Co nowego w temacie starożytności
-
- Censor
- Posty: 6598
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 180 times
Re: Co nowego w temacie starożytności
No niezłe, niezłe!
Chyba będę musiał sobie sprawić.
A dzisiaj zamówiłem sobie (w mikołajowej super-ofercie FortuGier ) takie coś:
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... nic-island
Zapowiada się bardzo ciekawie.
Chyba będę musiał sobie sprawić.
A dzisiaj zamówiłem sobie (w mikołajowej super-ofercie FortuGier ) takie coś:
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... nic-island
Zapowiada się bardzo ciekawie.
- duc de Fort
- Capitaine
- Posty: 843
- Rejestracja: sobota, 21 stycznia 2012, 18:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
Re: Co nowego w temacie starożytności
Bellum Gallicum II można już zamówić w Forcie Gier.
http://strategie.net.pl/viewtopic.php?f ... 89#p218189
http://strategie.net.pl/viewtopic.php?f ... 89#p218189
FortGier.pl - najlepszy sklep z wojennymi grami planszowymi
Re: Co nowego w temacie starożytności
Nie wiem jakim sposobem przegapiłem pojawienie się tego! Dzięki za link
- duc de Fort
- Capitaine
- Posty: 843
- Rejestracja: sobota, 21 stycznia 2012, 18:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
Re: Co nowego w temacie starożytności
Chciałbym zwrócić uwagę na nowy hiszpański produkt z Asylum Games - Polis: Fight for the Hegemony.
http://fortgier.pl/p/12/22950/polis-fig ... jenne.html
Wojna peloponeska, dla 2 graczy, karty wydarzeń, bitewne. Różne aspekty rywalizacji, nie tylko militarny. Może być ciekawe.
http://fortgier.pl/p/12/22950/polis-fig ... jenne.html
Wojna peloponeska, dla 2 graczy, karty wydarzeń, bitewne. Różne aspekty rywalizacji, nie tylko militarny. Może być ciekawe.
FortGier.pl - najlepszy sklep z wojennymi grami planszowymi
- Silver
- Général de Division
- Posty: 3535
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 104 times
Re: Co nowego w temacie starożytności
Wyszperałem efektownie wydaną grę o 2 wojnie punickiej:
http://www.boardgamegeek.com/boardgamee ... unic-war-2
http://www.yourmovegames.com/pages/army_punic_wars.html
http://www.boardgamegeek.com/boardgamee ... unic-war-2
http://www.yourmovegames.com/pages/army_punic_wars.html
- Teufel
- Legatus Legionis
- Posty: 2426
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
- Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 55 times
Re: Co nowego w temacie starożytności
Być może po Hoplite kolejną grą w serii GBoH GMT Games będzie Triumvir, czyli bitwy tyranobójców z partią cezarian aż po wojnę peruzyjską To wymarzona gra dla mnie
Wypowiedź R. Berga z CW:
At this point, I will be trying to stuff into TRIUMVIR all of the land battles in the 2+ years of legionary whackosity that followed Caesar's bad trip to Pompey's forum. That means: FORUM GALLORUM, MUTINA, DYRRACHIUM, LAODICCA, 1st PHILLIPI and 2nd PHILLIP and PERUGIA. Mpw. finding specific info on all of these is, in at least 2 cases, if not impossible, imprbable . . .specifically battlefield map specifics. However, that has not stopped us before . . .and we'd like to make this a classic GBoH package that provides a complete look at an evenmt . . .as well as giving all of you (well minus the one shlembollikite above) small, medium and big-sized games . . .
Wypowiedź R. Berga z CW:
At this point, I will be trying to stuff into TRIUMVIR all of the land battles in the 2+ years of legionary whackosity that followed Caesar's bad trip to Pompey's forum. That means: FORUM GALLORUM, MUTINA, DYRRACHIUM, LAODICCA, 1st PHILLIPI and 2nd PHILLIP and PERUGIA. Mpw. finding specific info on all of these is, in at least 2 cases, if not impossible, imprbable . . .specifically battlefield map specifics. However, that has not stopped us before . . .and we'd like to make this a classic GBoH package that provides a complete look at an evenmt . . .as well as giving all of you (well minus the one shlembollikite above) small, medium and big-sized games . . .
