Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest środa, 21 lutego 2018, 07:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek)
PostNapisane: niedziela, 4 lutego 2018, 23:07 
Sergent
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 10 lutego 2016, 02:06
Posty: 128
Ok, już wiem.
ale teraz jeszcze jedno pytanie:
atak na pole okupowane. Czy limity atakujących jednostek są takie same, jakby to pole nie było atakowane?
Od kiedy, jeśli w ogóle, jest bonus za flankowanie? Od ataku z już 1 dodatkowego pola czy normalnie, dopiero od 2?

_________________
"Chcesz wiedzieć, jak wyglądała dawna chwała twojego Rzymu?
Spójrz na nasze państwo!
Na nas przeszła wraz z władzą cesarską. Tytuł cesarski nie przypadł nam nagi. Przybył odziany w swą siłę, klejnoty swoje przynosząc ze sobą. Twoi konsulowie są u nas. U nas twój senat. U nas wojsko twoje!"
Fryderyk I "Barbarossa" von Staufen do papieża Hadriana IV przed koronacją na cesarza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek)
PostNapisane: niedziela, 4 lutego 2018, 23:54 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 30 czerwca 2009, 19:05
Posty: 166
Lokalizacja: Warszawa
Kolejne pytanie o zasady. Gdy opuszczamy pole punktowane i nie zostawiamy tam swoich jednostek to tracimy automatycznie punkt morale. Gdy takie pole opuszczamy i wchodzimy na nowe pole punktowane z którego w fazie starć prowadzimy atak to poziom morale nam wraca (do poziomu sprzed ruchu) tzn. nie tracimy morale w takiej sytuacji? Autor wypowiedzial sie co do aprowizacji,że nie jest możliwa.
Jako home rules przyjelismy,że w takim przypadku nie traci się punktu gdyż nowe pole z którego prowadzimy atak jest zajete. Aprowizacja nie obowiazuję, bo jednostki są zajęte bezpośrednia walka w tej rundzie i nie dadza rady sie fizycznie aprowizować w czasie zajmowania pozycji do ataku.

_________________
pozdrawiam
Franek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek)
PostNapisane: poniedziałek, 5 lutego 2018, 10:12 
Sergent-Major

Dołączył(a): środa, 24 maja 2006, 17:02
Posty: 180
Lokalizacja: Kraków - Stare Miasto
Jeśli w wyniku ruchu lub szturmu opuszczamy pole strategiczne wszystkimi jednostkami i przenosimy się na inne pole, o które toczymy bój, to natychmiast tracimy morale. Jeśli w wyniku tego ataku zajmiemy nowe pole strategiczne, to dopiero po jego rozstrzygnięciu i wprowadzeniu strat (przy uwzględnieniu dotychczasowego poziomu morale) zwiększymy poziom morale.

Nie tracimy natomiast morale gdy atakujemy z pola strategicznego pole sąsiednie. Stracimy dopiero wówczas gdy wszystkie jednostki zostaną zniszczone lub przeniesiemy ze "starego" pola wszystkie jednostki na "nowe", właśnie zdobyte.


Cytuj:
atak na pole okupowane. Czy limity atakujących jednostek są takie same, jakby to pole nie było atakowane?
Od kiedy, jeśli w ogóle, jest bonus za flankowanie? Od ataku z już 1 dodatkowego pola czy normalnie, dopiero od 2?


1. Tak, nadal obrońca może posiadać tam tylko 5/6 jednostek.
2. Atak z drugiej strony dostarcza już pierwszego bonusu "+1". W przypadku ataku z trzech stron będzie to "+2", itd.

