Strona 8 z 8

Re: The First World War (Phalanx Games)

: wtorek, 9 grudnia 2014, 19:56
autor: Silver
Ja miałem kiedyś tą grę i mam instrukcję.

Re: The First World War (Phalanx Games)

: wtorek, 6 stycznia 2015, 15:11
autor: Leyas
Ostatnio w czasie świątecznym udało mi się rozegrać 2 zapoznawcze partie w ten tytuł. Obie partie grałem Ententą.

W pierwszej partii przegrałem rzutem na kapitulację zdaje się, że w 1916 roku. Niemcy zadali 1 pkt kapitulacji Rosjanom i akurat wyrzuciłem "1" - szansa 1/6, cóż bywa ;) Graliśmy trochę zachowawczo.

W drugiej partii PC-ty się wykrwawiły dość mocno w pierwszych dwóch etapach roku 1914. Wynik był taki, że Ententą potem dość łatwo kontrolowałem grę w każdym etapie zadając punkty kapitulacji stronie przeciwnej, jednak rzuty ratowały przed kapitulacją. W ostatnich dwóch etapach PC-ty nieco się odbudowały i przeszły do kontrofensywy, jednak straty punktowe były już nie do odrobienia, zadanie punktu kapitulacji też im nie pomogło, bo rzut był dla mnie szczęśliwy.

Wydaje mi się, że wcale rzuty na kapitulację nie psują tak gry jak po prostu rzuty w walce... Niemcy dlatego na początku właśnie się wykrwawili mimo, że w większości ataków mieli sporą przewagę, no ale gdy cały czas rzucałem "4" kontra "S" lub "1" to nie było mocy... Z kolei w końcowych etapach to ja miałem pecha i mimo zdecydowanej przewagi traciłem armie w zarówno w atakach jak i obronie. Żetony walki też za wiele nie pomagały. Na dodatkowych frontach (wchodzących w 3 i 4 etapie) to w zasadzie niewiele się działo, jedynie AH ostro poszli na Rumunów pod koniec wojny.
Niestety po dwóch partiach widzę drażniącą losowość w rzutach jeśli chodzi o walkę.

Re: The First World War (Phalanx Games)

: czwartek, 3 sierpnia 2017, 22:47
autor: Monthion
Proponuje hołm rula o kapitulacji:
1. W I etapie w ogóle nie ma rzutów na kapitulacje
2. W II etapie niezależnie od straconych centrów zaopatrzenia kapitulacja następuje tylko w łącznym wyniku rzutów na dwóch kościach równym 8.
3. W III etapie kapitulacja następuje tylko w łącznym wyniku rzutów na dwóch kościach równym 8, modyfikowanym w dół o liczbę straconych centrów zaopatrzenia, ale nie więcej niż o 2.
4. W IV etapie kapitulacja następuje tylko w łącznym wyniku rzutów na dwóch kościach równym 8, modyfikowanym w dół o liczbę straconych centrów zaopatrzenia.
5. W V etapie kapitulacja następuje tylko w łącznym wyniku rzutów na dwóch kościach równym 7, modyfikowanym w dół o liczbę straconych centrów zaopatrzenia.
6. W VI etapie kapitulacja następuje tylko w łącznym wyniku rzutów na dwóch kościach równym 6, modyfikowanym w dół o liczbę straconych centrów zaopatrzenia.

Re: The First World War (Phalanx Games)

: poniedziałek, 7 sierpnia 2017, 11:27
autor: RAJ
Z mojego doświadczenia wynika, że najczęściej do kapitulacji dochodzi, bo gracz z premedytacją odpuścił sobie któryś odcinek frontu. Imho kapitulacja w TFWW jest jak odcinanie korpusami w PoG.