Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest sobota, 18 sierpnia 2018, 19:49

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 161 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Red Winter (GMT)
PostNapisane: poniedziałek, 30 kwietnia 2012, 19:07 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Posty: 2365
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
W czerwcu GMT będzie rozsyłać swoją nowa grę Red Winter. Gra jest pierwszą z serii (wojna rosyjsko-fińska, rok 1939). Szczebel taktyczny. Żetony to najczęściej kompanie lub sekcje broni ciężkiej (np. 8 ciężkich karabinów maszynowych). Jest już instrukcja do ściągnięcia:
http://www.gmtgames.com/redwinter/RWRules101710.pdf
Wygląda bardzo zachęcająco. Polecam zapoznać się z tutorialem. Fajnie opisuje mechnikę gry:
http://www.gmtgames.com/redwinter/RedWi ... Sample.pdf

_________________
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Red Winter (GMT)
PostNapisane: wtorek, 1 maja 2012, 10:39 
Sous-lieutenant

Dołączył(a): sobota, 14 marca 2009, 09:40
Posty: 384
Lokalizacja: Łódź
Już widzę te nazwy w AAR...

Hiikonnen nacierał w przesmyku między Myllyjaervi a Tolvajaervi kiedy nagła depesza od Silkankiego zmusiła go do zmiany kierunku natarcia.

_________________
Mój blog historyczno-planszówkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Red Winter (GMT)
PostNapisane: czwartek, 31 maja 2012, 12:58 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Posty: 2365
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Na stronie GMT pojawiły się "final rules" do Red Winter.
http://www.gmtgames.com/redwinter/RW_Ru ... ed_Res.pdf

_________________
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Red Winter (GMT)
PostNapisane: wtorek, 5 czerwca 2012, 21:52 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Posty: 2365
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Właśnie dostałem info, że obciążyli moją kartę za grę. Wysyłka lada moment. Ktoś chętny na partyjkę?
:D

_________________
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Red Winter (GMT)
PostNapisane: sobota, 23 czerwca 2012, 07:22 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Posty: 2365
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Gry już są rozsyłane. A tu mała zajawka:
http://www.youtube.com/watch?v=jbqAwMej9pQ

_________________
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Red Winter (GMT)
PostNapisane: środa, 27 czerwca 2012, 20:44 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Posty: 2365
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Przebiłem się przez reguły. Nie jest tego dużo. Jakieś 20 stron a więc Complexity=Moderate.
Fajnie rozwiązano wsparcie oddziałów walczących w bezpośrednich starciach. Inne oddziały wspierające, które mogą prowadzić walkę na dystans strzelają jako pierwsze i można ich użyć do ostrzału atakowanego oddziału w celu zadania strat lub zapewnienia chociaż przesunięcia o ileś tam kolumn w tabeli CRT. Można też ostrzelać inne oddziały, które po skutecznym ostrzale nie mogą wspierać obrońcy.

Zasymulowano też straty (attrition) w wyniku niskich temperatur w nocy. Do tego fajne przepisy dot. rajdów na tylu wroga, które Finowie mogą przeprowadzać w nocy.

Wygląda to bardzo fajnie choć system w takiej postaci nie sprawdził by się do symulacji frontu zachodniego '44 a wiem, że są plany na drugą część z serii. Wyglądam listonosza z rosnącą niecierpliwością.

_________________
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Red Winter (GMT)
PostNapisane: poniedziałek, 9 lipca 2012, 17:07 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Posty: 2365
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Moduł do Vassal'a już gotowy. Można pobrać plik z BGG.

_________________
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Red Winter (GMT)
PostNapisane: poniedziałek, 9 lipca 2012, 23:56 
Alférez de Navío
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 23:28
Posty: 562
Lokalizacja: Warszawa
Całkiem przyjemnie to wygląda. Początkowo mnie to raczej nie interesowało, ale przejrzałem zamieszczone materiały i sporo jest ciekawych patentów, od wykorzystania nart, poprzez zamarznięte jeziora, aż po Sowietów muszących rozpalać w nocy ogniska. Jednocześnie nie wygląda to zbyt trudno mechanicznie i cały ten chrom wydaje się być pomysłowo wkomponowany w mechanikę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Red Winter (GMT)
PostNapisane: poniedziałek, 16 lipca 2012, 18:51 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Posty: 2365
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
http://www.youtube.com/watch?v=MK7YgfGjL98

Ponad godzinny filmik "Inside the Game" - prawie instrukcja obsługi. Warto obejrzeć.

