Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest środa, 18 lipca 2018, 09:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Time of Crisis (GMT)
PostNapisane: czwartek, 6 lipca 2017, 15:49 
Sergent
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 6 marca 2014, 17:01
Posty: 110
Lokalizacja: Warszawa
9 nowych postów, żadnego nowego info o grze. :(
Może przenieście się na osobny wątek lub PW?

Sam czekam na info od kogoś kto miał okazję grać bo kusi mnie strasznie. Po instrukcji wygląda przyjemnie i z dużą interakcja, a szczególnie nietrudne co daje mi szansę sprzedać tą grę w mojej grupie.
Niestety na consimworld i BGG dalej tylko pytania o zasady, bez opinii i info z sesji.

_________________
KOLEKCJA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Time of Crisis (GMT)
PostNapisane: czwartek, 6 lipca 2017, 15:52 
Lieutenant

Dołączył(a): wtorek, 28 października 2014, 23:01
Posty: 596
Lokalizacja: pradawny gród Trygława
Jest to właściwe miejsce na dyskusję historyczną dotyczącą gry i nie ma potrzeby się przenosić ani zakładać nowy wątek :)

_________________
Du musst herrschen und gewinnen,
Oder dienen und verlieren,
Leiden oder triumphieren,
Amboss oder Hammer sein.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Time of Crisis (GMT)
PostNapisane: czwartek, 6 lipca 2017, 17:04 
Adjudant-Major

Dołączył(a): piątek, 5 stycznia 2007, 00:52
Posty: 281
Samuel napisał(a):
Natomiast jeśli chodzi o grę w tematyce rzeczywiście symulacyjną, to nie ukrywam, że pociąga mnie pewien bardzo stary tytuł, mianowicie "Imperium Romanum", które w przyszłym roku ma się ukazać w trzeciej odsłonie. Choć może oznacza to przyznanie, iż dziwaczeję na starość, zapytam, czy ktoś z weteranów Forum miał styczność z tym tytułem? :)

Mnie Imperium Romanum II pociągnęło już dawno temu i wcale nie uważam się za dziwaka :)

Pociągnęło, ale niestety nie zatrzymało na długo. Gra ma mnóstwo uroku, ale jest ociężała, a jej historyczność/niehistoryczność (rezultaty bitew) nie zawsze mogła dostarczyć zabawy.

Dużo do gry wniósł pewien Włoch z bgg, który na bieżąco uaktualniał zasady o modyfikacje i erraty oraz stworzył wersję III.

Wersja z DG wygląda ślicznie, ale przez trzy mapy będzie niestety mało grywalnym potworem – z tego co pamiętam prawie wszystkie scenariusze wykorzystują cały dostępny obszar.
Co nie zmienia faktu, że bardzo kusi swym wyglądem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Time of Crisis (GMT)
PostNapisane: piątek, 7 lipca 2017, 00:04 
Sous-lieutenant

Dołączył(a): piątek, 5 lipca 2013, 21:10
Posty: 355
clown napisał(a):
Marco zachwala każdą recenzowaną grę, więc żadna z niego wyrocznia.


Hheh, no też mi się wydawało, że Marco zachwala nie wiadomo co i za co :D

Kilka żetonów, kilka kartoszek takich sobie i mapka też taka nijaka.

_________________
Chętnie zagram online (Vassal itp.). Moje filmiki z gier PC kampanii mp(Europa Universalis 2):

http://youtu.be/mkga5VM5aY0

http://www.youtube.com/watch?v=yw7c0RmrrSo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Time of Crisis (GMT)
PostNapisane: piątek, 7 lipca 2017, 01:22 
Colonel en second

Dołączył(a): środa, 23 listopada 2011, 00:27
Posty: 1354
Lokalizacja: Kraków
Renald - wielkie dzięki, na pewno zapytam jeszcze, ale to rzeczywiście na privie albo w innym wątku, na szczęście jest jeszcze rok czasu by się zastanowić nad sensownością wchodzenia w posiadanie IR. :)
Vandal - rozumiem frustrację, ale doświadczenie uczy, że gry GMT płyną z Hameryki ponad miesiąc, nie sądzę, by wielu graczy na Starym Kontynencie miało już - negatywne czy pozytywne - doświadczenia z tym tytułem. Stąd na razie w wątku dominują takie przedwstępne dyskusje historyczne czy uwagi natury estetycznej, obawiam się, że grę zobaczę dopiero w Brańszczyku i wtedy z pewnością odniosę się do niej samej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Time of Crisis (GMT)
PostNapisane: niedziela, 13 sierpnia 2017, 12:32 
Alférez de Navío
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 23:28
Posty: 562
Lokalizacja: Warszawa
2 tygodnie temu (tuż przed moim wyjazdem na urlop) zagraliśmy w Agresorze z RAJem, Bambroughem i Naharem. Muszę powiedzieć, że gra bardzo mi się podoba, choć po lekturze instrukcji miałem swoje obawy. Wydaje mi się jednak, że pomimo pewnych elementów fantastycznych (widocznych nawet dla mnie, choć nie znam się na późnym Rzymie tak jak Samuel, wspominam o nim podczas dokładnie jednego wykładu każdego roku, i to już o czasach chrześcijańskich ;) ), w tej bardzo prostej mechanice bardzo sprytnie zaszyte są patenty całkiem udatnie emulujące tę epokę. Gra prosta (pod względem zasad, bynajmniej pod względem decyzji), szybka i bardzo moim zdaniem przyjemna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Time of Crisis (GMT)
PostNapisane: niedziela, 13 sierpnia 2017, 13:01 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 2261
Wilk napisał(a):
w tej bardzo prostej mechanice bardzo sprytnie zaszyte są patenty całkiem udatnie emulujące tę epokę. Gra prosta (pod względem zasad, bynajmniej pod względem decyzji), szybka i bardzo moim zdaniem przyjemna.

