdzięczny :)
runnersan
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 998
Rejestracja: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Command: Modern Air Naval Operations

Post autor: runnersan »

Spojrzałem na scenariusze dostraczone przez autorów, spojrzałem na scenariusze społecznościowe. Głowy nie dam, ale moim zdaniem jeśli już są pokazane siły lądowe to jako statystyczne obiekty, baterie plot itp, częściej występują lądowe bazy lotnicze, radary, wyrzutnie rakiet, ale takich dywizji pancernych itp nie ma. Tak jak mówiłem, widziałem kiedyś scenariusz, gdzie siły lądowe były umowne i reagowały w miarę jak wykonywałeś cele siłami morskimi/powietrznymi, ale działało to jak triggery ustawione wcześniej przez autorów gry.

Gra jak już pisałem to taki Harpoon w 2017 roku, więc głównie radochę będą mieli fani całego sprzętu latającego i pływającego. O tyle fajnie zrobionego, że w edytorze masz niemal dla wszystkich krajów świata pełną bazę lotnictwa i okrętów od lat 60-ych do współczesności . Scenariusze też rozgrywają się niemal w całym XX i XXI wieku.
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/
czarek0402
Sous-lieutenant
Posty: 487
Rejestracja: poniedziałek, 7 sierpnia 2006, 17:38
Lokalizacja: Dolnośląskie
Has thanked: 148 times
Been thanked: 20 times

Re: Command: Modern Air Naval Operations

Post autor: czarek0402 »

Witam,

dokładnie Harpoon, ale w 100%, nawet 1000% realistyczniejszy. ;) Np. samolot/śmigłowiec/sekcję lotniczą możesz zaprogramować z jaką prędkością, na jakiej wysokości ma się znaleźć w danym miejscu kursu. Aby odpalić z niego dane środki napadu powietrznego też musisz być na danej wysokości, prędkości i odległości do celu. Masz podane ilość paliwa całościowo, na ile nm czy km wystarczy, oczywiście przy danej prędkości i wysokości, zużycie paliwa w jednostce czasu, środki rozpoznania aktywnego i pasywnego, walki radioelektronicznej, łączności radiowej, rakiety mają silniki marszowe i bojowe, załoga w zależności od doświadczenia ma tyle sekund na reakcję, identyfikację, łączność z dowództwem. Można ustalić stopień reakcji na nadchodzące kontakty, czy wykryty kontakt jest neutralny, przyjacielski, wrogi, nieznany, czy radary i dane urządzenia w samolocie mają być pasywne, aktywne. Jednostki lądowe to nie tylko bateria SAM czy stanowisko radarowe, ale również schron samolotowy, pluton czołgów czy żuraw w porcie. Piszę z pamięci. Trzeba się wgłębić w to. ;)

Da rady grać w PBEM/online z innym graczem? :)
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 62 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: Command: Modern Air Naval Operations

Post autor: brathac »

Ja właśnie sie ucze grać w CMANO :)

Na screenie syryjskie MiGi-23 które zaraz spotkaja sie z izraelskimi Sparrowami. :twisted:

Obrazek
Awatar użytkownika
Antioch Seleucyda
Sous-lieutenant
Posty: 357
Rejestracja: wtorek, 12 marca 2013, 17:09
Been thanked: 1 time

Re: Command: Modern Air Naval Operations

Post autor: Antioch Seleucyda »

Gra jest świetna, bardzo skomplikowana i wymagająca nauki ale warta tego wysiłku.
https://monitor-historyczny.pl/ - blog o książkach historycznych, historycznych grach wojennych i innych około historycznych sprawach.
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 62 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: Command: Modern Air Naval Operations

Post autor: brathac »

Antioch Seleucyda pisze: piątek, 2 kwietnia 2021, 08:15 Gra jest świetna, bardzo skomplikowana i wymagająca nauki ale warta tego wysiłku.
W rzeczy samej. Na razie ucze sie bombić. :)
Awatar użytkownika
Antioch Seleucyda
Sous-lieutenant
Posty: 357
Rejestracja: wtorek, 12 marca 2013, 17:09
Been thanked: 1 time

Re: Command: Modern Air Naval Operations

Post autor: Antioch Seleucyda »

Z granych przez mnie scenariuszy mogę polecić, Canary's cage (canary cage). Założeniem scenariusza są takie Hiszpańskie falklandy. Do dyspozycji gracza są spore siły, ale nie za duże. Jest co niszczyć, gdyż wrogiem jest hipotetyczna północnoafrykańska liga islamska, wróg ma też fajne zabawki. Zabawa przednia.
https://monitor-historyczny.pl/ - blog o książkach historycznych, historycznych grach wojennych i innych około historycznych sprawach.
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 62 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: Command: Modern Air Naval Operations

Post autor: brathac »

Jak sie już naucze to zrobie Danie '86 :D
Czart
Enfant de troupe
Posty: 1
Rejestracja: poniedziałek, 10 lipca 2023, 11:59

Re: Command: Modern Air Naval Operations

Post autor: Czart »

Gra jest świetna.
Dosyć duży próg grywalności.
Przebrnięcie przez samouczki rozjaśnia, ale trzeba mieć dużo samozaparcia żeby biegle dowodzić większymi jednostkami.
Harpoon był zdecydowanie mniej skomplikowany.
Awatar użytkownika
ManganMan
Tambour
Posty: 8
Rejestracja: piątek, 21 czerwca 2019, 18:32
Lokalizacja: Pomorskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Command: Modern Air Naval Operations

Post autor: ManganMan »

No i to jest właśnie Symulator. Nie dla idiotów ;)

Aczkolwiek, widzę że już ten tytuł został zastąpiony przez CMO (Command: Modern Operations):

https://command.matrixgames.com/
https://store.steampowered.com/app/1076 ... perations/

No i raczej praktycznie niemożliwe będzie dorwanie CMANO na legalu...
Wówczas decyzja wydawała się właściwa, ale głowę miałem strasznie zmęczoną. I można było mój ówczesny sąd określić jako sąd wyczerpania. Nie czułem zmęczenia, ale znajdując się pod wielkim napięciem i będąc bez snu przez trzy dni i noce, byłem wyczerpany, zarówno fizycznie jak i duchowo.
M. Ito & R. Pinneau, The end of the Imperial Japanese Navy
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”