Steel Panthers

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Re: Steel Panthers

Post autor: Silver »

No to może być turowo na luzie PBEM.
Jak jesteś zainteresowany to możemy przeżyć wiele generowanych bitew, ale to już umawianie na priva.
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Re: Steel Panthers

Post autor: Silver »

Kto chętny na rozgrywki PBEM lub on-line w tą emocjonującą grę?
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: Steel Panthers

Post autor: xardas12r »

Ktoś chętny na rozgrywki PBEM w SPMBT?
Obrazek
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Re: Steel Panthers

Post autor: Silver »

Ja bardziej jednak w ten system o 2 wojnie światowej a szczególnie 1939 rok.
Radosław Kotowski
Chui
Posty: 747
Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 214 times
Been thanked: 22 times

Re: Steel Panthers

Post autor: Radosław Kotowski »

xardas12r pisze:Ktoś chętny na rozgrywki PBEM w SPMBT?
Mój przyjacielu ! :D
Jak my tu przetrwaliśmy?
Awatar użytkownika
Philip79
Sous-lieutenant
Posty: 448
Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Lokalizacja: Radom
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Steel Panthers

Post autor: Philip79 »

Steel Panthers WaW mogę ze spokojnym sumieniem nazwać najlepszą grą taktyczną w historii.

Wyszła gra "Battle Academy I i II, która wiele wzięła z koncepcji Steel Panthers i twórcy z pewnością wzorowali się na tym klasyku. Jednak pod względem złożoności jest stworzona dla graczy (jakby tu ich nazwać...) prostszych. :D

Z resztą problem upraszczania gier strategicznych obserwujemy od ładnych kilku lat. Graczom nie chce się myśleć, planować, wolą oglądać grafikę i fajne wybuchy. Z resztą z symulacjami stało się to samo już dużo wcześniej, chociaz gry symulacyjne pod multi, jak IŁ Sturmovik, czy WarThunder dają sobie nieźle radę.

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
Awatar użytkownika
LoneWolfPL
Enfant de troupe
Posty: 4
Rejestracja: wtorek, 21 lutego 2017, 20:49
Lokalizacja: Grójec

Re: Steel Panthers

Post autor: LoneWolfPL »

Wszystkim cześć i czołem!!!

Kumpel drze ze mnie łacha ze na pulpicie skróty do Wiedzminów, Skyrimów, i mnóstwa innych inów, a ja wciąż pogrywam w każdą odmianę Steel Panthers (jakieś 20 lat ...na oko). A ja będę dozgonnie wdzięczny innemu koledze z ławki, który mnie tą miłością zaraził:) Omal żem nie dostał tak zwanego, no khm khm.... kiedy przez przypadek ponownie wpadłem na SPMBT, SPWW2, SPWaW... Teraz kombinuję trochę z tworzeniem scenariuszy i kampanii, ale jest kilka rzeczy, których nie mogę rozgryźć. A pomysłów nie brakuje :P Jeżeli ktoś z Was coś, ewentualnie może pomóc lub podpowiedzieć, chętnie skorzystam i poproszę :) a potem się podzielę oczywiście...

Jakby co ludziska - walcie na priv.
Nie ukrywam, że bardzo na Was liczę.
MOLON LABE Leonidas, król Sparty, Termopile 480 r.p.n.e.
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Re: Steel Panthers

Post autor: Silver »

Jakbyś tak zrobił w SPWW2 jakąś operację powietrznodesantową z sowieckimi spadochroniarzami, np. coś z tych historycznych z 1943r (Bukrin).
A najlepiej mini-kampanię.
Tego próżno gdzieś szukać.
Awatar użytkownika
Philip79
Sous-lieutenant
Posty: 448
Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Lokalizacja: Radom
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Steel Panthers

Post autor: Philip79 »

LoneWolfPL pisze:Wszystkim cześć i czołem!!!

