Silent War (Compass Games)
- Jarek
- Général en Chef
- Posty: 4621
- Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 85 times
Re: Silent War (Compass Games)
To będzie samodzielny dodatek, czy trzeba będzie mieć "główne pudło" z grą?
Re: Silent War (Compass Games)
Szczerze mówiąc nie śledziłem zbyt dokładnie prac nad tym modułem. Może jest coś w opisie, który cytowałem wyżej?
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
-
- Appointé
- Posty: 49
- Rejestracja: wtorek, 6 grudnia 2011, 14:04
Re: Silent War (Compass Games)
Czy doczekamy się kiedyś polskiego wydania tej gry lub chociaż instrukcji ?
Re: Silent War (Compass Games)
Z pewnością nie. Szacuję liczbę posiadaczy tej gry w Polsce na 10-15 osób, a aktywnych jej użytkowników na 2-3, i myślę, że to optymistyczna liczba.
Nie ma zresztą żadnych "narodowych" wydań Silent War.
Nie ma zresztą żadnych "narodowych" wydań Silent War.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Re: Silent War (Compass Games)
Dokładnie.Andy pisze:Z pewnością nie. Szacuję liczbę posiadaczy tej gry w Polsce na 10-15 osób, a aktywnych jej użytkowników na 2-3, i myślę, że to optymistyczna liczba.
Nie ma zresztą żadnych "narodowych" wydań Silent War.
Każdy z posiadaczy samotnie toczy swoją cichą wojnę.
si vis pacem, para bellum
- ChevalierVernix
- Sous-lieutenant
- Posty: 449
- Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
- Lokalizacja: obecnie Białystok
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Silent War (Compass Games)
Zgadza się, to cicha gra i cicha wojnaWP pisze:Dokładnie.Andy pisze:Z pewnością nie. Szacuję liczbę posiadaczy tej gry w Polsce na 10-15 osób, a aktywnych jej użytkowników na 2-3, i myślę, że to optymistyczna liczba.
Nie ma zresztą żadnych "narodowych" wydań Silent War.
Każdy z posiadaczy samotnie toczy swoją cichą wojnę.
Re: Silent War (Compass Games)
Zanim ją zakupię to chciałbym się dowiedzieć jak ze skalą trudności instrukcji? Do pojęcia bez problemu czy będę się głowił?
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
Re: Silent War (Compass Games)
Nie jest trudniej niż w przypadku RAF-u. A poza tym od czego są koledzy na forum?
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Re: Silent War (Compass Games)
Dzisiaj stałem się dumnym posiadaczem Steel Wolves, ale jakieś 2 tygodnie temu dla zapoznania się z przepisami zacząłem rozgrywkę w Silent War z dodatkiem IJN na Vassalu. Gra mnie tak wciągnęła, że zanim przejdę do Wilków, skończę kampanię w Silent War. Mam jednak poblem, ponieważ nie ma nigdzie dostępu do instrukcji z dodatku IJN, więc kilku rzeczy nie jestem pewien:
1. Jaka jest zasada podmiany żetonu z Dilligent Escort? Czy podmieniam go na zwykły DD z dodatku IJN bez rzutu na DE, czy z rzutem, czy też w ogóle nie podmieniam?
2. Co się dzieje z uszkodzonymi jednostkami z IJN? Czy są jakieś premie za samo uszkodzenie okrętów wojennych?
3. Jak działa doktryna pancerników, czy podobnie jak w Steel Wolves, że w jednym konwoju mogą być maksymalnie 2 pancerniki?
4. Jak działa zasada awaryjnego zanurzenia?
Grając w kampanię w okresie W1 z torpedami na poziomie -2 zdaje mi się, że można się pokusić o obniżenie wymagań dla pozyskania Super Skippera...
Raz (dosłownie raz) na kilkaset patroli udało mi się zatopić dwie ,porządne' jednostki o łącznej wyporności powyżej 16.000 t. (był to transportowiec o wyporności 18.000 plus frachtowiec 5.000 t zatopiony przez Treshera klasy T). Pomyślałem, że w tej fazie wojny załoga z takim osiągnięciem zasługuje na promocję . Z kolei później gdy mamy torpedy +2 i lepsze okręty możan się pokusić o podniesienie wymagań... Co Wy na to? nie zakłóci to zbyt mocno balansu gry?
Wprowadziłem również zasadę, że okręty z uszkodzeniami dodają +1 do transit Event na każdy poziom uszkodzeń.
Poza tym skłaniam się ku temu, aby zdarzenia polegające n patrolowaniu w ,Specjalnych Zonach' trwały co najmniej 2 tury i dopiero po 2 turach działań kończyły się RTB. Takie rozwiązanie przyjęto zresztą w jednej z Mini Kampanii.
