No Retreat! The Russian Front 1941-1945 (GMT)
Re: No Retreat! The Russian Front 1941-1945 (GMT)
Lubie miec poplecznikow.
Mnie serio dziwi, ze autor tak bez korekty mape puscil, bo naprawde gra jest bardzo dobra gdyby nie to. Autor juz kilka errat napisal, ale mapa nadal nie ruszona. Mistrz!
PS. Praga tez otoczona gorami dosc bezmyslnie. W sumie mozna by zalozyc taki trollpost z wszystkimi niedorobkami mapy do no retreat
Mnie serio dziwi, ze autor tak bez korekty mape puscil, bo naprawde gra jest bardzo dobra gdyby nie to. Autor juz kilka errat napisal, ale mapa nadal nie ruszona. Mistrz!
PS. Praga tez otoczona gorami dosc bezmyslnie. W sumie mozna by zalozyc taki trollpost z wszystkimi niedorobkami mapy do no retreat
- clown
- Général de Division Commandant de place
- Posty: 4423
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
- Lokalizacja: Festung Stettin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: No Retreat! The Russian Front 1941-1945 (GMT)
Pisz w tej sprawie do autora.Trochę pachnie mi to usprawiedliwianiem niedbalstwa. Np. nazwania Dniestru Bugiem nijak nie można w ten sposób wyjaśnić. A co do Lublina, to powinien być przesunięty nie o jeden, a dwa heksy na północny zachód i zdecydowanie nie powinien w tej skali przylegać do gór.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
- Khamul
- Lieutenant
- Posty: 524
- Rejestracja: niedziela, 22 stycznia 2006, 10:33
- Lokalizacja: Będzin
- Been thanked: 2 times
- Kontakt:
Re: No Retreat! The Russian Front 1941-1945 (GMT)
Jak się przyglądam mapie, to odnoszę wrażenie, że w przypadku "Lublina" nie chodziło o konkretne miasto, ale raczej o punkt zaopatrzeniowy. Bardziej by pasował Lwów (też na L), ale chyba Amerykanie Ukrainę znają jeszcze mniej niż Polskę...?
strategie23pal - Sekcja Gier Strategicznych im. 23. Pułku Artylerii Lekkiej
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/
- SPIDIvonMARDER
- Hauptmann
- Posty: 766
- Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 10:37
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 31 times
Re: No Retreat! The Russian Front 1941-1945 (GMT)
Na udawanie czegokolwiek to jestem zbyt słabym aktorem.
Wydawało mi się, że poziom abstrakcji gry jest tak wysoki, że ważniejszą rolę odgrywa grywalność, a nie to, czy heksy na mapie się zgadzają. Nie sądzę, aby tam zabrakło korekty i czy w ogóle korekta rozpatrywała pod tym kątem mapę. Ona jest taka, aby grało się dobrze. Tzn. tak mi się wydaje, gdyż grywalność jest bardzo wysoka. Krytykowanie tego detalu to trochę, jakby polemizować z siłą poszczególnych żetonów. Tutaj również nie wierzę, że precyzyjnie odpowiada ona rzeczywistości.
Wydawało mi się, że poziom abstrakcji gry jest tak wysoki, że ważniejszą rolę odgrywa grywalność, a nie to, czy heksy na mapie się zgadzają. Nie sądzę, aby tam zabrakło korekty i czy w ogóle korekta rozpatrywała pod tym kątem mapę. Ona jest taka, aby grało się dobrze. Tzn. tak mi się wydaje, gdyż grywalność jest bardzo wysoka. Krytykowanie tego detalu to trochę, jakby polemizować z siłą poszczególnych żetonów. Tutaj również nie wierzę, że precyzyjnie odpowiada ona rzeczywistości.
Re: No Retreat! The Russian Front 1941-1945 (GMT)
Wydawało mi się, że poziom abstrakcji gry jest tak wysoki, że ważniejszą rolę odgrywa grywalność, a nie to, czy heksy na mapie się zgadzają.
Akurat poziom abstrakcji gry jest taki, ze jest mapa europy wschodniej przeskalowana na hexy i mam prawo domagac sie aby miala ona zwiazek z rzeczywistoscia.Krytykowanie tego detalu to trochę, jakby polemizować z siłą poszczególnych żetonów. Tutaj również nie wierzę, że precyzyjnie odpowiada ona rzeczywistości.
To nie jest detal tylko znaczne zaniedbanie, ktore bardzo dziwi przy wysokim poziomie produkcji. Nie jestem w stanie na powaznie grac w gre i bronic lub odbijac Minas Tirith tj Lublina. To sie po prostu nie dodaje.
Sily armii oczywiscie nie odpowiadaja idealnie rzeczywistosci, ale tutaj ciezko o inne rozwiazanie niz sila w punktach i jakies dodatkowe zasady (dywizja pancerna , nasycona artleria etc)
- Neoberger
- Général de Brigade
- Posty: 2098
- Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
- Lokalizacja: Wwa
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 125 times
Re: No Retreat! The Russian Front 1941-1945 (GMT)
LUDzik - posłuchaj kolegów. Ujawnili prawdę o tej grze. To jest abstrakcyjna gra logiczna, która jest naprawdę doskonała (z relacji moich kolegow, którzy mają i grają, bo ja takich gier nawet kijem nie dotykam ), ale szatę historyczną przybrała bo gracze by się nią inaczej nie zainteresowali.
