Sudden Strike 4
: wtorek, 23 maja 2017, 13:09
Dostępna jest juz beta najnowszej części Sudden strike. Swojego czasu miałem fioła na punkcie tej gry i przy dwóch pierwszych częściach przesiedziałem, jak maniak dłuuugie godziny. Co prawda 3 część okazała się w pewnym sensie porażką i nie odniosła już takiego sukcesu jak poprzedniczki, mimo dużych ambicji, stworzenia taktycznych bitew i zwiększenia realizmu,
po części dlatego, że pokazały się silne konkurencje, jak chociażby Wargame, czy druga część Company of Heroes i zmieniły się nieco gusta rynku, gracze chcą więcej wodotrysku niz realizmu, szybszej akcji itd,
natomiast Sudden strike 3 był dość powolną i całkiem ciężką grą taktyczną z dużą ilością sprzętu i wysokim poziomem trudności. Mnie się podobał, jednak spieprzyli do bólu system zachowania się jednostek, które potrafiły objechać pół mapy by dojechać do celu w momencie gdy na ich drodze kot narobił kupę i chociażby już ten głupi aspekt był niewybaczalnym błędem.
Wracając do 4 części, to pierwsze wrażenia powinny być pozytywne, bo oprawa wizualna jest atrakcyjna, oczywiście dodano masę wodotrysków, jednak już na starcie widać, że gra bardziej przypomina znany Blitzkrieg, czy Company of Heroes 2, niż poprzednie części Suddenstrike.
Poszedł w cholerę cały realizm, budowany w 3ej części i postawiono raczej na akcje i widowiskowość.
Skrócony został np realistyczny zasięg broni oraz jej celność, a jednostki poruszają się bardziej dynamicznie kosztem mniejszego realizmu.
Dodano nieco elementów, tak jak ukrycie jednostek w terenie, dodanie znaczników słyszalności nadciągajacych jednostek wroga i kilka innych mniej znaczących.
Na razie nie ma co się rozpisywać na temat bety, bo jest szansa na to, że jeszcze mogą zmienić trochę rzeczy, jednak raczej pewne jest to, że gra jest skierowana do graczy preferujących bardziej gry akcji, niż taktyczne gry.
Tak jak napisałem wyżej, gra bardziej przypomina mi Blitzkrieg lub CoH 2, (który co prawda nie są złymi grami) ale nie jest to Sudden strike (a na pewno nie III część) i raczej powie to każdy, kto zagrywał się poprzednimi częściami i czuł ten klimat.
Premiera planowana jest na drugą połowie sierpnia, będzie zawierać 3 europejskie kampanie (Rzesza, ZSRR i zach. Alianci), które składają się po kilka misji. Dodane zostały opcje dowódców z drzewkami rozwoju, oczywiście standardowo mamy też skirmish i opcję multi.
Ja osobiście nieco się zawiodłem, bo liczyłem, że twórcy pójdą bardziej w realizm taktycznego pola walki, tak jak juz to zaczęli robić w "trójce" i poprawią jedynie błędy poprzednika, jednocześnie rozwijając jego koncepcje.
Niestety poszli bardziej w wodotryski i akcję.
Oczywiście nie oznacza to, że Sudden strike 4 będzie złą grą, bo wizualnie prezentuje się bardzo ładnie, modele są zrobione bardzo atrakcyjnie, podobnie wybuchy, czy ostrzał z pociskami smugowymi dodający widowiskowości. Mapy także zrobione szczegółowo, animacje pracy nadwozia, efekty pogodowe (odbijające się światła maszyn w kałużach), drzewa reagujące na zmiany pogodowe i wiatr, to wszystko prezentuje sie na 5, a jeśli chodzi o optymalizację, to jest nieco lepiej niż w przypadku wargame, a szczególnie steel dyvision, który pod tym względem jest porażką.
