Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest czwartek, 15 listopada 2018, 08:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Punic Island (Bellica Third Generation)
PostNapisane: środa, 16 października 2013, 11:57 
Adjudant Commandant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 listopada 2009, 20:19
Posty: 1840
Lokalizacja: Wwa
Czy jest ktoś zaznajomiony z przepisami do tej fajnej gry? Wiele przepisów jest zbyt frywolnie opisanych, a dodatkowo na forach pojawiają się sprzeczne wyjaśnienia (vide powstania w Afryce).

_________________
Berger


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Punic Island
PostNapisane: środa, 16 października 2013, 15:31 
Consul
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 18:58
Posty: 5886
Lokalizacja: Płock
Powiedzmy, że ja, bo mam i zagrałem ze 3 czy 4 razy :geek: ;) .
A o co chodzi?

BTW: nie wiem, o co chodzi z powstaniami w Afryce - na CSW autor odpisał, że może być tylko jeden chit powstania w jednej prowincji, jeśli o to chodzi.

_________________
Darth Stalin - Lord Generalissimus Związku Socjalistycznych Republik Sithów

Główny potencjalny przeciwnik WP ma tradycje decydowania się na uzyskiwanie korzyści operacyjnych niezależnie od potencjalnych strat
https://militariaszmula.wordpress.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Punic Island
PostNapisane: środa, 16 października 2013, 17:54 
Adjudant Commandant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 listopada 2009, 20:19
Posty: 1840
Lokalizacja: Wwa
O nie! Najsympatyczniejszy gracz na tej półkuli. :o

Africa uprising - odmienne wyjaśnienie na BGG:
http://www.boardgamegeek.com/thread/827 ... -questions

Drugie pytanie na szybko. Przejście Syrakuz na stronę Rzymu. Przepis z instrukcji czy przepis z karty?

_________________
Berger


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Punic Island
PostNapisane: piątek, 18 października 2013, 09:58 
Consul
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 18:58
Posty: 5886
Lokalizacja: Płock
Neoberger napisał(a):
O nie! Najsympatyczniejszy gracz na tej półkuli. :o

To miał być komplement czy obraza? :lol: :twisted:
Bo się poczułem jak Kowalski :ugeek:

Cytuj:
Africa uprising - odmienne wyjaśnienie na BGG:
http://www.boardgamegeek.com/thread/827 ... -questions

Proponuję zastosować zasadę lex posteriori derogat legi priori - sprawdź daty obu postów autora gry - post późniejszy ma pierwszeństwo :geek:

Cytuj:
Drugie pytanie na szybko. Przejście Syrakuz na stronę Rzymu. Przepis z instrukcji czy przepis z karty?

Też było to wyjaśniane na CSW, że w Punic Island obowiązuje znana z innych CDG zasada pierwszeństwa karty przed zasadą z instrukcji.

Czy pomogłem?

_________________
Darth Stalin - Lord Generalissimus Związku Socjalistycznych Republik Sithów

Główny potencjalny przeciwnik WP ma tradycje decydowania się na uzyskiwanie korzyści operacyjnych niezależnie od potencjalnych strat
https://militariaszmula.wordpress.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Punic Island
PostNapisane: piątek, 18 października 2013, 17:51 
Adjudant Commandant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 listopada 2009, 20:19
Posty: 1840
Lokalizacja: Wwa
1. Myśl co chcesz. Obsesje ludzi są ich własnością.
2. Bardzo śmieszne. Czyli autorowi przychodzą do głowy różne interpretacje, ale najważniejsza jest ostatnia myśl? Miałem takie odczucia przy wyjaśnieniach do jednej polskiej gry. Ale dzięki. Przyjmę w grze w takim razie dowolne wyjaśnienie. Bo i tak nie ma to znaczenia i nie jest sprawdzone w testach.
3. Syrakuzy. Ale to nie jest ta zasada. Tu w instrukcji jest bardzo konkretny przepis. A na karcie jest co innego. Zasada wyższości kart dotyczy mechanizmów i drobnych odstępstw. A nie zupełnie innego wyniku zdarzenia.

Dzięki za pomoc.

No na razie to tylko moje rozdrażnienie olewusami Hiszpanami wzrosło.
Wg wyjaśnień na forach instrukcja wymknęła się im spod kontroli. Zabawne. Pewnie im ją drukowali Katalończycy.
Nota bene zauważyłem, że twój post na BGG zawisł bez odpowiedzi.

A i jeszcze kilka drobnych natarczywości.
Czy Karta "Straty" dotyczy tylko sił lądowych, czy też morskich?
Rozumiem, że związanie w bitwie powoduje, że następuje rzut kostkami na rozstrzygnięcie Starcia przy sprawdzaniu każdego następnego BC?