Masz rację, że to Lwów, ale co chłopaków z Ohio czy Kalifornii to obchodzi?
Ja bym poszedł dalej niż przedmówca. Gracze powinni wstawić nazwy znane i lubiane: Helmowy Jar, Minas Tirith, Umbar itp. I lepiej by się oddychało.
A poważnie, denerwować można się przy grach, które próbują coś odtworzyć, zasymilować, pokazać wybrany element rzeczywistości.
A gry do dobrej zabawy mają prawo zawierać elementy baśniowe. Bo służą treningowi umysłu, a nie podróży sentymentalnej w przeszłość.
Tak sobie myślę. Dzięki temu gram spokojnie w Fief'a, bo wiem, że to taki żart ze średniowiecza zrobiony, ale gra wspaniała. I krew mnie nie zalewa jak mojego kolegę, który o Średniowieczu wie wszystko i wymyślił sobie, że to gra o średniowieczu.
Dlatego trzeba zobaczyć jaka jest gra, w co się chce grać i połączyć te dwa kierunki danych.
Masz rację, że to Lwów, ale co chłopaków z Ohio czy Kalifornii to obchodzi?
Ja bym poszedł dalej niż przedmówca. Gracze powinni wstawić nazwy znane i lubiane: Helmowy Jar, Minas Tirith, Umbar itp. I lepiej by się oddychało.
A poważnie, denerwować można się przy grach, które próbują coś odtworzyć, zasymilować, pokazać wybrany element rzeczywistości.
A gry do dobrej zabawy mają prawo zawierać elementy baśniowe. Bo służą treningowi umysłu, a nie podróży sentymentalnej w przeszłość.
Tak sobie myślę. Dzięki temu gram spokojnie w Fief'a, bo wiem, że to taki żart ze średniowiecza zrobiony, ale gra wspaniała. I krew mnie nie zalewa jak mojego kolegę, który o Średniowieczu wie wszystko i wymyślił sobie, że to gra o średniowieczu.
Dlatego trzeba zobaczyć jaka jest gra, w co się chce grać i połączyć te dwa kierunki danych.
Berger
- Dajmiech
- Adjudant-Major
- Posty: 303
- Rejestracja: sobota, 21 lipca 2007, 21:50
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 11 times
Re: No Retreat! The Russian Front 1941-1945 (GMT)
Mimo najszczerszych chęci nie da rady. Lwów był po sowieckiej stronie granicy.
Także zostałbym przy Minas Tirith .
Także zostałbym przy Minas Tirith .
Re: No Retreat! The Russian Front 1941-1945 (GMT)
Po edycji (autocenzura anty off-topowa):
Jakie są, w skrócie, mocne strony tej gry?
Jakie są, w skrócie, mocne strony tej gry?
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"
Sun Tzu
Sun Tzu
- Khamul
- Lieutenant
- Posty: 524
- Rejestracja: niedziela, 22 stycznia 2006, 10:33
- Lokalizacja: Będzin
- Been thanked: 2 times
- Kontakt:
Re: No Retreat! The Russian Front 1941-1945 (GMT)
Jest jakiś "moduł" do gry jednoosobowej, czy to jest w zasadach?
strategie23pal - Sekcja Gier Strategicznych im. 23. Pułku Artylerii Lekkiej
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/
Re: No Retreat! The Russian Front 1941-1945 (GMT)
Dodatkowe karty, PA i instrukcja do gry solo są też w czasopiśmie GMT:
http://www.gmtgames.com/p-424-c3i-magaz ... ue-26.aspx
Pytanie: te karty do gry solo stanowią uzupełnienie zestawu kart wersji podstawowej czy go zastępują?
http://www.gmtgames.com/p-424-c3i-magaz ... ue-26.aspx
Pytanie: te karty do gry solo stanowią uzupełnienie zestawu kart wersji podstawowej czy go zastępują?
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"
Sun Tzu
Sun Tzu
-
- Appointé
- Posty: 34
- Rejestracja: wtorek, 8 kwietnia 2014, 21:18
Re: No Retreat! The Russian Front 1941-1945 (GMT)
Cześć
Właśnie jestem po pierwszej grze w No Retreat (scenariusz 1 Barbarossa, minimalna przegrana Niemców) i muszę powiedzieć że pojawiła się nieprzyzwoicie wiele pytań odnośnie zasad. Przyznaję się bez bicia że j. angielski to nie jest mój konik więc jeżeli ktoś byłby w stanie mi na nie odpowiedzieć to będę bardzo wdzięczny
1) na karcie nr 51 Wacht am Rhein znajduje się niemiecki krzyż co oznacza że kartę mogę zagrać do 12 tury. Problem w tym że karta wchodzi do gry dopiero w roku 45 więc w zasadzie to nie bardzo widzę możliwość jej zagrania.