1. Jaka jest zasada podmiany żetonu z Dilligent Escort? Czy podmieniam go na zwykły DD z dodatku IJN bez rzutu na DE, czy z rzutem, czy też w ogóle nie podmieniam?
2. Co się dzieje z uszkodzonymi jednostkami z IJN? Czy są jakieś premie za samo uszkodzenie okrętów wojennych?
3. Jak działa doktryna pancerników, czy podobnie jak w Steel Wolves, że w jednym konwoju mogą być maksymalnie 2 pancerniki?
4. Jak działa zasada awaryjnego zanurzenia?
Grając w kampanię w okresie W1 z torpedami na poziomie -2 zdaje mi się, że można się pokusić o obniżenie wymagań dla pozyskania Super Skippera...
Raz (dosłownie raz) na kilkaset patroli udało mi się zatopić dwie ,porządne' jednostki o łącznej wyporności powyżej 16.000 t. (był to transportowiec o wyporności 18.000 plus frachtowiec 5.000 t zatopiony przez Treshera klasy T). Pomyślałem, że w tej fazie wojny załoga z takim osiągnięciem zasługuje na promocję . Z kolei później gdy mamy torpedy +2 i lepsze okręty możan się pokusić o podniesienie wymagań... Co Wy na to? nie zakłóci to zbyt mocno balansu gry?
Wprowadziłem również zasadę, że okręty z uszkodzeniami dodają +1 do transit Event na każdy poziom uszkodzeń.
Poza tym skłaniam się ku temu, aby zdarzenia polegające n patrolowaniu w ,Specjalnych Zonach' trwały co najmniej 2 tury i dopiero po 2 turach działań kończyły się RTB. Takie rozwiązanie przyjęto zresztą w jednej z Mini Kampanii.
Re: Silent War (Compass Games)
Losujesz z puli DD, ale zostawiasz sobie Dilligenta obok, na lub pod tym nowym żetonem dla pamięci. Używasz wartości z nowego żetonu DD/DE, ale jego ASW powiększasz o +3 (jednak nie może on przekroczyć 6). Wartość Defense z nowego żetonu nie jest powiększana. Po walce żeton Diligent wraca do kubka, z którego został wylosowany.Arthurius pisze:1. Jaka jest zasada podmiany żetonu z Dilligent Escort? Czy podmieniam go na zwykły DD z dodatku IJN bez rzutu na DE, czy z rzutem, czy też w ogóle nie podmieniam?
Uszkodzone jednostki są usuwane z puli na koniec Combat Phase do końca bieżącego War Periodu. Na początku następnego umieszczane są w odpowiednich pulach. Jest też opcjonalna reguła, wg której uszkodzone jednostki o poszczególnych tonażach wracają po liczbie miesięcy wynikającej z rzutu kostką i wartości z odpowiedniej tabeli.2. Co się dzieje z uszkodzonymi jednostkami z IJN? Czy są jakieś premie za samo uszkodzenie okrętów wojennych?
Obowiązuje normalna reguła 30.1, ale uzupełniona następująco: Yamato i Musashi mogą być napotkane w 1942 na obszarach Empire Pacific, Bonins i North Pacific. W 1943 i 1944 na obszarach: East China Sea, South China Sea, North Philippine Sea, Marianas i Carolines. Po kwietniu 1945 tylko na East China Sea i Empire Pacific. Po wylosowaniu na "niedozwolonym" obszarze należy zwrócić żeton do puli BB i nie losować niczego w zamian. TDC przepada.3. Jak działa doktryna pancerników, czy podobnie jak w Steel Wolves, że w jednym konwoju mogą być maksymalnie 2 pancerniki?
Jeśli dobrze rozumiem (bo nie mam Steel Wolves), stosuje się reguły Crash Dive z Steel Wolves, ale można skorzystać przy Combat Eventach: Circular Running Torpedo i Betty Bomber Spots Submarine. Wynik rzutu kostką porównuje się z następującymi wskaźnikami poszczególnych klas okrętów:4. Jak działa zasada awaryjnego zanurzenia?
0 (zero): S1, S2, S3, B, Dolphin, Cachalot, P1, P2, P3, T, Gato, Balao, Tench, Scheme 17, K-VIII, K-XI, K-XIV, O-16, O-19.
1: New S1, New S2, )-21, British S2, British T2.
Nie mogą korzystać z Crash Dive: Leviathan, Argonaut, Narwhal.
Myślę, że możesz stosować dowolne home rules, które sprawiają Ci radość Podobna sytuacja jest opisana na BGG. Gracz (Dave):Grając w kampanię w okresie W1 z torpedami na poziomie -2 zdaje mi się, że można się pokusić o obniżenie wymagań dla pozyskania Super Skippera...
