Blood & Roses - MoI vol. III (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące starożytności i średniowiecza.
Awatar użytkownika
Khamul
Lieutenant
Posty: 524
Rejestracja: niedziela, 22 stycznia 2006, 10:33
Lokalizacja: Będzin
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Blood & Roses - MoI vol. III (GMT)

Post autor: Khamul »

1st St. Albans 1455 – moja wczorajsza rozgrywka z Michałem, co tu dużo pisać, chyba 4ty raz w tę bitwę grałem, nadaje się zdecydowanie na rozpoczęcie przygody z tym system, ale jednocześnie jest bardzo niezbalansowana, aby wygrać Lancasterami trzeba dobrze grać i jeszcze lepiej rzucać kością, szczególnie przy kontynuacjach ;) Galeria: https://picasaweb.google.com/1098984171 ... bans145503

2st St. Albans 1461 – krótko, grałem Lancasterami przeciwko Michałowi. Najbardziej rozbudowane zasady dotyczące scenariusza, to chyba powodowało, że bitew zostawiłem sobie na sam koniec. Jak się okazało, moim zdaniem najciekawsza bitwa z całego systemu (grałem w większość bitew Infidela i wszystkie B&R, nie mam tylko porównania z MoI). Owe rozbudowane przepisy powodują to, że bardzo ciężko przewidzieć zachowanie przeciwnika, gracze na kilka sposobów mogą uzyskać zwycięstwo (np. Yorkowe mogą, po spełnieniu konkretnych warunków, zacząć wycofywać część jednostek za co Lancasterowie tracą punkty zwycięstwa. Może to też być najdłuższy scenariusz i najkrótszy (jak się ma szczęście i przyciśnie Yorkami, można wygrać w pół godziny) No i chyba jedyna bitwa gdzie odpuszczanie ruchu w przypadku Yorków, aby wygrać grę, ma rzeczywiście sens. Jeżeli ktoś ma B&R gorąco polecam ten scenariusz. Galeria: https://picasaweb.google.com/1098984171 ... Albans1461
strategie23pal - Sekcja Gier Strategicznych im. 23. Pułku Artylerii Lekkiej
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/
renald
Sous-lieutenant
Posty: 409
Rejestracja: czwartek, 4 stycznia 2007, 23:52
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Blood & Roses - MoI vol. III (GMT)

Post autor: renald »

Grałem wczoraj Blore Heath z modyfikatorem -1 do strzału za każdy wydany PR. Działa świetnie. Wyszła bardzo zbalansowana bitwa.
Myślę, że w zależności od posunięć Lancasterów, tutaj też można spróbować pasowania.
Awatar użytkownika
ChevalierVernix
Sous-lieutenant
Posty: 449
Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
Lokalizacja: obecnie Białystok
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Blood & Roses - MoI vol. III (GMT)

Post autor: ChevalierVernix »

Może nie bardzo w temacie, ale może ktoś chciałby wiedzieć, czym parał się w życiu Richard Berg, cytat z dzisiaj z facebookowej rozmowy z innym użytkownikiem.

...you appear to have little knowledge of what I did before designing games. Very little. . .and while I appreciate your valuable professional work, you should try to assess mine . . .which includes author (2 books), composer, lyricist (2 off-Bway shows), actor (dozens of performances), stage director,musical director (for the Army's Theaters in Germany) show producer,recorded rock group (7 records, one CD of greatest hits) major felony criminal defense trial attorney (NYC; most of my clients were represented for free), commuincations training director, trainer of upper management CEOs on speech (like Pfizer, Olympicc gold medal winner, etc etcs), and brief stints working for the NYC welfare dept, visiting the recipients in such wonderful areas as Bushwick, etc etc . . .throw in 5 weeks driving a taxi in NYC. I left some stuff out . . . fading memories. But I eanred my purported arrogance because of the breadth of what I have done, as well as the fact that I did these things better than most (certainly not all) . . . So you can chew on that fat for a while . .