Kumpel drze ze mnie łacha ze na pulpicie skróty do Wiedzminów, Skyrimów, i mnóstwa innych inów, a ja wciąż pogrywam w każdą odmianę Steel Panthers (jakieś 20 lat ...na oko). A ja będę dozgonnie wdzięczny innemu koledze z ławki, który mnie tą miłością zaraził:) Omal żem nie dostał tak zwanego, no khm khm.... kiedy przez przypadek ponownie wpadłem na SPMBT, SPWW2, SPWaW... Teraz kombinuję trochę z tworzeniem scenariuszy i kampanii, ale jest kilka rzeczy, których nie mogę rozgryźć. A pomysłów nie brakuje :P Jeżeli ktoś z Was coś, ewentualnie może pomóc lub podpowiedzieć, chętnie skorzystam i poproszę :) a potem się podzielę oczywiście...

Jakby co ludziska - walcie na priv.
Nie ukrywam, że bardzo na Was liczę.
Jasne pytaj, w Steel Panthers grałem przez ładnych kilka lat, z zaciętością maniaka. Wciagneły, mnie głównie aspekty balistyki, bo SP była chyba pierwszą grą gdzie wzięto pod uwagę takie elementy, jak, specyfika róznych rodzajów amunicji, prędkość wylotową pocisków, siłę penetracji, uszkodzenia, awarie, czy wpływ nachylenia pancerza, a nawet są zawarte współczynniki homogenizacji stali z której robiony jest pancerz, (to co obecnie obserwujemy w WOTcie czy WarThunder), Dochodziły do tego warunki atmosferyczne, oczywiście ukształtowanie i rodzaj terenu, i nie jestem pewien czy nawet temp. powietrza. Ale w tamtych czasach było to coś rewolucyjnego.

Ja grę zobaczyłem pierwszy raz w dosyć dziwnych okolicznościach, bo grał sobie w nią koleś pracujący w sklepie, w którym robiłem codziennie zakupy. Zaglądałem, mu przez ramię i gdy tylko zobaczyłem już parę scrennów, od razu pomyślałem, że musi to być coś poważniejszego od Panzer General, który w tamtych czasach królował w dziecinie strategii okresu II wojny św (nie pamiętam czy już weszły pierwsze gry Paradoxu, jak Europa Universalis I).

W każdym bądź razie, znalazłem gdzieś instrukcję w necie zaczęłem ją studiować, a miała chyba ponad 100 stron napisanych takim dość ciężkim językiem. A nie było jeszcze polskich stron dotyczących stalowych panter.

Steel panthers jest o tyle piękna, że z pierwszego rzutu oka jest zwykłą turowką, z dużą ilością ładnie opisanych jednostek. No i zapewnieniami autorów, że gra jest próbą symulacji pola walki na poziomie plutonów, z uwzględnieniem możliwie największej ilości aspektów. Ale gdy sie odkryło, że ta gra jest jeszcze bardziej złożona niż się wydawało, to tak jakby odkryło się ją na nowo. Odległość, parametry dział, pocisków, cały system balistyki i to wszystko, przyznam, że mnie nieco zszokowało, że wreszcie kos zrobił symulator pola bitwy.

Oczywiście byłbym chory, gdybym nie odkrył i nie przestudiował, wszystkich aspektów mechaniki: Jak działa wybuch pocisku, co se dzieje w chwili oddania serii MG-34 do plutoonu ukrytego w krzakach, lub do poruszającej się droga ciężarówki. itd. itd.

Jednak gra nie zdobyła jakiegos wielkiego sukcesu, poza grup wiernych fanów strategii. Nie wiem, moze dlatego, że grafika pola walki nie była zachęcająca, gdyż wszystko było przedstawiane na zasadzie symboliki. DO tej por nikt nie odważył się zrobić remasteru SP WaW (poza skromnymi próbami, w postaci uproszczonego Battle Academy, ale posiadającego system balistyki)

Ja z dopracowanym systemem balistyki spotkałem się chyba dopiero wtedy gdy wyszła beta World of Tanks, oraz symulatory czołgów, jak T-34 vs Tiger, Bałkany w Ogniu, Stell Armor Blaze of War, czy Steel Fury. Nic więc dziwnego, że wszystkie te gry, z WOTEM na końcu wciagneły mnie także. Pamietam, że na poczatkach WOTA zajmowałem sie pisaniem poradników, bo wtedy mało ludzi w ogóle ogarniało podstawy balistyki, chyba, że ktoś grał wczesniej właśnie w SP.