Raz (dosłownie raz) na kilkaset patroli udało mi się zatopić dwie ,porządne' jednostki o łącznej wyporności powyżej 16.000 t. (był to transportowiec o wyporności 18.000 plus frachtowiec 5.000 t zatopiony przez Treshera klasy T). Pomyślałem, że w tej fazie wojny załoga z takim osiągnięciem zasługuje na promocję . Z kolei później gdy mamy torpedy +2 i lepsze okręty możan się pokusić o podniesienie wymagań... Co Wy na to? nie zakłóci to zbyt mocno balansu gry?
I cudowna odpowiedź autora:I know the rules say 3 ships for 16,000T but I just had Steelhead sink the Shokaku and Unyo, CVs for 26T and 19T, in one attack. Two carriers! Big ones too!
Should I promote a super skipper for this kind of exceptional attack? Would an extra 1T junk really have mattered to his skill level? Or should I follow strict adherence to the rules and assume this guy was removed from the boats, given the Medal of Honor, put on a War Bonds tour, then after the war a hollywood acting career, eventual Governor of California followed by President?
Nie sądzę, żeby ten Twój pomysł "rozsadził" grę. Natomiast mam wątpliwości do dwóch pozostałych. Pozostawanie przez dwie tury w SMZ we wczesnych miesiącach kampanii doprowadzi chyba nieuchronnie do nieosiągnięcia wymaganego poziomu zatopień. +1 do Transit Eventów uszkodzonych op. też chyba może znacząco zwiększyć Twoje straty przy dłuższym stosowaniu. Ale to tylko przypuszczenia.I will give you special Designer dispensation for your two CV's and grant you the "DAVE" award (Distinguished Achievement against cVs of the Empire) - which allows you to super-skipper that guy!
W sumie pamiętaj, że gra jest dla Ciebie, a nie Ty dla gry!
Sink'em all!
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Re: Silent War (Compass Games)
Dzięki za szybką i wyczerpująca odpowiedź!
Podnosi na duchu. Myślę, że zastosowanie tych 3 home rulesów razem powinno sie trochę zbilansować (1 korzystny i 2 niekorzystne dla gracza).
Zastanawiam się jeszcze nad przeniesieniem dobrowolnej walki w wynurzeniu co najmniej dla okrętów Argonaut, Nautilus, Narwhal, Surcouf oraz Leviathan.
W ,Steel Wolves' jest zasada 27.1 mówiąca że można dowolnie wybrać walkę na powierzchni spełniając warunki:
1. Jest odkryty co najmniej jeden statek handlowy o tonażu najwyżej 7t
2. nie ma nieodkytych jednostek z ,tyłami marynarki wojennej' w kolumnie okretu podwodnego i w przylegających
3. nie ma nigdzie odkrytych jednostek wojennych z uzbrojeniem artyleryjskim
oraz procedura:
1. umieścić ,spooted' na okręcie podwodnym
2. wybrac cel (statek handlowy o tonażu najwyżej 7t)
3. sprawdzić czy atakowany statek handlowy jest uzbrojony (bazowo 8 i 9 oznacza, że jest uzbrojony) - jeśli jest uzbrojony to sprawdzić od razu efekty jego ostrzału - tabelka podobn do ,event aircraft')
4. jeśli atakujemy działami powyżej 127 mm, to zakładamy, że jestesmy poza zasięgiem uzbrojonego statku handlowego
5. sprawdzić efekt ataku
6. przejść do kontrataku
I teraz pytania:
1. Czy japońskie statki handlowe również były czasami uzbrojone w artylerię?
2. Jak często okręty podwodne USA atakowały w wynurzeniu ostrzałem artyleryjskim?
Jeśli były to częste sytuacje, to można by rozszerzyć ten przepis na wszystkie okręty.
Podnosi na duchu. Myślę, że zastosowanie tych 3 home rulesów razem powinno sie trochę zbilansować (1 korzystny i 2 niekorzystne dla gracza).
Zastanawiam się jeszcze nad przeniesieniem dobrowolnej walki w wynurzeniu co najmniej dla okrętów Argonaut, Nautilus, Narwhal, Surcouf oraz Leviathan.
