The Ancient World (Rise of the Roman Republic/Carthage)[GMT]

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące starożytności i średniowiecza.
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1498
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

The Ancient World (Rise of the Roman Republic/Carthage)[GMT]

Post autor: ozy »

Widziałem na manewrach w Lublinie dzięki uprzejmości Dartha.
Im dłużej na to patrze tym bardziej mi się podoba. Kiedyś grałem w naszego 'Hannibal ante portas', i mimo koszmarnego silnika wspominam tą grę dobrze. Byłem również zakochany w komputerowym Centurionie, stąd moje zainteresowanie tym systemem...
Darthu, możesz coś napisać o tej grze? Czytałem to co jest na GMT i tutaj -> http://pathirtle.i8.com/264.htm [szkoda że tak dawno nie aktualizowana]. I mam pytanie - wodzowie dzięki Continuation rolls potrafią się ruszać na prawdę daleko, szczególnie ruchem morskim. Nie rozwala to gry, nie sprawia że jest chaotyczna i że niewiele da się zaplanować? Powodzenie lub nie w tych rzutach nie ma za dużego wpływu na rozgrywkę? Fajny, grywalny ten system?

pozdrawiam
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Wallenstein
Sergent-Major
Posty: 172
Rejestracja: środa, 26 kwietnia 2006, 09:13
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Wallenstein »

Zaglądnij nie gdzie indziej tylko tu:
http://www.diablos.nastawnia.com/gry_czzam.htm

Owszem wodzowie mogą się poruszać bardzo daleko, ale muszą się liczyće stratami związanymi z Attrition, które można ograniczyć tylko przez częste zatrzymywanie się. Jednak zatrzymywanie się i ruch wiąże się z Continuation rolls i im więcej się ich wykonuje tym większa szansa, że w końcu się nie uda. Zupełnie nie przeszkadza to w grze gdyż bardzo często o wyniku rozgrywki decydują zdobyte miasta przy których zawsze trzeba się zatrzymać by załóżyć siege.

Gra bardzo udana, a jeżeli chodzi o czynnik losowy to niestety chyba nie ma takiej gry w której nie odgrywałby on jakiejś tam większej lub mniejszej roli.

Stronka którą podałeś ma być niedługo porawiona/zaktualizowana
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1498
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: ozy »

Wallenstein, dzięki za odpowiedź, jeszcze mam kilka pytań :)
1 piszesz w opisie Carthage, że następna ma być Grecja (przed Hiszpanią)? A wiesz może kiedy będzie? Nie ma jej w P500.
2 w Carthage nie ma scenariuszy i żetonów z RRR? Czyli scenariuszowo sa to zupełnie dwie inne gry, tak?

pozdrawiam
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Wallenstein
Sergent-Major
Posty: 172
Rejestracja: środa, 26 kwietnia 2006, 09:13
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Wallenstein »

1. Tytuł roboczy GLORY THAT WAS GREECE, gdzieś w 2006 roku. Prace playtestowe jeszcze się nie zaczeły. Ma być przekrój przez dzieje (Wojna Peloponeska oraz Filip III) oraz może osobna gra wykorzystująca te same (+ kilka dodatkowych) komponenty.

2. Tak, scenariuszowo są to faktycznie dwie różne gry. Część podstawowych żetonów jest tak sama dla obu gier, ale np. dowódcy i specyficzne nacje (strenght pointsy) już nie. Catrhage nie zawiera zasad do RRR.

Po Grecji najpewniej będzie II Wojna Punicka wraz z mapą Hiszpanii.

Perspektywiczna seria, biorąc pod uwagę, że pozostanę do "pokrycia" kampanie na bliskim wsch., troszkę dalszym bliskim wsch. (vide Alexander), płn. (Galowie i Germanwie) oraz pewnikim jakieś wojny z okresu cesarstwa (stąd te drogi Level C).
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1498
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: ozy »

Wielkie dzięki za odpowiedź, tyle że mam nowe pytanie :)
Filip III czy Filip V? Łącznie z Kynoskefalaj i Pydną, czy raczej skupia się na czasach dawniejszych? Wiesz może co ma być na mapie, sama Grecja/Macedonia czy coś jeszcze?
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Wallenstein
Sergent-Major
Posty: 172
Rejestracja: środa, 26 kwietnia 2006, 09:13
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Wallenstein »