Potwierdzam. Mimo niewielkiej ilości chromu czuć ducha epoki.

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Time of Crisis (GMT)
PostNapisane: niedziela, 13 sierpnia 2017, 18:55 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2006, 18:07
Posty: 4619
Lokalizacja: Festung Stettin
Ja nic nie czuję, bo się nie znam na epoce, ale grało mi się świetnie :)

_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Time of Crisis (GMT)
PostNapisane: niedziela, 25 marca 2018, 09:00 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2006, 18:07
Posty: 4619
Lokalizacja: Festung Stettin
Szykowany jest dodatek do tej znakomitej gry:
The Time of Crisis Expansion provides new choices for players to build their influence, exert their Imperial power, and even play alone!
New Influence Cards -- Deckbuilding is a key aspect of Time of Crisis, and the means by which players grow their influence among the Senate, the Legions, and the People of Rome throughout the game. While the base game provides an array of cards for players to choose from, the Time of Crisis Expansion DOUBLES the number of choices with a full new set of cards that are available for purchase alongside the existing cards. Explore new strategies and card combinations to seek new ways of building your dynasty's Legacy.
New Emperor Rules - During the Third Century, Emperors didn't only sit on the throne in Rome - they ruled from the provinces and commanded armies in the field, where they were at risk of being killed in battle or assassinated. These optional rules place Emperors directly on the board in place of a Governor or General token. Bold use of your Emperor will grant you bonuses, but if the Emperor token should be removed from the board, your reign is at an end.
AI Players - New optional rules for non-player factions driven by easy-to-use "artificial intelligence" instructions will allow 2 or 3 players and even solo players to enjoy a full 4-faction game. Three different AI Player profiles can fill your empty seats to provide a mix of challenges working against the human players' Imperial aspirations.

Nowe karty - świetny pomysł :idea:

_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Time of Crisis (GMT)
PostNapisane: niedziela, 25 marca 2018, 20:28 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): wtorek, 14 marca 2017, 20:41
Posty: 75
Lokalizacja: Kraków
Ja nic nie czuję, bo się nie znam na epoce, ale grało mi się świetnie - ja też nic nie czułem a się znam na epoce, i nie grało mi się świetnie...
Cóż, może to wina kolizji z innymi lepszymi tytułami.

_________________
...Więc kimże w końcu jesteś?
– Jam częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro

J.W. Goethe "Faust"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Time of Crisis (GMT)
PostNapisane: niedziela, 25 marca 2018, 20:42 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2006, 18:07
Posty: 4619
Lokalizacja: Festung Stettin
Nikt nikogo nie zmusza do grania 8-) jest w czym wybierać :idea:
"Lepszość" jest pojęciem subiektywnym. Próbuj dalej ;]

_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Time of Crisis (GMT)
PostNapisane: niedziela, 25 marca 2018, 22:02 
Colonel en second

Dołączył(a): środa, 23 listopada 2011, 00:27
Posty: 1354
Lokalizacja: Kraków
Dodatek wygląda obiecująco. Co do znajomości epoki - scenariusz walki "rodów" niby we wczesnej i średniej Republice dla III w. nie jest ahistoryczny, lecz antyhistoryczny: słowo człowieka, który jednak przez ćwierć wieku zawodowej pracy jakoś się z epoką zdążył otrzaskać, choć oczywiście nie znaczy to wiele na Forum, gdzie tak często pasjonat potrafi zawstydzić specjalistę... :oops: Natomiast pewne mechanizmy poboczne - mam na myśli przede wszystkim bota wprowadzającego barbarzyńców - są trafione genialnie. Autorom udało się znalezć receptę na maksimum funu przy minimum komplikacji, gratulacje, choć ja wolę trochę więcej funu nawet kosztem trochę większej komplikacji. W tym duchu na dodatek czekam z nadzieją. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Time of Crisis (GMT)
PostNapisane: poniedziałek, 26 marca 2018, 07:40 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2006, 18:07
Posty: 4619
Lokalizacja: Festung Stettin
Ja tam nikogo kompetencji zawodowych nie zamierzam podważać. Po prostu wyrażam swoje zdanie - jeśli gra dobrze "działa" i sprawia przyjemność, przymykam oczy na historyczne uproszczenia. Jeśli jest odwrotnie - gra "oddaje" historię, ale granie w nią to męczarnia, zwyczajnie mówię pas.

