Punic Island (Bellica Third Generation)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące starożytności i średniowiecza.
Awatar użytkownika
Neoberger
Général de Brigade
Posty: 2098
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Punic Island (Bellica Third Generation)

Post autor: Neoberger »

Czy jest ktoś zaznajomiony z przepisami do tej fajnej gry? Wiele przepisów jest zbyt frywolnie opisanych, a dodatkowo na forach pojawiają się sprzeczne wyjaśnienia (vide powstania w Afryce).
Berger
Darth Stalin
Censor
Posty: 6571
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 73 times
Been thanked: 170 times

Re: Punic Island

Post autor: Darth Stalin »

Powiedzmy, że ja, bo mam i zagrałem ze 3 czy 4 razy :geek: ;) .
A o co chodzi?

BTW: nie wiem, o co chodzi z powstaniami w Afryce - na CSW autor odpisał, że może być tylko jeden chit powstania w jednej prowincji, jeśli o to chodzi.
Awatar użytkownika
Neoberger
Général de Brigade
Posty: 2098
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Punic Island

Post autor: Neoberger »

O nie! Najsympatyczniejszy gracz na tej półkuli. :o

Africa uprising - odmienne wyjaśnienie na BGG:
http://www.boardgamegeek.com/thread/827 ... -questions

Drugie pytanie na szybko. Przejście Syrakuz na stronę Rzymu. Przepis z instrukcji czy przepis z karty?
Berger
Darth Stalin
Censor
Posty: 6571
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 73 times
Been thanked: 170 times

Re: Punic Island

Post autor: Darth Stalin »

Neoberger pisze:O nie! Najsympatyczniejszy gracz na tej półkuli. :o
To miał być komplement czy obraza? :lol: :twisted:
Bo się poczułem jak Kowalski :ugeek:
Africa uprising - odmienne wyjaśnienie na BGG:
http://www.boardgamegeek.com/thread/827 ... -questions
Proponuję zastosować zasadę lex posteriori derogat legi priori - sprawdź daty obu postów autora gry - post późniejszy ma pierwszeństwo :geek:
Drugie pytanie na szybko. Przejście Syrakuz na stronę Rzymu. Przepis z instrukcji czy przepis z karty?
Też było to wyjaśniane na CSW, że w Punic Island obowiązuje znana z innych CDG zasada pierwszeństwa karty przed zasadą z instrukcji.

Czy pomogłem?
Awatar użytkownika
Neoberger
Général de Brigade
Posty: 2098
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Punic Island

Post autor: Neoberger »

1. Myśl co chcesz. Obsesje ludzi są ich własnością.
2. Bardzo śmieszne. Czyli autorowi przychodzą do głowy różne interpretacje, ale najważniejsza jest ostatnia myśl? Miałem takie odczucia przy wyjaśnieniach do jednej polskiej gry. Ale dzięki. Przyjmę w grze w takim razie dowolne wyjaśnienie. Bo i tak nie ma to znaczenia i nie jest sprawdzone w testach.
3. Syrakuzy. Ale to nie jest ta zasada. Tu w instrukcji jest bardzo konkretny przepis. A na karcie jest co innego. Zasada wyższości kart dotyczy mechanizmów i drobnych odstępstw. A nie zupełnie innego wyniku zdarzenia.

Dzięki za pomoc.

No na razie to tylko moje rozdrażnienie olewusami Hiszpanami wzrosło.
Wg wyjaśnień na forach instrukcja wymknęła się im spod kontroli. Zabawne. Pewnie im ją drukowali Katalończycy.
Nota bene zauważyłem, że twój post na BGG zawisł bez odpowiedzi.

A i jeszcze kilka drobnych natarczywości.
Czy Karta "Straty" dotyczy tylko sił lądowych, czy też morskich?
Rozumiem, że związanie w bitwie powoduje, że następuje rzut kostkami na rozstrzygnięcie Starcia przy sprawdzaniu każdego następnego BC?
Berger
Awatar użytkownika
Neoberger
Général de Brigade
Posty: 2098
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Punic Island (Bellica Third Generation)

Post autor: Neoberger »

No i stało się.
Dzisiejsza rozgrywka w Punic Island spowodowała kolejne pytania.

