Elusive Victory (GMT)
Elusive Victory (GMT)
Elusive Victory to gra dotycząca walk powietrznych na Bliskim Wschodzie w latach 1967-1973 pomiędzy Egiptem a Izraelem.
http://www.gmtgames.com/evictory/main.html
Testowa mapa i żetony:
http://www.gmtgames.com/EVictory/EVCounters.bmp
http://www.gmtgames.com/EVictory/MapCanal.bmp
http://www.gmtgames.com/evictory/main.html
Testowa mapa i żetony:
http://www.gmtgames.com/EVictory/EVCounters.bmp
http://www.gmtgames.com/EVictory/MapCanal.bmp
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Jakieś cyferki w Burning Blue jednak dostrzegam: http://www.airbattle.co.uk/b_look_at_game.htmlTeufel pisze:nie ma żadnych cyferek na żetonach, podobnie jak w Burning Blue.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
- Teufel
- Legatus Legionis
- Posty: 2426
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
- Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 55 times
Ano
Ale tu http://www.gmtgames.com/EVictory/EVCounters.bmp jednak ich nie ma, ciekawe jaka zastosowali mechanikę. Jest to chyba temat chodliwszy od nalotów na Hanoi (mowa o Downtown), gdzie oprócz kilkunastu MiGów i Samów chyba ciężko jest przeciwdziałać Amerykanom.
Ale tu http://www.gmtgames.com/EVictory/EVCounters.bmp jednak ich nie ma, ciekawe jaka zastosowali mechanikę. Jest to chyba temat chodliwszy od nalotów na Hanoi (mowa o Downtown), gdzie oprócz kilkunastu MiGów i Samów chyba ciężko jest przeciwdziałać Amerykanom.
*/Zależy jak ustawisz warunki zwycięstwa. Downtown to chyba bardzo ciekawa gra. Jeśli strata jednego samolotu bardzo boli, jeśli akcja ratownicza nie powiedzie się , jeśli Samy będą dobrze zamaskowane itd.Teufel pisze:...Jest to chyba temat chodliwszy od nalotów na Hanoi (mowa o Downtown), gdzie oprócz kilkunastu MiGów i Samów chyba ciężko jest przeciwdziałać Amerykanom.
Przewaga Izraela w powietrzu też była duża a mimo to spodziewam się po tej nowej grze dużo dobrego.
PS*/Nie jestem za bardzo obiektywny bo ostatnio pochłonęła mnie podobna tematyka, po zakupie od Kolegi z naszego Forum superprodukcji z dawnych lat gry "Vietnam" Victoria Games (to pełna symulacja całej wojny - gra o najwyższym stopniu komplikacji).
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"
Sun Tzu
Sun Tzu
- Teufel
- Legatus Legionis
- Posty: 2426
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
- Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 55 times
Ciekawe czy będzie też lotnictwo syryjskie, z tego co wyczytałem to chyba nie, szkoda trochę, bylaby walka w dwa ognie
Mogliby kiedyś zrobić symulację wojny w Europie, powiedzmy poczatek lat 70 (nie ma jeszcze tak dużej przewagi jakosciowej po stronie NATO) - wycinek ataku UW na płn Niemcy i Danię z naszym lotnictwem
Mogliby kiedyś zrobić symulację wojny w Europie, powiedzmy poczatek lat 70 (nie ma jeszcze tak dużej przewagi jakosciowej po stronie NATO) - wycinek ataku UW na płn Niemcy i Danię z naszym lotnictwem
Magicy z GMT myślą o TobieTeufel pisze:...
Mogliby kiedyś zrobić symulację wojny w Europie, powiedzmy poczatek lat 70 (nie ma jeszcze tak dużej przewagi jakosciowej po stronie NATO) - wycinek ataku UW na płn Niemcy i Danię z naszym lotnictwem
http://www.airbattle.co.uk/zulualert.html
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"
Sun Tzu
Sun Tzu
AAR z Downtown -> http://www.airbattle.co.uk/d_example.html
Bardzo ciekawe rozwiązania, trzeba przyznać.
Czy Elusive Victory chodzi na tym samym silniku?
Bardzo ciekawe rozwiązania, trzeba przyznać.
Czy Elusive Victory chodzi na tym samym silniku?
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3969 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Re: Elusive Victory (GMT)
Udało nam się pograć w grę z czmielonem w ciągu ostatniego weekendu. Gra powtarza niemal wszystkie rozwiązania znane z wcześniejszego „Downtown: Air War over Hanoi 1965-1972”. Są nieznaczne różnice np. w zakresie mniejszych restrykcji dotyczących użycia rakiet BVR (Beyond Visual Range), poza tym różnice sprzętowe i w uzbrojeniu. Mamy kilka innych typów samolotów np. bardzo skuteczne na niskim pułapie Mirage, z kolei jeśli chodzi o bomby EOGB (Electro-Optical Guided Bombs) i rakiety do zwalczania SAM’ów i Fire Can’ów, jest tego trochę mniej, bo Izrael nie dysponował tak bogatą paletą sprzętu jak USA. Jest za to trochę większa paleta SAMów (zwłaszcza SA-6) po stronie Egiptu. SA-6 ma tę zaletę, że jest wykrywana dopiero jak namierzy wrogi samolot, tzn. samo włączenie radaru nie ujawnia jednostki, ma też więcej amunicji, natomiast minusem jest krótszy zasięg.
