Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest sobota, 18 sierpnia 2018, 19:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wacht Am Rhein
PostNapisane: piątek, 4 maja 2018, 23:57 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 stycznia 2015, 23:25
Posty: 155
Czy grał ktoś w
https://fortgier.pl/p/16/23677/wacht-am ... jenne.html
https://boardgamegeek.com/boardgame/184 ... t-am-rhein
Co możecie powiedzieć o tej grze? Jak wygląda w nich system obrony przeciwlotniczej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wacht Am Rhein
PostNapisane: niedziela, 6 maja 2018, 14:03 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5656
Lokalizacja: Warszawa
Na ile widzę w instrukcji (ze strony wydawcy) nie ma w ogóle czegoś takiego jak AA. Lotnictwo występuje w postaci punktów, które można przeznaczać do ataków na sieć transportową, wsparcie walk naziemnych albo zabezpieczenie własnych jednostek przed lotnictwem nieprzyjaciela. Osobno liczone są punkty na lotnictwo zaopatrzeniowe. I to wszystko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wacht Am Rhein
PostNapisane: niedziela, 6 maja 2018, 15:13 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 stycznia 2015, 23:25
Posty: 155
Gra wygląda na bardzo rozbudowaną i szczegółowa. Tania nie jest, więc czy: brak AA jako jednostek jest typowe dla gier z II wojny światowej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wacht Am Rhein
PostNapisane: niedziela, 6 maja 2018, 21:25 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 33878
Lokalizacja: Warszawa
urlich napisał(a):
Gra wygląda na bardzo rozbudowaną i szczegółowa. Tania nie jest, więc czy: brak AA jako jednostek jest typowe dla gier z II wojny światowej?

To zależy od rodzaju gry i skali jednostek oraz planszy, ale to jest rozmowa na takim poziomie ogólności, że jedyna sensowna odpowiedź jaką ktoś Ci może udzielić powinna brzmieć: to zależy od gry. Inna sprawa, że raczej nikt nie kupuje gier tylko po to, żeby zobaczyć jak tam są oddane jednostki artylerii przeciwlotniczej.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wacht Am Rhein
PostNapisane: niedziela, 6 maja 2018, 22:10 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 stycznia 2015, 23:25
Posty: 155
Grał ktoś z forum/widział w akcji tą grę? Jakieś wrażenia?
Raleen napisał(a):
To zależy od rodzaju gry i skali jednostek oraz planszy, ale to jest rozmowa na takim poziomie ogólności, że jedyna sensowna odpowiedź jaką ktoś Ci może udzielić powinna brzmieć: to zależy od gry. Inna sprawa, że raczej nikt nie kupuje gier tylko po to, żeby zobaczyć jak tam są oddane jednostki artylerii przeciwlotniczej.

Jakiś przykład dobrej gry z okresu II wojny światowej z oddanymi jednostkami przeciwlotniczymi jako osobnymi oddziałami?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wacht Am Rhein
PostNapisane: poniedziałek, 7 maja 2018, 09:02 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 4 czerwca 2011, 17:35
Posty: 157
Lokalizacja: Gdańsk
Hej,

Trochę o Hurtgen (też GOSS) znajdziesz tutaj... http://strategie.net.pl/viewtopic.php?f=40&t=11448

Co do art. plot...

20.7.0 Anti-Aircraft (Flak)
Whenever an air mission other than air superiority
is conducted, it is subject to enemy flak. If the
air mission is in or adjacent to a flak unit or within
the AA range of an HQ, the opposing player
may execute AA fire against the mission. After
totaling all of the points of AA directed against
an enemy air mission, the defending player rolls
a 1d10. If the result is equal to or less than the
number of AA pts, a number of APs equal to the
difference are aborted and consider flown for the
rest of the day. A DR of 8 or 9 is always a miss.
All German HQs have an AA range of six hexes
and an AA strength of 2. German Flak units have
a range of 1 and an AA strength of 1. All German
city hexes contain 1 intrinsic point of AA. If a
German MU is in the target hex, one additional
point of AA is present.
All US HQs have an AA strength of 2 and a range
of six hexes. If any US artillery unit is present in
the target hex, two additional points of AA are
present. Unless stated otherwise, the range for
using these AA strengths is six hexes for an HQ
and one hex for the other features or units (in or
adjacent to it).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wacht Am Rhein
PostNapisane: poniedziałek, 7 maja 2018, 09:11 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 4 czerwca 2011, 17:35
Posty: 157
Lokalizacja: Gdańsk
urlich napisał(a):
Jakiś przykład dobrej gry z okresu II wojny światowej z oddanymi jednostkami przeciwlotniczymi jako osobnymi oddziałami?


Ja bardzo lubię The Battle for Normandy z GMT.
Są tam niemieckie flaki - wpływ jak poniżej:

11.5 Anti-Aircraft Fire Table
Anti-Aircraft fire against Armed Recon and Ground Support is
resolved using the Anti-Aircraft Fire Table. Roll 1D10 and modify
the die roll by +1 for each eligible FLAK unit beyond the first. Only
one die is rolled, no matter how many FLAK units are present. Only
FLAK units in or adjacent to the target hex can fire. German HQ
units count as a FLAK unit for any attack made on their hex (this
value does not apply to adjacent hexes).
EXPLANATION OF RESULTS
Abort: The air point is not destroyed but it fails its mission.
Hit: The air mission fails and one Air Point is permanently lost.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wacht Am Rhein
PostNapisane: poniedziałek, 7 maja 2018, 10:50 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 listopada 2011, 11:30
Posty: 548
Lokalizacja: Las
Jednostki artylerii przeciwlotniczej znajdziesz w B-35. Jest tam wyznaczanie obszarów, na które posyłamy własne lotnictwo i sprawdzanie, czy nie natknęło się na myśliwce i artylerię p-lot wroga. Ze względu na maskowanie wiąże się to przewracaniem żetonów, by sprawdzić, czy ktoś mógł ostrzelać samoloty. W związku z wieloma innymi czynnikami system ten jest jednak niemiłosiernie czasochłonny i moim zdaniem nie warto zawracać sobie nim głowy tylko dla tego jednego elementu, gdy wiele innych kuleje.

W podobny sposób artyleria przeciwlotnicza przedstawiona jest w Operation Dauntless. Jest to gra w skali kompanii/plutonu, ale działa to mniej więcej tak jak w B-35. Różnica polega na tym, że lotnictwo nie jest dostępne na zawołanie - Brytyjczycy losują je spośród żetonów zasobów co etap i może się okazać, że otrzymują wsparcie lotnictwa bombowego, szturmowego lub rozpoznawczego, ale mogą to być też różne inne "cacka". Jeśli gra się na zasady opcjonalne to grający Niemcami też ma szansę wyznaczyć jakiś cel dla Luftwaffe, choć robi to wyłącznie nocą. Obie strony dysponują artylerią przeciwlotniczą. Ma ona jedno lub dwa pola zasięgu i blokuje możliwość położenia w bronionym obszarze żetonów lotnictwa. Gra oddaje dużą wrażliwość tych jednostek. Pojazdy, na których artyleria jest przewożona, nie są mocno opancerzone i trzeba uważać, by ich łatwo nie potracić.

_________________
ja to ktoś inny


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.