Panzer (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
Awatar użytkownika
yanoo
Sergent
Posty: 106
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 00:15
Has thanked: 1 time

Panzer (GMT)

Post autor: yanoo »

W P500 (Status: Made the Cut, Orders To Date: 567) wypatrzyłem pozycję o wiele mówiącym tytule Panzer.
Panzer is a game of conventional ground-oriented combat set during World War II. It is designed to test the tactical skills of two or more players.
Taktyczna, z nastawieniem na (co za niespodzianka) czołgi. Zapowiada się smaczne przeciwieństwo CC :P
Ktoś się przyglądał bliżej? Jestem jeszcze zielony w heksach i nawet nie wiem na co zwracać uwagę, żeby ocenić, czy warto zainwestować :)

Recenzja gry na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119

Recenzja dodatku Panzer: Advanced Rules i Expansion set No. 3 „Drive to the Rhine” na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119
Awatar użytkownika
waffel
Zauriad-praporszczik
Posty: 201
Rejestracja: czwartek, 9 sierpnia 2007, 16:36
Lokalizacja: Warszawa

Re: Panzer (GMT)

Post autor: waffel »

http://www.boardgamegeek.com/image/901649/panzer

Ten obrazek chyba bardzo wiele mówi o tym, jaka to gra dla fanów tematu lubiących się pławić w technicznych szczególikach pewnie pozycja obowiązkowa. Dla mnie raczej niekoniecznie.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2493 times
Kontakt:

Re: Panzer (GMT)

Post autor: Raleen »

Fajnie wygląda :) Pytanie ile tych czołgów (i innego sprzętu) będzie jeździć po planszy i jak będą zaznaczane straty.

Samą taką tabelką bym się nie przerażał. Po prostu skuteczność ostrzału z rozbiciem na zasięgi i w zależności od typu celu.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
waffel
Zauriad-praporszczik
Posty: 201
Rejestracja: czwartek, 9 sierpnia 2007, 16:36
Lokalizacja: Warszawa

Re: Panzer (GMT)

Post autor: waffel »

W większości gier taktycznych wystarcza firepower AP i HE, za zasięgi wystarczą modyfikatory do rzutu :) o Panzerze czytałem na BGG i GMT (na CSW rzadko zaglądam) i moim zdaniem ewidentnie skierowana jest do fanów tematu. Są przecież ludzie którzy znają grubości i kąty nachylenia pancerza różnych pojazdów z różnych stron, kalibry, długości luf, typy amunicji i przebijaloności pancerzy różnych dział na różnych zasięgach i dla nich pewnie ta gra to spełnienie marzeń. Mi wystarczy rzut oka na tę tabelkę żeby stwierdzić, że gra jest raczej nie dla mnie. Mogę zmienić zdanie jak znajomy kupi, przeczyta, wytłumaczy - ale i tak spodziewam się że będzie dla mnie zbyt szczegółowa.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2493 times
Kontakt:

Re: Panzer (GMT)

Post autor: Raleen »

Jak się czyta wywody różnych historyków to często pada argument o "grze zespołowej" tzn. że sam fakt, że jakaś armia dysponowała dobrymi czołgami nie sprawiał, że jako całość walczyła dobrze. I na tym właśnie poziomie Niemcy długo nadrabiali słabości swoich czołgów w stosunku do sowieckich. Można porównać do piłki nożnej, gdzie też suma indywidualnych umiejętności piłkarzy nie decyduje. Ciekawe na ile ta gra to oddaje. Wojna to raczej nie były działania pojedynczych czołgów tylko ich pododdziałów.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
yanoo
Sergent
Posty: 106
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 00:15
Has thanked: 1 time

Re: Panzer (GMT)

Post autor: yanoo »

Na stronie GMT są dostępne podstawowe zasady, w wolnej chwili spróbuję przebrnąć i podsumować.. ale zachęcam też pozostałych :)
Awatar użytkownika
ash73
Adjudant
Posty: 228
Rejestracja: piątek, 9 września 2011, 23:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Panzer (GMT)

Post autor: ash73 »