Legiony i ja mamy się dobrze.
- Leliwa
- Hetman polny koronny
- Posty: 5300
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
- Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 256 times
Re: Co nowego w temacie starożytności
To raczej figurki.Silver pisze:Wyszperałem efektownie wydaną grę o 2 wojnie punickiej:
http://www.boardgamegeek.com/boardgamee ... unic-war-2
http://www.yourmovegames.com/pages/army_punic_wars.html
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
- Leliwa
- Hetman polny koronny
- Posty: 5300
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
- Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 256 times
Re: Co nowego w temacie starożytności
Ja tam tymi Łymianami się nie ekscytuję. Nowe rozszerzone wydanie Alexandra to jest to. Na pewno będą zmiany w systemie aktywacji a z nowych bitew na pewno wydane wcześniej w C3i 2 bitwy Filipa Macedońskiego (Z Illirami i Onomarchosem), bitwy z modułów Phalanx i Diadochoi i wreszcie RAFIA!!! Tym razem w systemie Aleksandryjskim a nie Senacko-Ludowo-Rzymskim.Teufel pisze:Być może po Hoplite kolejną grą w serii GBoH GMT Games będzie Triumvir, czyli bitwy tyranobójców z partią cezarian aż po wojnę peruzyjską To wymarzona gra dla mnie
Wypowiedź R. Berga z CW:
At this point, I will be trying to stuff into TRIUMVIR all of the land battles in the 2+ years of legionary whackosity that followed Caesar's bad trip to Pompey's forum. That means: FORUM GALLORUM, MUTINA, DYRRACHIUM, LAODICCA, 1st PHILLIPI and 2nd PHILLIP and PERUGIA. Mpw. finding specific info on all of these is, in at least 2 cases, if not impossible, imprbable . . .specifically battlefield map specifics. However, that has not stopped us before . . .and we'd like to make this a classic GBoH package that provides a complete look at an evenmt . . .as well as giving all of you (well minus the one shlembollikite above) small, medium and big-sized games . . .
Zapowiadana z grubsza na 2 kwartał tego roku.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3969 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Re: Co nowego w temacie starożytności
A na czym miałyby polegać różnice w aktywacji, jak tam nie ma Rzymian (rozumiem, że mowa o Rafii z 217 r. p.n.e.)?Tym razem w systemie Aleksandryjskim a nie Senacko-Ludowo-Rzymskim.
Poza tym jeszcze jakiś czas temu RyTo wspominał mi, że mają ujednolicać zasady SPQR i GBoH, generalnie w kierunku tych pierwszych (oczywiście zostawiając specyfikę dowodzenia/aktywacji właściwą legionom).
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 409
- Rejestracja: czwartek, 4 stycznia 2007, 23:52
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 16 times
Re: Co nowego w temacie starożytności
Dołączam się do pytania o zmiany w aktywacjach. Sztafeta wodzów odrzuca mnie od tej gry i SPQR.
Re: Co nowego w temacie starożytności
Przyznam się, że nie wiem o co chodzi Leliwie ze zmianami w systemie aktywacji. To, co szykuje się w Hoplicie jest właściwie rzeczą znaną już z Rydwanów w Ogniu.
Tzn. armia podzielona jest na formacje (trochę jak w Men of Iron albo SGBoH). Każda formacja ma swój żeton aktywacji. Każda armia ma jeszcze żeton Momentum. Formacje są aktywowane, kiedy wylosowany jest żeton danej formacji z kubeczka. Każda formacja ma w takim razie (przynajmniej) jedną aktywację na etap. Istnieje Momentum, ale rzucić na nie można tylko wtedy, kiedy wylosowany jest żeton Momentum (ważne jest też położenie głównodowodzącego). Kiedy losowany jest żeton przeciwnika, gracz może próbować Trump - jeśli się uda, żeton jest uznany za użyty i rusza się formacja gracza, któremu udało się przejęcie. Jeśli się nie uda, wylosowana formacja może się ruszać i działać normalnie plus jeszcze coś. Detale znajdziecie w instrukcji do Rydwanów w Ogniu.