Zagraliśmy dwa scenariusze z początkowego okresu i przewaga Izraela była znaczna, tak że w pewnym momencie rozgrywka jawiła mi się jako do jednej bramki. Nie są tu moim zdaniem winne same zasady systemowe, ale bardziej konstrukcja scenariuszy. Układ planszy też jest taki, że potencjalnie ułatwia Izraelczykom omijanie obrony p-lot. Egiptu. „Downtown” wydaje mi się pod tym względem ciekawsze. Trudno jeszcze w oparciu o zaledwie dwa scenariusze oceniać. Przypuszczam też, że dla późniejszego okresu rozgrywka może być ciekawsza i bardziej wyrównana. Sam system nadal dla mnie bardzo ciekawy, głównie jeśli chodzi o oddanie realiów walki powietrznej i działania systemu obrony przeciwlotniczej oraz klimat. Wiem, że wychodzi albo wyszła trzecia część o hipotetycznym konflikcie w Europie, o której pisano swego czasu w tym wątku.
Podczas rozgrywki mieliśmy spore wątpliwości co do dodatkowych zbiorników paliwa zwiększających zasięg samolotów izraelskich, tak żeby mogły dolecieć w głąb Egiptu i tego kiedy i z jakimi skutkami można je odrzucać. Nie wiem jak to wyglądało od strony realiów tego konfliktu, ale z zasad wynika, że w grze dość łatwo można odrzucić te zbiorniki, samoloty przestają być wtedy obciążone („laden”) i tym samym szybciej lecą i manewrują w walce powietrznej (poza misjami bombowymi, których samoloty obciążone są bombami).
Izraelska misja lotnicza zbliża się do granicy egipskiej na Kanale Sueskim
Fragment obrony przeciwlotniczej Egiptu. Z lotnisk wystartowały dwa klucze MiGów by bronić egipskiego nieba
Zagraliśmy dwa scenariusze z początkowego okresu i przewaga Izraela była znaczna, tak że w pewnym momencie rozgrywka jawiła mi się jako do jednej bramki. Nie są tu moim zdaniem winne same zasady systemowe, ale bardziej konstrukcja scenariuszy. Układ planszy też jest taki, że potencjalnie ułatwia Izraelczykom omijanie obrony p-lot. Egiptu. „Downtown” wydaje mi się pod tym względem ciekawsze. Trudno jeszcze w oparciu o zaledwie dwa scenariusze oceniać. Przypuszczam też, że dla późniejszego okresu rozgrywka może być ciekawsza i bardziej wyrównana. Sam system nadal dla mnie bardzo ciekawy, głównie jeśli chodzi o oddanie realiów walki powietrznej i działania systemu obrony przeciwlotniczej oraz klimat. Wiem, że wychodzi albo wyszła trzecia część o hipotetycznym konflikcie w Europie, o której pisano swego czasu w tym wątku.
Podczas rozgrywki mieliśmy spore wątpliwości co do dodatkowych zbiorników paliwa zwiększających zasięg samolotów izraelskich, tak żeby mogły dolecieć w głąb Egiptu i tego kiedy i z jakimi skutkami można je odrzucać. Nie wiem jak to wyglądało od strony realiów tego konfliktu, ale z zasad wynika, że w grze dość łatwo można odrzucić te zbiorniki, samoloty przestają być wtedy obciążone („laden”) i tym samym szybciej lecą i manewrują w walce powietrznej (poza misjami bombowymi, których samoloty obciążone są bombami).
Izraelska misja lotnicza zbliża się do granicy egipskiej na Kanale Sueskim
Fragment obrony przeciwlotniczej Egiptu. Z lotnisk wystartowały dwa klucze MiGów by bronić egipskiego nieba
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3969 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Re: Elusive Victory (GMT)
Właściwie to niepotrzebne zawracanie głowy graczom, bo skoro tak to jako Izraelczyk odstrzeliwuję/odczepiam zbiornik od razu jak wlatuję na planszę i nie mam żadnych problemów, bo później z jego brakiem nie wiążą się żadne konsekwencje. Tylko Mirage IIICJ mają specjalną, opcjonalną zasadę, która pozwala dzięki tym zbiornikom mieć 5 dodatkowych jednostek paliwa.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3969 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Re: Elusive Victory (GMT)
Jak spojrzeć na log-sheety, że tam miejsca na wpisywanie wyposażenia samolotów jest ograniczona ilość - to powinien, ale z zasad to nie wynika, wręcz się pisze, że każdy samolot może mieć broń RHM i niezależnie od tego IRM oraz działko - to jeśli chodzi o misje niebombowe. Z kolei misje bombowe też nie mają żadnych ograniczeń (piszę na podstawie podrozdziału 16.2).
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Re: Elusive Victory (GMT)
Część o Europie nigdy chyba niestety nie wyszła (jak by wyszła, to pewnie bym o niej słyszał ).
PS. Po napisaniu tego posta wszedłem na stronę GMT i właśnie zobaczyłem, że jest w przygotowaniu. Dawno nie zaglądałem na stronę GMT i myślałem, że projekt upadł albo jest zawieszony.
PS. Po napisaniu tego posta wszedłem na stronę GMT i właśnie zobaczyłem, że jest w przygotowaniu. Dawno nie zaglądałem na stronę GMT i myślałem, że projekt upadł albo jest zawieszony.