Steel Wolves (Compass Games)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
Awatar użytkownika
zk1944
Appointé
Posty: 36
Rejestracja: wtorek, 7 kwietnia 2015, 16:48
Been thanked: 2 times

Re: Steel Wolves (Compass Games)

Post autor: zk1944 »

cadrach pisze:Chciałem tylko zapowiedzieć, że dalszy ciąg nastąpi po przerwie wakacyjnej. Może będzie inspiracja na kolejne opowieści z lasu ;)
Hej co tak długo, prawdziwe wilki nie mają wakacji :lol:
Czekam na dalsze opowieści
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Re: Steel Wolves (Compass Games)

Post autor: Strategos »

Jest poprawiony moduł Vassala (poprzedni nie był kompatybilny z nowszymi wersjami Vassala):
http://www.vassalengine.org/news/2015/0 ... ing-vol-1/
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Re: Steel Wolves (Compass Games)

Post autor: Strategos »

Gdzieś w tym temacie pojawił się wątek HR polegających miedzy innymi na rezygnacji z pewnych zasad w trybie politycznym (progres torped?) czy mógłbym prosić o zreferowanie proponowanych przez doświadczonych graczy zmian?
Zamierzam bardzo, bardzo powoli przy pomocy modułu Vassala rozegrać kampanię oczywiście z wykorzystaniem reguł politycznych i chciałbym podjąć brzemienną w skutkach decyzję HR tak czy nie :) .
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
cadrach
Capitaine
Posty: 878
Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 10:30
Lokalizacja: Puszcza Piska
Has thanked: 85 times
Been thanked: 141 times
Kontakt:

Re: Steel Wolves (Compass Games)

Post autor: cadrach »

Strategosie, podam więcej informacji jak wrócę do domu (poszukam wtedy właściwego odnośnika do strony na ConsimWorld - w innym razie musiałbyś przekopać wszystkie strony, bo przez pewien czas tam o tym dyskutowano).

Z tego co pamiętam, wysunięto następujące propozycje:
Stephen Jackson proponuje, żeby całkiem usunąć poprawę torped z zasad politycznych. Ulepszenia pojawiają się historycznie, nie trzeba na nie wydawać punktów dyplomacji (nie pamiętam teraz, jak się one nazywają, bo nie używam zupełnie tych reguł i nawet ich nie doczytałem). W ten sposób gracz oszczędza całkiem sporo tych punktów na inne cele i to już może wystarczyć.

Jeden z testerów twierdzi jednak, że to może być za mało i chciał objąć tym także enigmę, ale w jakiś zawiły sposób. Musiałbym poszperać w kompie, ale to dopiero we wrześniu. Pojawiało się tam coś jeszcze od innych testerów i graczy.

Obaj autorzy poniekąd przyznają, że coś jest nie tak z zasadami politycznymi, ale musieliby mieć więcej danych od graczy, by zrobić z tego coś porządnego, więc wszystkie propozycje są raczej do testowania, a nie jako gotowce. I reguła jest taka, że autorzy są raczej za podejściem minimalistycznym do zmian (jeśli je wprowadzać, to jak najmniej, bo wg nich tylko tyle trzeba poprawić), gracze i testerzy zaś twierdzą, że potrzebna poważniejsza zmiana. Nie wiem, jak to wygląda w grze, ale ponoć jakoś od połowy 42 w zasadzie już nic się nie da dyplomacją uzyskać. Ale to chyba dobrze?

Najlepiej będzie, jak podam odnośniki, ale to dopiero we wrześniu.
no school, no work, no problem
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Re: Steel Wolves (Compass Games)

Post autor: Strategos »

Wielkie dzięki :).
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Hauptmann
Posty: 766
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 10:37
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Re: Steel Wolves (Compass Games)

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Krótka piłka: warto wydac na to te kilka stówek? :P Bo bardzo ostro myślę o zażyczeniu sobie tego jako zaległego prezentu urodzinowego.
Awatar użytkownika
cadrach
Capitaine
Posty: 878
Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 10:30
Lokalizacja: Puszcza Piska
Has thanked: 85 times
Been thanked: 141 times
Kontakt:

Re: Steel Wolves (Compass Games)

Post autor: cadrach »

To zależy. Gdzieś tutaj pisałem o wymogach, które trzeba spełnić, żeby w ogóle rozważyć zakup tego monstrum. (Miejsce, czas, cierpliwa kobieta lub jej brak etc.) Natomiast sama gra jest świetna, choć w moim odczuciu na dłuższą metę męczy i trzeba sobie robić od niej przerwy co jakiś czas - czyli zapisywać stan gry i złożyć, aby potem, po jakimś czasie, rozlożyć ponownie. Mówię tu o trybie kampanijnym, do którego z powyższych względów nawet nie podchodziłem (bo ciężko byłoby zapisać stan gry na kilkaset żetonów).