Niezłe CV i jeszcze większe ego :)

PS. Sorry Panowie za offtopic (:
Awatar użytkownika
Derenga
Sergent
Posty: 145
Rejestracja: sobota, 27 listopada 2010, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Blood & Roses - MoI vol. III (GMT)

Post autor: Derenga »

Szybkie pytanie do znawców gry. Czy w poszczególnych scenariuszach żetony "Seizure" losujemy czy możemy sobie wybrać dowolne w liczbie wskazanej przez scenariusz?
Awatar użytkownika
Khamul
Lieutenant
Posty: 524
Rejestracja: niedziela, 22 stycznia 2006, 10:33
Lokalizacja: Będzin
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Blood & Roses - MoI vol. III (GMT)

Post autor: Khamul »

Ja zawsze losowałem.
strategie23pal - Sekcja Gier Strategicznych im. 23. Pułku Artylerii Lekkiej
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Derenga
Sergent
Posty: 145
Rejestracja: sobota, 27 listopada 2010, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Blood & Roses - MoI vol. III (GMT)

Post autor: Derenga »

Khamul pisze:Ja zawsze losowałem.
Dzięki
Awatar użytkownika
Derenga
Sergent
Posty: 145
Rejestracja: sobota, 27 listopada 2010, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Blood & Roses - MoI vol. III (GMT)

Post autor: Derenga »

Czy jeśli dowódca porusza się z jednostką, która w czasie ruchu zostaje zdezorganizowana (np. po przekroczeniu rowu) to czy wówczas także sprawdza się czy taki dowódca poległ?
Awatar użytkownika
Khamul
Lieutenant
Posty: 524
Rejestracja: niedziela, 22 stycznia 2006, 10:33
Lokalizacja: Będzin
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Blood & Roses - MoI vol. III (GMT)

Post autor: Khamul »

Derenga pisze:Czy jeśli dowódca porusza się z jednostką, która w czasie ruchu zostaje zdezorganizowana (np. po przekroczeniu rowu) to czy wówczas także sprawdza się czy taki dowódca poległ?
Z tego co pamiętam nie, chyba tylko po D w wyniku walki i ostrzalu sprawdza się czy dowódca poległ... Nie masz instrukcji, czy jej nie przeczytałeś? Troche te przepisy sie pozmieniały w porównaniu z np. Infidel'em.
strategie23pal - Sekcja Gier Strategicznych im. 23. Pułku Artylerii Lekkiej
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Derenga
Sergent
Posty: 145
Rejestracja: sobota, 27 listopada 2010, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Blood & Roses - MoI vol. III (GMT)

Post autor: Derenga »

Khamul pisze:Z tego co pamiętam nie, chyba tylko po D w wyniku walki i ostrzalu sprawdza się czy dowódca poległ... Nie masz instrukcji, czy jej nie przeczytałeś? Troche te przepisy sie pozmieniały w porównaniu z np. Infidel'em.
Faktycznie w instrukcji jest mowa tylko i wyłącznie od D jako wyniku walki. Ja się po prostu zastanawiałem, czy jeśli w efekcie walki jednostka z dowócą idzie do pościgu i przekracza rów (automatyczne D) to czy wówczas też nie powinno się rzucać na śmierć dowócy. Ale biorąc dosłownie literę przepisów wychodzi, że nie.
Awatar użytkownika
Khamul
Lieutenant
Posty: 524
Rejestracja: niedziela, 22 stycznia 2006, 10:33
Lokalizacja: Będzin
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Blood & Roses - MoI vol. III (GMT)

Post autor: Khamul »

Derenga, znasz więcej systemów niż ja, mam wrażenie, spotkałeą się, żeby w jakimś można było stracić dowódcę za problemy terenowe? Ja się nie spotkałem, chociaż np. chodzenie po bagnach może być... "wciągające" ;)
strategie23pal - Sekcja Gier Strategicznych im. 23. Pułku Artylerii Lekkiej
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Derenga
Sergent
Posty: 145
Rejestracja: sobota, 27 listopada 2010, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Blood & Roses - MoI vol. III (GMT)

Post autor: Derenga »

Khamul pisze:Derenga, znasz więcej systemów niż ja, mam wrażenie, spotkałeą się, żeby w jakimś można było stracić dowódcę za problemy terenowe? Ja się nie spotkałem, chociaż np. chodzenie po bagnach może być... "wciągające" ;)
Zawsze mogła mu się noga powinąć, albo co. ;) Ale generalnie masz rację :)
Awatar użytkownika
Khamul
Lieutenant
Posty: 524
Rejestracja: niedziela, 22 stycznia 2006, 10:33
Lokalizacja: Będzin
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Blood & Roses - MoI vol. III (GMT)

Post autor: Khamul »