2) Zaopatrzenie - napisane jest że w fazie aktywnego gracza to nieaktywny gracz wskazuje kolejność w jakiej sprawdzane są wrogie linie zaopatrzenia, ale czy po sprawdzeniu wszystkich jednostek gracza aktywnego kolejność sprawdzania jednostek nieaktywnego gracza ustala gracz aktywny? innymi słowy czy zawsze jest tak że to przeciwnik mówi w jakiej kolejności sprawdzasz zaopatrzenie?
3) Jeżeli jestem jednostkami np. w Finlandii i zostałem zmuszony do odwrotu to co się dzieje?
4) Czy jeżeli mam 2 jednostki na osobnych heksach które stykają się jednocześnie z 2 jednostkami wroga również na osobnych heksach to czy możliwe jest nawiązanie walki 2 pola na 2?
5) Jeżeli mam czołg który atakuje wrogi stos na którym jest wrogi czołg oraz piechota to dostaję bonus pancerny?
6) Czy kiedy broniący się czołg otrzymuje efekt CA to czy przy wykonywaniu kontry otrzymuje modyfikator pancerny? Jeżeli tak to który teren musi być czysty aby otrzymać bonus? na którym stoi czołg czy z którego czołg został zaatakowany?
7) Czym się różnią żetony które mają na sobie napisane "Reinf in ... turns" od "back in ... turns"?
8) czy miasta które są celem otrzymują 2 przesunięcia na walkę?
9) Karta nr. 34 Sowieci: Russian tenacity. Czy mogę jej użyć jeżeli ja atakuję z miasta przeciwnika i otrzymuje on wynik kontrataku?
10) Kiedy otrzymujemy premię za rzekę? Kiedy wszyscy wrogowie atakują przez rzekę?
Właśnie jestem po pierwszej grze w No Retreat (scenariusz 1 Barbarossa, minimalna przegrana Niemców) i muszę powiedzieć że pojawiła się nieprzyzwoicie wiele pytań odnośnie zasad. Przyznaję się bez bicia że j. angielski to nie jest mój konik więc jeżeli ktoś byłby w stanie mi na nie odpowiedzieć to będę bardzo wdzięczny
1) na karcie nr 51 Wacht am Rhein znajduje się niemiecki krzyż co oznacza że kartę mogę zagrać do 12 tury. Problem w tym że karta wchodzi do gry dopiero w roku 45 więc w zasadzie to nie bardzo widzę możliwość jej zagrania.
2) Zaopatrzenie - napisane jest że w fazie aktywnego gracza to nieaktywny gracz wskazuje kolejność w jakiej sprawdzane są wrogie linie zaopatrzenia, ale czy po sprawdzeniu wszystkich jednostek gracza aktywnego kolejność sprawdzania jednostek nieaktywnego gracza ustala gracz aktywny? innymi słowy czy zawsze jest tak że to przeciwnik mówi w jakiej kolejności sprawdzasz zaopatrzenie?
3) Jeżeli jestem jednostkami np. w Finlandii i zostałem zmuszony do odwrotu to co się dzieje?
4) Czy jeżeli mam 2 jednostki na osobnych heksach które stykają się jednocześnie z 2 jednostkami wroga również na osobnych heksach to czy możliwe jest nawiązanie walki 2 pola na 2?
5) Jeżeli mam czołg który atakuje wrogi stos na którym jest wrogi czołg oraz piechota to dostaję bonus pancerny?
6) Czy kiedy broniący się czołg otrzymuje efekt CA to czy przy wykonywaniu kontry otrzymuje modyfikator pancerny? Jeżeli tak to który teren musi być czysty aby otrzymać bonus? na którym stoi czołg czy z którego czołg został zaatakowany?
7) Czym się różnią żetony które mają na sobie napisane "Reinf in ... turns" od "back in ... turns"?
8) czy miasta które są celem otrzymują 2 przesunięcia na walkę?
9) Karta nr. 34 Sowieci: Russian tenacity. Czy mogę jej użyć jeżeli ja atakuję z miasta przeciwnika i otrzymuje on wynik kontrataku?
10) Kiedy otrzymujemy premię za rzekę? Kiedy wszyscy wrogowie atakują przez rzekę?
- ghostdog
- Sous-lieutenant
- Posty: 488
- Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
- Lokalizacja: Warszawa
Re: No Retreat! The Russian Front 1941-1945 (GMT)
Jaka jest różnica pomiędzy II a III edycja? Wersja deluxe to tylko sztywna mapa dodatkowo?
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
-
- Carabinier
- Posty: 25
- Rejestracja: wtorek, 3 października 2017, 09:14
- Lokalizacja: Gniezno
- Wilk
- Alférez de Navío
- Posty: 541
- Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 23:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 2 times
Re: No Retreat! The Russian Front 1941-1945 (GMT)
Były w wydaniu GMT, o ile pamiętam, nie wiem czy nie do samodzielnego wydrukowania, ale były.