Tzn. armia podzielona jest na formacje (trochę jak w Men of Iron albo SGBoH). Każda formacja ma swój żeton aktywacji. Każda armia ma jeszcze żeton Momentum. Formacje są aktywowane, kiedy wylosowany jest żeton danej formacji z kubeczka. Każda formacja ma w takim razie (przynajmniej) jedną aktywację na etap. Istnieje Momentum, ale rzucić na nie można tylko wtedy, kiedy wylosowany jest żeton Momentum (ważne jest też położenie głównodowodzącego). Kiedy losowany jest żeton przeciwnika, gracz może próbować Trump - jeśli się uda, żeton jest uznany za użyty i rusza się formacja gracza, któremu udało się przejęcie. Jeśli się nie uda, wylosowana formacja może się ruszać i działać normalnie plus jeszcze coś. Detale znajdziecie w instrukcji do Rydwanów w Ogniu.
As-tu le cauchemar, Hoffmann?
- Leliwa
- Hetman polny koronny
- Posty: 5300
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
- Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 256 times
Re: Co nowego w temacie starożytności
Co prawda Alan Ray pisał, że będzie kilka zmian w przepisach gry, ale nie zdradził jakich. Moje stwierdzenie było raczej przypuszczeniem opartym na zmianie, która nastąpiła w serii od "Rydwanów Ognia" "Chariots of Fire" i jest też zastosowana w Hoplicie. Zapewne też będzie stosowana w przyszłych częściach.
Zdaje mi się że w Aleksandrze może to być zastosowane ze względu na bliskość chronologiczną i geograficzną obu części.
W Hoplicie i Rydwanach są aktywacje formacji przez LAM-y (jeden na formację) + znaczniki momentum (jeden na stronę). Zawsze też można spróbować wytrąbić (trump) znacznik nieprzyjaciela i przejąć inicjatywę. Za to jeśli się wytrąbienie nie uda przeciwnik ma dodatkowy znacznik momentum w etapie. I tyle w skrócie.
Zdaje mi się że w Aleksandrze może to być zastosowane ze względu na bliskość chronologiczną i geograficzną obu części.
W Hoplicie i Rydwanach są aktywacje formacji przez LAM-y (jeden na formację) + znaczniki momentum (jeden na stronę). Zawsze też można spróbować wytrąbić (trump) znacznik nieprzyjaciela i przejąć inicjatywę. Za to jeśli się wytrąbienie nie uda przeciwnik ma dodatkowy znacznik momentum w etapie. I tyle w skrócie.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
- Leliwa
- Hetman polny koronny
- Posty: 5300
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
- Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 256 times
Re: Co nowego w temacie starożytności
Zbyt pochopnie swoje przypuszczenia określiłem jako pewne. Powyżej mniej więcej to samo co napisał Ryszard.RyTo pisze:Przyznam się, że nie wiem o co chodzi Leliwie ze zmianami w systemie aktywacji. To, co szykuje się w Hoplicie jest właściwie rzeczą znaną już z Rydwanów w Ogniu.
Tzn. armia podzielona jest na formacje (trochę jak w Men of Iron albo SGBoH). Każda formacja ma swój żeton aktywacji. Każda armia ma jeszcze żeton Momentum. Formacje są aktywowane, kiedy wylosowany jest żeton danej formacji z kubeczka. Każda formacja ma w takim razie (przynajmniej) jedną aktywację na etap. Istnieje Momentum, ale rzucić na nie można tylko wtedy, kiedy wylosowany jest żeton Momentum (ważne jest też położenie głównodowodzącego). Kiedy losowany jest żeton przeciwnika, gracz może próbować Trump - jeśli się uda, żeton jest uznany za użyty i rusza się formacja gracza. Jeśli się nie uda, wylosowana formacja może się ruszać i działać normalnie plus jeszcze coś. Detale znajdziecie w instrukcji do Rydwanów w Ogniu.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3969 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Re: Co nowego w temacie starożytności
To ogólnie zmiany zapowiadają się na plus i być może zaradzą trochę jednej z ważniejszych słabości systemu.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Leliwa
- Hetman polny koronny
- Posty: 5300
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
- Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 256 times
Re: Co nowego w temacie starożytności
Poniżej notka Alana Ray'a na temat zawartości Nowej edycji. W sumie podwojona niemal liczba bitew (19). A biorąc pod uwagę Rafię to mozna ją liczyć jako dwie bitwy.