Ale sama gra jest bardzo dobra. Przy okazji dodam, że 7 flotylla nie zakończyła działań i jak będę miał czas oraz nagram się w inne gry, to wrócę tutaj z nowymi opowieściami z lasu! ;)
no school, no work, no problem
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Hauptmann
Posty: 766
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 10:37
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Re: Steel Wolves (Compass Games)

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Jestem kawalerem, czasu mam mało, ale od czego są noce? Miejsce też. To się chyba zabieram za to ^^
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Hauptmann
Posty: 766
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 10:37
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Re: Steel Wolves (Compass Games)

Post autor: SPIDIvonMARDER »

No! Po 2 tygodniach rozrywania żetonów i wkuwania zasad udało mi się rozegrać pierwszy pojedynczy patrol. W pierwszy tygodniu wojny U-30 zatopił dwa zbiornikowce po 5000 BRT każdy oraz kuter rybacki bez tonazu majacego znaczenie. Zapewniło mi to małe zwycięstwo... gdyż w tej chwili moja misja się skończyła. Miałem bardzo kiepskie rzuty i mój okręt został uszkodzony. W drugim zbiornikowcu wybuchł jakiś szajs, mocno uszkadzając okręt. maszyna została uznana za niezdolna do dalszej operacji i powróciła do bazy.

Gra mnioe zachwyciła swoją mechaniką już na etapie uczenia się zasad. Potem było tylko lepiej i ten patrol dał mi ogromną ilość satysfakcji. Teraz chyba zrobię jakiś dłuższy, a potem małą kampanię.
Awatar użytkownika
cadrach
Capitaine
Posty: 878
Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 10:30
Lokalizacja: Puszcza Piska
Has thanked: 85 times
Been thanked: 141 times
Kontakt:

Re: Steel Wolves (Compass Games)

Post autor: cadrach »

Spidi, mam prośbę - gdybyś zagrał w 7 flotyllę, notuj wyniki i podawaj je tutaj dla porównania - przynajmniej przy progach przejściowych między jednym okresem wojny, a drugim.

Ja co prawda przerwałem grę w SW i nieprędko do niej wrócę, bo kilka partii w inną grę czeka w kolejce i mam już do niej przeciwników, ale prędzej czy później to się stanie. Gdybyś spisywał tu swoje wyniki, byłby przynajmniej jakiś materiał do porównań, bo bardzo ciężko o coś takiego w sieci.

Ja mam do spisania zaległe raporty z 3 miesięcy, jakoś chyba do marca 1941, także nawet jak nie będę grał już w tym roku (w naszym, 2015), to przynajmniej je spróbuję tu jeszcze w międzyczasie zamieścić. Skończyłem grę równo z końcem drugiego okresu wojny. Morale miałem wysokie, ale na widok tego modyfikatora w Zatoce Biskajskiej, który pojawia się w 3 okresie, zaczynałem mieć wątpliwości. Tak swoją drogą, to jest niesamowite, że Niemcy tak szybko odpuścili Anglikom w tamtym rejonie (mam na myśli RAF, który sobie tam zaczyna hulać jak chce). Sporo rzeczy już mi się zatarło w pamięci i jak wrócę do tej kampanii, to będę na świeżo zasiadał pełen wiary w zwycięstwo tysiącletniej ;)

Ta gra jest po prostu świetna, ale jak takiego potwora rozłożyć, żeby nie kolidował z życiem codziennym? :)
no school, no work, no problem
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Hauptmann
Posty: 766
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 10:37
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Re: Steel Wolves (Compass Games)

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Od kiedy mieszkam sam, mam wolne łóżko w pokoju, więc to dobry stół...

Mam pytanie. na razie rozegrałem dwa patrole pojedyncze w celach szlifowania zasad. Nie jestem pewien, czy dobrze rozumiem dość podstawową kwestię, a więc dobieranie jednostek z War Mixa i ustawianie ich na właściwych polach.