_________________
Semper Fidelis. Bitwa o Lwów 1918-1919 https://www.facebook.com/GraSemperFidelis/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek)
PostNapisane: poniedziałek, 5 lutego 2018, 17:46 
Sergent
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 10 lutego 2016, 02:06
Posty: 128
Nie do końca o to mi chodziło.
1. Czy atakujący ma limity takie same, jakby atakował zwykle pole wroga? Czyli 5/6 juz tam obecnych + 5/6 na każdą "flankę"?
2. Czy jeśli atakuje jednostkami spoza pola tylko z jednej strony, czyli walczą jednostki z tego pola plus atak z jednej strony z innego pola to już jest +1 za flankę czy trzeba atakować z 2 innych pól, by był bonus (czyli jednostki z pola okupowanego plus dwa ataki z innych pól)?

_________________
"Chcesz wiedzieć, jak wyglądała dawna chwała twojego Rzymu?
Spójrz na nasze państwo!
Na nas przeszła wraz z władzą cesarską. Tytuł cesarski nie przypadł nam nagi. Przybył odziany w swą siłę, klejnoty swoje przynosząc ze sobą. Twoi konsulowie są u nas. U nas twój senat. U nas wojsko twoje!"
Fryderyk I "Barbarossa" von Staufen do papieża Hadriana IV przed koronacją na cesarza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek)
PostNapisane: poniedziałek, 5 lutego 2018, 21:40 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 30 czerwca 2009, 19:05
Posty: 166
Lokalizacja: Warszawa
Islam Gerej III napisał(a):
Jeśli w wyniku ruchu lub szturmu opuszczamy pole strategiczne wszystkimi jednostkami i przenosimy się na inne pole, o które toczymy bój, to natychmiast tracimy morale. Jeśli w wyniku tego ataku zajmiemy nowe pole strategiczne, to dopiero po jego rozstrzygnięciu i wprowadzeniu strat (przy uwzględnieniu dotychczasowego poziomu morale) zwiększymy poziom morale.

Nie tracimy natomiast morale gdy atakujemy z pola strategicznego pole sąsiednie. Stracimy dopiero wówczas gdy wszystkie jednostki zostaną zniszczone lub przeniesiemy ze "starego" pola wszystkie jednostki na "nowe", właśnie zdobyte.


Cytuj:
atak na pole okupowane. Czy limity atakujących jednostek są takie same, jakby to pole nie było atakowane?
Od kiedy, jeśli w ogóle, jest bonus za flankowanie? Od ataku z już 1 dodatkowego pola czy normalnie, dopiero od 2?


1. Tak, nadal obrońca może posiadać tam tylko 5/6 jednostek.
2. Atak z drugiej strony dostarcza już pierwszego bonusu "+1". W przypadku ataku z trzech stron będzie to "+2", itd.


Dziekuje za odpowiedz ale chodziło mi zgoła o troche inna sytuacje. Opuszczam pole strategiczne wszystkimi jednostkami w celu ataku nowego pola niestrategicznego. Jednak po drodze wchodzimy na pole strategiczne i dokonujemy ataku na pole sasiednie do pola strategicznego. Czy w takim przypadku tracimy punkt morale i ma to wplyw na przebieg starcia?

_________________
pozdrawiam
Franek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek)
PostNapisane: środa, 14 lutego 2018, 21:19 
Sergent-Major

Dołączył(a): środa, 24 maja 2006, 17:02
Posty: 180
Lokalizacja: Kraków - Stare Miasto
To zależy czy kończysz ruch na nowym polu strategicznym? Jeśli tak, to natychmiast tracisz morale po opuszczeniu starego pola strategicznego i zyskujesz po zajęciu nowego. Następnie wydajesz nowy punkt akcji by przeprowadzić atak na następne pole. Jeśli jednak tylko "przemieszczasz" się przez pole strategiczne nie zatrzymując się na nim (nie masz na to punktów akcji by dzielić planowany atak), to oczywiście nie masz z niego profitów (tak jak i nie możesz dokonać tam np aprowizacji).

_________________
Semper Fidelis. Bitwa o Lwów 1918-1919 https://www.facebook.com/GraSemperFidelis/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.