_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Time of Crisis (GMT)
PostNapisane: poniedziałek, 26 marca 2018, 08:08 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 2261
Poza tym nie ma się co czepiać "rodów".
Raczej potraktować to jak kolory w Brytanii, gdzie zupełnie różne nacje i frakcje są jednym kolorem.
Tak w ToC różniste frakcje zostały zebrane w jeden "ród" dla dobra rozgrywki.
Natomiast walki wewnętrzne, obalanie Cesarzy, również przez wojsko czy pretorianów było na porządku dziennym, więc co tym ahistorycznego?

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Time of Crisis (GMT)
PostNapisane: poniedziałek, 26 marca 2018, 13:13 
Colonel en second

Dołączył(a): środa, 23 listopada 2011, 00:27
Posty: 1354
Lokalizacja: Kraków
Clownie, by rzecz wyjaśnić, w kwestii kompetencji zawodowych to nie odczytuj proszę tamtej uwagi jako ironii, wśród wspomnianych ogólnie także Ty należysz do Forumowiczów, których historyczne kompetencje powinny zawstydzić zawodowców - w końcu Tobie za to nie płacą. :P Nie chciałbym tu uciekać się do metafory o Messalinie i domu rozpusty... Jeśli z dużymi oporami uciekłem się do argumentu "z autorytetu" to tylko dlatego, że czuję się trochę bezradny w sytuacji, kiedy właściwie powinienem doradzić przeczytanie choćby odnośnych 30 stron z popularnej historii Rzymu Cary'ego - Scullarda.
Krótko rzecz ujmując - pod koniec panowania Nerona i po śmierci Kommodusa rzeczywiście rozegrały się w Rzymie krótkie wojny domowe między kilkoma kandydatami do władzy, odwołującymi się jednak nie do rozsianych po imperium wpływów, co naprędce budowanej koalicji (np. Wespazjan ma wyjściowo tylko legiony tłumiący żydowskie powstanie, zyskuje jednak poparcie namiestników Syrii i Egiptu). Podobnie można by oceniać jedynie lata 235-238, kiedy o władzę walczą trzy strony: uzurpator Maksymin Trak, który przejął władzę nad armią, senat i ogólnie elity stołeczne oraz elity afrykańskie z rodziną Gordianów na czele. W roku 238 przy władzy zostaje Gordian III i kolejne uzurpacje wychodzić będą nie od przedstawicieli jakichś rodów, lecz od ludzi obdarzonych urzędem i władzą przez aktualnego cesarza - np. z pozycji prefekta pretorium (Filip Arab), cenzora (Walerian), dowódcy głównej armii (Decjusz). Te zamachy stanu prowadzą czasem do błyskawicznych wojen domowych. klasycznie "binarnych" i klasycznie "z przekroczeniem Rubikonu": jeśli decyduje się wejść na tą drogę, na końcu jest albo tron, albo szafot. Kryzys III w. polegał na tym, że otrzymując "dwa w jednym" uzurpator uzyskiwał tron stosunkowo łatwo i równie łatwo tracił go na rzecz następcy. Owszem, walcząc o władzę i broniąc granicy Dunaju cesarze zaniedbywali fronty Renu i Eufratu, co doprowadziło do powstanie krótkotrwałych samodzielnych ośrodków władzy w Galii i Palmyrze (co w grze oddane jest przez dość akurat opaczne karty wydarzeń - np. Zenobia nie ma w niej nic wspólnego z Odenatem, oddanym przez "Palmyreńskich sojuszników"), w IV wieku zgodny podział Cesarstwa między dwu lub więcej władców miał zapobiegać takim incydentom. Ergo, niezgodność mechanizmu z rzeczywistością jest tu kompletna - nie było "stronnictw", nie było pracowitego budowania przez nie pozycji w prowincjach, wojen domowych toczonych w innym celu niż zdobycie władzy monarszej a la starcie Sapiehów z Radziwiłłami (piszę z pamięci, Leliwa mnie poprawi) itd.
Myślę, że sukcesem gry jest fakt, że wiedząc to wszystko można nadal grać w nią z dużą przyjemnością. Mogę znieść w grze nawet skrajne uproszczenia (vide "Churchill"), natomiast sytuacje antyhistoryczne dość skutecznie mnie zniechęcają - np. wszystkie gry o II wojnie światowej, w których klasycznym posunięciem Włochów jest przejęcia panowania na Oceanie Indyjskim i zajęcie Południowej Afryki. W "Time of Crisis" gra się tak dobrze, że można go potraktować jako wyjątek od powyższej reguły. Jeśli jednak mam wrażenie, że dodatek idzie odrobinę w stronę zbliżenia mechaniki do rzeczywistości przynajmniej w paru aspektach (np. cesarze-dowódcy), tym bardziej każe mi to wyglądać go z nadzieją.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.