Filip V oczywiście :oops: + Wojna Peloponeska + pewnie jeszcze coś (może wojny z Persią)
Wraz z "hiszpańskim" dodatkiem będzie można rozegrać wariant z lądowaniem sił macedońskich w Italii podczas II Wojny Punickiej ( w końcu był sojusz między Filipem i Hannibalem).
Nie pamiętam dokładnie, ale chyba tylko mapa Grecji z Ilyrią i Macedonią.
cin9
Caporal-Fourrier
Posty: 97
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:26

Post autor: cin9 »

Recenzja gry jest zachęcająca,ale dla mnie brakuje najbardziej istotnej informacji o mechanizm rozgrywki.Jak wyglądają fazy gry(w skrócie rzecz jasna),jaki jest stopień trudności,ewentualnie czy jest to podobne do jakiejś polskiej gry-w co wątpię Czas gry określono na 240 minut co wydaje mi się mało wiarygodne,więc jeśli ktoś ma doświadczenia w tej kwestii to też bardzo proszę o informację.
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1498
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: ozy »

cin9, tutaj http://www.gmtgames.com/living_rules/RR ... 0-9-03.pdf masz reguły gry. To powinno pomóc na Twoje pytania.
Tutaj natomiast są scenariusze http://www.gmtgames.com/living_rules/RR ... 29_031.pdf

pozdrawiam
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
cin9
Caporal-Fourrier
Posty: 97
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:26

Post autor: cin9 »

Znaczy się nikt w to nie gra.
Awatar użytkownika
RyTo
Major
Posty: 1165
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 22:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: RyTo »

Znaczy się, nie gram w to, ponieważ nabyłem właśnie Aleksandra. Gdyby nie ta gra GMT, to zainwestowałbym właśnie w "Ancient World"...

Nie sądzę jednak, że "nikt" w to nie gra.
As-tu le cauchemar, Hoffmann?
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1498
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: ozy »

Gra np. Darth i chyba ludzie w Wawie z tego co wiem. Ja bym chciał, ale za malo czasu, leży u nas w Opolu prawie nieśmigana 30`tka :D wiec po co na razie nową grę kupować. Tu zresztą Wallenstein się wypowiadał, jak wpadnie na forum to pewnie coś opowie o systemie. Ja nie grałem więc wole nie mieszać :wink:
W każdym razie w dalekich planach mam zakup i Carthage i Grecji (gdy ta się ukaże), bo to takie marzenie, od czasów podstawówki i polskiego Hannibala :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos »

Ozy ma racje zapytaj Dartha, Archanioła lub Wallensteina. Ja jescze nie grałem w Kartaginę i zaledwie mam za soba kilka etapów w RRR ( grałem dawno temu).
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
Wallenstein
Sergent-Major
Posty: 172
Rejestracja: środa, 26 kwietnia 2006, 09:13
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Wallenstein »

cin9
Gra prezentuje się bardzo przyjemnie :D i jest rozwojowa (czyt. jeszze parę fajnych dodatków na pewno się ukaże - Grecja, Hannibal, Alexander, Cezar, Diadochowie itd.)

Co do faz gry to w skrócie jest to zawarte w recenzji, czyli ciagnięcie LAMów (dla odpowiednich dowódców, oblężeń lub wydarzeń losowych) i ruch odpowiednich dowódców.

Zasad wbrew pozorom nie jest dużo, choć na początku mogą przysparzać trudności (szczególnie system elekcji w Rzymie :roll: ), ale po przeczytaniu i rozegraniu paru kolejek powinno się nabrać wprawy (co zresztą tyczy się chyba wszystkich gier).

Gra nie jest podobna do żadnej polskiej gry ani naweto do żadnej po polsku wydanej.

240 minut to faktyczni trochę za krótko na długie scenariusze, ale te krótsze jak Thunderbolt (RRR) czy Mercenary War (Carthage) da się w tym czasie rozegrać (pod warunkiem, że racze mają reguły na tyle oanowane iż nie muszą w nie co chwile zaglądać :D )
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Pułkownik
Posty: 1325
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 15:26
Lokalizacja: Opole
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Post autor: Lord Voldemort »

Wallenstein, a Ty przypadkiem GBXa do RRR nie zrobiles :?:
Bo ten na BGG taki srednio estettyczny jest...

V.
Awatar użytkownika
Wallenstein
Sergent-Major
Posty: 172
Rejestracja: środa, 26 kwietnia 2006, 09:13
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Wallenstein »

Ano robiłeś i własciwie już zrobiłeś.
Trzeba jeszcze tylko ustawić wszystkie scenariusze.
Wyglądał tak jak na screenach w sławetnej rozgrywce interaktywnej :roll:

Jak go dokończę to dam linka na priva.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Starożytność i średniowiecze”