Spartacus (Compass Games)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące starożytności i średniowiecza.
Darth Stalin
Censor
Posty: 6571
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 73 times
Been thanked: 170 times

Spartacus (Compass Games)

Post autor: Darth Stalin »

http://www.compassgames.com/spartacus.htm

To może być całkiem ciekawe - zwłaszcza, że jestem świeżo po lekturze stosownego kawałka dziejów Rzymu...

Rebelia Quintusa Sertoriusa, Powstanie Spartacusa no i wiecznie mieszający Mitrydates z Pontu...
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Andy »

Jeżeli będzie zaprojektowane i wykonane na poziomie Silent War, to możecie już, starożytnicy, zacząć odkładać pieniądze! :)
Awatar użytkownika
Bjorn
Lieutenant
Posty: 504
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:29
Lokalizacja: Wa-wa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Bjorn »

Firma Compass Games pokazała się już od dobrej strony. Wierzę, że utrzyma tą dobrą passę.
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3144
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Post autor: Arteusz »

Odświeżam temat, bo gra ma się pojawić w przeciągu kilku miesięcy. A wygląda na taką co może sprawić dużą i miłą niespodziankę. CDG i point-to-point z ładną grafiką i ciekawym tematem. Dla mnie must have.
http://www.boardgamegeek.com/game/22377
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Awatar użytkownika
Albert Warszawa
Adjoint
Posty: 717
Rejestracja: poniedziałek, 12 listopada 2007, 18:54
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Post autor: Albert Warszawa »

No proszę, a więc jednak ta gra nie umarła ;)
Temat zaiste ciekawy, bardzo interesuję się nim, zbieram wszystko co go dotyczy, czyli książki (jeszcze w tym roku ma wyjść książka Inforteditions na ten temat, a niedawno wyszła książka z serii Historyczne Bitwy) oraz filmy (w sumie 3: z 1960, z 2004 i ten dokument BBC z serii Wielcy Wodzowie).
Awatar użytkownika
wujaw
Général de Brigade
Posty: 2075
Rejestracja: sobota, 11 marca 2006, 11:15
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Post autor: wujaw »

Zapowiada się świetnie, szkoda tylko, że gra jest na dwie osoby.
W większej ekipie gra byłaby weselsza.
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2424
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Has thanked: 17 times
Been thanked: 53 times

Post autor: Teufel »

Dokładnie. Lepiej poczekać na Republic of Rome :)
Legiony i ja mamy się dobrze.
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2424
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Has thanked: 17 times
Been thanked: 53 times

Post autor: Teufel »

Gracze będą mieli następujące zadania:
- gracz sertoriański wprowadza chaos w Republice dzięki działaniom w Hiszpanii, Senacie, powstaniu Spartakusa, najazdom barbarzyńców na Italię oraz sojuszu z Mitrydatesem VI do stopnia anarchii w Imperium
- gracz rzymski działający poprzez Lukullusa, Sullę, Krassusa, Pompejusza, Perpernę i in. musi doprowadzić do pełnej stabilizacji w rejonie Mare Nostrum.
Gra działa system PtP i jest cdg, system rozgrywania bitew jest dość prosty, z tego co widać na mapie (jest tam opis), a wojska będą zróżnicowane jakościowo - lekka piechota, legiony, ciężka piechota.

Będą, uwaga nietypowo dla takich gier aż 3 scenariusze - pełna kampania 80-71 BC, Republika zagrożona 76-71 BC, Spartakus 73-71 BC

Od strony graficznej wygląda ładnie, szczególnie mapa i karty:
http://www.boardgamegeek.com/images/game/22377
Legiony i ja mamy się dobrze.
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Andy »

Teufel pisze:Będą, uwaga nietypowo dla takich gier aż 3 scenariusze
Dlaczego nietypowo? Przykłady pierwsze z brzegu:
- Ścieżki chwały - 3 scenariusze
- Here I Stand - 4 scenariusze
- Empire of the Sun - 9 scenariuszy
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2424
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Has thanked: 17 times
Been thanked: 53 times

Post autor: Teufel »

Wydawało mi się, że większość jednak ma pojedyncze scenariusze.

Żetony :)

Obrazek
Legiony i ja mamy się dobrze.
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2424
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Has thanked: 17 times
Been thanked: 53 times

Post autor: Teufel »

Gra podobno opiera się na silniku HRC, ale już teraz widać, że będzie o wiele mocniej rozbudowana.
Na mapie jest ściągawka tego, jak wygląda bitwa oraz transport morski.
-both players roll3d6 and apply DRM, player with the higher total score is the winner, if tied defender is the winner
-for each 6 rolls, opposite player loses 2 steps, for each 5 one step, for each 4 rolled by the winner the loser loses 1 step
-loser roll 1d6 for withdrawal, if less or equal to his leader's tactical rating, losing army retreats
-if withdrawal roll is great than tactical rating (wodza) losing army routs, roll 1d6 to determine extra loses
-winner determines fortune of war

Są bonusy za wodzów, za 2,3,4 krotność liczebną nad armią przeciwnika, za to, czy walka się toczy w terenie miasta, czy plemienia, lekkozbrojni Sertoriusza mają jakieś bonusy z racji elitarności itd.
Bitwy chyba będą krwawe :)

Transport zależy od tego czy lądujemy w swoim, neutralnym czy zajętym mieście, oczywiście najłatwiej z naszego miasta do naszego przetransportować wojsko, proste i logiczne.
Legiony i ja mamy się dobrze.
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2011
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin
Been thanked: 2 times

Post autor: Itagaki »

Gra ma się ukazać 15 grudnia. Może dojdzie na gwiazdkę :D

Rozstrzyganie bitw kością chyba będzie opcjonalne, ponieważ maja być tez karty bitewne jak w HRC.
http://www.boardgamegeek.com/image/344772
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Mnie zaciekawiła grafika żetonów, jakaś taka odmienna od standardów.

Temat przyznam dla mnie póki co chyba za egzotyczny :) .
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
WP
Porucznik
Posty: 567
Rejestracja: środa, 9 sierpnia 2006, 07:48
Lokalizacja: Płock

Post autor: WP »

Żetony mnie osobiście się podobają.
Prostota i przjrzystość.
si vis pacem, para bellum
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2011
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin
Been thanked: 2 times

Post autor: Itagaki »

Podając za Consimworld, Spartakus ma ukazać się 2 lutego.
http://talk.consimworld.com/WebX?14@@.1dd087eb/3238
Trzymam kciuki by termin został dotrzymany :)
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
ODPOWIEDZ

Wróć do „Starożytność i średniowiecze”