W Sudden strike 4, po prostu będzie się bawić nieco inna grupa odbiorców, bo pod względem realizmu i taktyki to gra leży niżej niż wargame czy najnowszy Steel Division. Ale to tylko moje pierwsze wrażenia z gry, na którą przyznam, że czekałem i nieco się zawiodłem.
po części dlatego, że pokazały się silne konkurencje, jak chociażby Wargame, czy druga część Company of Heroes i zmieniły się nieco gusta rynku, gracze chcą więcej wodotrysku niz realizmu, szybszej akcji itd,
natomiast Sudden strike 3 był dość powolną i całkiem ciężką grą taktyczną z dużą ilością sprzętu i wysokim poziomem trudności. Mnie się podobał, jednak spieprzyli do bólu system zachowania się jednostek, które potrafiły objechać pół mapy by dojechać do celu w momencie gdy na ich drodze kot narobił kupę i chociażby już ten głupi aspekt był niewybaczalnym błędem.
Wracając do 4 części, to pierwsze wrażenia powinny być pozytywne, bo oprawa wizualna jest atrakcyjna, oczywiście dodano masę wodotrysków, jednak już na starcie widać, że gra bardziej przypomina znany Blitzkrieg, czy Company of Heroes 2, niż poprzednie części Suddenstrike.
Poszedł w cholerę cały realizm, budowany w 3ej części i postawiono raczej na akcje i widowiskowość.
Skrócony został np realistyczny zasięg broni oraz jej celność, a jednostki poruszają się bardziej dynamicznie kosztem mniejszego realizmu.
Dodano nieco elementów, tak jak ukrycie jednostek w terenie, dodanie znaczników słyszalności nadciągajacych jednostek wroga i kilka innych mniej znaczących.
Na razie nie ma co się rozpisywać na temat bety, bo jest szansa na to, że jeszcze mogą zmienić trochę rzeczy, jednak raczej pewne jest to, że gra jest skierowana do graczy preferujących bardziej gry akcji, niż taktyczne gry.
Tak jak napisałem wyżej, gra bardziej przypomina mi Blitzkrieg lub CoH 2, (który co prawda nie są złymi grami) ale nie jest to Sudden strike (a na pewno nie III część) i raczej powie to każdy, kto zagrywał się poprzednimi częściami i czuł ten klimat.
Premiera planowana jest na drugą połowie sierpnia, będzie zawierać 3 europejskie kampanie (Rzesza, ZSRR i zach. Alianci), które składają się po kilka misji. Dodane zostały opcje dowódców z drzewkami rozwoju, oczywiście standardowo mamy też skirmish i opcję multi.
Ja osobiście nieco się zawiodłem, bo liczyłem, że twórcy pójdą bardziej w realizm taktycznego pola walki, tak jak juz to zaczęli robić w "trójce" i poprawią jedynie błędy poprzednika, jednocześnie rozwijając jego koncepcje.
Niestety poszli bardziej w wodotryski i akcję.
Oczywiście nie oznacza to, że Sudden strike 4 będzie złą grą, bo wizualnie prezentuje się bardzo ładnie, modele są zrobione bardzo atrakcyjnie, podobnie wybuchy, czy ostrzał z pociskami smugowymi dodający widowiskowości. Mapy także zrobione szczegółowo, animacje pracy nadwozia, efekty pogodowe (odbijające się światła maszyn w kałużach), drzewa reagujące na zmiany pogodowe i wiatr, to wszystko prezentuje sie na 5, a jeśli chodzi o optymalizację, to jest nieco lepiej niż w przypadku wargame, a szczególnie steel dyvision, który pod tym względem jest porażką.
W Sudden strike 4, po prostu będzie się bawić nieco inna grupa odbiorców, bo pod względem realizmu i taktyki to gra leży niżej niż wargame czy najnowszy Steel Division. Ale to tylko moje pierwsze wrażenia z gry, na którą przyznam, że czekałem i nieco się zawiodłem.