Escape from Tarkov

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
Awatar użytkownika
Miras
Sergent
Posty: 133
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2014, 16:00
Been thanked: 1 time

Escape from Tarkov

Post autor: Miras »

Czołem,

W strategiach trochę posucha to póki co proponuję obejrzeć nową rosyjską produkcję nawiązującą do DayZ i Stalkera. Komentarze, lajki i subskrybcja mile widziane ;)

https://youtu.be/RT8FUcITqUM
Awatar użytkownika
Miras
Sergent
Posty: 133
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2014, 16:00
Been thanked: 1 time

Re: Escape from Tarkov

Post autor: Miras »

Wspólny wypad z kolegą Raiderem

https://youtu.be/gYkgnx8vX6w
Awatar użytkownika
Miras
Sergent
Posty: 133
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2014, 16:00
Been thanked: 1 time

Re: Escape from Tarkov

Post autor: Miras »

Wczorajszy rajd do Tarkova

https://youtu.be/1dNhNVpLlbQ
Awatar użytkownika
Philip79
Sous-lieutenant
Posty: 448
Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Lokalizacja: Radom
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Escape from Tarkov

Post autor: Philip79 »

Twórcy klimatem, jakby chcieli pociągnąć połączenie Stalkera z DayZ. Jeśli czegoś nie spieprzą, gra może być całkiem ciekawym produktem, tym bardziej, że Stalker w wersji MMO zawiódł, robiąc miejsce na półce tego gatunku.
Moim zdaniem tego typu gry w wersji MMO (a zakładam że cos takiego powstaje) sie nie sprawdzają. Maja szansę jedynie w trybie single, ewentualnie ograniczonego multi. Mam tu na myśli fakt, iż MMO psuje rzecz kluczową w tego typu grach, czyli klimat.

Jednak ja już na starcie się zawiodłem, gdyż autorzy zapewne nieźle się narobili, a ludzie odpowiedzialni za marketing dzielą skórę na niedźwiedziu, chcąc zarabiać już na alfie, nie wspominając o zamkniętej becie.
Oczywiście, obecnie taka praktyka nie zaskakuje chyba już nikogo, jednak ja nie jestem w stanie tego zaakceptować, gdyż wymaganie zapłaty za produkt niepełnowartościowy (z błędami) jest po prostu da mnie nie fair.
Natomiast pomijając zwykłą pazerność, to od strony praktycznej jest zwykłą głupotą, gdyż chcąc zrobić dobry produkt, to właśnie w tej fazie powinni udostępnić grę możliwie jak największej ilości graczy, aby jak najszybciej i najskuteczniej eliminować potencjalne błędy i zbierać obiektywne opinie.
Dodatkowo, moim zdaniem żądanie opłaty za testy miało by jeszcze jakiś sens gdyby nie fakt, że gracze maja obecnie porządne alternatywy i to za darmo, poczynając od samego DayZ, poprzez genialnie zrobioną modyfikację Stalkera pt "Lost Alpha", która można sobie pobrać z polskiej strony fanowskiej stalkera, lub chociażby gry typu "The Forest".

Tak więc wybór jest niemały, a tutaj devsi podnieśli sobie poprzeczkę, jak gdyby już na starcie zakładali, że ich produkt jest czymś wyjątkowym. No coż, to tez jest sprytny chwyt marketingowy, ale chyba nie wzięli pod uwagę faktu, jak wiele na prawdę ambitnych projektów poszło w diabły już na starcie z powodu pazernej polityki developerów, przy rozpaczy twórców, którzy często wkładają w swoje produkty cały wysiłek.

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
Awatar użytkownika
Miras
Sergent
Posty: 133
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2014, 16:00
Been thanked: 1 time

Re: Escape from Tarkov

Post autor: Miras »

Też uważam, że taki model biznesowy w sumie przynosi więcej szkody niż pożytku bo twórcy mając stały dopływ gotówki nie mają ochoty ani motywacji aby ukończyć produkt. No bo w sumie po co skoro kasa płynie szerokim strumieniem. Z drugiej strony gracze nie mogąc się doczekać, płacą by już zagrać i koło się zamyka. Z wszystkich gier typu DayZ, PUBG, Infestation: Survivor Stories, H1Z1, najbardziej podchodzi mi właśnie Tarkov. Dlaczego ? Raz że klimat jest bardzo swojski bo Europa środkowo-wschodnia, bardzo dobrze oddana walka bronią palną, oraz to co dla mnie najważniejsze każda wyprawa ma jakiś cel. Wykonujemy zlecenia które dają nam sprzedawcy, mamy określony czas na wykonanie rajdu oraz wyjście do którego musimy się udać. Po drodze lootujemy co się uda i walczymy jeśli ktoś stwierdzi że chciałby stać się właścicielem naszego plecaka. Są też różnego rodzaju skille które trenujemy w czasie rajdów. Ten element jeszcze nie jest do końca skończony ale widać że działa a pomysł jest ciekawy( np Używam zawsze jednej i tej samej broni to z biegiem godzin będę przeładowywał ją szybciej niż inne).
Awatar użytkownika
Philip79
Sous-lieutenant
Posty: 448
Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Lokalizacja: Radom
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Escape from Tarkov

Post autor: Philip79 »

Tak racja, koło się zamyka. Ale na ile... rok, dwa? i po temacie, gra sie nie utrzyma.
Tutaj słusznie też napisałeś o klimacie. Tylko pytanie brzmi... czy w ogóle jest możliwość stworzenia gry MMO która mogła by funkcjonować? Moim zdaniem nie, a przynajmniej nie jestem sobie na tą chwile w stanie wyobrazić, gdyż sam motyw MMO z automatu powoduje zalanie tysiącami graczy, których celem jest jedynie rywalizacja, robiąc z gry po prostu jeden wielki syf, bieganinę i strzelaninę, a to od razu psuje nam cały gameplay gdzie gracz nie bedzie miał nawet możliwości "poczucia/pooddychania tym klimatem" i umożliwiło by takie doznania z gry jak opisałeś.

Ja osobiście widzę jeden ratunek aby taką grę stworzyć w ten sposób aby gracze z góry podporządkowani byli pod konkretnie określone ściśle cele/role, ale też nie dam sobie uciąć ręki że to zadziała i jakoś poukłada wydarzenia i fabułę w grze.
Wtedy nawet zrobienie w ten sposób takiej gry jak słynne METRO może miało by sens.

Ale samo założenie MMO, chyba po prostu jakoś nie sprawdza się w tych grach gdzie przyjemność czerpie sie głównie z fabuły, klimatu, czy pięknie zrobionego otoczenia.
MMO to z założenia już jedna wielka rywalizacja i szukanie dziur w systemie aby znaleźć przewagę nad przeciwnikami.
Jak na razie jedyną grą chyba jest DAYZ, gdzie to wszystko jeszcze jako tako jest poukładane.

Być może jeszcze rozwiązaniem aby mogło funkcjonować MMO było by wprowadzenie systemów kooperacyjnych a nie deathmatchowych.

No ale nie będę tu prorokował, jedno jest pewne, jakoś nie wychodzi ta koncepcja w systemie MMO, gdzie sztandarowym przykładem jest porażka STALKERA.

Kolejnym problemem jest odwieczny konflikt pomiędzy autorami gry a ludźmi którzy patrzą przez pryzmat czysto marketingowy, stawiając warunki i wymuszając często zmiane najlepszych cech gry. Do tego jeszcze wymuszanie patologicznego systemu "pay to win" który musi byc wprowadzony w takim czy innym wydaniu w kazdym MMO.

No ale bądźmy nadal przy nadziei.

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”