Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest niedziela, 28 maja 2017, 06:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Medieval Battle (Alchemicus.pl)
PostNapisane: czwartek, 18 maja 2017, 23:17 
Sous-lieutenant

Dołączył(a): sobota, 27 grudnia 2014, 13:21
Posty: 388
Pojawią się 2 jednostki dowódcze. Wodzu główny i Kapitan. Wódz reprezentowany będzie przez oddział jego straży przybocznej w postaci ciężkiej jazdy, zaś Kapitan przez jednostkę jazdy lekkiej. Obie będą odróżniały się kolorystycznie od pozostałych jednostek, zaś poruszać się będą tak jak inne oddziały tego samego typu (tyle samo pkt ruchu).

Umiejętność dowodzenia oznaczać będzie:
- odległość w heksach dowódcy od oddziału, któremu może wydać rozkaz,
- ilość oddziałów w zasięgu dowódcy, które można będzie aktywować rozkazem w ramach jednej akcji.
UD oznaczana będzie jednym znacznikiem i określa poziom potencjału.

Wartość charyzmy z kolei wskazuje na ilość rozkazów, które dowódca może wydać oddziałom w ramach jednostki czasu (klepsydry).
CH oznaczana będzie dwoma znacznikami. Jeden oznacza potencjał, do którego CH będzie się odnawiać po użyciu klepsydry, tj. reorganizacji, zaś drugi oznaczy poziom "zużycia" charyzmy wskutek wydawania rozkazów w ramach danej jednostki czasu.

Przykładowo dowódca o UD 4 i CH 4/4 będzie mógł jednorazowo aktywować rozkazy dla max 4 jednostek, znajdujących się od niego w odległości 4 heksów. Jeśli aktywuje tylko jedną, to jego CH spadnie do 3/4, więc w dalszym ciągu, (do wydatkowania klepsydry) będzie miał możliwość wydania 3 rozkazów np. po jednym trzem różnym oddziałom lub 3 jednemu oddziałowi (z ograniczeniem w tym przypadku do 1 rozkazu tego samego rodzaju) itp.

Wódz będzie każdorazowo konfigurowany przed rozpoczęciem bitwy (równocześnie z rozmieszczaniem oddziałów na planszy), zaś poziomy cech Kapitana będą stałe na poziomie UD 1 CH 1.
Serduszka wyznaczają odporność na zabicie, przy czym każde zabicie częściowe (tj. walka, podczas której oddział dowódcy ponosi straty) oznaczać będzie konieczność odrzucenia jednego z żetonów, z których potencjał dowódcy będzie zbudowany (czyli dowódca został ranny) . To z kolei może mieć wpływ na poziomy UD CH, o ile odrzucony żeton będzie zawierał którąś z tych cech (np. został cięty przez łeb i w wyniku utraty nosa spada mu charyzma). Kapitan będzie miał 1 serduszko, co oznacza, że to taki leszczu na jednego strzała.

Rozkazy w zalinkowanej wyżej tabelce to (od góry):
- zacięta obrona,
- szaleńczy atak,
- oskrzydlenie,
- przełamanie,
- forsowny marsz,
- pościg.

Mam nadzieję, że rebusy w kolumnach pozwalają odgadnąć jakie są efekty poszczególnych rozkazów. :mrgreen:

_________________
"... ma wierzytelność zabezpieczoną hipoteką przemysłową, co stwierdza kurator upadłowy" (Prokuratura Rejonowa w Tychach. O matko.)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.