_________________
Berger


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Punic Island (Bellica Third Generation)
PostNapisane: niedziela, 3 listopada 2013, 16:38 
Adjudant Commandant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 listopada 2009, 20:19
Posty: 1840
Lokalizacja: Wwa
No i stało się.
Dzisiejsza rozgrywka w Punic Island spowodowała kolejne pytania.

Czy można dzielić stos floty żeby za jednym razem przewieźć np. 9 jednostek wojska (czyli trzy ruchu flotą - 3 punkty).
Czy wydając punkt zapasów z lądu można ruszyć też flotę?
Czy flota oblegająca może stać w pustym porcie?
A jeżeli może to co może jej zrobić wroga flota wpływająca na obszar wodny otaczający port?
Jaki wpływ na bitwę ma to, że na obszarze stoi kilka stosów wojska?
Czy wojska lądowe biorą udział w bitwie morskiej, szczególnie po stronie Rzymian?

Generalnie bardzo ciekawa i emocjonująca gra.
Problem sprawiają szczegóły - jak odznaczać VP?

_________________
Berger


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Punic Island (Bellica Third Generation)
PostNapisane: środa, 3 grudnia 2014, 21:39 
Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 4 czerwca 2011, 23:06
Posty: 308
Lokalizacja: Poznań
Odświeżam temat, bo kolejne pudełka wylądowały na mojej półce. Jakie ogólne wrażenie? Ograne inne tytuły tego wydawnictwa?

_________________
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
https://www.facebook.com/CiekaweGry


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Punic Island (Bellica Third Generation)
PostNapisane: sobota, 6 czerwca 2015, 13:22 
Adjudant Commandant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 listopada 2009, 20:19
Posty: 1840
Lokalizacja: Wwa
Dla mnie gra z fatalnie skonstruowanymi przepisami.
Kartagińczykami gra się ciężko.
W sumie mechanika na tyle odbiega od innych gier, że trudno ogarnąć czy już wygrywamy i o co chodzi w grze.
Gra od pół roku na półce nie ruszana nawet kciukiem. :cry:

_________________
Berger


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Punic Island (Bellica Third Generation)
PostNapisane: poniedziałek, 8 sierpnia 2016, 12:51 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 4 czerwca 2006, 12:47
Posty: 259
Panowie,
czy można gdzieś znaleźć w sieci zasady do tej gry?
Nie chodzi mi o ogólne zasady serii, ale o zasady do tej konkretnej pozycji.

pozdr,
farm

_________________
Chcesz pokoju, szykuj się do wojny...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Punic Island (Bellica Third Generation)
PostNapisane: poniedziałek, 15 sierpnia 2016, 19:08 
Lieutenant

Dołączył(a): niedziela, 8 października 2006, 16:19
Posty: 540
Lokalizacja: Łódź
E tam, fajna gra. Chętnie zagram w stolicy.
Co do zasad, to trzeba trochę pomyśleć, bo rzeczywiście nie wszystko jest jasne. Zaznaczam, ze odpowiedzi, których udzielam są prywatną opinią. No i nie chce mi się wygrzebywać instrukcji, więc piszę z pamięci.

Cytuj:
Rozumiem, że związanie w bitwie powoduje, że następuje rzut kostkami na rozstrzygnięcie Starcia przy sprawdzaniu każdego następnego BC?


Tak.

Cytuj:
Czy można dzielić stos floty żeby za jednym razem przewieźć np. 9 jednostek wojska (czyli trzy ruchu flotą - 3 punkty).
Czy wydając punkt zapasów z lądu można ruszyć też flotę?
Czy flota oblegająca może stać w pustym porcie?
A jeżeli może to co może jej zrobić wroga flota wpływająca na obszar wodny otaczający port?
Jaki wpływ na bitwę ma to, że na obszarze stoi kilka stosów wojska?
Czy wojska lądowe biorą udział w bitwie morskiej, szczególnie po stronie Rzymian?


1. Nie widzę przeszkód, tylko pamiętaj, że płacisz bodaj 1 SP za stworzenie stosu floty i chyba 2 SP za stworzenie stosu wojsk lądowych. Czyli np. za 6 SP w swojej akcji aktywujesz flotę (1 sp) zabierasz jednostki i je desantujesz i wracasz do portu innego niż początkowy. Drugą częścią floty (1 SP) wieziesz kolejny desant w to samo miejsce (płacisz 2 SP) i wracasz do jeszcze innego portu. Trzeciej gromady wojska już w to miejsce nie przewieziesz, a floty masz porozbijane na mniejsze flotylle. Sprawdź ten przepis o limicie transportu - czy on nie dotyczy tylko końca ruchu?

2. Tylko jeżeli flota jest w porcie.
3. Nie.
5. Nie ma takiej opcji chyba. Moim zdaniem wchodząc na obszar na którym są Twoje jednostki - niezależnie czy w twierdzy czy nie - wydajesz dodatkowe 2 SP za stacking i masz jeden stos.
6. Nie, nigdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.