Raleen pisze: I na tym właśnie poziomie Niemcy długo nadrabiali słabości swoich czołgów w stosunku do sowieckich.
Powiedziałbym, że nie tyle oni nadrabiali, co ich radia :-)
Awatar użytkownika
Wilk
Alférez de Navío
Posty: 541
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 23:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Panzer (GMT)

Post autor: Wilk »

A cóż to za przepotworna dłubanina? Sam przykład najprostszej walki ogniowej nieomal sprawił, że zaczęła mnie boleć głowa. :)

http://www.gmtgames.com/panzer/PanzerBasicAPFireEx.pdf
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Re: Panzer (GMT)

Post autor: Andy »

Nie martw się, to tylko Basic Game, która "uses a straightforward damage scale". Wyobraź sobie jak wygląda taki prosty strzał w Advanced Game, a tym bardziej przy użyciu Optional Rules! :D
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Re: Panzer (GMT)

Post autor: Andy »

Przecież to proste:

Strzela Tygrys
Cel: T-34-85, nieruchomy
Odległość: 600 m
Wynik: cel wyeliminowany.

I po co te wszystkie tabele? ;)
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
Wilk
Alférez de Navío
Posty: 541
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 23:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Panzer (GMT)

Post autor: Wilk »

Nie no, wiadomo, że ogarnąć umysłem się to da, ale jest to niesamowicie wprost upierdliwe (może się starzeję, ale nie pamiętam podobnych cyrków w Battletechu) - wolę sobie nie wyobrażać, jak będą wyglądały pełne scenariusze, wraz z jakimś tam OpFire (bądź jego pancernym odpowiednikiem), Reaction Fire itp. - przecież te ceremonie będzie trzeba wykonywać przy każdym strzale. :)
No chyba, że mam nieco skrzywione postrzeganie, jako że w sumie ostatnia gra taktyczna (nie licząc skali kompanijnej), w jaką grałem to Fighting Formations, a tam strzelania i rozstrzygania wyników jest bardzo dużo, zakładam, że w walce pancernej aż tyle nie będzie, ale nawet jeśli będzie to połowa z tego, to przy tym systemie rozstrzygania trafień (a to jest Basic Game, przypominam), będzie to bardzo trudno grywalne, mam wrażenie.
Awatar użytkownika
Wilk
Alférez de Navío
Posty: 541
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 23:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Panzer (GMT)

Post autor: Wilk »

Są już finalne reguły do Panzera oraz Playbook (tu strona gry z linkami: https://www.gmtgames.com/p-323-panzer.aspx ), jak również Playbooki do obydwu dodatków, które są wydawane równolegle z podstawką i dotyczą obydwa frontu wschodniego (ziew), tu strona pierwszego: https://www.gmtgames.com/p-324-panzer-e ... front.aspx , a tu drugiego: https://www.gmtgames.com/p-325-panzer-e ... front.aspx .
Po przejrzeniu przyznaję, że całość wygląda dość ambitnie, ale żeby mnie to nęciło, to nie powiem.
Awatar użytkownika
ChevalierVernix
Sous-lieutenant
Posty: 449
Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
Lokalizacja: obecnie Białystok
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Panzer (GMT)

Post autor: ChevalierVernix »

Ktoś wrzucił już do sieci wideo z prezentacją zawartości pudełka:

http://www.youtube.com/watch?v=dzOmysyA9Lo


79 stron rulebooka!? (: :P
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Re: Panzer (GMT)

Post autor: Andy »

ChevalierVernix pisze:79 stron rulebooka!? (: :P
Może to przez tabele wpływu ciśnienia atmosferycznego na balistykę pocisków p-panc. i wpływu przepustowości światła widzialnego przez krzaczki różnych rodzajów na LOS? :P
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
ChevalierVernix
Sous-lieutenant
Posty: 449
Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
Lokalizacja: obecnie Białystok
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Panzer (GMT)

Post autor: ChevalierVernix »

Andy pisze: Może to przez tabele wpływu ciśnienia atmosferycznego na balistykę pocisków p-panc. i wpływu przepustowości światła widzialnego przez krzaczki różnych rodzajów na LOS? :P
Haha :P, dobre! 80 stron to trochę przegięcie. Szczerze mówiąc, cała ta seria gier (podstawka + drogie dodatki, które również właśnie wyszły) nie powoduje u mnie jakichś znaczących palpitacji serca.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”