Flashpoint Campaigns: Red Storm

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
Awatar użytkownika
Philip79
Sous-lieutenant
Posty: 448
Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Lokalizacja: Radom
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Flashpoint Campaigns: Red Storm

Post autor: Philip79 »

Obrazek

Gra nie posiadała, żadnej szeroko zakrojonej kampanii marketingowej i zapewne wielu z was nawet o niej nie słyszała, a znalazłem ją sobie, przeglądając moją ulubioną stronę Slitherine. po zagraniu w demko i obejrzeniu kilku gameplayów na "jutjube", zdecydowałem się na ten produkt, głównie ze względu na oryginalność rozgrywki, o która teraz trudno, a jest to dla mnie sprawa kluczowa (i chyba wszystkich strategów), w czasach kiedy plagiat goni plagiat, jednocześnie, śmierdząc bublem jak z "jaskini Łokietka".
Gra ma wiele zalet, szczególnie dla tych "psychopatów strategicznych", którzy potrafią godzinami siedzieć i chociażby przeglądając encyklopedię gry, czyli wszelakie info, opisujące jednostki, broń, struktury, statystyki i wszystko to co nudzi przeciętnego gracza, zaliczającego się do tych, którzy odpalając po raz pierwszy grę tłuką jak "niemiecki gimbus z ADHD" w klawiaturę aby jak najszybciej dojść do ekranu z napisem "new game".

Obrazek

Flashpoint Campaigns: Red Storm, jest to strategia turowa z gatunku gier planszowych na heksagonalnym polu walki (dlatego postanowiłem tekst wrzucić wam tutaj na forum :) )
Osadzenie na klasycznej heksagonalnej siatce, pokrywa się w pełni z 100% odzwierciedleniem terenu.
Rozgrywkę osadzono w realiach zimnej wojny, ale chyba już po Breżniewie, akcja natomiast, głównie na terenach centralnej Europy (czyli głównych kierunkach natarcia planowanych przez "stawkę" w okresie kiedy jeszcze nikt nie słyszał o Kuklińskim. Tak więc mamy dwie strony konfliktu: NATO, oraz siły Paktu Warszawskiego.

Obrazek

Pierwszymi elementami rzucającymi się w oko (lub lepiej obydwa oczy), to szczegółowy, profesjonalnie przedstawiony system informacji, zarówno jednostek, jak i pola bitwy, tego co się na nim dzieje, łącznie ze szczegółowym uwzględnieniem warunków atmosferycznych, oraz innych elementów mających bezpośredni wpływ na teatr działań.
Wszystko przedstawiono w profesjonalny jednocześnie dość przejrzyście, jak na tego typu gry.
Mamy do dyspozycji dziesiątki (jak nie setki) autentycznych jednostek, każdego rodzaju sił, przedstawione i opisane bardzo szczegółowo, zgodnie z realiami. Od jednostek piechoty wszystkich rodzajów, poprzez wojska zmechanizowane, pancerne, aż do wszystkich rodzajów artylerii, oraz lotnictwa, łącznie z jednostkami łączności i dowodzenia.

Obrazek

Pisząc, że rozgrywka odbywa się w systemie turowym, było by nie do końca precyzyjnym określeniem, bo zrobione jest to w dość oryginalny i złożony sposób, którego ja do tej pory chyba jeszcze nie spotkałem.
Rozgrywka w turach jest osadzona na specyficznie zrobionej linii czasu.

Gdyby ktoś bardziej się zainteresował i chciałby poczytać nieco więcej, to dokładniej grę opisałem u siebie na FB, gdzie opisuje ciekawsze gry, a także swoim blogu także dotyczącym gier (link pod spodem i w opisie)


Pozdrawiam
Filip

https://www.facebook.com/notes/gry-pole ... 376496066/

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”