SP doczekało się chyba tylko drugiej części (modern Warfare) z nieco lepsza oprawa graficzną, poza tym nie spotkałem nic podobnego, jednak wciąż mam nadzieje, że ktoś się w końcu zdecyduje i zremasteruję tą grę. Jak na razie, z nowszych gier, można sobie pograć w zrobionym w 3D, Battle Academy, który mogę udostępnić (testowo!) na moim chomiku (pisać PW).

Jeśli masz pytania dotyczące jakichs aspektów gry, to pisz, postaram ci sie pomóc gdybyś czegoś nie rozumiał.

Jakbyś tak zrobił w SPWW2 jakąś operację powietrznodesantową z sowieckimi spadochroniarzami, np. coś z tych historycznych z 1943r (Bukrin).
A najlepiej mini-kampanię.
Tego próżno gdzieś szukać.
Musiał byś wejść sobie na stronę, fanowską, która cały czas żyje bo jakis czas temu zaglądałem.
Na pewno znajdziesz masę kampanii i scenariuszy, oraz trochę modów.
A nie wiem czy ktoś nie zrobił całej kampanii krety, Arnhem, czy takiej największej ruskiej operacji pow. des. (zapomniałem tytułu), albo pojedyńcze scenariusze, jak lądowanie niemieckich falschirmjeager na Eben-Emael. Ale musiał byś się przekopać przez masę scenariuszy i kampanii na tamtejszym forum.


Ps. Przepraszam za ewentualne literówki, bo pisałem ze smartfona.

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Re: Steel Panthers

Post autor: Silver »

Jeśli tak dobrze znasz SP firmy Matrix to czy nie masz wrażenia, że w tej grze ostrzał artyleryjski nie robił "należytego wrażenia" na piechocie; chyba ten efekt jest znacznie lepszy w grze SPWW2 od Shrapnel Games?
Awatar użytkownika
Philip79
Sous-lieutenant
Posty: 448
Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Lokalizacja: Radom
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Steel Panthers

Post autor: Philip79 »

Silver pisze:Jeśli tak dobrze znasz SP firmy Matrix to czy nie masz wrażenia, że w tej grze ostrzał artyleryjski nie robił "należytego wrażenia" na piechocie; chyba ten efekt jest znacznie lepszy w grze SPWW2 od Shrapnel Games?
Tzn. z ostrzałem artylerii jest całkiem złożona sprawa. Pamiętam, że była już dyskusja o tym.
Co masz na myśli należytego znaczenie (tzn. że był mniej czy więcej skuteczny)?

1. Bardzo duże znaczenia ma rodzaj używanej amunicji, a także rodzaj ostrzału (czy moździerzowy, stromotorowy czy artyleryjski płaskotorowy)
Po 1. W grze zrobione jest tak, że artyleria (ale to tez w zależności od kalibru, albo czy jest rakietowy (katiusza, Nebelwelfer), ale z zasady artyleria nie powoduje okopanym jednostkom dużych strat (za to ma ogromny wpływ na gotowość bojową i morale) jesteśmy przyzwyczajenie z gier, że artyleria dziesiątkuje wroga. Tak nie było w realu. Artyleria powodowała dezorganizacje, spadek morale, aż do paniki i ucieczki. Oczywiście jeśli ostrzelamy duże skupisko i to jeszcze nie okopane na otwartym terenie to skończy się to zapewne masakrą.

3. Rodzaj terenu, np ostrzał na pustyni powodował, że był o wiele mniej skuteczny gdyż dużą część wybuchu pochłania piasek, podobnie jest na bagnach i raczej w lesie.

4. Skuteczność, celność o co najważniejsze, czas do obstrzału zależy od tzw fow. observer (obserwatora), to czy posiada radio i oczywiście co widzi.

5. Artyleria powinna być używana jako przegotowanie ataku, lub gdy potrafisz zrobić, to stosować wał ogniowy przesuwający się przed szturmująca piechotą.

Napisałem ci tak w skrócie i raczej ogólnie z tego co pamiętam.