W ,Steel Wolves' jest zasada 27.1 mówiąca że można dowolnie wybrać walkę na powierzchni spełniając warunki:
1. Jest odkryty co najmniej jeden statek handlowy o tonażu najwyżej 7t
2. nie ma nieodkytych jednostek z ,tyłami marynarki wojennej' w kolumnie okretu podwodnego i w przylegających
3. nie ma nigdzie odkrytych jednostek wojennych z uzbrojeniem artyleryjskim
oraz procedura:
1. umieścić ,spooted' na okręcie podwodnym
2. wybrac cel (statek handlowy o tonażu najwyżej 7t)
3. sprawdzić czy atakowany statek handlowy jest uzbrojony (bazowo 8 i 9 oznacza, że jest uzbrojony) - jeśli jest uzbrojony to sprawdzić od razu efekty jego ostrzału - tabelka podobn do ,event aircraft')
4. jeśli atakujemy działami powyżej 127 mm, to zakładamy, że jestesmy poza zasięgiem uzbrojonego statku handlowego
5. sprawdzić efekt ataku
6. przejść do kontrataku
I teraz pytania:
1. Czy japońskie statki handlowe również były czasami uzbrojone w artylerię?
2. Jak często okręty podwodne USA atakowały w wynurzeniu ostrzałem artyleryjskim?
Jeśli były to częste sytuacje, to można by rozszerzyć ten przepis na wszystkie okręty.
Re: Silent War (Compass Games)
Nie znalazłem u Blaira ani w necie zestawienia sumarycznego ataków nawodnych amerykańskich op. Podejrzewam, że to był margines ich działalności, głównie przy atakach na sampany itp. jednostki. Japończycy chyba rzadko uzbrajali statki handlowe w działa.
Gdyby tego typu starcia zdarzały się częściej, to pewnie mielibyśmy w Silent War odrębną regułę na ten temat, a nie tylko combat event. Ta gra powstała po bardzo solidnej analizie źródeł i opracowań.
EDIT!
A teraz wszystko co napisałem powyżej należy wziąć w nawias! Przecież w instrukcji do IJN jest reguła dotycząca ataków na samotnie idące statki (loners)! Stanowi ona, że jeśli taki samotnik okaże się statkiem handlowym, gracz może dobrowolnie zastosować Combat Event nr 1, czyli właśnie Surface Gunnery Combat.
Gdyby tego typu starcia zdarzały się częściej, to pewnie mielibyśmy w Silent War odrębną regułę na ten temat, a nie tylko combat event. Ta gra powstała po bardzo solidnej analizie źródeł i opracowań.
EDIT!
A teraz wszystko co napisałem powyżej należy wziąć w nawias! Przecież w instrukcji do IJN jest reguła dotycząca ataków na samotnie idące statki (loners)! Stanowi ona, że jeśli taki samotnik okaże się statkiem handlowym, gracz może dobrowolnie zastosować Combat Event nr 1, czyli właśnie Surface Gunnery Combat.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota, 14 marca 2009, 08:40
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Silent War (Compass Games)
"A teraz wszystko co napisałem powyżej należy wziąć w nawias!"
Branie w nawias tekstów opatrzonych twarzą Szwejka weszło mi w krew
Branie w nawias tekstów opatrzonych twarzą Szwejka weszło mi w krew
Re: Silent War (Compass Games)
I słusznie, bo ja zawsze żartuję!Ezechiel pisze:Branie w nawias tekstów opatrzonych twarzą Szwejka weszło mi w krew
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Re: Silent War (Compass Games)
Dzięki za kolejne info, wszystko przez to, że jak pisałem wcześniej nie mam dostępu do instrukcji IJN
Jeszcze jedno pytanko: czy w IJN są podobne zasady dotyczące ,Loners' co w Steel Wolves? Przypuszczam, że:
1. Loners spotykasz tylko przy wylosowaniu C1 bez względu na poziom Area Activity (może z wyjątkiem czerwonego i niebieskiego).
2. Później odkrywasz dowolną ilość zakrytych jednostek (wszystkie muszą być z marynarki handlowej, żeby móc atakować działem - jeśli są z IJN to można atakować tylko torpedami).
3. Każdą jednostkę z osobna możesz atakować pełną siłą, a później jedna faza kontrataku?
Ale może jest inaczej niż w Steel Wolves?
Zastanawia mnie jeszcze czy w Silent War jest losowanie możliwości uzbrojenia w artylerię jednostek handlowych?
Jeszcze jedno pytanko: czy w IJN są podobne zasady dotyczące ,Loners' co w Steel Wolves? Przypuszczam, że:
1. Loners spotykasz tylko przy wylosowaniu C1 bez względu na poziom Area Activity (może z wyjątkiem czerwonego i niebieskiego).
2. Później odkrywasz dowolną ilość zakrytych jednostek (wszystkie muszą być z marynarki handlowej, żeby móc atakować działem - jeśli są z IJN to można atakować tylko torpedami).
3. Każdą jednostkę z osobna możesz atakować pełną siłą, a później jedna faza kontrataku?
Ale może jest inaczej niż w Steel Wolves?
Zastanawia mnie jeszcze czy w Silent War jest losowanie możliwości uzbrojenia w artylerię jednostek handlowych?