Grand Illusion (GMT)
- Andreas von Breslau
- Kapitän zur See
- Posty: 1625
- Rejestracja: środa, 17 maja 2006, 12:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Raubritter
- Padpałkownik
- Posty: 1467
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:14
- Lokalizacja: Miasto Stołeczne Warszawa
- Been thanked: 1 time
No, nie panowie, z tego co piszecie wynikałoby, że w grze jest jakieś mrowie Francuzów i ledwie garstka Niemców. Tymczasem, wierzcie mi, w najlepszym razie siły są wyrównane, więc nie jest tak, że nic poza trzema skrzydłowymi armiami Niemiec nie może użyć w boju. Zresztą, z waszych obliczeń wynika, że na skrzydle Niemcy są za słabi, bo mają potężnych przeciwników, w centrum Francuzi są nawet silniejsi, a na południu to już w ogóle, skoro żabojady mogą z powodzeniem próbować ofensywy. Tylko jak to jest możliwe, skoro siły są mniej więcej wyrównane (z wskazaniem na Niemców)? Aby działać skutecznie Niemcy muszą być aktywni na całym froncie i nie pozwalać Francuzom ściągać posiłków na pólnoc. A Wy ciągle - tu Francuz za silny, tam za silny. Po prostu daliście się zarazić defetyzmem, ot co. Z takim nastawieniem nigdy nie da się wygrać. Trąbki i werble mają grać, wojsko atakować, bo Niemcami też można pokazać cran!
- Andreas von Breslau
- Kapitän zur See
- Posty: 1625
- Rejestracja: środa, 17 maja 2006, 12:10
- Lokalizacja: Warszawa
Chyba to nam do tej pory umknęło:
- sztab ruszający się z przynajmniej jednym oddziałem zdezorganizowanym obraca się
- "blocked hexside" liczy się do ataku koncentrycznego (nie musi być wtedy obecnego oddziału, za taki wystarczy "blocked hexside")
- forty mogą palić do wroga z rezerwy (to nawet sensowne, do tej pory chyba tak nie graliśmy)
- sztab ruszający się z przynajmniej jednym oddziałem zdezorganizowanym obraca się
- "blocked hexside" liczy się do ataku koncentrycznego (nie musi być wtedy obecnego oddziału, za taki wystarczy "blocked hexside")
- forty mogą palić do wroga z rezerwy (to nawet sensowne, do tej pory chyba tak nie graliśmy)
- Andreas von Breslau
- Kapitän zur See
- Posty: 1625
- Rejestracja: środa, 17 maja 2006, 12:10
- Lokalizacja: Warszawa
Blocked hexside to krawędź, przez którą na dane pole weszły oddziały danej strony. Blokuje ona ruch dla strony przeciwnej (gdyby chciały przekroczyć front i pójść do przodu, bo nie ma innej zasady która by tego broniła. Poza tym - tak jak napisałem, liczy się za oddział do okrążenia.
Forty mogą być w rezerwie podczas walki, o ile pozostałe reguły są spełnione.
Forty mogą być w rezerwie podczas walki, o ile pozostałe reguły są spełnione.
- Andreas von Breslau
- Kapitän zur See
- Posty: 1625
- Rejestracja: środa, 17 maja 2006, 12:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Raubritter
- Padpałkownik
- Posty: 1467
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:14
- Lokalizacja: Miasto Stołeczne Warszawa
- Been thanked: 1 time
- Andreas von Breslau
- Kapitän zur See
- Posty: 1625
- Rejestracja: środa, 17 maja 2006, 12:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Raubritter
- Padpałkownik
- Posty: 1467
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:14
- Lokalizacja: Miasto Stołeczne Warszawa
- Been thanked: 1 time
- Andreas von Breslau
- Kapitän zur See
- Posty: 1625
- Rejestracja: środa, 17 maja 2006, 12:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Raubritter
- Padpałkownik
- Posty: 1467
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:14
- Lokalizacja: Miasto Stołeczne Warszawa
- Been thanked: 1 time