Każdy pilot może odeprzeć atak, nieistotne, czy jest celem ataku, czy też nie, czy jest "szybki", czy "wolny", ani czy już atakował.
Należy jedynie pamiętać o tym, że każdy jeden atak może odeprzeć TYLKO jeden pilot.
Podczas odpierania ataku obowiązuje taka sama procedura, jak podczas ataku.
A więc ważny jest minimalny i maksymalny zasięg broni, wysokość z jakiej może być odpalana, a także należy przed odparciem zdeklarować jakie i ile sztuk broni używa pilot.
Polecam znakomite FAQ przygotowane na Boardgamegeek, zebrane z pytań z forum gry:
https://boardgamegeek.com/filepage/83161/hlcao-faq
Tam też jest opisana pełna procedura ataku wykonywanego przez bandytę lub stanowisko AA:
- określenie losowe celu ataku,
- użycie ECM (jeśli jest na pokładzie samolotu będącego celem),
- jeśli nieudane: odparcie ataku przez dowolnego jednego pilota (nie musi być na tym samym polu, wystarczy, że ma cel w zasięgu swojej broni),
- jeśli nieudane: opcjonalny wybór uniku (evasive) i otrzymanie stresu,
- rzut kością (lub dwoma koścmi jeśli był unik).
Hornet Leader – Carrier Air Operations (DVG)
Re: Hornet Leader – Carrier Air Operations (DVG)
Odświeżyłem sobie grę niedawno i muszę powiedzieć, że HL dalej bawi tak jak kiedyś.
Tym razem grałem kampanię w trybie Large Deck Marine, czego nigdy jeszcze wcześniej nie próbowałem. Jest to chyba najbardziej wymagający tryb na długie kampanie przez brak jednego samolotu na misji. Na krótkie może być łatwiejszy ze względu na to, że nie otworzą się cele w dalszych zasięgach i tym samym piloci będą mieć mniej stresu za lot na bliskiej odległości.
Zdecydowanie jedna z gier DVG warta polecenia.
Tym razem grałem kampanię w trybie Large Deck Marine, czego nigdy jeszcze wcześniej nie próbowałem. Jest to chyba najbardziej wymagający tryb na długie kampanie przez brak jednego samolotu na misji. Na krótkie może być łatwiejszy ze względu na to, że nie otworzą się cele w dalszych zasięgach i tym samym piloci będą mieć mniej stresu za lot na bliskiej odległości.
Zdecydowanie jedna z gier DVG warta polecenia.