Cytując moja blogową relację z konwentu krakowskiego:
Na pierwszy ogień poszła druga bitwa pod St. Albans 1461 z gry Blood and Roses (system MoI), czyli bitwy wojny dwóch róż. Moim zdaniem jedna z ciekawszych bitew w systemie z dosyć rozbudowanymi przepisami dotyczącymi scenariusza. Postanowiłem grać Yorkami, wcześniej grałem już raz w tę grę wcielając się w Lancasterów. Na początku rozgrywki Lancasterowie muszą wyeliminować przynajmniej jedną jednostkę łuczników Yorków, aby wezwać swoje posiłki, bez których nie mają najmniejszych szans. Gra zaczęła się prawie katastrofą Lancasterów, których niewielka dywizja została prawie rozstrzelana przez moich łuczników. Prawie, ponieważ „trochę” RyTo odpuściłem, abyśmy ponownie nie musieli rozkładać i zaczynać gry ;). Ponoć niewykorzystane sytuacje się mszczą… Ta część rozgrywki zajęła nam chyba najwięcej czasu, przy okazji pojawił się problem dotyczący kwestii aktywacji wojsk Yorków. Jeżeli go źle zinterpretowaliśmy, to miało to chyba znaczący wpływ na nasza rozgrywkę (czy Yorkowie mogą rzucać na ponowną aktywację swojej dywizji z dowódcą, mając dywizję łuczników bez dowódcy, która może być aktywowana tylko w wolnej aktywacji). W tej bitwie Yorkowe muszą mieć plan. Np. warto trzymać prawej (na zdjęciach) części planszy, sztandar ustawić koło drogi, przez którą można się wycofać (po zdobyciu 20pkt można się wycofywać, za co też otrzymujemy punkty), czy grać „na czas”… Grając Yorkami nie zastosowałem się chyba do żadnej z tych rzeczy. Wynik w związku z tym był do przewidzenia, masa Lancasterów napierająca na Yorków jest przytłaczająca. Mam nadzieję, że kiedyś doczekam się rewanżu, wtedy będę lepiej przygotowany.
Relacja zdjęciowa: https://picasaweb.google.com/1098984171 ... bans146102
strategie23pal - Sekcja Gier Strategicznych im. 23. Pułku Artylerii Lekkiej
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Yautay
Sergent
Posty: 135
Rejestracja: sobota, 20 marca 2010, 15:38
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Blood & Roses - MoI vol. III (GMT)

Post autor: Yautay »

Dużo "chyba" Panowie.... Tymczasem w instrukcji jest WYRAŹNIE napisane że:
primo:
Leaders can get killed. (In game terms, that encompasses being
captured and other not-so-hot events). Leaders do not make ca
sualty checks for movement related Disorder effects, including
Ambush (16.1).
secundo:
jak już znikać z planszy to od: Fire, Shock (Charge) oraz Capture.

i to w pierwszym akapicie dotyczącym strat wśród dowódców.
Czytać Panowie, ino ze zrozumieniem :)

Pozdrówka
M
Derenga pisze:
Khamul pisze:Z tego co pamiętam nie, chyba tylko po D w wyniku walki i ostrzalu sprawdza się czy dowódca poległ... Nie masz instrukcji, czy jej nie przeczytałeś? Troche te przepisy sie pozmieniały w porównaniu z np. Infidel'em.
Faktycznie w instrukcji jest mowa tylko i wyłącznie od D jako wyniku walki. Ja się po prostu zastanawiałem, czy jeśli w efekcie walki jednostka z dowócą idzie do pościgu i przekracza rów (automatyczne D) to czy wówczas też nie powinno się rzucać na śmierć dowócy. Ale biorąc dosłownie literę przepisów wychodzi, że nie.
Awatar użytkownika
Khamul
Lieutenant
Posty: 524
Rejestracja: niedziela, 22 stycznia 2006, 10:33
Lokalizacja: Będzin
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Blood & Roses - MoI vol. III (GMT)

Post autor: Khamul »

Yautay pisze:Czytać Panowie, ino ze zrozumieniem :)
Albo nie podpowiadać komuś w kwestiach instrukcji "z pamięci" ;-), niech sobie taki Derenga czeka... ile to... 2 miesiące na podpowiedź :P
strategie23pal - Sekcja Gier Strategicznych im. 23. Pułku Artylerii Lekkiej
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Khamul
Lieutenant
Posty: 524
Rejestracja: niedziela, 22 stycznia 2006, 10:33
Lokalizacja: Będzin
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Blood & Roses - MoI vol. III (GMT)

Post autor: Khamul »

Krótka relacja, wraz ze zdjęciami, z naszej rozgrywki z RyTo w Towton 1461:
http://strategie23pal.blogspot.com/2016 ... -1461.html
strategie23pal - Sekcja Gier Strategicznych im. 23. Pułku Artylerii Lekkiej
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Starożytność i średniowiecze”