Skąd mam wiedzieć, ile ich dobrać?

Chciałbym też uściślić, czy dobrze rozumiem kolejność czynności:

1. Decydując się na poszukiwanie celów rzucam nawet z AAC i sprawdzam War Period, dodaję bonusy i wychodzi mi jakiś kolor.
2. Potem patrzę do Contact Table i rzucam jeszcze raz, dodając wartość koloru, który wyszedł mi w ACC. Z reguły powinno wychodzić "Loner" lub "No contact", potem jest więcej konwojów. Literki są dla picu.
3. Kolorek mi mówi, czy to duży czy mały konwój (jest też opcja reszty, ale tamto chyba wiem, jak działa).
4. Wstawiam na właściwe miejsca na kartach konwojów ZAWSZE TYLE SAMO celów, tak? Czyli mały konwój pomarańczowy zawsze ma 20 statków łącznie?
5. Skąd bierze się eskortę?
6. Stać, albo walniemy Wam torpedę w ryło! (jak by ktoś nie pamiętał, cytat z Das Boota).

Bardzo dziękuję za rozwianie wątpliwości.
Awatar użytkownika
cadrach
Capitaine
Posty: 878
Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 10:30
Lokalizacja: Puszcza Piska
Has thanked: 85 times
Been thanked: 141 times
Kontakt:

Re: Steel Wolves (Compass Games)

Post autor: cadrach »

Co do War Mixa - nie rozumiem pytania. Możesz sprecyzować? Losujesz jednostki zawsze z kubka. War Mix (czyli zawartość kubków) ustawiasz przed grą i w czasie zmiany okresu wojny, a nawet częściej - niby co dwa miesiące w rozgrywce kampanijnej. Ja do 7 flotylli mieszałem kubki tylko przy zmianie okresu wojny, bo znacznie mniej losowałem, niż w czasie gry w całą kampanię.

1. Tak.
2. Tak. A literki są do robienia raportów ;)
3 i 4. Kolor wylosowany uprzednio w ARC mówi, jaki to konwój. C1 (czyli mały konwój) może mieć albo 12 (zielony) albo 20 (pomarańczowy) żetonów. C2 odpowiednio 30 i 36, podobnie ta tabela rozstrzyga ile samotnych statków u-boot wykrył. Dodam, że w praktyce nie trzeba wyjmować niekiedy wszystkich żetonów, ponieważ nie zawsze uda Ci się przedostać do wnętrza konwoju - a innym razem uda Ci się i nie będziesz chciał losować zewnętrznych. Zwłaszcza, jeśli nie zamierzasz atakować z drugiego podejścia (a często wiesz o tym przed atakiem na konwój, na jakie ryzyko możesz sobie pozwolić), to w sumie wystarczy wylosować tyle żetonów, ile ma "zręczności" u-boot. Ale to sam zobaczysz po jakimś czasie.
5. Eskortę bierze się z osobnych kubków, jeśli masz na myśli eskortę z kubka British/American Fleet Escort. Natomiat jeśli wylosowałes duży konwój, to nie losujesz dodatkowej eskorty - przecież sam kubek i tak ją zawiera, wedle wykresu War Mix dla konwojów, samotnych statków etc.
6. "Każde słowo jest zbędne" - Karl Dönitz :)
no school, no work, no problem
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Hauptmann
Posty: 766
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 10:37
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Re: Steel Wolves (Compass Games)

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Już rozumiem, w sumie, to sam sobie odpowiedziałem na to pytanie o War Mixa. Po prostu nie byłem pewien, czy ta liczba statków z tabelek jest stała.

W tym tygodniu rozpocznę jakąś kampanię.
2010cobra25
Appointé
Posty: 49
Rejestracja: wtorek, 6 grudnia 2011, 14:04

Re: Steel Wolves (Compass Games)

Post autor: 2010cobra25 »

Witam czy posiada ktoś może tłumaczenie zasad gry na język polski?
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Hauptmann
Posty: 766
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 10:37
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Re: Steel Wolves (Compass Games)

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Nie, ale ciężko myślę nad napisaniem spolszczenia przynajmniej części.

Pytanie: czy na pewno nie da się atakować eskorty/okrętów wojennych na loner display? W żaden sposób?
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”