Czy można dzielić stos floty żeby za jednym razem przewieźć np. 9 jednostek wojska (czyli trzy ruchu flotą - 3 punkty).
Czy wydając punkt zapasów z lądu można ruszyć też flotę?
Czy flota oblegająca może stać w pustym porcie?
A jeżeli może to co może jej zrobić wroga flota wpływająca na obszar wodny otaczający port?
Jaki wpływ na bitwę ma to, że na obszarze stoi kilka stosów wojska?
Czy wojska lądowe biorą udział w bitwie morskiej, szczególnie po stronie Rzymian?

Generalnie bardzo ciekawa i emocjonująca gra.
Problem sprawiają szczegóły - jak odznaczać VP?
Berger
Awatar użytkownika
Palladinus
Adjudant-Major
Posty: 281
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 23:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Punic Island (Bellica Third Generation)

Post autor: Palladinus »

Odświeżam temat, bo kolejne pudełka wylądowały na mojej półce. Jakie ogólne wrażenie? Ograne inne tytuły tego wydawnictwa?
Awatar użytkownika
Neoberger
Général de Brigade
Posty: 2098
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Punic Island (Bellica Third Generation)

Post autor: Neoberger »

Dla mnie gra z fatalnie skonstruowanymi przepisami.
Kartagińczykami gra się ciężko.
W sumie mechanika na tyle odbiega od innych gier, że trudno ogarnąć czy już wygrywamy i o co chodzi w grze.
Gra od pół roku na półce nie ruszana nawet kciukiem. :cry:
Berger
Awatar użytkownika
farmer
Lieutenant
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 4 czerwca 2006, 12:47
Has thanked: 308 times
Been thanked: 74 times

Re: Punic Island (Bellica Third Generation)

Post autor: farmer »

Panowie,
czy można gdzieś znaleźć w sieci zasady do tej gry?
Nie chodzi mi o ogólne zasady serii, ale o zasady do tej konkretnej pozycji.

pozdr,
farm
Chcesz pokoju, szykuj się do wojny...
Anders
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: niedziela, 8 października 2006, 16:19
Lokalizacja: Łódź

Re: Punic Island (Bellica Third Generation)

Post autor: Anders »

E tam, fajna gra. Chętnie zagram w stolicy.
Co do zasad, to trzeba trochę pomyśleć, bo rzeczywiście nie wszystko jest jasne. Zaznaczam, ze odpowiedzi, których udzielam są prywatną opinią. No i nie chce mi się wygrzebywać instrukcji, więc piszę z pamięci.
Rozumiem, że związanie w bitwie powoduje, że następuje rzut kostkami na rozstrzygnięcie Starcia przy sprawdzaniu każdego następnego BC?
Tak.
Czy można dzielić stos floty żeby za jednym razem przewieźć np. 9 jednostek wojska (czyli trzy ruchu flotą - 3 punkty).
Czy wydając punkt zapasów z lądu można ruszyć też flotę?
Czy flota oblegająca może stać w pustym porcie?
A jeżeli może to co może jej zrobić wroga flota wpływająca na obszar wodny otaczający port?
Jaki wpływ na bitwę ma to, że na obszarze stoi kilka stosów wojska?
Czy wojska lądowe biorą udział w bitwie morskiej, szczególnie po stronie Rzymian?
1. Nie widzę przeszkód, tylko pamiętaj, że płacisz bodaj 1 SP za stworzenie stosu floty i chyba 2 SP za stworzenie stosu wojsk lądowych. Czyli np. za 6 SP w swojej akcji aktywujesz flotę (1 sp) zabierasz jednostki i je desantujesz i wracasz do portu innego niż początkowy. Drugą częścią floty (1 SP) wieziesz kolejny desant w to samo miejsce (płacisz 2 SP) i wracasz do jeszcze innego portu. Trzeciej gromady wojska już w to miejsce nie przewieziesz, a floty masz porozbijane na mniejsze flotylle. Sprawdź ten przepis o limicie transportu - czy on nie dotyczy tylko końca ruchu?

2. Tylko jeżeli flota jest w porcie.
3. Nie.
5. Nie ma takiej opcji chyba. Moim zdaniem wchodząc na obszar na którym są Twoje jednostki - niezależnie czy w twierdzy czy nie - wydajesz dodatkowe 2 SP za stacking i masz jeden stos.
6. Nie, nigdy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Starożytność i średniowiecze”