_________________
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Red Winter (GMT)
PostNapisane: poniedziałek, 16 lipca 2012, 19:17 
Alférez de Navío
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 23:28
Posty: 562
Lokalizacja: Warszawa
Super, dzięki! Ja, pamiętając o naszym Vassalu, właśnie czytam przepisy i inne materiały autora (trzeba przyznać, że ten facet wie jak "sprzedać" grę, gdybym na to natrafił wcześniej, pewnie bym preorderował), więc ten film będzie jak znalazł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Red Winter (GMT)
PostNapisane: poniedziałek, 6 sierpnia 2012, 16:13 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Posty: 2365
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Jesteśmy z Wilkiem po pierwszej rozgrywce. Mały scenariusz ale są już pierwsze wnioski.
- Gra jest dosyć szybka i łatwa. Generalnie duży FUN.
- Nie trafiliśmy na sytuacje wykraczające poza zasady opisane w instrukcji - brak kwestii spornych.
- Pierwsze doświadczenia wskazują, że drogi są kluczowe. Poza drogami właściwie nie da się przemieszczać (może z pominięciem zamarzniętych jezior).
- Utrzymanie pojedynczej kompani w kluczowych miejscach (np. wyspy na jeziorach) może skutecznie zablokować postęp wojsk i zmusić gracza do atakowania tych pozycji. Jeśli dodamy do tego oddział karabinów maszynowych osłaniający naszą jednostkę z brzegu zamarzniętego jeziora dostajemy trudny do zdobycia bastion blokujący postęp wojskom przeciwnika.
- Stackowanie żetonów nie ma sensu. Jest wręcz groźne ze względu na modyfikatory jakie dostajemy przy ostrzale. Dzięki ostrzałowi takiego stacku składającego się z 3 kompanii udało mi się wygrać scenariusz. Dostałem modyfikator +3 za nagromadzenie wojska na ostrzeliwanym heksie, do tego fartowny rzut (5 i 6 na kostkach) i cała kompania piechoty poszła do piachu. BTW - w no questin of surrender (ta sama skala) też są takie modyfikatory ale nie są ona aż tak duże.
- Ruscy muszą poświęcić turę zmierzchu na konsolidowanie oddziałów i lekkie cofnięcie ich od wroga po to aby rozpalić ogniska (rozbić obozy) na nocną turę. Jeśli tego nie zrobią statystycznie co druga kompania poniesie stratę w wyniku niskich temperatur (szansę są 50/50 przy każdym rzucie) - rzuca się na heksy a nie na jednostki więc dlatego warto się stakować przed nocą i trzeba to robić poza LOS'em Finów bo inaczej ostrzał artylerii da ruskim popalić.
- Jeśli Finowie przyłapią ruskich z opuszczonymi gaciami na zamarzniętym jeziorze to jest źle. Tylko fartowny dla mnie rzut kostki uratował moich czerwonych braci przed rozwałką.

_________________
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Red Winter (GMT)
PostNapisane: poniedziałek, 6 sierpnia 2012, 16:25 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2006, 18:07
Posty: 4620
Lokalizacja: Festung Stettin
A jak z przepisami o nocnych rajdach Finów? Korzystaliście z nich, czy nie było okazji?

_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Red Winter (GMT)
PostNapisane: poniedziałek, 6 sierpnia 2012, 16:33 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Posty: 2365
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Nie było okazji. Gra skończyła się o zmierzchu.

_________________
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Red Winter (GMT)
PostNapisane: czwartek, 9 sierpnia 2012, 22:26 
Alférez de Navío
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 23:28
Posty: 562
Lokalizacja: Warszawa
No, właśnie też żałuję, że się skończyło przed nocą (za to ruska załoga moździerza ma dodatkowe racje samogonu i tytuły Bohaterów Związku Radzieckiego, bo wymagane do zwycięstwa dwie kompanie nie padły w boju twarzą w twarz z wrogiem, tylko zostały rozstrzelane przez moździerze ;) ).
Zgadzam się ze spostrzeżeniem, że bardzo ważny jest teren i manewr (choć jeszcze wypadałoby celnie strzelać, czytaj: dobrze rzucać, gdy jest okazja łatwego wyeliminowania sowieckich sołdatów łażących po jeziorze pod fińskimi lufami ;) ), ja z perspektywy myślę, że przesądziło w dużej mierze to, że nie wykorzystałem terenu, czyli wioseczki, do łatwiejszego zbierania jednostek (Finowie startują już poredukowani i bardzo trudno mi było ich pozbierać, chyba tylko jedną kompanię mi się udało), poza tym chyba w ostatniej turze trzeba było raczej odskoczyć od npla i przygotować się na zbieranie, nocne ataki itd., zamiast atakować, stackować się i wywijać inne cuda na kiju. ;)
Gra mi się w każdym razie bardzo podoba, póki co, nawet wstępnie trafiła na wishlistę, Niebawem gramy kolejny scenariusz.
Pozytywne wrażenia skłaniają mnie do przyjrzenia się następnej grze tego autora, tym razem poświęconej walkom we Francji w 1944 r., choć obawiam się, że bez śniegów, mrozu, jeziora to już może nie być to samo (dobrze chociaż, że o wojnie fińskiej ma być cała seria). Gra o Francji tutaj: http://boardgamegeek.com/boardgame/6923 ... enay-and-r , ma być tu, co nie dziwi, znacznie więcej walk pancernych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Red Winter (GMT)
PostNapisane: sobota, 11 sierpnia 2012, 18:19 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Posty: 2365
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Zaczęliśmy kolejną grę. Tym razem scenariusz "First Two Days".
Gramy PBEM więc w miarę rozwoju sytuacji będę wrzucał sprawozdania.

_________________
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 161 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.