Podsumowując GBoH z helleńską tematyką a bez Rzymian to będziemy mieli oficjalnie 31 bitew z Aleksandra (19+12 z Tyranta) i 11 z Hoplity. Razem 42.
Oraz jego wypowiedź z forum Consimworld. Być może chodzi mu właśnie o zmiany w aktywacji. Możliwe też, że zastosują podział łuczników na kompozytowych i zwykłych, których nie było w poprzednich edycjach, a który to podział istnieje (i jest bolesny dla Greków) w Hoplicie.
Great Battles of Alexander ExpandedDeluxe Edition
This will be a significantly enhanced productfromthe previous version. The Expanded Edition will
include:
- The 10 battles in the 4th Edition – Chaeronea (338 BCE), Pelium (336 BCE), The Lyginus (336BCE),
Granicus (334 BC), Issus (333 BCE), Gaugamela (331 BCE), Jaxartes (329 BCE), Samarkand (328
BCE), Arigaeum (327 BCE), Hydaspes (326 BCE)
- Supplemented by two of Phillip II early battles ‐ Erigon Valley (358 BCE) and Crocus Fields (352
BCE) originally published in C3I and updated for the Expanded Edition.
- Diadochoi Module – 2nd edition module rules and an expanded counter sheet (280 counters)
retaining those from the prior edition plus new counters to reduce the amount of counter
substitution. Battles include – Paraitacene (317 BCE), Gabiene (316 BCE), Gaza (312 BCE), and
Ipsus (301 BCE)
- Phalanx Module – 2nd edition module rules, 140 counters, 1 map sheet with two half sized maps.
Battles include Sellasia (221 BCE) and Mantinea (207 BCE)
- Raphia Module – module rules and 140 counters – reappraisal of the Battle of Raphia (217 BCE)
using the GBoA rules
- Errata sheet for the Tyrant module
Great Battles of Alexander Expanded Deluxe Edition Components
- 9 x 12 x 3 box
- 3 back printed map sheets, 1 singled side maps sheet
- 5 counter sheets
- Great Battles of Alexander 5th Edition rules booklet
- Great Battles of Alexander Scenario booklet
- Module booklets for Diadochoi, Phalanx, and Raphia
- Player aid cards
- One D10
Podsumowując GBoH z helleńską tematyką a bez Rzymian to będziemy mieli oficjalnie 31 bitew z Aleksandra (19+12 z Tyranta) i 11 z Hoplity. Razem 42.
Oraz jego wypowiedź z forum Consimworld. Być może chodzi mu właśnie o zmiany w aktywacji. Możliwe też, że zastosują podział łuczników na kompozytowych i zwykłych, których nie było w poprzednich edycjach, a który to podział istnieje (i jest bolesny dla Greków) w Hoplicie.
The attached document has the details of what is included. The components have also undergone an upgrade. The maps now all have terrain keys. The counters have been freshened up and have a standard look across all the modules. There are a number of new counters replacing the "blanks" counters + plus 40 new counters in the Diadochoi module due to the change to the new standard 280 sheet. These additions will reduce the amount of counter substitution. The scenario and module booklets will have a standard look and feel similar to the way SPQR was handled with all know errata included -- this difference will be most noticeable with the Diadochoi module. And, we will be introducing a couple changes to the rules with the 5th edition based on the playtest experience with Hoplite.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.