Ps. Nie wiem czy o to ci chodziło, jak nie to postaraj się pytać bardziej konkretnie niż ogólnikowo, to oszczędzisz mi klepania w klawiaturę :lol:

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Re: Steel Panthers

Post autor: Silver »

Nie chodzi mi o straty ale pamiętam, że ostrzał moździerzowy i lekkiej artylerii nie powodował, tak jak w grze od Shrapnel , jakiegoś większego przyduszenia; a lubiłem bitwy w terenie lekko drzewiastym. Ale fakt, że nie używałem raczej wtedy obserwatorów.
Awatar użytkownika
Philip79
Sous-lieutenant
Posty: 448
Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Lokalizacja: Radom
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Steel Panthers

Post autor: Philip79 »

Silver pisze:Ale fakt, że nie używałem raczej wtedy obserwatorów.
Ano właśnie... bez obserwatorów możesz ostrzelać drugi koniec mapy o dużym rozrzucie.
Obserwatorem może być też inna jednostka (z której wydasz prośbę ostrzału) lub z tego co pamiętam zwykłe jednostki posiadające przeszkolenie w FO. Ale zawsze to będzie gorszy efekt niż wyspecjalizowana jednostka FO.

Nie stosuj artylerii nie mając rozpoznania terenu. Obserwator, nie tylko podaje koordynaty obserwowanego terenu, on także koryguje ogień już w czasie ostrzału.

Artyleria może mieć mniejszy efekt w zależności od rodzaju jednostki, jej doświadczenia, czy się porusza, no i oczywiście okopania i rodzaju terenu w jakim się znajduje. No i zależności czy artyleria off board czy z mapy.

Jeśli dobrze wstrzelasz się w dane miejsce i jest obserwowane. jesteś w stanie zniszczyć całkowicie poruszającą się drogą kolumnę wroga lub poruszający się np oddział. Zasadzki są w tej grze chyba najskuteczniejszą metodą. Powodują całkowitą dezorganizację, ogromne straty, jeśli połączone z obstrzałem np Moździerzy (bo one reagują najszybciej), możesz dokonać rzezi.
W grze artyleria ma kolosalne znaczenie, bo np nie ruszysz umocnionej linii wroga, bez przynajmniej dział szturmowych, chyba że chcesz się liczyć ze stratami 50:1 :D

Jest w jednym z scenariuszy/tutoriali trening artylerii z obserwatorami.


Ps. Wszystko co pisze to robię to na podstawie głównie Steel Panthers WaW, bo w niego grałem najdłużej.

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
Awatar użytkownika
LoneWolfPL
Enfant de troupe
Posty: 4
Rejestracja: wtorek, 21 lutego 2017, 20:49
Lokalizacja: Grójec

Re: Steel Panthers

Post autor: LoneWolfPL »

WOW

Philip79 - stary, pełen szacun..... nie dość, że mnie wgniotło w fotel, to jeszcze do tej pory szukam szczęki :) imponujące... naprawdę.

Pozdrawiam
MOLON LABE Leonidas, król Sparty, Termopile 480 r.p.n.e.
Awatar użytkownika
Philip79
Sous-lieutenant
Posty: 448
Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Lokalizacja: Radom
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Steel Panthers

Post autor: Philip79 »

LoneWolfPL pisze:WOW

Philip79 - stary, pełen szacun..... nie dość, że mnie wgniotło w fotel, to jeszcze do tej pory szukam szczęki :) imponujące... naprawdę.

Pozdrawiam
To chyba był sarkazm :D bo nie mam pojecia za co miałby być ten szacun, po prostu pytaj a ja w miare mozliwosci ci pomogę. :D

Gra jest złożona to fakt i żeby ja poznac na wylot to chyba trzeba by było w nią pograć z rok, tak mi się wydaje. A akurat grałem jak maniak, bo te wszystkie rzeczy jak penetracja, balistyka, strasznie mnie jarały i musiałem poznać zasady działania. Nawet przymierzałem sie do spolszczenia oficjalnego poradnika ale doszedłem do wniosku, że nie warto.


Ps. z nowszych gier to polecałbym jeszcze Close Combat, także prawie że perfekcyjna gra taktyczna.

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”